Taxisok világa, 1999. (9. évfolyam, 1-12. szám)

1999-02-01 / 2. szám

34 A SEAT minden idők legjobb eredményét érte el 1998-ban A SEAT 1998-ban új eladási rekordot állított fel 432.000 eladott autóval. A növekedés 1997-hez viszonyítva 7,2%-os. A spanyol piacon az eladás 19%-kal nőtt, és a 154.000 kiszállított autó az el­múlt 20 év legjobb eredményének számít. Ez az eladásnövekedés a SEAT számára 1998-ban 12,2%­­os piaci részesedést eredményezett a spanyol au­tópiacon. Az Ibiza ismét kategóriájának legjobbja lett, eladásban pedig 1998-ban 23%-kal volt jobb, mint az előző évben. A SEAT összeladások 64%-át szállították export­ra, így 3 több mint 277.000 külföldön értékesített autó új történelmi csúcsnak számít. Nyugat-Euró­­pában az értékesítési adatok 9%-kal javultak és 16 országban csúcsot döntöttek (pl.: Anglia, Írország, Benelux államok, Ausztria, Svájc, skandináv orszá­gok). A világ többi országában is értek el kiemel­kedő teljesítményeket, ide tartozik Argentína és Magyarország is. Hazánkban a SEAT először lépte túl - 3008 eladott gépkocsival - a 3000-es darab­­számot, ezzel piaci részesedése 2,7%-ra nőtt. • • FIAT MULTIPLA • • • A hazai autóstársadalomnak is bemutatták a minden szem­pontból különleges egyterűt, a MULTIPLA-t. A 6 személy szállí­tására alkalmas, meglepő külső és belső jegyekkel rendelkező autóból egyet lapunk megjelenésekor a City Taxi a Fiat Magyarország Kft. jóvoltából már használ. A részletekről ké­sőbb még beszámolunk. Az új Golf 1.4 EURO A­z 1974-ben megszületett VW Golf három generációjából több mint 18 millió , darabot adtak el. A hazai piacon 1998. áprilisában megjelent új Golf a modell addigi legnagyobb értékeit megtartva újult meg, formavilága eredeti módon ötvözi a hagyományokat és a modern műszaki megoldásokat. A siker és a tradíció pedig folytatásra kötelez. Ezért 1999 januárjában a Volkswagen is az EURO-val indít: megérkezett a Golf 1,4-es, 75 lóerős változata. A Golf 1,4 EURO-val nemcsak a modellválaszték bővült, hanem olyan egyedülál­lóan magas felszereltségű modell jelent meg, amely a magyar piacon ma még ritka­ság. Az alapfelszereltésgben többek között széria az ABS, a vezető- és utasoldali lég­zsák, a szervokormány és a 4 tárcsafék. Az ára is rendkívül kedvező, a Golf 1,4 EURO alapára ugyanis jelenleg 2 990 000 forint, így a Golf 1,4 EURO a Volkswagenre jellemző kitűnő ár-érték arány növelését is jelenti. A modellpaletta bővítésén túl a Volkswagen idén januárban csökkentett árakkal indult. A Polo család minden tagja 1,8%-kal, a Golf 1,6-os modell 1,8%-kal, az 1,8- as 2,7%-kal, az 1,9 TDI pedig 1,8%-kal kevesebbért vásárolható meg. Az 1,6-os Passat 1,8%-kal, az 1,8-as 2,7%-kal, az 1,9 TDI pedig 1,7%-kal, míg a VW Sharan 1,9 TDI változata 1,7%-kal kerül kevesebbe a tavalyi árhoz képest. A CITROEN HUNGÁRIA 1998 as EREDMÉNYEI II. A Citroen Hungária 1998-ban 66%-kal növelte eladásait 1997-es eredményeihez képest, és a 3624 eladott Citroennel 2,9%-os piaci részesedést ért el. A személyautók közül a legkere­­­­settebb Citroen modell a Xsara volt 1998-ban, mely az összes el­adás 42%-át képviselte. Az 5 ajtós változat mellett a tavasszal beveze­tett break és Coupé modellek is ; igen versenyképesek a szegmensen belül kedvező árszintjük és min­den igényt kielégítő felszereltsé­güknek köszönhetően. A márka másik húzómodellje, a Berlingo, mind személyautó mind haszon- II gépjármű változatban kelendő, az I­ összes eladás közel 30%-át képvi- || selte. A Citroen Hungária 1999-es ér­tékesítési célkitűzése egy 8%-ra prognosztizált piaci bővülés m­el lett közel 4.500 darabos eladás. Újdonságok terén az 1999-es év is is tartogat meglepetéseket: a tolóaj­­|­tóval szerelt Berlingo, a common || rail rendszerű HDI motorral el­lá |u tott Xantia, egy különleges Saxo és az év végén a párizsi autószalonon || bemutatott Xsara Picasso lépnek II porondra.

Next