Taxisok világa, 2002. (12. évfolyam, 1-12. szám)
2002-10-01 / 10. szám
Tárgyalás a Monopolycsoporttal Ebben az időben még komoly politikai tényezőnek minősült a taxis szakma (friss volt még a blokád emléke...), ezért magasabb szinteken is foglalkoztak problémáinkkal. Az akkori kormányzópárt gazdasági elemző csoportjával történt megbeszélésen többek között az alábbi kérdések merültek fel (szó szerint idézem!): - Mi az oka annak, hogy jelenleg ennyien űzik ezt a szakmát, és mi ebben a kedvezőtlen? - Hogyan hat a magas létszám a szolgáltatás színvonalára? - Mi az oka annak, hogy ilyen rossz híre van az országnak taxis szempontból? - Hogyan lehet elérni a létszámcsökkentést? - Mi az, amit ...az érdekképviseletek jónak látnának (pl. benzinárba épülő áfa, ill. személygépkocsi áfa visszaigénylési lehetőség, létszámkorlátozás, szakmai követelmények, stb.) Ismerős kérdések? Mintha ma lenne... Bemutatkozott a Príntax taxióra Megelőzve a kötelező bevezetés előírásait, megjelent a formatervezett házba épített Printax taxióra. A három hónapos próbaidő alatt jól működött, hibát nem produkált A forgalmazó állítása szerint a taxióra manipulálhatatlan... „Balhék” Ferihegyen A problémák elkezdődtek. Vagy csak folytatódtak? Mindenesetre a panaszok száma drasztikusan megemelkedett ebben az időben a Ferihegyi repülőtér környékén. A „városi" taxis nem fért be a sorba, a helyi rendőrök elküldték, míg a rendőrség szerint semmi probléma nem volt: minden taxist egyformán kezeltek. Valószínűleg valami rejtélyes, tudományosan meg nem magyarázható erő hatására lukadtak ki taxikerekek naponta a terminál előtt. Talán az ufók műve volt...? Újabb csodaszer: a Tribolin A gyászos emlékű „Slick50” sztori óta kevesen mertek adalékokat kipróbálni autójukon. Aki mégis megtette ezt a Tribolinnal, kellemes tapasztalatokat szerzett. A fogyasztás csökkent, a teljesítmény nőtt, a motor csendesebb lett... Vajon tényleg csodaszer? Az lehet, hiszen adalékok jöttek-mentek, a Tribolin viszont maradt. Még ma is kapható... Erről írt a Taxisok Világa 1992 októberében 10 éve történt taxisok világa 1„ Gondolkodjunk vállalkozói fejjel! Milyen régen volt, és még néha ma is fel kell hívni rá a kollégák figyelmét: „Gondolkodj vállalkozói fejjel!" Mit jelent ez? Egy anekdota a lapból (megtörtént, én is ott voltam!): kolléga márciusban bejön a BT1 irodába, hogy segítsünk neki kitölteni adóbevallását. Jóindulatilag figyelmezettük, hogy elkésett, hiszen a vállalkozóknak február 28-ig kell (1992-ben) teljesíteni ezt a kötelezettségüket. A kolléga sajnálkozva néz ránk, tudatlanságunk miatt, és a miheztartás végett közli, hogy ő nem vállalkozó, hanem taxis! Ez természetesen csak egy példa arra, hogy van, aki még a saját jogállását sem ismeri, így természetesen nem csoda, ha a rá vonatkozó szabályokat sem érti, ezért azok nem is érdeklik. Hosszú távon azonban nem ez a járható út... A megszorítások nem érintik a közlekedésrendészetet A maffipaxok továbbra is dolgoznak Az országos rendőrfőkapitány szeptember közepén szigorító intézkedéseket vezetett be a rendőrségnél, mert a szervezet túllépte az éves költségvetését, nem is kismértékben. Az intézkedés számos területen komoly viszszafogottságra készteti a retd őreit, ám ez közvetlenül nem érinti a közlekedésrendészeti területet - tudta meg magazinunk ORFK-s körökből. A többoldalas intézkedés korlátozza a rendőrség további beszerzési lehetőségeit, leállította a továbbképzéseket, összevonásokat és olyan az alapfunkcióval nem szorosan összefüggő kiadásokat, amelyek tovább ronthatják az amúgy sem túl rózsás anyagi helyzetet. Egyes vélemények szerint kilenc, míg más források szerint 1s milliárdos hiányt sikerült összegyűjtenie a testületnek. Két megyei rendőr-főkapitányság pedig máris csak a költségvetési mínuszokat gyarapítja. Az ORFK közlekedésrendészeti főosztályon ennek ellenére állítják: ez nem befolyásolja sem az előre tervezett őszi - hagyományos - közlekedésbiztonsági akciókat, mint ahogyan a korlátozások nem befolyásolják a sebességmérő készülékekkel felszerelt gépjárműveik működését sem, így a jövőben is számítani lehet a traffipaxokra az utakon éppúgy, mint az utak szélén. A mobil sebességmérők sem kerülnek a garázsokba, azokkal is rendszeresen lehet találkozni az autópályákon csakúgy, mint az alárendelt útvonalakon. Az őszi közlekedésbiztonsági akció több részre tagolható. Ennek egyik része a szüretek idejére tehető, ekkor a gépjárművek műszaki állapotának kontrollja, illetve a gépjármű-, lassújármű-vezetők alkoholszondás ellenőrzése várható. Míg a másik nagyobb akciósorozatban az őszi, téli átállásban kívánják segíteni a gépjárművezetőket a közlekedési rendőrök, a szükségszerű műszaki ellenőrzések mellett. Ezen utóbbi akcióknak elsősorban a megelőzés a céljuk, hiszen az őszi megváltozott út- és látási viszonyok között nem csak a gumiabroncsok cseréje fontos, de számos egyéb műszaki átvizsgálás és átállás is szükségeltetik a mind biztonságosabb közlekedéshez - hangsúlyozta magazinunknak az akciókat koordináló rendőrtiszt. Ib. z. t. % & Autószerelő-műhely Motorfelújítás, beállítás, javítás. Futómű- és fékjavítás. Egyéb javítások, gépkocsitárolás. Cím: Bpest XVIII. (Pestimre), Nagykőrösi út 34/a. (Eke u. sarok) Nyitva: 8-17 óráig (igény szerint tovább is!) Telefon: 291-8714 * --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------