Taxisok világa, 2003. (13. évfolyam, 1-12. szám)

2003-04-01 / 4. szám

26 Besokalltak a görög taxisok Egynapos SZTRÁJK Athénban A görög taxisok megelégelték az el­múlt időszak történéseit és március idusán egy n­apra eltűntek Athén ut­cáiról. Hiába keresték őket a helybéli­ek, a külföldiek, a főváros személy­szállítók nélkül maradt 24 órára. A görög kormány az Athéni Olimpia miatt már megfogalmazta elvárásait a személyi fuvarozóikkal szemben. Kifogásolták mo­dorukat, viselkedésüket és nem utolsósor­ban mediterrán munkastílusukat, azaz ki­számíthatatlanságukat. A görög taxisok szokásairól magazinunkban már beszá­moltunk, s nem mint követendő kultúrá­ról. A közlekedési morál ugyanis rendkívül alacsony. Az egyéni - bár a KRESZ-ben til­tott - megoldásoktól egyébként se idegen­kedő fuvarozók most mégis megelégelték, hogy mindenki velük foglalkozik. Ők meg­fogalmazták elvárásaikat, amelyekről senki nem volt hajlandó érdemben tárgyalni. Kérték a szakhatóságokat, engedélyezzék a taxik számára a buszsáv szabad használa­tát, hogy a kuncsaftjaikkal - kerülve a du­gókat - gyorsabban tudjanak haladni - ha már a szolgáltatás színvonalának emelke­dését várják el tőlük. A másik kardinális kérdés a további droszthelyek kijelölése. A görög taxisok keveslik a városokban azokat a várakozóhelyeket, ahol büntetlenül fo­­gadhatják az utazni vágyó honfitársaikat és a külföldieket. A hatóságok döntéshozói nem ültek le tárgyalni a taxisok érdekvédelmi szerveze­tének képviselőivel, sőt beadványaikra még csak nem is válaszoltak, s ezt elégelték meg a személyszállítók. Elkeseredettségüket vé­gül tette követte, melynek eredményként március 14-én Athénban egyetlen taxi sem állt az utazóközönség rendelkezésére, sőt az autóikat otthonhagyó taxisok gyalogo­san vonultak föl a fővárosban, ahol szim­bolikusan elfoglalták a buszsávokat és a számukra elengedhetetlen droszthelyeket, nem kis közlekedési káoszt idézve elő az amúgy sem gondtalan görög fővárosban. Az ügynökségi híradásokból nem derül ki, hogy sikerrel zárult-e a taxis demonst­ráció, vagy minden maradt a régiben: elé­gedetlen taxisok, és még elégedetlenebb utasok. Cash Már két év gyári garancia a Citroennél 2003. április elsejétől minden Magyarországon, Citroen márkakereskedés által forga­lomba helyezett új Citroen személy- és tehergépkocsira 2 éves általános jótállást (gyá­ri garancia) vállal a Citroen Hungária Kft. A kétéves garancia kilométer-korlátozás nél­kül érvényes az érintett gépkocsikra. A fényezésre a Citroen a haszongépjárműveknél április elsejétől már két év garanciát vállal, szemben a korábbi egy évvel. Az átrozsdá­­sodásra adott garancia nem változik, tehát személygépkocsiknál továbbra is 12 év, a haszongépjárműveknél pedig öt év marad. Természetesen a Citroen Assistance szol­gáltatását, amely a bajbajutott autósok segítségére siet itthon és külföldön, a teljes körű garanciával együtt két évig biztosítja ingyenesen. A Citroen bízik abban, hogy a két év gyári garancia még több elégedett ügyfelet eredményez, és tovább növekszik partnerei márkahűsége is. A SKODA ISMÉT TÁMOGATTA A JÉGKORONG VB-T A tradíciókhoz híven a Skoda idén is támogatta a Divízió I. Jégkorong Vi­lágbajnokságot, melyet ezúttal a frissen felavatott Budapest Sport­arénában rendeztek meg április 15- 21. között. A hazánkban is egyre na­gyobb tömegeket vonzó sportág megsegítéséhez mint a világbajnok­ság hivatalos szponzora járult hozzá a nagy múltú cseh márka. A sport­ágban mind a magyar, mind a cseh csapat komoly sikereket könyvelhet el, utóbbi hazájában a hoki gyakor­latilag nemzeti sportnak számít, népszerűsége hazánkban is egyre nagyobb. A Skoda tavaly 10 Octavia használatba adásával támogatta a Dunaújvárosban és Székesfehérvá­ron zajló világbajnokságot. Emléke­zetes, a Kanadában játszó Szuper Le­vente kapus is hazatért Magyaror­szágra a világbajnokság idejére: neki a cég egy Skoda Superbet adott használatra a világbajnokság teljes idejére. A márkaimportőr ezzel a ka­tegóriájában is kiemelkedően tágas, biztonságos autóval járult hozzá Le­vente nyugodt felkészüléséhez. A csoportos világbajnokság idei részt­vevői között volt Hollandia, Litvá­nia, Kazahsztán, Lengyelország, Ma­gyarország és Románia. Érdekesség­ként megemlítendő, hogy az eddig Magyarországon rendezett (C-cso­­portos) VB-k során a magyar csapat 1983-ban 2., 1990-ben 7., 1998-ban pedig az első helyen végzett. Az idei eredményről a lapzárta miatt most nem tudunk hírt adni.­ ­ VIII. KERÜLETI TAXISOK, FIGYELEM!­­ Nemrégiben számoltunk be arról az eset­ről, amikor taxisunknak kiemelték a tárcá­jából a pénzét (Igaz, ő észrevette a lopást és visszaszerezte a bevételét.) A napokban ismét felkereste egy kolléga szerkesztősé­günket, neki is ellopták a pénzét. Ismét a Vili. kerületben! Most a Práter „tutiban" ült be a „kedves" utas, majd egy VIIi. kerü­leti átjáróházhoz vitette magát. A cikk megjelenése utáni napokban kol­légánk olvasta az írást, mégsem fogadta meg tanácsunkat! Most ismét leírjuk, szí­vünk szerint százszor megismételnénk: NE TARTSUNK JELENTŐS ÖSSZEGET, HITELKÁRTYÁT, IGAZOLVÁNYT A TAXIS­TÁRCÁNKBAN! Lehetne bölcsességet mondani, hogy hol tartsuk a tárcát, de nem tudunk okosat mondani most sem. A zsebünkbe nem fér be, a kesztyűtartóban macerás a tárolása. Marad a bal első ajtó. Egyetlen dolgot te­hetünk. Csak minimális váltópénzt tart­sunk ott! Semmi esetre sem tízezreket, amit a szervizre tettünk félre! A legfontosabb: ezek a pénztolvajok a tárcát nem viszik el! Ügyesen benyúlnak a hátunk mögött, az ülés és az ajtó közötti részre és elveszik a taxis brifkót. Gyorsan kiemelik a papírpénzeket, majd a tárcát észrevétlenül visszacsúsztatják... Egy óvatlan pillanatban megállítják az autót: Jaj, ide be kell mennem, majd mindjárt jövök!” Ledobnak egy kis papír­pénzt nyugtatónak és már rohannak is! Nagyon szomorúak vagyunk, hogy kollé­gánk szegényebb lett húszezer forinttal. Mi egyet tehetünk! Újra és újra leírjuk: Vigyáz­zunk a pénztárcánkra! Vigyázzunk a kis va­gyonkánkra! Ui: Hasonló módszerrel „könnyítik meg" kollégáinkat a XIV. kerületben is, közel a rendőrséghez. A jobb oldalon érdeklődik az egyik „utas” az álló taxistól, hogy meny­nyi lenne eddig vagy addig a fuvar. Közben a bal oldali ajtóból eltűnik a pénz. Erről a módszerről is írtunk már, csak nem min­denki veszi komolyan. Sajnos.

Next