Taxisok világa, 2003. (13. évfolyam, 1-12. szám)
2003-04-01 / 4. szám
26 Besokalltak a görög taxisok Egynapos SZTRÁJK Athénban A görög taxisok megelégelték az elmúlt időszak történéseit és március idusán egy napra eltűntek Athén utcáiról. Hiába keresték őket a helybéliek, a külföldiek, a főváros személyszállítók nélkül maradt 24 órára. A görög kormány az Athéni Olimpia miatt már megfogalmazta elvárásait a személyi fuvarozóikkal szemben. Kifogásolták modorukat, viselkedésüket és nem utolsósorban mediterrán munkastílusukat, azaz kiszámíthatatlanságukat. A görög taxisok szokásairól magazinunkban már beszámoltunk, s nem mint követendő kultúráról. A közlekedési morál ugyanis rendkívül alacsony. Az egyéni - bár a KRESZ-ben tiltott - megoldásoktól egyébként se idegenkedő fuvarozók most mégis megelégelték, hogy mindenki velük foglalkozik. Ők megfogalmazták elvárásaikat, amelyekről senki nem volt hajlandó érdemben tárgyalni. Kérték a szakhatóságokat, engedélyezzék a taxik számára a buszsáv szabad használatát, hogy a kuncsaftjaikkal - kerülve a dugókat - gyorsabban tudjanak haladni - ha már a szolgáltatás színvonalának emelkedését várják el tőlük. A másik kardinális kérdés a további droszthelyek kijelölése. A görög taxisok keveslik a városokban azokat a várakozóhelyeket, ahol büntetlenül fogadhatják az utazni vágyó honfitársaikat és a külföldieket. A hatóságok döntéshozói nem ültek le tárgyalni a taxisok érdekvédelmi szervezetének képviselőivel, sőt beadványaikra még csak nem is válaszoltak, s ezt elégelték meg a személyszállítók. Elkeseredettségüket végül tette követte, melynek eredményként március 14-én Athénban egyetlen taxi sem állt az utazóközönség rendelkezésére, sőt az autóikat otthonhagyó taxisok gyalogosan vonultak föl a fővárosban, ahol szimbolikusan elfoglalták a buszsávokat és a számukra elengedhetetlen droszthelyeket, nem kis közlekedési káoszt idézve elő az amúgy sem gondtalan görög fővárosban. Az ügynökségi híradásokból nem derül ki, hogy sikerrel zárult-e a taxis demonstráció, vagy minden maradt a régiben: elégedetlen taxisok, és még elégedetlenebb utasok. Cash Már két év gyári garancia a Citroennél 2003. április elsejétől minden Magyarországon, Citroen márkakereskedés által forgalomba helyezett új Citroen személy- és tehergépkocsira 2 éves általános jótállást (gyári garancia) vállal a Citroen Hungária Kft. A kétéves garancia kilométer-korlátozás nélkül érvényes az érintett gépkocsikra. A fényezésre a Citroen a haszongépjárműveknél április elsejétől már két év garanciát vállal, szemben a korábbi egy évvel. Az átrozsdásodásra adott garancia nem változik, tehát személygépkocsiknál továbbra is 12 év, a haszongépjárműveknél pedig öt év marad. Természetesen a Citroen Assistance szolgáltatását, amely a bajbajutott autósok segítségére siet itthon és külföldön, a teljes körű garanciával együtt két évig biztosítja ingyenesen. A Citroen bízik abban, hogy a két év gyári garancia még több elégedett ügyfelet eredményez, és tovább növekszik partnerei márkahűsége is. A SKODA ISMÉT TÁMOGATTA A JÉGKORONG VB-T A tradíciókhoz híven a Skoda idén is támogatta a Divízió I. Jégkorong Világbajnokságot, melyet ezúttal a frissen felavatott Budapest Sportarénában rendeztek meg április 15- 21. között. A hazánkban is egyre nagyobb tömegeket vonzó sportág megsegítéséhez mint a világbajnokság hivatalos szponzora járult hozzá a nagy múltú cseh márka. A sportágban mind a magyar, mind a cseh csapat komoly sikereket könyvelhet el, utóbbi hazájában a hoki gyakorlatilag nemzeti sportnak számít, népszerűsége hazánkban is egyre nagyobb. A Skoda tavaly 10 Octavia használatba adásával támogatta a Dunaújvárosban és Székesfehérváron zajló világbajnokságot. Emlékezetes, a Kanadában játszó Szuper Levente kapus is hazatért Magyarországra a világbajnokság idejére: neki a cég egy Skoda Superbet adott használatra a világbajnokság teljes idejére. A márkaimportőr ezzel a kategóriájában is kiemelkedően tágas, biztonságos autóval járult hozzá Levente nyugodt felkészüléséhez. A csoportos világbajnokság idei résztvevői között volt Hollandia, Litvánia, Kazahsztán, Lengyelország, Magyarország és Románia. Érdekességként megemlítendő, hogy az eddig Magyarországon rendezett (C-csoportos) VB-k során a magyar csapat 1983-ban 2., 1990-ben 7., 1998-ban pedig az első helyen végzett. Az idei eredményről a lapzárta miatt most nem tudunk hírt adni. VIII. KERÜLETI TAXISOK, FIGYELEM! Nemrégiben számoltunk be arról az esetről, amikor taxisunknak kiemelték a tárcájából a pénzét (Igaz, ő észrevette a lopást és visszaszerezte a bevételét.) A napokban ismét felkereste egy kolléga szerkesztőségünket, neki is ellopták a pénzét. Ismét a Vili. kerületben! Most a Práter „tutiban" ült be a „kedves" utas, majd egy VIIi. kerületi átjáróházhoz vitette magát. A cikk megjelenése utáni napokban kollégánk olvasta az írást, mégsem fogadta meg tanácsunkat! Most ismét leírjuk, szívünk szerint százszor megismételnénk: NE TARTSUNK JELENTŐS ÖSSZEGET, HITELKÁRTYÁT, IGAZOLVÁNYT A TAXISTÁRCÁNKBAN! Lehetne bölcsességet mondani, hogy hol tartsuk a tárcát, de nem tudunk okosat mondani most sem. A zsebünkbe nem fér be, a kesztyűtartóban macerás a tárolása. Marad a bal első ajtó. Egyetlen dolgot tehetünk. Csak minimális váltópénzt tartsunk ott! Semmi esetre sem tízezreket, amit a szervizre tettünk félre! A legfontosabb: ezek a pénztolvajok a tárcát nem viszik el! Ügyesen benyúlnak a hátunk mögött, az ülés és az ajtó közötti részre és elveszik a taxis brifkót. Gyorsan kiemelik a papírpénzeket, majd a tárcát észrevétlenül visszacsúsztatják... Egy óvatlan pillanatban megállítják az autót: Jaj, ide be kell mennem, majd mindjárt jövök!” Ledobnak egy kis papírpénzt nyugtatónak és már rohannak is! Nagyon szomorúak vagyunk, hogy kollégánk szegényebb lett húszezer forinttal. Mi egyet tehetünk! Újra és újra leírjuk: Vigyázzunk a pénztárcánkra! Vigyázzunk a kis vagyonkánkra! Ui: Hasonló módszerrel „könnyítik meg" kollégáinkat a XIV. kerületben is, közel a rendőrséghez. A jobb oldalon érdeklődik az egyik „utas” az álló taxistól, hogy menynyi lenne eddig vagy addig a fuvar. Közben a bal oldali ajtóból eltűnik a pénz. Erről a módszerről is írtunk már, csak nem mindenki veszi komolyan. Sajnos.