Taxisok világa, 2009. (19. évfolyam, 1-12. szám)
2009-01-01 / 1. szám
TARTALOM Szigorúbb vámszabályok 4. Lacetti Combisok, figyelem! _5. Újdonság a BTI-ben 5. A cégautóadóról 6. Milliós kár a taxiban 6. Változást sürget a TFTSZ 10. Újabb nemlétező jelzőtábla a repülőtéren 11. Több jogosultság, szigorúbb szankciók 12. Román személyszállítók városszerte Fontosabb adóváltozások 16. Motocab - taxi másként 16. Tudod vagy tippelsz? 121. Öt doboz, két mérőműszer 22. Könyveléshez szükséges adatok 5 évre visszamenőleg ^3^ Önvédelem taxisoknak 24. A hóláncról Hulladéktárolók 25. A BTI kínálata 2& Öt kérdés 28. Luxuslimuzin a Hyundaitól 31. Morfondáriák 37 Találtunk egy verset 33. Ki kicsoda az utcanévtáblákon? &L Az EÖRDÖCH sosem alszik! ^ Taxisok kérései, közlekedésszervezők válaszai 137 Ne adjuk fel! 39. Pontosvesszők 40. Régi utcanevekről 44. Kutyák és emberek 45. TAXISOK VILÁGA MEGJELENIK HAVONTA FŐSZERKESZTŐ: Berkó Károly KIADÓ: QcBetax Kft. Kiadásért felelős: a kiadó vezetője Color Pack Nyomdaipari PL Felelős vezető: Zsukk László ISSN 1786-5328 MEGVÁSÁROLHATÓ A szerkesztőségben és a BTI-ben A SZERKESZTŐSÉG CÍME: XI. ker., Vahot u. 6. Telefon/Fax: (06 1) 280-1864 E-m a i I: taxisokvilaga@taxisokvilaga.hu Kegyetlen év jön Hogy tudjuk túlélni? Ma már közhely, hogy 2009 kegyetlenül nehéz év lesz. Nem kétséges: roszszabbul fogunk élni, mint tavaly... Magyarországon az elmúlt években a megtakarítások helyett a belső fogyasztás növelését szorgalmazták, ami olyan mértékűvé vált, hogy csak az államadósság növelésével lehetett finanszírozni. A lakosság pedig megtakarítások helyett adósságba verte magát. Mivel a forint alapkamata magasan maradt, a lakosság idegen fizetőeszközben, főleg euróban és svájci frankban adósodott el. Ami nem volna baj, de ekkor talált bennünket telibe a globális pénzügyi válság. A magyar államnak egyes szakértők szerint nincs más lehetősége, mint tovább csökkenteni az állami kiadásokat, ami persze a gazdaság visszaesését fogja erősíteni, de nem tűnt el még a veszélye az állam pénzügyi csődjének sem. Nem maradt más, drasztikusan át kell alakítani azt a gazdasági szerkezetet, amely nem csillapuló éhséggel nyeli el a pénzünket, meg kell reformálni az egészségügyi rendszert, az önkormányzati rendszert, az oktatási rendszert, az adózást, a társadalombiztosítást, bla, bla, bla: a könyökünkön jön már ki a sok észosztás. Na de mi lesz közben konkrétan velünk? Kerüld el a munkanélküliséget Mostanában egyre több kollégától hallom, hogy olyan rosszul megy a taxi, hogy valami más után néz, elmegy portásnak, biztonsági őrnek, karbantartónak, vagy bármilyen más alkalmazottnak, sőt, akár munkanélküli segélyre is, mert az legalább biztos pénz. Jelentem, nem! Ma Magyarországon - és valószínűleg az egész „modern világ" keretein belül - alkalmazottnak lenni nem életbiztosítás! Tömeges leépítések, elbocsátások vannak, biztosan te is hallottad hírét. A magyar gazdaságot és társadalmat jelenleg a munkanélküliség gyors növekedése fenyegeti leginkább. Sokkal több embernek kell ellátást folyósítani, sokkal több embert ér súlyos megélhetési és önértékelési trauma, mint eddig bármikor. Te azonban még nem tartasz itt, hiszen vállalkozó vagy! Hozz ki ebből a legtöbbet, és ne is gondolkodj máson. Naponta néhány fuvar még a legrosszabb időkben is akad, az ebből eredő bevétel pedig túlsegít a nehéz időszakon. Ne tedd ki magad a munkanélküliség veszélyének, mert onnan legtöbbször már csak lefelé vezet az út... Kerüld el a jövedelemcsökkenést Na persze, könnyű azt mondani! De ha nem jön utas? Ha az állandó fuvarok megszűnnek? Közben meg minden drágább lesz? Na erre válaszolj, nagyokos! Régi igazság, hogy a jövedelmet kétféleképpen lehet növelni, vagy nehezebb időkben akár csak szinten tartani. Egyrészt növelni kell a bevételt, másrészt csökkenteni kell a kiadásokat. Ha jól megvizsgálod anyagi helyzetedet, biztosan mind a kettőben találsz tartalékot. Nem tudnál például minden nap egy félórával többet dolgozni? Tudom, hogy már így is sok, de hát végül is a te megélhetésedről van szó! Napi fél óra többlet, az huszonnégy munkanappal számolva havonta 12 óra. Megnőtt a munkanapok száma eggyel, anélkül, hogy a pihenőnapodat feláldoztad volna. (A kert pihenésre nagy szükséged van - beteg taxis nem szállít utast. Hát még a halott...) Vagy a másik: biztos, hogy a megfelelő időpontban dolgozol? Ha eddig reggel nyolckor kezdték próbálj meg hatkor kezdeni. Akkor még nem olyan idegbeteg a forgalom, könnyebb a címeket időben elérni. M Minden társaságnál vannak olyan időszakok, amikor kevés a taxi. Minden társaságnál vannak eladott, vagy lemondott címek. A mai helyzetben szerintem ez nagy luxus. Inkább gurulj rá messzebbről, de mindenáron teljesítsd a megrendelést. Neked is jó lesz és társaságod presztízsét is emeled vele. A kiadások csökkentése már értéke- Havi aforizma Többet tudsz, mint hiszed, de kevesebbet, mint szeretnél... Oscar Wilde taxisok világa 3 Új ecometer NT-93 SWM03 hőnyomtatós taxióra a legolcsóbban! Részletfizetés esetén: 30.000. -Ft befizetésével, 6 havi 10.000 - Ft-os részletre elvihető. Készpénzes fizetés esetén: 80.000. -Ft-oS kedvezményes készpénzes áron, használt taxióra beszámítással elvihető! (A beszerelés és hitelesítés mindkét esetben külön fizetendő!) CSERÉLJE LE MEGINT TAXIÓRÁJÁT! Használt óra beszámítás! Ecometer Kft. 1039 Budapest, Rákóczi u.8. Tel.:06-1 -240-9479 Mobil:06-20-9344-529 E-mail: szalai@ecometer.com Weblap: www.ecometer.com econter