Taxisok világa, 2009. (19. évfolyam, 1-12. szám)

2009-01-01 / 1. szám

TARTALOM Szigorúbb vámszabályok 4. Lacetti Combisok, figyelem! _5. Újdonság a BTI-ben 5. A cégautóadóról 6. Milliós kár a taxiban 6. Változást sürget a TFTSZ 10. Újabb nemlétező jelzőtábla a repülőtéren 11. Több jogosultság, szigorúbb szankciók 12. Román személyszállítók városszerte Fontosabb adóváltozások 16. Motocab - taxi másként 16. Tudod vagy tippelsz? 121. Öt doboz, két mérőműszer 22. Könyveléshez szükséges adatok­­ 5 évre visszamenőleg ^3^ Önvédelem taxisoknak 24. A hóláncról Hulladéktárolók 25. A BTI kínálata 2& Öt kérdés 28. Luxuslimuzin a Hyundaitól 31. Morfondáriák 37 Találtunk egy verset 33. Ki kicsoda az utcanévtáblákon? &L Az EÖRDÖCH sosem alszik! ^ Taxisok kérései, közlekedésszervezők válaszai 137 Ne adjuk fel! 39. Pontosvesszők 40. Régi utcanevekről 44. Kutyák és emberek 45. TAXISOK VILÁGA MEGJELENIK HAVONTA FŐSZERKESZTŐ: Berkó Károly KIADÓ: QcBetax Kft. Kiadásért felelős: a kiadó vezetője Color Pack Nyomdaipari PL Felelős vezető: Zsukk László ISSN 1786-5328 MEGVÁSÁROLHATÓ A szerkesztőségben és a BTI-ben A SZERKESZTŐSÉG CÍME: XI. ker., Vahot u. 6. Telefon/Fax: (06 1) 280-1864 E-m a i I: taxisokvilaga@taxisokvilaga.hu Kegyetlen év jön Hogy tudjuk túlélni? Ma már közhely, hogy 2009 kegyetle­nül nehéz év lesz. Nem kétséges: rosz­­szabbul fogunk élni, mint tavaly... Magyarországon az elmúlt években a meg­takarítások helyett a belső fogyasztás növe­lését szorgalmazták, ami olyan mértékűvé vált, hogy csak az államadósság növelésével lehetett finanszírozni. A lakosság pedig megtakarítások helyett adósságba verte magát. Mivel a forint alapkamata magasan maradt, a lakosság idegen fizetőeszközben, főleg euróban és svájci frankban adósodott el. Ami nem volna baj, de ekkor talált ben­nünket telibe a globális pénzügyi válság. A magyar államnak egyes szakértők sze­rint nincs más lehetősége, mint tovább csökkenteni az állami kiadásokat, ami per­sze a gazdaság visszaesését fogja erősíte­ni, de nem tűnt el még a veszélye az állam pénzügyi csődjének sem. Nem maradt más, drasztikusan át kell alakítani azt a gazdasági szerkezetet, amely nem csillapu­ló éhséggel nyeli el a pénzünket, meg kell reformálni az egészségügyi rendszert, az önkormányzati rendszert, az oktatási rendszert, az adózást, a társadalombiztosí­tást, bla, bla, bla: a könyökünkön jön már ki a sok észosztás. Na de mi lesz közben konkrétan velünk? Kerüld el a munkanélküliséget Mostanában egyre több kollégától hallom, hogy olyan rosszul megy a taxi, hogy vala­mi más után néz, elmegy portásnak, biz­tonsági őrnek, karbantartónak, vagy bár­milyen más alkalmazottnak, sőt, akár munkanélküli segélyre is, mert az legalább biztos pénz. Jelentem, nem! Ma Magyar­­országon - és valószínűleg az egész „mo­dern világ" keretein belül - alkalmazottnak lenni nem életbiztosítás! Tömeges leépíté­sek, elbocsátások vannak, biztosan te is hallottad hírét. A magyar gazdaságot és társadalmat jelenleg a munkanélküliség gyors növekedése fenyegeti leginkább. Sok­kal több embernek kell ellátást folyósítani, sokkal több embert ér súlyos megélhetési és önértékelési trauma, mint eddig bármi­kor. Te azonban még nem tartasz itt, hi­szen vállalkozó vagy! Hozz ki ebből a leg­többet, és ne is gondolkodj máson. Na­ponta néhány fuvar még a legrosszabb időkben is akad, az ebből eredő bevétel pe­dig túlsegít a nehéz időszakon. Ne tedd ki magad a munkanélküliség veszélyének, mert onnan legtöbbször már csak lefelé ve­zet az út... Kerüld el a jövedelemcsökkenést Na persze, könnyű azt mondani! De ha nem jön utas? Ha az állandó fuvarok meg­szűnnek? Közben meg minden drágább lesz? Na erre válaszolj, nagyokos! Régi igaz­ság, hogy a jövedelmet kétféleképpen lehet növelni, vagy nehezebb időkben akár csak szinten tartani. Egyrészt növelni kell a be­vételt, másrészt csökkenteni kell a kiadáso­kat. Ha jól megvizsgálod anyagi helyzete­det, biztosan mind a kettőben találsz tar­talékot. Nem tudnál például minden nap egy félórával többet dolgozni? Tudom, hogy már így is sok, de hát végül is a te megélhetésedről van szó! Napi fél óra többlet, az huszonnégy munkanappal szá­molva havonta 12 óra. Megnőtt a munka­napok száma eggyel, anélkül, hogy a pihe­nőnapodat feláldoztad volna. (A kert pihe­nésre nagy szükséged van - beteg taxis nem szállít utast. Hát még a halott...) Vagy a másik: biztos, hogy a megfelelő időpont­ban dolgozol? Ha eddig reggel nyolckor kezdték próbálj meg hatkor kezdeni. Akkor még nem olyan idegbeteg a forgalom, könnyebb a címeket időben elérni. M Minden társaságnál vannak olyan időszakok, ami­kor kevés a taxi. Minden társaságnál van­nak eladott, vagy lemondott címek. A mai helyzetben szerintem ez nagy luxus. Inkább gurulj rá messzebbről, de mindenáron tel­jesítsd a megrendelést. Neked is jó lesz és társaságod presztízsét is emeled vele. A kiadások csökkentése már értéke- Havi aforizma Többet tudsz, mint hiszed, de kevesebbet, mint szeretnél... Oscar Wilde taxisok világa 3 Új ecometer NT-93 SWM03 hőnyomtatós taxióra a legolcsóbban! Részletfizetés esetén: 30.000. -Ft befizetésével, 6 havi 10.000 - Ft-os részletre elvihető. Készpénzes fizetés esetén: 80.000. -Ft-oS kedvezményes készpénzes áron, használt taxióra beszámítással elvihető! (A beszerelés és hitelesítés mindkét esetben külön fizetendő!) CSERÉLJE LE MEGINT TAXIÓRÁJÁT! Használt óra beszámítás! Ecometer Kft. 1039 Budapest, Rákóczi u.8. Tel.:06-1 -240-9479 Mobil:06-20-9344-529 E-mail: szalai@ecom­eter.com Weblap: www.ecometer.com econter

Next