Taxisok világa, 2010. (20. évfolyam, 1-12. szám)

2010-01-01 / 1. szám

TARTALOM Újabb kamera a Belvárosban a. Kitüntették a bábaként is helytálló taxist 1 6^ Emlékezzünk hőseinkre! 9. Zöldkártya körüli kérdőjelek 10. Vagyonadó 12^ Kérések a taxiállomásokkal kapcsolatban 14. Taxisok kérdezik, a szerkesztőség válaszol 15. Válaszok a válságra - Főtaxi 16. A tevékenység piaci értéke JT Egy beharangozott u­ taxisrendelet margójára 118. Amíg lehet, tárgyalunk 2. KRESZ-módosítás 2. rész 22. Taxisok a Jó és rossz oldalon 2- 10 éve történt 25. Taxis rablás Kőbányán 26. BTI-hírek 28. Ki kicsoda az utcanévtáblákon? 32. Turisztika, Sport és Gasztronómia 33. Átalányadó kontra tételes adó 34^ Morfondáriák 34. Találtunk egy verset _37 Tájékoztató a nyugdijszabályok módosításáról 40. Könyveléshez szükséges adatok - 5 évre visszamenőleg 43. Taxisok kérései, közlekedésszervezők válaszai ^5^ Pórul járt turisták Peruban 46. TAXISOK VILÁGA MEGJELENIK HAVONTA FŐSZERKESZTŐ: Gerkó Károly KIADÓ: Q.Betax Kft. Kiadásért felelős: a kiadó vezetője Color Pack Nyomdaipari PL Felelős vezető: Zsukk László ISSN 1786-5328 MEGVÁSÁROLHATÓ A szerkesztőségben és a BTI-ben A SZERKESZTŐSÉG CÍME: 1119 Bp., Vahot u. 6. Telefon/Fax: (06 1)280 1864 E-m a M: taxisokvilaga@taxisokvilaga.hu taxisok világa3 V ÁLTS! Te is úgy érzed, hogy mostanában valahogy semmi nem jó? Egyszerűen nem működ­nek a dolgok! Egyik kudarc éri a másikat, nincs pénz, nincs munka, nincs lehetőség. Valahogy beleragadtunk egy posványba, megoldás vagy kitörési lehetőség hiányá­ban csak kapálódtunk, hogy vala­miképpen a felszínen maradjunk. Állandóan pénzügyeken aggódunk, stresszelünk, fejfájósan ébredünk és gondokkal a fejünkben álmatlanul forgolódunk pihenés helyett éjsza­ka. Ez így nem mehet tovább, mert belebetegszünk! Tennünk kell vala­mit! Valami olyat, ami kimozdít a hullámvölgyből, ami célt és értelmet ad a küszködésnek. Én azt mondom: válts! Válts munkatempót Lehet, hogy még mindig egy kicsit kényel­mes vagy? Akkor hozzám hasonlóan sze­retsz sokáig aludni. Kimész dolgozni 9-10 óra körül és órákat állsz a különböző drosztokon. Nincs munka. Pedig reggel még esetleg volt! Úgy 6-7 óra körül. Javas­lom, beszélj társaságod diszpécserével. Ér­deklődj, mikor van olyan időszak, amikor kevés a taxi, és alig lehet eladni a címeket, vagy egyenesen át kell adni egy másik tár­saságnak. Még mindig vannak ilyen idő­szakok. Dolgozz abban az időben! Délután 6-kor hazamész? Lehet, hogy még 8-kor is akad számodra fuvar! (Na jó, az éjszakások nem fognak szeretni ezért...) Tehát keress olyan időpontokat, amikor jobban megéri kint lenni. Ez nem egy 8-tól 5-ig munka­hely! Aztán érdemes megvizsgálnod fuvarfel­vételi szokásaidat. Drosztról szeretsz dol­gozni? Próbálj meg részt venni a fuvarfel­vételi csatározásokban. Ha „kályházol", vagy várod a tuti fuvart, próbálj meg más helyeken is labdába rúgni. Álldogálás he­lyett menj, céltalan kószálás helyett állj! Próbálkozz különféle technikákkal. Valószí­nűleg eleinte nehéz lesz, de lehet, hogy új lehetőségeket fedezel fel. Ha meg semmi­képpen sem megy, nem tudsz labdába rúg­ni, elégedetlenséged már az egekig ér, ak­kor érdeklődj más lehetőségek után, be­szélj más társaságbeliekkel, vagyis egész egyszerűen. Válts csapatot Sokan vannak, akik az elmúlt időszakban elhagyták évek óta megszokott csapatukat és más társaságoknál próbáltak szerencsét. Vannak olyanok is, akik már szinte minden csapatot megjártak, keresik a legjobbat. Az az időszak már évekkel ezelőtt megszűnt, amikor a társasághoz való hűség fontosabb volt az anyagiaknál. Ma már, hogy úgy mondjam, „vérre menő’’ kenyérharc folyik Havi aforizma A boldogság abból származik, amikor arra koncentrálunk, ami van, és nem arra, ami hangzik. Andrew Matthews az utcán, te sem engedheted meg magad­nak, hogy távol tartsd magadat ettől. Per­sze előbb kérdezősködj, számolj. Ahová mennél, ott több a fuvar? Az egy főre jutó is? Kevesebb a tagdíj? Mennyi az egy fuvar­ra eső tagdíj összege? Ennek számítása roppant egyszerű: oszd el a havi tagdíj ösz­­szegét az egy hónapban felvett fuvarok szá­mával. Például 60 ezer a havi tagdíj, és fel­vettél rádión egy hónap alatt 200 fuvart. Ebben az esetben 300 forintodba került egy fuvar. Megéri? Vizsgálódj, számolgass, próbálkozz. Pénzt keresni ugyanis muszáj, nem is keveset. Itt van például ez a fránya üzemanyag. Ma már 320 forint egy liter benzin, és az elemzők szerint már nem is nagyon fog háromszáz alá csökkenni a kö­zeli és távoli jövőben. Mit lehet tenni? Au­tót cserélhetsz, ha van rá kereted, vehetsz egy kis fogyasztású, de nagyméretű autót (hogy azért az egyes kategóriába beleférj), csakhogy az a szomorú helyzet, hogy ilyen autó nem nagyon létezik. Vagy gondolsz egy merészet, és jelenlegi autódat alakítod át. Igen, azt tanácsolom, hogy: Válts üzemanyagot Ma, háromszázhúsz forintos benzinár mel­lett egy liter autógáz 174 forint. Persze a ecolEif Ecometer taxióra hőnyomtatóval 20.000.-Ft kezdőbefizetéssel, beszerelve, hitelesítve, taxióra beszámítással üzemkészen elvihető! Havi törlesztő részletek megállapodás szerint fizethetők! Új óra vásárlása esetén - a beszerelés ideje alatt- vendégünk egy finom ebédre büfénkben! Mobil és ügyeleti szám: 06-20-9344-529 Ecometer Kft. 1039 Budapest, Rákóczi u.8. Tel./Fax: 06-1-240-9479 E-mail: szalai@ecometer.com Weblap: www.ecometer.com

Next