Taxisok világa, 2010. (20. évfolyam, 1-12. szám)

2010-11-01 / 11. szám

19 taxisok világa Akár gázüzemre átalakítva Taxisokció a Citroennél Október végén a Citroen Hungária Kft. reggelivel egybekötött ismerkedésre invitálta a fővárosi taxicégek, érdekképviseletek vezetőit. A találkozó célja természetesen az volt, hogy a márka ál­tal kínált típusokkal, a lehetséges motorválasztékkal, illetve a kapcsolódó szervizszolgáltatások­kal ismertessék meg a meghívottakat. Hivatalosan ezen a fórumon jelentette be az importőr, hogy a gyártó engedélyezte minden Citroen típus vegyes, gáz-benzinüzemű átalakítását. Vagyis minden garanciális joga megmarad a vevőnek, ha ezzel a megoldással üzemeltethető járművet vesz. A részletekről Tüttő László flottaértékesítési igazgatót kérdeztük. • Az autóértékesítés Európa­­szerte válságban van. Magyar­­országon sajnos elképesztő mértékben estek vissza az új­­autó-eladások. Ugyanakkor a taxisoknak az autó a munka­eszköze, melyet a negatív pia­ci folyamatok ellenére időn­ként kénytelenek cserélni. Mi­ben, hogyan tud segíteni a Citroen Hungária Kft. a sze­mélyfuvarosok gondjain? A Citroen Hungária Kft. tavaly - figyelembe véve a valós piaci helyzetet - jelentősen megvál­toztatta értékesítési stratégiáját, és elsősorban az üzleti vásárlók felé nyitott. A szemléletváltás ke­retei között természetesen a taxi­sok, személyszállító vállalkozá­sok is kiemelt figyelmet élvez­nek. Szeretnénk e réteg irányá­ba is hatékonyabban ajánlani au­tóinkat. A modellválaszték a Cit­roennél adott. Kifejezetten taxi­célra gyártott autónk - hasonló­an más autógyártókhoz - ne­künk sincs, de vannak e terüle­ten korábban már jól bevált típu­saink. A népszerű és sokak által még ma is használt Xsara Picasso-ból még van néhány da­rab raktáron, így a gyorsan dön­tők ehhez a típushoz is hozzájut­hatnak. Szerintem inkább a követő modell, a C4 Pi­casso lehet a taxi­sok körében az, mely a népszerű elődöt megfelelő­en felválthatja. Ké­nyelmes, nagy bel­sőterű, óriási cso­magtartóval ren­delkező, jó megje­lenésű autó, ko­moly motorválasz­tékkal, gazdag alapfelszereltség­gel. A taxisok felé ez az egyik kedve­ző ajánlatunk, akár 5, akár 7 üléses változatban. • Az árak e típusoknál hogyan alakulnak? Itt további kérdés, hogy a motorok közül a taxisok melyi­ket preferálják? Eddig egyér­telműen a kicsit drágább dí­zelváltozatokat vették meg, el­sősorban a kedvező fogyasz­tás miatt. Ma a helyzet nem ennyire egyértelmű. Az üze­meltetési költségek az alter­natív hajtóanyagok felhaszná­lásával tovább csökkenthetők. Ezért indultunk el év közben ab­ba az irányba, hogy egy jónevű hazai beszállítóval, a Medic-car Kft-vel, gyárilag engedélyezett ko­operációban, gázüzemre átalakí­tott autóinkat bevezetjük a ma­gyar piacra. A Citroen Hungária Kft. által kínált választék tehát egy újabb takarékos üzemelteté­si megoldással bővült. Reménye­ink szerint a következő időszak­ban így az alapvetően benzinüze­mű, kedvezőbb vételárú típusok is népszerűek lesznek az autót munkaeszközként használó vá­sárlóink - így a taxisok-körében. Tehát, hogy a kérdésre visszatér­jek, az 1,6 literes motorral, a már-Folytatás a 21. oldalon Citroen Berlingo, a taxis ajánlat egyik kiemelt típusa, benzines, dízel és vegyes üzemű változat­ban is megvásárolható C4 Picasso. Ez az autó már gázüzemre át van alakítva C4 Picasso, a taxis akció legnépszerűbb eleme, illetve hétüléses változatban is kapható átt,

Next