Taxisok világa, 2010. (20. évfolyam, 1-12. szám)

2010-11-01 / 11. szám

Folytatás a 19. oldalról mára egyébként is jellemző ma­gas felszereltséggel, légkondici­onálóval, ellátott C4 Picasso, LPG gázüzemre átalakítva, 4,5 milliós áron elvihető. A tágas belső terű és hatalmas csomag­tartóval rendelkező Citroen Ber­lingo szintén átalakítható gáz­üzemre. Ez egy jól felszerelt és átalakított verzió 1,6 literes mo­torral, légkondicionálóval már mintegy 4 millió forintért elvihető. • Szerintem nem titok az im­portőr előtt sem, hogy az át­lagemberben nagyon sok elő­ítélet van általában a francia autókkal, így a Citroennel szemben is. A német gyártók­ba vetett bizalom Európának ezen a felén még ma is meg­határozza az eladásokat. Mi­közben a tények ezt az előíté­letet rendre megcáfolják. Kétségtelen, mi is tapasztaljuk ezt a múltból származó előítéle­tet. Nem csak a taxis kollégákkal való tárgyalásaimon, hanem sok üzleti felhasználónál is talál­kozom ezzel a megalapozat­lan előítélettel. Azonban a té­nyek makacs dolgok és bi­zony nagyon mást mutatnak. A lassan egy évtizede való­ban előforduló kisebb gyer­mekbetegségeket kinőtte a cég. Talán a taxis kollégákat, taxis példával lehet a legjob­ban meggyőzni. A Xsara Pi­casso modellek az Est.Taxi keretein belül sikeresen mű­ködtek. Sokat futottak, meg­bízhatók voltak. Majd a cég végelszámolása után ezeket a már használt autókat értékesítet­ték, melyek közül a mai napig is nagyon sokat használnak taxi­ként, jelenleg is „A" kategóriás besorolással. Szerintem ez az igazi pozitív referencia, mert azért a taxicélú használat 2-300 ezer kilométer megtétele mellett, komoly igénybevételt jelent. Azok a kollégák, akik ezzel a tí­pussal dolgoznak ma is, egyér­telműen elmondják, hogy meg­bízható, jól használható, ké­nyelmes taxigépkocsit üze­meltetnek. Ám vannak más tények is. Az ADAC, a német Autóclub rendszeresen köz­readja a használt autók meg­hibásodásáról szóló statiszti­káját. Erre nagyon sokan hi­vatkoznak aztán Európa-szer­­te. Az adatsorban az a típus kerül az első helyre, mely a legkevesebb meghibáso­dást produkálta. Nos, a Cit­roen C1, illetve az egyterűek kategóriájában a C4 Picas­so a tavalyi évben első helyen végzett az ADAC felmérésében. Egyébként a PSA konszern dí­zelmotorjai évtizedek óta kiemel­kedő minőséget produkálnak. Nagyon sok más tömeg­, sőt pré­mium márka építi be ezeket saját autóiba. Erről az esetek nagy ré­szében a vásárló nem is tud. Mi­után a motor és az erőátvitel a lelke az autónak, a példa is fé­nyesen bizonyítja az előítéletek megalapozatlanságát, tarthatat­lanságát. Ami az elektronikát ille­ti, korábban valóban voltak ap­róbb gondok, ám itt is nagyon komoly fejlődésen ment keresz­tül a cég, és ma már kifogástalan a minőség e területen is. Egyéb­ként az sem titok, hogy az elekt­ronikát szinte mindenki Kínában, vagy Szingapúrban készítteti. Vagyis nincs, nem lehet nagyobb különbség a termékek között. • Gondolom, az állítást a ha­zai szervizadatok is alátá­masztják. Természetesen a kedvelt üzle­ti márkákkal vannak összehason­lító adatsoraink. Anélkül, hogy a konkurensek nevét említeném, a karbantartási költségek teljesen ugyanazon a szinten vannak, mint más márkák tekintetében. Sőt, vannak olyan sokak által fa­vorizált gyártmányok, melyeknél jelentősen jobbak az adataink. • Visszatérve a motorválasz­tékra: kapható benzines, dízel, illetve vegyes, benzin-gázüze­mű erőforrással szerelt válto­zat. Minden Citroen típus átalakítható vegyes, azaz benzin-gáz üzemre? Igen. Kivéve a közvetlen befecskendezéses típuso­kat. Tehát az 1.4-es, 1.6-os, 1.8-as motorok különböző teljesítmény-kategóriákban, 90-120 LE-ig bármelyik vari­ációban gázüzemre átalakít­hatók. Bár a taxisok számára ez érdektelen, de akár a benzines Berlingo, vagy a Jumpy haszonjármű változa­ta is szóba jöhet. Ehhez is hozzájárult a gyár. • Amennyiben úgy dönt egy taxis, hogy gáz-benzin­üzemű Citroent vásárol, melyik márkakereskedés­ Vegyes, benzin-gáz üzemre átalakított Citroen Berlingo Botezán Ovidiu, vevőszolgálati vezető, sok igen szimpatikus meglepetést sorolt fel, mellyel a Citroen M5 kereskedés a­­ hozzájuk forduló autósoknak kedvez. Ezekre a következők-­­ben visszatérünk A meghívottak a Citroen taxis­ ajánlatának részleteivel ismerkednek Bfei£ 21 taxisok világa

Next