Taxisok világa, 2012. (22. évfolyam, 1-12. szám)

2012-01-01 / 1. szám

TARTALOM Drosztengedély Pest megyei taxisoknak 6. 2012-től új feladatok kerülnek a BKK hatáskörébe 6. Tilosban parkolásért akár elzárás 9. Dohányzás a taxiban_________________11o. korhatár előtti nyugdíjak ír Kérések taxiállomásokkal kapcsolatban 12. Az utasok kényeztetése nem csak marketing 14. Mi, közlekedők egy nagy család vagyunk 15. Könyveléshez szükséges adatok ^5 évre visszamenőleg jó Állatok a taxiban 18. Tudod vagy tippelsz? ___19. A történelem ismétli önmagát 21. Amikor a törvény szigora ismét lesújt(hat) ______ 2. Új közlekedési stratégia Romániában 22. Okostelefonra telepíthető taxihívó 26. Kötelező a kamarai regisztráció 28. Találtunk egy verset 31. Turisztika, Sport és Gasztronómia 32. BTI-hírek 31. Agykontroll brit módra_________________ Forgalmirend-változások 35. Vj­drosztrendelet a fővárosban 37. Taxis centrum 41 Utasokért folyt a küzdelem __ 43. Két Főtaxi-csapat is a dobogón 43. 10 éve történt - 20 éve történt 44. Ki kicsoda az utcanévtáblákon? 45. TAXISOK VILÁGA MEGJELENIK HAVONTA FŐSZERKESZTŐ: Berkó Károly KIADÓ: QcBetax Kft. Kiadásért felelős: a kiadó vezetője : Color Pack Nyomdaipari Pt. Felelős vezető: Zsukk László ISSN 1786-5328 MEGVÁSÁROLHATÓ A szerkesztőségben és a BTI-ben A SZERKESZTŐSÉG CÍME: 1119 Bp., Vahot u. 6. Telefon/Fax: (06 1) 280-1864 E-m­a­i­l: taxisokvilaga@taxisokvilaga.hu taxisokba3 Tilos a dohányzás az autókban Ökotaxiké a jövő Bécsben Január elseje óta nem kell külön dohányzóautót kérni a diszpécser­től annak, aki dohányozni szeretne a taxiban utazása közben, ugyanis a Városháza rendelkezése alapján idén már nem közlekedhetnek ilyen járművek Bécsben. Az intézkedés egy hosszabb távú átfogó csomag része, amelytől az elöljárók azt re­mélik, mihamarabb rá tudják venni a fuvarozókat a környezettudato­­sabb és főleg kevesebb káros anyagot kibocsátó járművek be­szerzésére és üzemeltetésére. * * • A dohányzási tilalom Bécsben is elérte a taxisokat. 2012. január elseje óta csak olyan gépjárművekkel történhet fuvarozás, amelyekben tilos a pöfékelés. Korábban is szabályozták e kérdéskört, és akik nem tudtak utazásuk ideje alatt sem ellenállni szenvedélyüknek, azok a kocsi rendelése­kor ezt közölhették a diszpécserrel, aki olyan járművet küldött a címre, amelyben szabadon lehetett füstölni. A szigorítást nem csak a taxikra de a bérautókra is ki­terjesztette a Városháza. Az intézkedés kellemetlenül ér­inti azo­kat a gépjárművezetőket, akik dohányoz­nak, hiszen ezután ők sem élhetnek szen­vedélyüknek az autóban, ha nincs utasuk, akkor sem. A hírügynökségi jelentés arról nem szól, hogy a korábban dohányosok által használt járműveket kell-e fertőtleníte­niük üzemeltetőiknek, mert a nikotin és a dohányfüst szaga beivódik a kárpitba, és hagyományos szellőztetéssel jó időbe te­lik, míg távozik onnan. A szabályozás ugyancsak minden taxi­vállalatot kötelez arra, hogy adott esetben a taxis beengedje autójába a vakvezető kutyákat. 2013. január elsejéig pedig a taxivállalatoknak és autókölcsönzőknek minden járművüket klímaberendezéssel kell felszerelniük. A városvezetés azonban nemcsak az utasok, hanem a városlakók komfortérze­téről is gondoskodni szeretne. Hogy a bé­csiek és az odalátogatók jobb levegőt szívhassanak, 2012. április 1-jétől már csak Euro5-ös, 2015. szeptember 1-jétől pedig csak Euro6-os autókat vezethetnek a taxisok. A régebbi típusú járművekre pe­dig egyszerűen nem fogják meghosszabí­­tani az engedélyt. Sandra Frauenberger, az ügyben illetékes ügyvezető városi taná­csos asszony szerint a város így szeretné elérni, hogy a vállalatok minél gyorsabban átálljanak ökotaxikra, melyeknek jóval ala­csonyabb a károsanyag-kibocsátásuk - derül ki a hírügynökségi jelentésből. Cash Hétüléses taxik, maximum 10 éves korhatár Vizsgakötelezettség ötévenként? Több mint két éve készül egy kormányrendelet, mely a 89/1988­ MT. rendeletet hi­vatott korszerűsíteni. Erről most is csak ennyit lehet tudni, mert a tárgyalások szak­értői szinten folytak, eddig. A hírek /pletykák­ arról szólnak, hogy az események felgyorsultak, a rendelet hamarosan a véleményezési szakaszba kerülhet. A rende­lettervezetről Dudás Zoltánt, az MKIK Közlekedés és Logisztikai Kollégium Taxis és egyéb fuvarozási ágazatok szekcióelnökét kérdeztük. • Szegeden előadást tartottál „Össze­foglaló áttekintés a taxiközlekedés újra­szabályozásáról" címmel. A nemzetközi konferenciáról szóló tudósításunkban ígéretként szerepelt, hogy a januári számban e témára részletesebben visz­­szatérünk. Tehát­ még decemberben el­fogadták azt a törvénymódosítást, mely lehetővé teszi a települési önkormány­zatok számára, hogy bizonyos kérdé­sekben a kormányrendeletnél szigorúb­ban szabályozzanak. (Lásd Taxisok Vilá­ga 2011. dec. 10. oldal.) Szintén a de­cemberi számban ismertette a főváros taxizásra vonatkozó hosszú távú elkép­zeléseit dr. Komáromi Endre. Ő azt mondta, hogy háromszintű szabályozás rendezi majd véglegesen a taxikérdést. A már elfogadott törvény, egy hamaro­san elkészülő kormányrendelet és ezt követően az önkormányzati rendelet. Az említett új kormányrendelet viszont még mindig nem készült el. Legalábbis tudomásunk szerint. Mit lehet erről most tudni? • Jelenleg mi is csak annyit tudunk, hogy végső formába öntése a decemberben elfo­gadott törvény­módosítást követően történik meg. Az új „taxis rendelet" elkészítésére az előkészületek több mint két éve folynak. Er­ről beszámoltunk e lap hasábjain is, több al­kalommal. A már valóban korszerűtlen 89/1988-as MT-rendelet tavaly év végén egyébként módosult. Pontosabban kikerült belőle minden, ami nem a taxizást szabályoz­za. Ennek oka, hogy bizonyos uniós elvárá­sok miatt a belföldi és nemzetközi áru-, illetve a csoportos - 9 fő feletti - személyszállítást még tavaly szabályozni kellett. Az ígéretek szerint hamarosan sor kerül a taxisokra is.

Next