Taxisok világa, 2015. (25. évfolyam, 1-12. szám)
2015-11-01 / 11. szám
Nem titok, ezt az autót régóta szerettem volna kipróbálni, de sajnos erre csak egy évvel a bemutató után került sor, így természetesen vártam a nagy találkozást a nem mindennapi megjelenésű Citroennel. A márka igen hosszú történetének vannak emblematikus alkotásai, hogy csak például a 2CV-t, vagy a DS-sorozat 19-es, illetve 21-es darabjait említsem. Ezek mindegyike egyben technikatörténeti jelentőséggel is bír, nem véletlenül büszkék rájuk a franciák. Nos, hogy a C-Elysée alapokra épült Cactusra évtizedek múlva is így emlékeznek majd a rajongók, azt még ma nem lehet állítani. Ám, hogy nem akármilyen megjelenésű autóval közlekedtem, azt a járókelők és az autóstársak pillantásaiból lemérhettem. A crossovernek jellemzett autó valójában egyik skatulyába sem fér be. Az igen alacsony, 1530 mm-es magasság, a sportos megjelenés mellett, meglepően jó légellenállást biztosít. Csökkentve az amúgy is alacsony fogyasztást, ami a tesztidőszak alatt 4,9 liter gázolaj volt 100 kilométerre kiszámolva, mely a kissé nyúzós használat mellett igen jónak mondható. A nagyobbra méretezett, és az autó sarkaihoz közelített tekintélyes méretű kerekek a terepjárós megjelenést segítik, bár a Cactust nem erre tervezték. Az autó méretei: 4157 mm hosszú, 1946 mm széles, és 2595 mm-es tengelytávval rendelkezik. Saját tömege 1070 kg, össztömege 1610 kg. Ez utóbbi adat a felszereltségtől és a motorizációtól is függ. Ám még a legnehezebb Cactus is jóval könnyebb a hasonló kategóriájú konkurenseinél. Ezt a tervezők igen sok műanyag elem beépítésével érték el. A könnyű alkatrészek előnye, hogy a súlycsökkentés mellett a városi közlekedésben előforduló koccanásokból eredő károk költségeit is optimalizálja. Az autón szerintem a legfeltűnőbb elem a két oldalon, mind a négy ajtón elhelyezett úgynevezett Airbump. Ami leginkább a csomagolástechnikából ismert megoldáshoz hasonlít, ám a Cactuson nem lehet a légbuborékokat „durrogtatni”, mert ezek szivacsosai vannak kitömve. Az egyébként igen látványos megoldás célja, hogy az apróbb koccanásokat semlegesítse. Az 1560 cm3-es BlueHDi motor az ETG automata sebességváltóval, mely a Citroentől már megszokott módon a kor-Folytatás a 39. oldalon A műszerfal könnyen áttekinthető Underskinek szemet Hátulról sem konzervatív a Cactus A kihajtható hátsó ablak A hátsó üléspad. Nem osztott, de kényelmes 3 főnek is A csomagtartó 358 literes 37 taxis világa