Taxisok világa, 2015. (25. évfolyam, 1-12. szám)

2015-11-01 / 11. szám

Nem titok, ezt az autót régóta szerettem volna kipróbálni, de sajnos erre csak egy évvel a bemutató után került sor, így ter­mészetesen vártam a nagy találkozást a nem mindennapi megjelenésű Citroennel. A márka igen hosszú történetének vannak emblematikus alkotásai, hogy csak például a 2CV-t, vagy a DS-sorozat 19-es, illetve 21-es darabjait említsem. Ezek mindegyike egyben technikatörténeti jelentőséggel is bír, nem véletlenül büszkék rájuk a franciák. Nos, hogy a C-Elysée alapokra épült Cactusra évtizedek múlva is így emlékeznek majd a rajongók, azt még ma nem le­het állítani. Ám, hogy nem akármilyen megjelenésű autóval köz­lekedtem, azt a járókelők és az autóstársak pillantásaiból le­mérhettem. A crossovernek jellemzett autó valójában egyik ska­tulyába sem fér be. Az igen alacsony, 1530 mm-es magasság, a sportos megjelenés mellett, meglepően jó légellenállást biz­tosít. Csökkentve az amúgy is alacsony fogyasztást, ami a tesztidőszak alatt 4,9 liter gázolaj volt 100 kilométerre kiszá­molva, mely a kissé nyúzós használat mellett igen jónak mond­ható. A nagyobbra méretezett, és az autó sarkaihoz közelített tekintélyes méretű kerekek a terepjárós megjelenést segítik, bár a Cactust nem erre tervezték. Az autó méretei: 4157 mm hosszú, 1946 mm széles, és 2595 mm-es tengelytávval rendelkezik. Saját tömege 1070 kg, össztömege 1610 kg. Ez utóbbi adat a felszereltségtől és a motorizációtól is függ. Ám még a legnehezebb Cactus is jóval könnyebb a hasonló kategóriájú konkurenseinél. Ezt a tervezők igen sok mű­anyag elem beépítésével érték el. A könnyű alkatrészek előnye, hogy a súlycsökkentés mellett a városi közlekedésben előfordu­ló koccanásokból eredő károk költségeit is optimalizálja. Az au­tón szerintem a legfeltűnőbb elem a két oldalon, mind a négy ajtón elhelyezett úgynevezett Airbump. Ami leginkább a csoma­golástechnikából ismert megoldáshoz hasonlít, ám a Cactuson nem lehet a légbuborékokat „durrogtatni”, mert ezek szivacs­osai vannak kitömve. Az egyébként igen látványos megoldás célja, hogy az apróbb koccanásokat semlegesítse. Az 1560 cm3-es BlueHDi motor az ETG automata sebes­ségváltóval, mely a Citroentől már megszokott módon a kor-Folytatás a 39. oldalon A műszerfal könnyen áttekinthető Underskinek szemet Hátulról sem konzervatív a Cactus A kihajtható hátsó ablak A hátsó üléspad. Nem osztott, de kényelmes 3 főnek is A csomagtartó 358 literes 37 taxis­ világa

Next