Teatrul, 1981 (Anul 26, nr. 1-12)

Numerele paginilor - nr. 1 - 2

Anul 1981, noul cincinal, au început sub semnul muncii. Şi, cel dinţii şi cel mai valoros exemplu ni l-a dat, ca întotdeauna, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, în Mesajul prezidenţial adresat întregii naţiuni de Anul nou, conducătorul partidului spunea : „Am deplina convingere că anul 1981, cincinalul în care intrăm, vor aduce poporului român noi şi mari realizări în muncă şi în viaţă, vor spori tezaurul avuţiei naţionale, ridicînd pe o treaptă superioară nivelul de trai material şi spiritual al întregii naţiuni“. Unitatea dintre cuvînt şi faptă este doar una dintre trăsăturile, de o mare semnificaţie moral-politică, ce caracterizează stilul de muncă al secretarului general al partidului, preşedintele republicii. Cînd scriem aceste rînduri, nu au trecut decit puţine zile de cînd s-au stins beculeţele colorate ce au împodobit brazii de iarnă. Şi s-au aprins la Sărbătoarea întregului popor minile activităţii clocotitoare pentru îndeplinirea, în toate domeniile, a sarcinilor economico-sociale ale primului an al cincinalului 1981—1985, în doar aceste cîteva zile, care, poate, ar fi trebuit să fie de binemeritată vacanţă, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU a efectuat o vizită de lucru la Timişoara, unde a rostit o importantă cuvîntare ; a analizat, într-o consfătuire pe ţară, la Braşov, problemele actuale ale agriculturii; a făcut o vizită de lucru în judeţul Braşov, la capătul căreia a expus, într-o strălucită cuvîntare, sarcinile care trebuie soluţionate nu numai în acest judeţ, ci în întreaga ţară , a analizat, cu cadre de conducere ale industriei de autocamioane, de tractoare, electronică, mecanică fină, aeronautică, problemele specifice ale acestor ramuri, care au beneficiat, din nou, de indicaţii şi orientări de maximă precizie şi rigoare , a prezidat plenara Consiliului Naţional al Oamenilor Muncii, la încheierea căreia a rostit o amplă cuvîntare, veritabil program de muncă pentru întregul partid, pentru clasa muncitoare, clasa conducătoare a societăţii, pentru întregul popor , a primit şi a purtat convorbiri cu numeroşi lideri politici, demnitari, cadre de conducere ale economiei din alte ţări. Şi acestea reprezintă doar o parte a neasemuitei activităţi a conducătorului României, activitate care trezeşte, în inimile noastre, cele mai ardente sentimente de admiraţie. Citim şi recitim Mesajul de Anul nou, cuvîntările rostite la Timişoara şi la Braşov, la întîlnirile cu activul de partid, cu oamenii muncii de pe aceste meleaguri, la plenara Consiliului Naţional al Oamenilor Muncii. Ce bogăţie de idei, ce neclintită convingere în geniul creator al poporului, în forţa acestuia de a depăşi orice dificultăţi, orice greutăţi, cîtă cunoaştere aplicată, concretă, în acelaşi timp completă, a unui vast volum de situaţii şi probleme, ce strălucire în modul în care adevărurile generale ale revoluţiei şi construcţiei .