Természettudományi Közlöny 1927 (59. évfolyam, 839-850. füzet)

1927-09-01 / 847. füzet

elektromos vontatás, 489 voltos üzem pedig, mint említettük, Svédország, Németország, Svájc és Ausztria valamennyi villamosított vonalán van; remélhetjük, hogy e rendszer elterjedésére nagy hatással lesz az osztrák szövet­ségi vasutaknak az a kísérlete, hogy két fázisváltós mozdonyt ren­delt 162/3 periódus számára. Ezek egyikét a személy- és gyorsvona­tok vontatására készült, kb. 2000 lóerős I—D—I-jelű mozdonyt 6, raj­zunkon olvasóinknak bemutatjuk. A szomszédos és nagyobb távolságú forgalom lebonyolítása három módon történhetik: lehet különkocsikat járatni, azután egész 5. rajz. Fázisváltós tehervonati mozdony. Készítettek a MÁV Gépgyár és a Ganz Vill. rt. Szerkesztette: KANDÓ KÁLMÁN.

Next