Theologiai Szemle, 1983 (26. új évfolyam, 1-6. szám)

1983 / 1. szám

.ŐM­VTÁR THEOLOGIAI SZEMLE 1983. évi (Új folyam XXVI. évfolyam) tartalomjegyzéke és a szerzők névmutatója TANULMÁNYOK Bartha Tibor: Szempontok és javaslatok az Isten­tiszteleti Rendtartás revíziójához a Magyar­országi Református Egyházban ............................ 65 Ifj. Bartha Tibor: A kozmikus Krisztus a páli iratokban............................................................................ 217 Bitskey István: Eszterházy Miklós nádor és a pro­testáns vallásszabadság ............................................... 78 Bolyki János: „Én vagyok az élet” — A jánosi teológia élet­értelmezése............................................ 133 Csohány János: A magyarországi reformáció és Luther ..................................................................... ... 378 Gyökössy Endre: A lázadások kora és lélektana 83 Herczeg Pál: Az Újszövetség iratainak autenti­citása.................. 129 Jánossy Imre: A keresztyénség jövője — a jövő keresztyénsége? ............................................................. 209 Juhász István: Dimitru Staniloae ökumenikus ta­nulmányi munkája, mint az orthodox-protes­táns párbeszéd egyik formája....................................... 15 Juhász Zsófia: Intézményes diakónia — gyüleke­zeti diakónia..................................................................... 264 Karasszon István: A Kármel-hegyi Illés és Izrael története............................................................................. 150 Kiss Emil: Luther és az anabaptisták .................... 230 Ladányi Sándor: Magyar diákok az odera-frank­­furti egyetemen ............................ 298 Lenkeyné Semsey Klára: A bűnbocsánat .............. 68 Márkus Mihály: A gyülekezeti éneklés közösség­formáló hatása .................................................... ... 87 Márkus Mihály: „Ez az én testem”. Luther taní­­■ tása az Úr szent vacsorájáról az úrvacsoratan teológiatörténeti fejlődésének a háttere ........... 224 Moldován Vilmos: Dániel könyvének bevezetés­­tani problémái Szenczi Molnár Albert biblia­kiadásaiban ..................................................................... 11 Molnár Miklós: A gyülekezet, mint a koinonia ... 261 Moltmann, Jürgen: Bevezetés a „reménység teoló­giájába” .................................................... 37 Muncz Frigyes: A gyülekezet, mint a munkára való nevelés helye .................................................... 267 Nagy József: A gyülekezet,­­mint pneumatikus kö­zösség ............................................................................. 1 Nagy Sándor Béla: Társadalmi kérdések Kálvin igeszolgálatában ............................................................ 74 Németh Dávid: A bűn lélektana ......................... 270 Németh Pál: Az ókori keleti népek költészetének hatásai a zsoltárokban ............................................ 137 Némethy Sándor: A Delegatum Judicium Extra­ordinarium Fosoniense anno 1674 története és jogászi kritikája (7.) ............................................ ... 22 Némethy Sándor: Pápai Páriz Ferenc ismeretlen levelei 1675-ből ............................................................. 82 Némethy Sándor: A Delegatum Judicium Extra­ordinarium Posoniense Anno 1674 története és jogászi kritikája (8.) 2. Kollegrádi gróf Kollo­­nics Lipót Károly osztrák államférfi, bíboros, esztergomi érsek-prímás jellemzése ...................... 234 Némethy Sándor: A Delegatum Judicium Extra­ordinarium Posoniense Anno 1674 története és jogászi kritikája (9.).................................... ........... 276 Ottlyk Ernő: Luther tanításának mai társadalmi­etikai jelentősége............................................................. 7 Peter, Rodolphe: Genf Kálvin prédikációiban ... 156 Ricoeur, Paul: A keresztyénség és a történelem értelme ................................................................................ 287 Szabó György: A szenvedés költője — Babits Mi­hály születésének 100. évfordulójára...................... 296 Szathmáry Sándor: Az öröm helye és szerepe Moltmann teológiájában............................................. 142 Szénási Sándor: A gyülekezet, mint kulturális té­nyező......................................................... 293 Szigeti Jenő: Keresztyénség a nagykorú világban — Dietrich Bonhoeffer 1944. augusztus 3-i levele 31 Varga Zsigmond J.: „Mindennapi” kenyerünk. Az Úr imádsága a 4. kérés tükrében.............................. 220 Zsindely Endre: Luther és Róma .............................. 257 VILÁGSZEMLE „A túlvilág nem olcsó vigasztalás” (Beszélgetés Hans Küng római katolikus teológiai profesz­szorral) ............................................................... 102 Az amerikai katolikus püspökök pásztorlevele a békéről ............................................................................ 245 Keresztyének a békéért és az igazságosságért (A Keresztyén Békekonferencia hozzájáru­lása az Egyházak Világtanácsa Vancouverben tartandó hatodik nagygyűléséhez és a gyűlés té­májának: „Jézus Krisztus — a világ élete” ér­telmezéséhez) ............................­­.................. ... ... 89 Ottlyk Ernő: Hogyan lesz egyre szegényebbé a lakott föld? ........................................................................ 168 Pásztor János: „Ottawa ’82” teológiája — Be­számoló a Református Világszövetség 1982. augusztus 16—27. között Ottawá-ban tartott Nagygyűlésének munkájáról és ennek teológiai alapjairól............................................................................. 48 Pásztor János: „Ottawa” visszhangjai...................... 165 Szathmáry Sándor: Teológiai tanácskozás a béke és ellenállás jegyében...................................................... 303

Next