Theologiai Szemle, 1986 (29. új évfolyam, 1-6. szám)

1986 / 1. szám

TANULMÁNYOK Augustiji, C.: Kálvin és a humanizmus............ 342 Barcza Béla: A parasztság helyzetének és sorsá­nak megváltozása a felszabadulás után.......... 15 Bertalan Imre: William Amesiustól Eugen Oster­­havenig. A magyar reformátusok hollandiai peregrinációjának három évszázada, különös tekintettel a Sárospataki Kollégium jelentősé­gére ..................................................................................... 282 Békési Andor: A sakramentumok haszna Kálvin szerint ............................................................................ 70 Bodrog Miklós: Az időszerű C. G. Jung............ 34 A bűn nem magánügy ................................................ 84 A címzett nyelven........................................................... 299 Bóna Zoltán: Az emberi agresszivitás bibliai megvilágítása ................................................................ 264 Ráció vagy reveláció (100 éve született Paul Tillich) .............................................................................. 367 Bucsay Mihály: Humanizmus és reformáció (450 éve halt meg Rotterdami Erasmus) ....--------370 Burian, Ilja —Kulifay Gyula: Kulifay István magyarországi toleráns­ lelkész küzdelmes élete, bátor helytállása Morvaországban, 1790—1796 153 Csohány János: A magyar református lelkészek első világháború eleji gondolkodásának teoló­giai és politikai háttere ........................................... 26 Fejes Sándor: Kálvin a megszentelődésről .... 129 Fórisné Kalós Irva: Az apostoli tiszt értelmezése a II. Korinthusi levélben ...................................... 93 Groó Gyula: Mit tanultam Karl Barthtól?.......... 133 Gyökössy Endre: Kálvin mint lelkigondozó .... 80 Illyés Bálint: Kunszentmiklós Baksay Sándor műveiben ....................................................................... 85 Jánossy Imre: Politikai állásfoglalások Barth Károly teológiájában ............................................. 21 Találkozásaim Barth Károllyal................................. 138 Dietrich Bonhoeffer elkötelező emlékezete .... 141 A dialógus alapelvei — „Bizalom, dialógus, iden­titás, misszió” ........................................................... 235 Karsay Eszter: Férfi és nő megváltozott viszo­nya korunk gazdasági, társadalmi és egyházi életében ......................................................................... 293 Kálvin-kutatók nemzetközi kongresszusa Debre­cenben .............................................................................. 321 Kocsis Elemér: Luther öröksége a kálvinizmus­­ban. Luther recepciójának folyamata a refor­mátus teológiában .......................................... 275 Az élet megszentelése Kálvin 1536-ban megjelent Institutiója szerint .................................................. 327 Nagy Gyula: A nemzet és nemzetköziség gondo­lata a protestáns teológiában .......................... 5 Németh Tamás: A keresztyén ember és a világ konfrontációja.................................................. 348 Ottlyk Ernő: Munkaerkölcs és keresztyén hiva­tástudat ...................................... 242 Luther az igehirdetésről................................................ 268 A felszabadítás teológiája és az elnyomottak küzdelme................ 352 Pásztor János: Kálvin liturgiai jelentősége .... 77 Péter Mária: A könyörületnek szolgálata............ 9 Reuss András: Karl Barth az Egyházak Világ­tanácsa amszterdami nagygyűlésén ...._____286 Spijker, W. van’t: A Szentlélekről szóló tanítás Bucernél és Kálvinnál .............................................. 333 Szabó László: A bibliamagyarázó Kálvin............ 231 Szénási J. Sándor: Jézus és a törvény................. 239 Szigeti Jenő: Luther öröksége és a szabadegyhá­zak ...................................................................................... 278 Takács Béla: Molnár János: Egy jezsuita hit­vitázó a XVIII. században.................................... 39 Tamás Bertalan: Az antiszemitizmus keresztyén szempontból ................................................................... 147 Tarján G. Gábor: Baltazár Dezső (halálának 50. évfordulójára) .............................................................. 359 Tőkés László: Kálvin és a kálvinizmus Romániá­ban, illetve Erdélyben ............................................. 216 DOKUMENTUMOK A Hazafias Népfront VIII. kongresszusáról Részlet Pozsgay Imre beszámolójából............... 1 Bartha Tibor püspök írásbeli hozzászólása ... 2 Tóth Károly püspök felszólalása........................... 3 Részlet a Hazafias Népfront VIII. kongresszu­sának állásfoglalásából ......................................... 4 Az Ökumenikus Tanács Közgyűlésének anyagá­ból Tóth Károly: „Csak a kegyelemben növekedve növekedhetik közöttünk a hitnek egysége” 65 THEOLOGIAI SZEMLE 1986. évi (Új folyam XXIX. évfolyam) tartalomjegyzéke és a szerzők névmutatója

Next