Timpul, octombrie 2004 (Anul 15, nr. 231-256)

2004-10-23 / nr. 250

Actualitate Miliarde pentru învățământ /p. 3 /p. 5 dimineața la prânz seara Forumul«Turismul în Caraș-Severin» organizat de cotidianul Timpul se desfășoară astăzi, în sala de ședințe a Consiliului Județean, de la ora 11. Sunt invitați toți cei care sunt interesți de acest sector numit turism. (A.D.I.) Vreme va fi variabilă. Vântul va sufla slab. Sunt posibile ploi. «SS» 0 Biroul Electoral de Circumscripție Județeană are sediul în incinta Prefecturii Caraș-Severin și funcționează între orele 9-17, de luni până duminică. Numărul de telefon la care pot fi solicitate informații legate de alegeri este 215139. (D.S.I.) . Stadiul proiectelor SAPARD aflate în derulare în județ a fost analizat ieri la Consiliul Județean Caraș-Severin. Probleme deosebite sunt în șase localități: Gârnic, Domașnea, Berzovia, Prigor, Eftimie Murgu și Fârliug. (D.S.I.) Zi nefericită pentru reșițeni Reșița (M.M.) - Ieri s-au desfășurat meciurile din cadrul etapei a VIII-a a Campionatului Diviziei C de fotbal. în seria a VI-a, Universitatea Reșița nu a reușit să se impună, pe teren propriu, în confruntarea cu F.C. Florian Jimbolia (scor 2-2). Au înscris: Sziji (min. 55) și Bercsényi (min. 88), respectiv Tătaru (min. 30) și Străută (min. 66). Din nefericire, Gloria Reșița a suferit la Mătăsari, în fața echipei Minerul Jilț din localitate, o înfrângere rușinoasă, cedând cu scorul de 0-6 în această rundă Minerul Moldova Nouă a stat. România, ianuarie - septembrie 2004 Actualitate Studiile sunt finanțate Actualitate Angajarea unui șomer costă... /p. 6 Respectäricu valorile sportive /p. 7 FONDAT 1990 APARE LA REȘIȚA 90255/212.739 Anul 15, nr. 250 (4221). 12 pagini 4000 lei Sâmbătă 23 octombrie 2004 Sectorul privat, pradă corupției Oamenii de afaceri se zbat între fiscalitatea ridicată, birocrație și mită Andreea D. Iovan Reșița O cercetare efectuată de Academia Advocacy arată că dezvoltarea sectorului privat nu este o prioritate pentru parlamentari. Ieri, oamenii de afaceri cărășeni au stat față în față cu reprezentanții județului, candidați pe listele parlamentare. în cadrul unei întâlniri de lucru numită Alianța antreprenorială, reprezentanții Academiei Advocacy au prezentat rezultatele unui studiu legat de implicarea oamenilor politici, prin inițiative legislative, în a stimula mediul de afaceri. Potrivit studiului, la acest capitol, cei care ne-au reprezentat județul nu au fost tocmai interesați de dezvoltarea acestui sector. Singura excepție o face deputatul Mona Musca, aflată pe primul loc în topul propunerilor și intervențiilor pro antreprenoriale. Studiul a vizat totodată și problemele cu care se confruntă în general managerii de firme. De la instabilitatea legislativă, ambiguitatea unor legi, concurență neloială și birocrație, până la practici de corupție de gen «mită» toate bariere în calea desfășurării afacerilor. Mai mult de două treimi din intervievați au subscris la practica acordării unor cadouri sau alte bunuri în afara taxelor legale. Practic, funcționalitatea sistemului corupție este motivată atât social, cât și economic fiind alimentată de legi alambicate și nesănătoase. între instituțiile ce dețin locuri «fruntașe» la capitolul coruptibile se află Direcția Vamală, Administrația Finanțelor, Garda Financiară, Primăria și surprinzător sau nu Casa de Pensii și agențiile pentru ocuparea forței de muncă. Marea actrița a scenei românești, Olga Tudora, prezentă pe scena teatrului G.A. Petculescu, a oferit publicului reșițean un spectacol de excepție, prin rolul interpretat in piesa «Pește cu mazăre»,p.9 Vin banii de la guvern Criteriul politic rămâne încă o prioritate Reșița (D.S.I.) . Alte 28 de miliarde vor intra în județ. Foarte bine. Dar îi primesc tot localitățile PSD-iste. O hotărâre de guvern aprobată în 21 octombrie a.c. anunță alocarea a 28 de miliarde de lei județului Caraș-Severin din Fondul de rezervă bugetară. Tranșa aceasta de bani va fi împărțită la toate cele 77 de localități din județ. Dar asta nu înseamnă că alocarea banilor se face corect. Horia Irimia, vicepreședintele Consiliului Județean, a susținut ieri o conferință de presă pe această temă. «Este inadmisibil ca Reșiței să i se aloce 800 milioane de lei, iar Toplețului, localitatea în care s-a născut Ioan Talpeș, vicepremier și candidatul PSD Caraș-Severin la Camera Deputaților, 2,6 miliarde de lei, a declarat dl Irimia. Pentru a da o pojghiță de democrație și echidistanță, s-au alocat sume și pentru localități conduse de alți primari decât PSD. Dar doar 50 sau 100 de milioane de lei, în timp ce altora - cu PSD-iști în frunte - de cinci ori mai mult». Serviciile sanitare au evoluat în timp. (Foto diana e. Bogdan) Cutremur pe Cerna Băile Herculane (D.S.I.) - Ieri, la ora 8.37, în județul nostru a avut loc un cutremur. Activitatea seismică a fost resimțită mai mult în zona Băilor Herculane. «Cutremurul a a avut o intensitate de 3,9 grade pe scara Richter», ne-a informat col. Mircea Iancu, din cadrul I.P.C. Caraș-Severin. 150 de ani de istorie Primul spital din zonă a luat ființă în 1854 Reșița (A.P.) - Ieri, la Unitatea sanitară era situată pe Camera de Comerț a avut strada Nemților, astăzi zona Bânloc simpozionul omagial «150 dul întâi. Numărul de paturi era de ani de activitate spitali- insuficient pentru o populație în ceașcă la Reșița», continuă creștere, în aceste condiții, în 1863 fiind construit un După ce s-a rostit un cuvânt nou spital denumit Werkspital de introducere, s-a vorbit despre (spitalul uzinal) cu două saloane modul în care a luat ființă prin și un număr de 24 de paturi, unul spital din Reșița și contex- asistenta fiind asigurată, de un tul istorico-geografic al acelor medic și două cadre medii, în vremuri. Activitatea spitaliceas- prezent. Spitalul Județean cu că din Reșița a început în anul - cele trei staționare funcționează 1854, cu opt paturi dispuse în cu un număr de 995 de paturi, două barăci și un medic uzinal, având încadrați 123 de medici. Greva Federației Sanitas Reșița (A.P.) - Având în vedere starea de nemulțumire a tuturor organizațiilor Sanitas din județul Caraș-Severin, Consiliul Județean Sanitas Caraș-Severin a hotărât declanșarea mișcărilor de protest. între 25-29 octombrie 2004 va avea loc o grevă de avertisment fără întreruperea activității, iar la începutul lunii noiembrie în data de 1, între orele 9-11, grevă de avertisment cu întreruperea activității. Toate aceste activități vor culmina cu declanșarea grevei generale în data de 8 noiembrie 2004. Majorarea salariilor prin adoptarea unui sistem propriu de salarizare, acordarea tichetelor de masă în trimestrul al IV-lea 2004 și anul 2005 și acordarea facilităților specifice pentru salariații din sistemul sanitar și de asistență socială sunt revendicările Federației Sanitar. RECLAMĂ