Timpul, ianuarie 2005 (Anul 16, nr. 1-25)

2005-01-14 / nr. 11

Tiraj difuzat 9.800 exemplare iuimi DE CARAȘ-SEVERIN Panoramic întâlnire reciproc avantajoasă /p. 2 Sport Top Sport Caraș- Severin în 2004 /p. 6 Cotidian Și tu ai un cuvânt de spus /p. 8 Magazin Prințul Harry și-a cerut scuze /p. 12 FONDAT 1990 . APARE LA REȘIȚA ® 0255/212.739 Anul 16, nr. 011 (4289) 12 pagini 4000 lei Vineri 14 ianuarie 2005 Cerul se va înnora treptat, dimineața la prânz seara Astăzi programul TV color, 32 de pagini, cu 24 de programe, supliment gratuit al ziarului Timpul. pe mnte Gavril Során va fi instalat astăzi în funcția de prefect al județului Caraș-Severin. Hotărârea a fost luată, ieri, în ședința de guvern. De profesie medic, Gavril Során este președintele PNL Caraș-Severin. Instalarea va avea loc la ora 10, în sala Consiliului Județean, din Reșița.(D.S.) Zilele Eminescu la Oravița Oravița (N.C.) - Manifestarea «Zilele Eminescu» va avea loc în perioada 15-16 ianuarie a.c. Evenimentul debutează cu un pelerinaj și Te Deum la statuia din oraș a marelui poet. Sâmbătă, la Casa de Cultură din Oravița, de la ora 13, are loc o lansare de volume cu poezii ale poetului, nou apărute, începând cu ora 17, se vor decerna premii câștigătorilor la concursul național de creație literară. Reuniunea cenaclului literar «Mihai Novac» se desfășoară duminică, 16 decembrie, ora 11. Se vor susține dezbateri pe tema actualității și diversității poeziei eminesciene. CREȘTEREA COPILULUI Indemnizația pentru creșterea copilului, România gSsn&U-i'jj.i_................I INET nu ia mâna de pe UCMR Grupul care a preluat uzina nu are nici o intenție «de a da bir cu fugiții» din Reșița Andreea D. Iovan_____________________ Reșița - în schimb, din 1 februarie, aproximativ 300 de salariați vor rămâne acasă cu 75%. Vacanța de iarnă a ucemeriștilor a fost și un prilej pentru zvonuri. Vestea care circula atât în interiorul, cât și în afara uzinei, cum că INET Grup, care a preluat uzina reșiteană, va lăsa de izbeliște cei 3.650 de salariați a speriat, mirat sau chiar indignat pe multi reșiteni. Un adevărat subiect pentru o conferință de presă. Ceea ce a și făcut conducerea uzinei ieri, invitând mass-media reșițeană pentru a-i împărtăși adevărul.Inet Grup deține 90,3% din acțiunile UDMR. Nu există nici o intenție de a se vinde pachetul de acțiuni. Mai mult, există un contract de privatizare în curs, iar obligațiile cuprinse în acest contract nu sunt foarte tentante pentru ca o companie serioasă să poată emite pretenții asupra UCMR. Totodată, în timpul procesului de privatizare nu se poate face vânzarea companiei fără acordul AVAS, a declarat Adrian Chebutiu, președintele UCMR. Că INET ar părăsi uzina a fost un zvon infirmat. Nu același lucru se poate spune despre o altă «bârfă», ajunsă astăzi subiect de presă. Angajații... «Potrivit contractului, noi trebuie să păstrăm numărul de 3.650 de angajați timp de cinci ani, dar nu și pe cine anume», a precizat Chebuisu. Numărul mare de salariați pentru o anumită responsabilitate, incompetența și altele au fost motive care au determinat conducerea să ia o decizie. «Din 1 februarie, circa 300 de persoane din sectorul productiv vor rămâne în 75%, nu știm încă pentru ce perioadă, după care există mai multe variante: fie să se reintegreze, fie să rămână în 75%, fie varianta despărțirii de noi, a spus Adrian Chebuțiu. Camera taximetriștilor, filiala Caraș-Severin,ămâne în continuare singurul organism abilitat să emită recomandări necesare în vederea desfășurării activității de tansport rutier in regim de taxi. /p4 |^țFot^Andreea D. Iovan) 0 pană de curent a «ars» banii șomerilor Toată aparatura AJOFM a fost distrusă de o undă de tensiune Antoniu Mocanu Reșița Pentru a fura cabluri, hoții au decuplat linia de înaltă tensiune prin scurtcircuitarea transformatoarelor CSR. în noaptea de 12 ianuarie 2005, în jurul orei 3.20, luminile Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă s-au stins... pentru totdeauna. Ele vor fi desigur înlocuite. Motivul? Un grup de hoți, puși pe fapte mari, au vrut să fure cabluri de curent din ograda CSR, însă, cum acestea Modernizări la Sala Polivalentă Reșița (M.M.) - După înlocuirea completă a suprafeței de joc, refacerea instalației electrice și dotarea cu tabelă electronică modernă, Sala Polivalentă din municipiu este în continuă modernizare. De ieri, au ajuns la rând vestiarele trei și patru, care urmează să fie renovate complet. Se are în vedere înlocuirea instalațiilor sanitare și a faianței, inclusiv zugrăveli. Bine că, în final, s-au găsit soluții pentru modernizare. Mai rămâne acoperișul... erau străbătute de tensiune, s-au gândit să facă un scurtcircuit la transformatoare pentru a decupla linia de înaltă tensiune. Zis și făcut. Numai că încercarea lor a generat o undă de tensiune, având consecințe pe care nu și le-au imaginat. Supratensiunea din rețeaua electrică a provocat distrugerea, în mare parte, a aparaturii electrice aparținând Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă. S-a stricat aparatura care asigura legătura dintre calculatoare și servere, 30 de calculatoare, 26 de monitoare, telefoane, faxuri, imprimante, centrale telefonice etc. Care este valoarea pagubei? Nimeni nu știe în acest moment. Se discută însă cauza incidentului, hoții sau lipsa protecției unui panou electric al AJOFM. Cert este că nimeni nu poate răspunde pentru că nu s-au apărat de un atac. Dar nici furtul nu a fost anunțat la poliție, după cum ne-a spus subcomisarul Dan Boruiș, purtătorul de cuvânt al IPJ. Până la stabilirea vinovăției, paguba va fi suportată din fondul de șomaj. RECLAMĂ «Sala albastră doi», volumul antologic care a văzut lumina tiparului, la Editura Timpul, a fost lansat aseară intr-un cadru festiv, la Cenaclul Literar «Semenicul» al casei de Cultură a Sindicatelor din Reșița. (Foto: A.D.I.)