Timpul, iulie 2006 (Anul 17, nr. 153-179)

2006-07-13 / nr. 164

joi, 13 iulie 2006 -> j ■* -j-'j j j -j JSj jf-3 WJ> > j Sj vv. PE SCURT • Selecționer. Olandezul Leo Beenhakker a fost numit în funcția de selecționer al Poloniei, de către Federația Poloneză de Fotbal (PZPN), în locul lui Pawel Janus, a anunțat, marți, 11 iulie a.c., președintele forului fotbalistic polonez, citat de AFP. (MF) • Accidentare. Jucătoarea de tenis Amelie Mauresmo, numărul unu mondial, nu va juca în meciul de baraj din Fed Cup pe care Franța îl va disputa, sâmbătă și duminică, pe teren propriu, cu formația Cehiei, din cauza unei accidentări. (MF) Pavel în turul doi, la Gstaad București (MF) - Tenismanul român, Andrei Pavel, s-a calificat în turul doi al turneului de la Gstaad, dotat cu premii în valoare totală de 421.250 de euro, informează siteul oficial al competiției. Pavel a trecut în primul tur, cu scorul de 6-4, 1-6, 7-6 (7/4), de elvețianul Stanislas Wawrinka; în turul doi al competiției, Andrei Pavel va juca în compania bielorusului Max Mihnai, care l-a învins, cu scorul de 6-3, 7-5, pe argentinianul Carlos Berlog. Pentru calificarea în turul doi, Pavel va primi 15 puncte ATP și un cec în valoare de 7.025 de euro. Andrei Pavel, start promițător (FOTO: EPA) Rapid și Dinamo, în UEFA București (MF) Rapid București va întâlni, astăzi, cu începere de la ora 20.30 (ProTV), formația Sliema Wanderers, în manșa întâi a turului preliminar al Cupei UEFA la fotbal, Răzvan Lucescu, îi va trimite aproape sigur pe teren pe nou-veniții Săpunaru și Griffiths, iar în poartă va reveni Dani Coman, refăcut după o accidentare. Tot astăzi, Dinamo va evolua în deplasare, în compania formației malteze Hibernians Paola, în aceeași fază a competiției. Partida, care va începe la ora 22 (TVR1), va fi arbitrată de o brigadă din Rusia, care va fi condusă de Igor Zaharov, ajutat de asistenții Mihail Novokșonov și Aleksei Monahov. Jucătorii Cornel Predescu și Dan Codreanu nu au făcut deplasarea în Malta din cauza unor probleme medicale, în schimb s-a alăturat lotului fostul portar de la Unirea Urziceni, Mircea Oltean, care a devenit al treilea goalkeeper al dinamoviștilor. Record. Sportivul chinez Liu Xiang a stabilit un record mondial în proba de 110 metri garduri, cu performanța de 12 secunde și 88 de sutimi, marți, 11 iulie a.c., la Lausanne, în timpul reuniunii de Super Grand Prix. (Foto: EPA) SPORT 8 ■ O parte dintre jucătorii Italiei, l-au vizitat pe Gianluca Pessotto la spital, ducându-i și Cupa Mondială. București (M.F.) Campionii mondiali Fabio Cananvaro și Gianluca Zambrotta i-au dus, marți, 11 iulie a.c., trofeul cucerit în Germania, fostului lor coechipier de la Juventus Torino, Gianluca Pessotto, internat în spitalul Le Molinette, după ce a încercat să se sinucidă, informează Gazzetta dello Sport. Vizită fulger Cannavaro și Zambrotta, alături de secundul Ciro Ferrara și de preparatorul fizic Claudio Gaudino, au intrat pe o poartă din spate a spitalului. ■ Astăzi s-ar putea decide soarta echipelor Juventus, Milan, Fiorentina și Lazio. Roma (MF) - Tribunalul Disciplinar al Federației Italiene de Fotbal (FIGC) ar putea anunța joi decizia în scandalul meciurilor trucate din fotbalul italian, vizând patru cluburi prestigioase amenințate cu retrogradarea în a doua sau chiar a treia divizie, a anunțat un purtător de cuvânt al FIGC. „Cu siguranță nu va fi marți, și, se pare, nici miercuri. Probabil că sentința va pentru a evita întâlnirea cu jurnaliștii și cu cei 500 de suporteri aflați în fața intrării și dată joi, 13 iulie a.c.“, a declarat purtătorul de cuvânt. Dintre cei 23 de jucători ai Squadrei Azzurra, câștigătoare a Cupei Mondiale, 13 evoluează la Juventus Torino, principale, Cupa Mondială fiind dusă într-o sacoșă neagră. Medicul Pierpaolo Donadio a AC Milan, Fiorentina sau Lazio Roma, cele patru cluburi bănuite că au obținut favoruri de la arbitri sau asistenți, în mai multe meciuri din sezonul 2004-2005. Sentința procesului, prevăzută pentru luni, apoi amânată pentru marți, va fi anunțată, joi, potrivit presei, care a menționat activitatea dificilă a magistraților însărcinați să evalueze poziția în acest scandal a echipelor și a celor 25 de arbitri, patroni de cluburi și lideri ai FIGC amenințați cu suspendarea. Președintele tribunalului, Cesare Ruperto, în vârstă de 81 de ani, anunțase, vineri, în declarat că Pessotto a fost foarte încântat de vizita foștilor săi coechipieri și a înțeles că lipsea Alessandro Del Piero, însă, imediat a sosit la spital și căpitanul echipei Juventus Torino. „Gianluca Pessotto, aflat alături de soția sa, a reacționat cu mari emoții, între râs și plâns, la vederea Cupei Mondiale. Vizită fulger Din motive de precauție, el nu a putut atinge trofeul, dar bucuria a fost la fel de mare, deși vizita nu a durat mai mult de cinci minute. Medicul Donadio a spus că Pessotto știa de victoria Italiei la Cupa Mondială“, scrie Gazzetta dello Sport. La plecarea din spital, campionii mondiali au fost aclamați de aproximativ 3.000 de persoane, între care mulți pacienți, ziua încheierii dezbaterilor de pe stadionul Olimpic din Roma, că juriul va avea nevoie de o perioadă cuprinsă între „trei și 15 zile pentru a delibera“. Nici un jucător nu a fost deferit justiției, dar 25 de persoane sunt vizate de cereri de suspendare. Nume sonore Rând pe rând, de la Luciano Moggi, fost director general al grupării Juventus Torino, la Adriano Galliani, vicepreședinte la Milan, trecând pe la omul de afaceri Diego Della Valle, președinte de onoare la Fiorentina, marile nume din Calcio au fost implicate în acest caz. Fotbalul italian, la ora adevărului? Pessotto si Cupa Mondială Bucuria succesului, transmisă și lui Gianluca Pessotto. (Foto: EPA) Luciano Moggi (Foto: EPA) Lippi și Klinsmann, decizii definitive ■ Selecționerii Italiei și Germaniei, nu s-au lăsat convinși să mai antreneze cele două naționale. Roma (MF) - Antrenorul Marcello Lippi a anunțat, marți, 11 iulie 2006, că nu își va prelungi înțelegerea cu Federația Italiană de Fotbal, renunțând la funcția de selecționer al Squadrei Azzurra, după ce a câștigat Cupa Mondială din Germania. Final de contract .Rolul meu la naționala Italiei s-a încheiat. Am avut parte de o extraordinară experiență profesională și umană. Trebuie să le mulțumesc jucătorilor, colaboratorilor mei și conducerii federației. Am anunțat că doresc să plec de la națională la finalul contractului și acest lucru se va întâmpla. Am demonstrat în acești doi ani că suntem un grup puternic și am realizat o performanță care va rămâne în istoria fotbalului italian și în inimile tuturor suporterilor“, a declarat Lippi. De neînduplecat Pe de altă parte, selecționerul Germaniei, Jürgen Klinsmann l-a informat pe președintele Federației Germane de Fotbal (DFB), Theo Zwanziger, și pe managerul general Oliver Bierhoff că nu va mai continua la echipa națională. Klinsmann, care s-a clasat cu echipa Germaniei pe locul trei la Cupa Mondială, nu a fost convins să continue la națională. Principalul candidat pentru preluarea postului de selecționer al Germaniei este Joachim Löw, secundul lui Jürgen Klinsmann. Klinsmann, în vârstă de 41 de ani, a fost numit în funcția de selecționer al Germaniei în august 2004 și a reușit clasarea pe locul trei la Cupa Mondială și la Cupa Confederațiilor din 2005. Jurgen Klinsmann (Foto: EPA) Arsenal, stadion nou Londra (MF) - Clubul londonez de fotbal Arsenal a stabilit termenii ofertei de obligațiuni în valoare de 260 milioane de lire sterline (478 milioane de dolari), prima emisiune publică de titluri de acest tip din Europa, care vor fi răscumpărate cu venituri obținute din activitățile sportive, transmite Reuters. Arsenal a stabilit termenii unei oferte de obligațiuni în valoare de 478 mii. Veniturile obținute sunt destinate rambursării unei datorii bancare, contractată pentru construcția noului stadion al clubului, Emirates, situat în nordul Londrei, a declarat o sursă apropiată situației. Noul stadion va deveni funcțional în această toamnă. Zidane, fără Balonul de aur? Roma (MF) - Președintele FIFA, Joseph Blatter, a lăsat să se înțeleagă că Zinedine Zidane ar putea pierde titlul de cel mai bun jucător al Cupei Mondiale, după ce l-a lovit cu capul pe Marco Materazzi, în finala pe care Franța a pierdut-o în fața Italiei. Blatter a lăsat să se înțeleagă că lui Zidane ar putea să-i fie retrasă această distincție, dar a precizat că „înainte de a lua o decizie, trebuie așteptat finalul anchetei“. Câștigătorul acestui premiu nu este desemnat de FIFA, ci de o comisie internațională a jurnaliștilor, însă Comitetul Executiv al FIFA are datoria de a interveni dacă observă un comportament contrar eticii sportului. o* Vii Ciclism. Rutierul spaniol al echipei Rabobank, Oscar Freire, a câștigat etapa a IX- a a Turului Franței, disputată, marți, 11 iulie a.c., între Bordeaux și Dax, pe o distanță de 169,5 kilometri. Freire, campion mondial în trei rânduri, a înregistrat al doilea succes la Turul Franței. (Foto:epa)