Timpul, august 2006 (Anul 17, nr. 181-206)

2006-08-02 / nr. 181

Actualitate Edilul contrazis de bocșeni /p.3 Cotidian Și tu ai un cuvânt de spus /p.4 Actualitate Sub arme, doar profesioniști /p.6 S ‘♦OVEAIN ISIl A % Sport 1 Pițurcă l-a iertat pe Mutu /p.8 FONDAT 1990 APARE LA REȘIȚA S 0255/212.739 Anul XVII, nr. 4766 (181) Miercuri 2 august 2006 12 pagini, 60 bani ici ®«® ® ®»0000«®«® ®«® ® ®»»0 0 « « « Vremea va fi instabilă, cu cer temporar noros și posibile averse de ploaie. Dimineața Prânz Seara tumS Eleonora Mihalca, fostă dublă vicecampioană mondială de tenis de masă, la dublu feminin și cu echipa României, ne-a acordat un interviu, în exclusivitate,p.7 (Foto: Marius Moraru) • Vizită. începând de astăzi, miercuri, 2 august 2006, și până la sfârșitul acestei săptămâni, în municipiu se va afla în vizită un ansamblu folcloric din Possagno, Italia. Oaspeții italieni urmează a fi incluși în programul ediției din acest an a „Serbărilor Verii". (I.P.) Primarul, lângă fotbaliști Reșița (M.M.) - Componenții divizionarei D Silvanus, Metalul Bocșa, și-au reluat pregătirile în vederea noii ediții de campionat. Numai că acestea se desfășoară în condiții improprii. Astfel, pregătirea fizică se desfășoară printr-un parc, iar cea tehnico-tactică pe terenul de sport al Școlii cu Clasele I-VIII Nr. 1. înțelegând că echipa este totuși a orașului. Mirel Pascu, primarul Bocșei, le-a promis reprezentanților acesteia că le va pune la dispoziție, pentru antrenamente, Baza Sportivă „Izvor“, până când aceasta va intra în renovare. TIMPUL SI R0 - 320058 Reșița, Str. Independenței, Bl. A5 (& (40) 255-212-739 Sosiri In principalele structuri de primire turistică iunie 2005 iunie 2006 Vile turistice Grafica: Jurnal de Caraș-Severin, sursa: Statistica p Coma diabetică pe Clisură ■ De trei luni, bolnavii din Moldova Nouă fac naveta pentru a-și primi medicamentele. Ionel Ivașcu ionel.ivașcu@informmedia.ro Moldova Nouă - Ultima lună în care diabeticii și-au ridicat medicamentele de la spitalul din oraș a fost luna mai 2006. Apoi au fost nevoiți să apuce calea Reșiței. Nemulțumiți, bolnavii au protestat, zilele acestea, în fața spitalului, cerându-și drepturile. Ioan Stoicovici este unul dintre cei care au de suferit de pe urma acestei situații: „în iunie, ni s-a spus să mergem la Reșița căci asistenta care se ocupă de distribuirea medicamentelor se afla în concediu, în iulie ni s-a spus că, din cauza concediului, nu s-a făcut comanda de medicamente, pe care a trebuit să le luăm tot de la Reșița. Și-n august vom face același drum. Nu e făcută comanda deoarece e vorba ca medicamentele diabeticilor să fie distribuite de medicii de familie“, ne-a istorisit dl Stoicovici cele întâmplate. „E bătaie de joc. Dacă pleacă în concediu farmacista din spital, ce se întâmplă cu bolnavii? Sau ce se întâmplă cu salariile medicilor dacă pleacă în concediu contabila?“, se întreba indignat dl Stoicovici. /p.6 taranca pe cer. Fixarea fermelor pentru susținerea acoperișului noii săli de sport din Bocșa, este o lucrare cu un grad ridicat de spectaculozitate și periculozitate, asumată cu curaj de angajații S.C. Cominco Moldova Nouă. (Foto: Mafjp*>flff8raru Agenția pentru Integritate București (INF) - Vicepreședintele Comisiei Europene Franco Frattini a făcut, ieri, o trecere în revistă a întâlnirilor cu oficialii români pe care le-a avut până acum în timpul vizitei la București, menționând că a avut discuții și cu președintele CSM, Iulian Gâlcă, împreună cu primul ministru au susținut o conferință de presă în care s-a invocat înființarea Agenției pentru integritate. în ceea ce privește CSM, el a apreciat că există un punct în care mai este nevoie de rezultate în continuare. „Vorbesc despre îmbunătățirea percepției asupra calității funcționării zilnice a tribunalelor“, a precizat el. Frattini a arătat că primește zilnic la Bruxelles un mare număr de plângeri individuale care îi pun întrebări nu numai despre interpretarea cazurilor individuale, dar și referitoare la tratarea imparțială a unor cazuri și chiar la integritatea unor magistrați,p.2 Polițiști sau contrabandiști? ■ Potrivit anchetatorilor, cei doi sunt cercetați și pentru infracțiuni de contrabandă. Nina Curița___________________ nina.curița@informmedia.ro Reșița - Doi subcomisari de la Poliția de Frontieră Caraș- Severin, angajați ai sectorului Moldova Nouă, au fost aduși, ieri, 1 august 2006, sub escortă, la serviciul DIICOT Timișoara, pentru a fi audiați în legătură cu acțiuni de contrabandă Potrivit anchetatorilor, cei doi sunt cercetați pentru infracțiuni de contrabandă, abuz în serviciu și sprijinirea unui grup infracțional. Procurorii care se ocupă de caz nu au putut preciza dacă pe numele lor va fi emisă o ordonanță de reținere. Surse apropiate anchetei au declarat că cercetarea celor doi ar fi legată de un dosar instrumentat de Brigada de Combatere a Crimei Organizate și Antidrog Timișoara, dat publicității la jumătatea lunii mai a acestui an. Tribunalul Caraș-Severin a dispus la acel moment arestarea a șapte persoane din Moldova Nouă, dintre care cinci erau angajați ai unor magazine duty-free. Ei sunt acuzați că ar fi scos și introdus din țară mari cantități de țigări pe care le vindeau ulterior ilegal în Serbia și în zona de vest a României. Biserică nouă Caransebeș (I.P.) - Credincioșii din cartierul Balta Sărată vor mai avea încă un loc de închinăciune. Duminica trecută a avut loc slujba de sfințire a noii biserici, oficiată de un sobor de preoți avându-l în frunte pe P.S. Lucian, episcopul Caransebeșului. Construcția bisericii s-a realizat printr-o donație a familiei Cosma din municipiu. Spațiile medicale, mai ieftine Oțelu Roșu (I.P.) - Consiliul local a aprobat un proiect de hotărâre privitor la anularea contractelor de vânzare-cumpărare a spațiilor din incinta policlinicii din oraș. Măsura era obligatorie pentru a respecta prevederile Ordonanței de Guvern nr. 110/2005, privind vânzarea spațiilor medicale. Noul act normativ prevede ca spațiile cu această destinație să fie vândute la un preț de 30 de euro/m.p.S5758 Ajutor social. Primăria municipiului Reșița a acordat ieri, banii pentru beneficiarii legii 416/2001, privind venitul minim garantat. (Foto: Mianda Mladin)