Timpul, septembrie 2006 (Anul 17, nr. 207-232)

2006-09-16 / nr. 220

Actualitate Centru de Studii Bănățene /p.3 Exclusiv Interviu cu Ion Mircioagă /p.6 Sport Generația „handball“ /p.7 Astăzi OpeaiUlat VE wldteiHufi//p.5 Cerul va fi mai mult senin. Vremea se menține frumoasă. Minime: 16-17 ° C. N 1 AȘI : Dimineața Prânz Seara Agrement, în cursul zilei de ieri, reprezentanții primăriei au inaugurat un loc de joacă pentru copii, fiind construit în conformitate cu normele europene. (Foto: m. Mladin) V ...................................................................... ..............................4 PE SCURT • Propunere. Federația Națională Sindicală din Administrația Publică Locală a propus Guvernului României să se asigure un salariu mediu net de 1400 RON, sporuri specifice funcției, acordarea primei de vacanță, în echivalentul unui salariu, pentru compensarea cheltuielilor ocazionate de efectuarea concediului de odihnă. (I.l.) U.C.M.R., în misiune gorjeană Reșița (M.M.) Handbaliștii reșițeni vor evolua astăzi, de la ora 11, la Tg. Jiu, în compania formației locale Pandurii Energia Lignitul, într-un meci contând din cadrul etapei a II-a a Ligii Naționale. O misiune grea, mai ales că nu au avut prea mult timp pentru a-și obloji „rănile“, după eșecul de miercuri, din fața lui H.C.M. Constanța. Meci susținut la Drobeta Tr. Severin, și pierdut cu 24-29, în condițiile în care s-au ratat câteva lovituri de la șapte metri, iar portarul constănțean, Rudi Stănescu, a avut nu mai puțin de 30 de intervenții. 9 771221 118065 06220 TIMPUL ® RO - 320058 Reșița, Str. Independenței, Bl. A5 © (40) 255-212-739 Scade numărul șomerilor Numărul total al șomerilor din România se va cifra în 2008 la 495.000 persoane. Pentru acest an, se estimează că numărul șomerilor va ajunge la 520.000 persoane, iar în 2007 să scadă la 508.000 persoane, în regiunea Sud în 2006 * 92.300 persoane ■ 2007 89.500 persoane 2008 88.100 persoane Grafica. Jurnal de Caraș-Severin, sursa: Statistica Magazin Hisahito a ieșit in lume /p.12 FONDAT 1990 APARE LA REȘIȚA S 0255/212.739 E-MAIL: timpul@informmedia.ro Anul XVII, nr. 4805 (220) Sâmbătă 16 septembrie 2006 12 pagini, 60 bani A sunat iarăși clopoțelul! ■ Emoții, flori, prieteni noi sau revederea celor vechi, ochi sclipitori, 15 septembrie 2006. Reșița (N.C.) - Școala este locul în care un copil are parte de cele mai mari încercări, succese și momente de stânjeneală din viață. Cu toții am început drumul spre maturitate cu prima zi de școală, cu acea frântură de timp în care am răsfoit Abecedarul... De la primele ore ale dimineții seri, 15 septembrie 2006, cei 53.147 de preșcolari și elevi din Caraș-Severin mergeau spre școlile lor cu flori în mână și cu emoții în suflet. Cei mici erau însoțiți de părinții lor, în curtea fiecărei unități de învățământ era plin de elevi, părinți și profesori. Aproape toți povesteau cum a fost în vacanță. Poveștile s-au întrerupt atunci când directorii le-au urat tuturor „bun venit“. După slujbele oficiate de preoți, după sfaturile date de polițiști, în aproape toate școlile, elevii s-au îndreptat spre clase. Cei din clasa I nu erau speriați de nimic. Nici de faptul că poveștile de noapte bună se transformă în litere și cifre. Cei de clasa a XI-a aveau doar emoții pentru BAC.p.3 4 m Am parada. Festivalul „Sărbătorile Cetății 2006“ a continuat ieri. Cea de-a doua zi a început cu parada participanților, moment urmat de Târgul Meșterilor Populari și debutul „Rocklandfest“. (Foto: Iulius Pîrvu) de fotbal... suspendați Antrenori ■ Absența de la consfătuirea lunară i-a costat două etape în afara băncilor tehnice. Marius Moraru marius.moraru@informmedia.ro Reșița - Comisia Tehnică a AJF Caraș-Severin a stabilit câteva măsuri disciplinare față de antrenorii și instructorii unor echipe care activează în Liga a IV-a Silvanul de fotbal. Astfel, pentru că nu au participat la consfătuirea antrenorilor, programată joi, 14 septembrie a.c., la stadionul „Mircea Chivu“ din Reșița, tehnicienii formațiilor Voința Lupac, Muncitorul Reșița, Nera Bozovici și Ibrilant Ohaba Mâtnic au fost suspendați pe timp de două etape. Este vorba despre Viorel Bordea, Petrișor Mustață (Lupac), Viorel Lolea și Marian Calofir (Muncitorul) și Ion Șureț (Bozovici). „Respectivii antrenori nu vor avea voie să stea pe banca tehnică, sau în incinta terenurilor de joc, ne-a declarat Cornel Corocan, secretarul general al A.J.F. Caraș- Severin. în cazul în care nu se vor conforma, echipele lor vor suporta consecințele regulamentului. Conducătorii jocurilor le vor acorda trei minute pentru a părăsi incinta terenului. Ca să nu mai spunem că au pierdut o acțiune pregătită foarte bine de Alexandru Pelici, antrenorul F.C.M.R.“. Hoți de fier vechi, reținuți di í Reșița (M.M.) Eforturile jandarmilor de a anihila adevărate rețele de furt de fier vechi au fost încununate de succes, într una din diminețile trecute. Angajați într-o acțiune punctuală, aceștia au reușit, în mai puțin de două ore, reținerea și identificarea a nouă persoane, între 20 și 42 de ani, toți din municipiul Reșița, care încercau să sustragă materiale feroase și neferoase dintr-o garnitură de tren cu fier vechi, destinat S.C. TMK Reșița (fosta C.S.R.). Aceasta, după ce o parte dintre hoți a încercat să fugă de la fața locului, „în urma acțiunii desfășurată, s-au constatat două infracțiuni de „furt calificat“, două infracțiuni de „asociere la săvârșirea de infracțiuni“ și una de „tentativă de furt calificat“, ne-a precizat maior Sorin Axenti, prim adj. al Inspectorului-șef al Inspectoratului de Jandarmi Județean Caraș-Severin. Dialog refuzat Reșița (I.I.) - Liderii Federației Educației Naționale se arată îngrijorați de posibilitatea acutizării crizei din învățământ, dezaprobând totodată modul în care premierul Călin Popescu-Tăriceanu evită negocierile directe. Profesorii cer executivului creșteri salariale însemnate și își manifestă nemulțumirea față de creșterea reală a salariilor din învățământ de doar 2,23%. Accident, în după-amiaza zilei de ieri, în municipiul Reșița, s-a produs un ușor accident rutier. Nu au fost victime. (Foto: Mianda Mladin)