Timpul, octombrie 2006 (Anul 17, nr. 233-258)

2006-10-23 / nr. 251

Panoramic 50 de ani de la revoltă /p.2 Cotidian Și tu ai un cuvânt de spus /p.4 Actualitate Ecodezvoltarea, o soluție /p.5 Magazin Keith Urban, la dezintoxicare /p.12 focuri de inund)waiate /P« Imm P ! CARAȘ-SIVEBIN Vremea se menține instabilă, cu cer tem- x -viu , pojar noros și posibile averse de ploaie. 22 Dimineața Prânz Seara * ★ 70* de zile până la aderare ★ ★ ★ Proiect. Zilele acestea, elevii Liceului Teoretic Diaconovici-Tietz din Reșița au demarat un proiect ecologic pentru protecția mediului.p.5 (Foto: Mianda Mladin) LOTO - DOMINICA, 23 OCTOMBRIE s— IMPUS Bl RO - 320058 Reșița, Str. Independenței, Bl. A5 ® (40) 255-212-739 Plasamente profitabile Caraș-Severin, sursa: Statistica Bursa de Valori București Investiții în fondurile mutuale RASDAQ ■ ti > FONDAT 1990 APARE LA REȘIȚA 90255/212.739 E-MAIL: timpul@informmedia.ro Anul XVII, nr. 4836 (251) Luni 23 octombrie 2006 12 pagini, 60 bani Inaugurare pe Muntele Mic . Pentru investiție, Sorin Frunzăverde a fost făcut cetățean de onoare al comunei. Muntele Mic (I.P.) - Sute de oameni s-au adunat sâmbătă, 21 octombrie 2006, pe platoul din fața Monumentului Eroilor Bănățeni de pe Muntele Mic, pentru a lua parte la inaugurarea drumului care face legătura între Telescaun și cota 1800 a muntelui. Un moment încărcat de emoție și bucurie, o dată de referință pentru turismul montan al județului și pentru toți cei care iubesc muntele. Inaugurarea drumului a debutat cu o slujbă de sfințire, oficiată de P.S. Lucian, episcopul Banatului. A urmat un alt moment emoționant: Petru Harambașa, primarul comunei Turnu Ruieni, a dat citire unei hotărâri a consiliului local prin care se acordă titlul de cetățean de onoare al comunei dlui Sorin Frunzăverde, președintele Consiliului Județean Caraș-Severin. Un gest prin care întreaga comunitate de la poalele Muntelui Mic își exprimă mulțumirea pentru cel care a făcut posibilă această realizare, atât de importantă în dezvoltarea întregii zone. Momentul festiv a mai cuprins și un spectacol oferit de Ansamblul „Gugulanul”, din Borlova, instruit de Gheorghe Cocie. /p.3 Festivalul Văii Almăjului, manifestare devenită tradiție, s-a desfășurat timp de două zile în localitatea Prigor. Evenimentul a reunit formații de cântece și dansuri din toate comunele almăjene. /p.6 (Foto: Nina curița) Comunitatea în menținerea ordinii ■ ATOP Caraș-Severin a generat o dezbatere pe tema legilor și statutului acestui organism. Dorina Sgaverdia dorina.sgaverdia@informmedia.ro Băile Herculane în 2002, în toate județele, inclusiv în Caraș-Severin, s-a înființat Autoritatea Teritorială de Ordine Publică, un organism consultativ al cărui rol este medierea între comunitate și poliție. ATOP este format din consilieri județeni, subprefect și șeful Inspectoratului de Poliției a Județului Caraș-Severin. Este foarte important din perspectiva democrației, descentralizării și demilitarizării poliției. Din nefericire, puterea de atunci - Partidul Social Democrat - odată cu înființarea ATOP-urilor, nu a făcut altceva decât să bifeze una din cerințele UE. Insuficient, pentru că în țări cu tradiție democratică, cum este Marea Britanică, aceste organisme au o mare însemnătate. Tocmai fiindcă ar putea juca un rol foarte important în viata comunităților, ATOP Caraș-Severin a organizat, vineri, 21 octombrie, în stațiunea Băile Herculane, o confruntare de idei pe tema legislației și a statutului ATOM-urilor. Moderatorul dezbaterilor de la Băile Herculane a fost dr. Iosif Secășan, președintele ATOP Caraș-Severin.p.3 D Porți deschise Reșița (N.C.) - Cu ocazia Zilei Europene a Justiției Civile, miercuri, 25 octombrie, a.c., între orele 10-15.30, Tribunalul Caraș-Severin și instanțele din raza de activitate organizează „Ziua Porților Deschise“. La toate instanțele va fi permis accesul publicului interesat pe baza buletinului de identitate și în grupuri cu ghid, între orele de lucru cu publicul. Fotbaliști la un pas de tragedie Reșița (M.M.) - Fotbalul județean devine tot mai periculos. Violențele de pe terenuri, stăpânite cu greu, au ajuns deja în stradă. Ultimele victime au fost componenții echipelor de seniori și de juniori ale A.S. Minerul Anina. Astfel, autobuzul cu care reveneau acasă, după meciul de sâmbătă, 21 octombrie a.c., cu Minerul Moldova Nouă, în jurul orei 15.20, a fost „atacat“ cu o... piatră, în timp ce se afla în plină viteză. Piatră care, în opinia lui Victor Mihuț, președintele Clubului Minier, cântărea aproape jumătate de kilogram. „Ieșisem din Pojejena și ne îndreptam spre casă, ne-a declarat Victor Mihuț, la un moment dat din pădure s-a aruncat un pietroi care a nimerit un parbriz lateral. Dar dacă îl lovea pe șofer și acesta pierdea controlul volanului, vă puteți imagina ce se putea întâmpla? în autobuz erau 32 de persoane.“ Vom reveni. Partid, senatorul Ioan Talpeș a constituit Uniunea Populară Social Creștină, un partid cu orientare populară care urmează să fie înregistrat la Tribunalul București. (Foto: N. Curița)