Timpul, mai 2007 (Anul 18, nr. 99-124)

2007-05-23 / nr. 117

Cotidian Ce părere aveți despre sensibilizarea oamenilor de a dona sânge? /p.4 Sport Turneul final al Campionatului Național de handbal pentru juniori /p.7 Astăzi: Tablou de absolvire /P.e Biserica „zguduie" Mociurul Reșița (A.P.) - Construirea unei biserici în cartierul Mociur, din municipiul Reșița, a scos în stradă locatarii a 120 de apartamente, care nu agreează această idee.p.5 GE5D www.caon.ro (Foto: Mianda Mladin) O taxă de... protocol Reșița (N.C.) - în ultimul timp, am primit la redacția Ziarului Timpul o serie de sesizări telefonice sau prin e-mail, referitoare la faptul că în clasele terminale, la diferite licee din județ, se percep anumite sume de bani pentru așa-zisul protocol de Bacă. Cei care ne-au sesizat sunt părinții unor copii. Oamenii ne-au spus că sunt de acord să dea bani, „pentru că e omenesc“.p.3 Efectele „bursei" Reșița (R.P.) - în 20 aprilie 2007 a avut loc Bursa generală a locurilor de muncă. La bursă au participat un număr de 85 de agenți economici, care au prezentat 800 de locuri de muncă, majoritatea din municipiul Reșița, rezultatul acestei acțiuni fiind angajarea a 214 persoane, aflate la momentul respectiv în căutarea unui loc de muncă. Dintre aceștia, 31 au fost încadrate pe loc. Sanitarii pricepuți, în concurs Reșița (A.P.) - Șase echipaje formate din elevi din Reșița au participat la faza municipală a concursului „Primul ajutor acordat victimelor“, dintre care doar trei vor participa la faza județeană,p.5 TIMPUL SIRO - 320058 Reșița, Str. Independenței, Bl. A5 ® (40) 255-212-739 Dracula face toti banii . Deși nu s-ar crede, muzeele din stațiunile turistice se bucură de cea mai mare popularitate în rândul vizitatorilor. vizitatori estimate pentru 2007 Grafica: Jurnal de Caraș-Severin, sursa: Statistica Romeo Dunca, cetățean 1 3 Omul de afaceri este inițiatorul unui proiect deosebit de important pentru zonă. IULIUS PIRVU iulius.privu@informmedia.ro Caransebeș (I.P.) - La finalul seminarului organizat pe tema experienței olandeze în afaceri, primarul Ion Marcel Vela i-a înmânat diploma de cetățean de onoare lui Romeo Dunca, participant alături de Cornel Galescu la expediția din această primăvară, la Polul Nord. O distincție meritată și pentru faptul că, pe lângă activitatea sportivă, Romeo Dunca este un nume cunoscut și în domeniul afacerilor, unul dintre proiectele sale însemnate vizând dezvoltarea turistică a Munților Banatului. Proiectul de investiții are ca țintă, pe lângă Muntele Mic, și alte zone montane din Banat, cu mare potențial turistic, cum ar fi Nedeia, Calea de onoare au sau Paicu; în ceea ce privește investiția, trebuie spus că aceasta se ridică la o sumă uriașă, peste 150 de milioane de euro, în marea ei majoritate, finanțarea va fi autohtonă, însă se dorește și atragerea de fonduri europene. Până acum a fost întocmit studiul de prefezabilitate, în acest moment derulându-se etapa de concesionare a terenurilor necesare pentru demararea investiției. Dunca s-a declarat mulțumit de sprijinul oficialităților din zonă. Organizarea securității private Reșița (S.I.) - întâlnirea de lucru cu privire la drepturile salariaților din această branșă s-a încheiat ieri, 22 mai 2007. Participanții din mai multe țări europene au împărtășit celor prezenți din experiența proprie. Colegii din Bulgaria au vorbit despre acțiunile pe care le-au întreprins în vederea unui dialog social eficient. în prezent, în țara vecină, se fac demersuri în vederea pregătirii școlare în domeniu și pentru respectarea și recunoașterea acestei profesii ca ocupație modernă. Oaspeții bulgari consideră că patronii trebuie să înțeleagă importanța conlucrării cu sindicatele în detrimentul acțiunii pe cont propriu. Pot fi negociate condiții de lucru mai bune, fapt care conduce spre creșterea calității serviciilor oferite de firmele de securitate. Acest punct de vedere a fost susținut și de Marian Apostol, lider al Cartei „ALFA“ Caraș-Severin: „Oamenii trebuie să se simtă respectați și să le asigure salarii cu care să-și poată plăti utilitățile.“ /p.5 FONDAT 1990 APARE LA REȘIȚA ® 0255/212.739 Fax 0255/216.709 E-MAIL: timpul@informmedia.ro Anul XVIII, nr. 5009 (117) Miercuri 23 mai 2007 12 pagini, 70 bani Privatizare la gura tunului ■ Un nou dosar de evaluare a SC Arsenal, întocmit după alte două încercări. Reșița (N.C.) - Prin O.G. Nr. 3 din 7 februarie 2007 a fost creat cadrul legal de privatizare a societății producătoare de armament din municipiu, SC Arsenal. Până acum au fost câteva firme interesate să achiziționeze societatea, însă, după ce au avut loc două licitații în acest sens, nu s-a ajuns la nici un rezultat. „Cert e că urmează privatizarea. Acum lucrăm la un nou dosar de evaluare. Am mai făcut încă două până acum. Comenzile sunt puține. La ora actuală, în uzină, se lucrează cu personal limitat, în funcție de comenzile existente“, ne-a declarat ieri, 22 mai 2007, Ion Ciorbă, directorul SC Arsenal. Pe de altă parte, din informațiile pe care le deținem rezultă că încă nu s-a stabilit data scoaterii la licitație a acesteia. SC Arsenal este una dintre cele 16 filiale ale Companiei Romarm. Romarm a mai înaintat în urmă cu câteva luni o strategie pentru privatizarea celor 16 componente ale sale, dar AVAS a respins inițial această variantă. Din surse neoficiale am aflat că personalul SC Arsenal ar putea beneficia de ordonanță. Revenim cu amănunte când primim răspunsul oficial. Premiere componenții echipei masculine de handbal U.C.M.R., antrenorii și staff-ul uzinei regiene au fost felicitați și premiați, ieri, la Palatul V Ictoria, de primul ministru al României, Călin Popescu Tăriceanu. Vom reveni. (Foto. dapp) Exercițiu de alarmare publică Reșița (D.R.) - Joi, 24 mai, între orele 9.00-12.00, va avea loc un exercițiu de alarmare publică. Și cu această ocazie va fi verificat și acționat sistemul de alarmare din Reșița. Exercițiul va avea loc la Teatru și Casa de Cultură a Sindicatelor. Circulația va fi întreruptă pe Str. G.A. Petculescu, pe porțiunea semafor-ieșire spre Str. Libertății.