Timpul, iunie 2007 (Anul 18, nr. 125-150)

2007-06-29 / nr. 149

vineri, 29 iunie 2007 PE SCURT . La București. Meciul dintre campioana Dinamo și câștigătoarea Cupei României Timișoreană. Rapid, contând pentru Supercupa României, ediția 2007, se va disputa la 25 iulie, de la ora 20.45, pe Stadionul Național din Complexul Sportiv „Lia Manoliu". (MF) închisoare Frankfurt (MF) - Fostul patron al grupului Nici, Ottmar Pfaff, producătorul mascotei oficiale a Cupei Mondiale din 2006 - Golo a fost condamnat de justiția germană la șase ani și jumătate de închisoare pentru escrocherie. Oare pleacă? București (MF) - Mijlocașul stelist Sorin Paraschiv va fi transferat la gruparea italiană Rimini, din Serie B. Paraschiv va ajunge săptămâna viitoare în Italia pentru a semna contractul ce va avea durata de trei ani. Sorin Paraschiv (Foto, epa) Ajutor Varșovia (MR - Cotidianul polonez Przeglad Sportowy a scris, joi, că tehnicianul echipei Unirea Urziceni, Dan Petrescu, care a pregătit în trecut și pe Wisla Cracovia, i-a dat referințe bune antrenorului stelist Gheorghe Hagi despre fundașul Pawel Golanski de la Korona Kielce. Pe lângă Steaua și câteva cluburi din Italia, de transferul lui Goanski este interesată și gruparea Anderlecht Bruxelles. Dan Petrescu (Foto: EPA) Petacchi - suspendat Roma (MF) - Rutierul italian Alessandro Petacchi, vizat de un control pozitiv la ultima ediție a Turului Italiei, a fost suspendat cu titlu provizoriu. „Această suspendare nu este oficială, încă codul etic al ProTour prevede o suspendare automată în acest caz. Sperăm ca Alessandro să fie absolvit de orice vină luni, pentru a putea participa la Turul Franței, de la 7 iulie”, a explicat purtătorul de cuvânt al echipei Miriam. Makaay, la Feyenoord Atacantul echipei Bayern München, Roy Makaay, a fost transferat la formația Feyenoord Rotterdam. Makaay, în vârstă de 32 de ani, a fost adus la Bayern München în vara anului 2003, de la echipa Deportivo La Coruna, și a înscris 78 de goluri în 127 de meciuri. (Foto: EPA) SPORT /8 Chelsea vrea bani de la Mutu . Clubul englez speră și acum că ar putea fi despăgubit de internaționalul român. București (MF) - Cazul Mutu-Chelsea va fi analizat, la data de 4 iulie, în cadrul congresului Diviziei Europa a FIFPro ce va avea loc la Viena, de către Camera de Soluționare a Disputelor. La Congres vor participa reprezentanți a 25 de sindicate ale fotbaliștilor din Europa, inclusiv președintele executiv al Asociației Fotbaliștilor Amatori și Nonamatori, Dumitru Costin. Printre invitați se numără și președintele UEFA, Michel Platini. Tribunalul de Arbitraj Sportiv (TAS) de la Lausanne a cerut, la mijlocul lunii mai, FIFA să stabilească suma pe care clubul Chelsea o va primi drept compensație de la atacantul Adrian Mutu, pentru că acesta a încălcat clauzele contractuale, ceea ce a dus la concedierea fotbalistului român. Chelsea a încercat să obțină compensații financiare de la atacantul român încă de la ruperea contractului acestuia, în octombrie 2004; în 2005, clubul Chelsea a solicitat compensații în valoare de opt milioane de lire sterline. Federația Engleză de Fotbal (FA) a decis atunci că oficialii londonezi sunt îndreptățiți să-i ceară compensații financiare lui Adrian Mutu, însă FIFA și-a declinat competența, în octombrie 2006, privind stabilirea unor despăgubiri pe care jucătorul ar fi trebuit să le plătească grupării Chelsea pentru faptul că înțelegerea dintre cele două părți a fost ruptă. Chelsea l-a achiziționat pe Adrian Mutu de la AC Parma contra sumei de 15,8 milioane de lire sterline și a renunțat la serviciile acestuia în octombrie 2004, după ce jucătorul a fost depistat pozitiv la un control antidoping. Mutu a fost suspendat șapte luni de FA pentru consum de cocaină. Clubul englez susține că, prin comportamentul său, Adrian Mutu a provocat grupării o pierdere de 13 milioane de lire sterline. AFAN împreună cu FIFPro îl vor susține pe fotbalistul român Adrian Mutu în litigiul pe care acesta îl are cu clubul Chelsea Londra. Pentru Mutu se anunță, din nou, vremuri tulburi. (Foto: FAN) Doi adversari foarte periculoși , Steaua ar putea întâlni pe Beitar Ierusalim ori Zaglebie Lubin sau echipe mai slab cotate în CL Nyon (MF) - UEFA a anunțat, joi, componența urnelor pentru tragerea la sorți a primelor două tururi preliminare ale LC, vicecampioana României, Steaua, care va fi cap de serie în turul 2 preliminar, putând întâlni echipele Beitar Ierusalim, Zaglebie Lubin și alte formații calificate din faza precedentă. Tragerea la sorți a primelor două tururi preliminare ale Ligii Campionilor va avea loc vineri, la ora 13:00, la Nyon. Turul 2 preliminar: Capi de serie: Steaua București (România), Glasgow Rangers (Scoția), Șahtior Donețk (Ucraina), Beșiktaș Istanbul (Turcia), Levski Sofia (Bulgaria), Slavia Praga (Cehia), Rosenborg Trondheim (Norvegia), Steaua Roșie Belgrad (Serbia), FC Copenhaga (Danemarca), câștigătoarele meciurilor 1 și 2 din turul 1 preliminar, KRC Genk (Belgia), Debrecen VSC (Ungaria), FC Salzburg (Austria) Echipe care nu sunt capi de serie: Beitar Ierusalim (Israel), Zaglebie Lubin (Polonia), câștigătoarele meciurilor 3-14 din turul 1 preliminar. Primul tur preliminar va avea loc la 17/18 iulie și 24/25 iulie, în timp ce al doilea tur preliminar se va disputa la 31 iulie/1 august și 7/8 august. Campioana României, Dinamo, este calificată direct în turul trei preliminar al Ligii Campionilor, meciurile din această fază urmând a fi stabilite la 3 august. Căpitanul Rădoi (stânga) și colegii săi nu trebuie să-și facă probleme pentru turul doi preliminar. (Foto: epa) Oltchim contra Byassen ■ Campioana României va întâlni, din nou, handbalistele norvegiene. București (MF) Oltchim Râmnicu Vâlcea va juca din nou în compania formației norvegiene Byassen Trondheim, de data aceasta în grupa a treia a turului doi preliminar al Ligii Campionilor, după ce cele două echipe s-au întâlnit și în finala Cupei Cupelor, unde elevele antrenate de Gheorghe Tadici au cucerit trofeul. în urmă cu câteva săptămâni, formația română a câștigat Cupa Cupelor după ce s-a impus în Norvegia, cu scorul de 30-24, și a remizat pe teren propriu, scor 29-29. Alături de Oltchim și Byassen, din grupa a treia a turului doi preliminar al Ligii Campionilor mai fac parte Madeira Andebol SAD (Portugalia) și o formație care va veni din primul tur preliminar al competiției. Componența celor două grupe din primul tur preliminar al Ligii Campionilor, conform tragerii la sorți care a avut loc, joi, la Viena, este următoarea: Grupa A - SPES Kefalovrisos (Cipru), UMF Stjarnan (Islanda), BNTU-Belaz Minsk (Belarus) și Edilcinque Sassari (Italia). Grupa B: IK Savehof (Suedia), ZRK Knjaz Milos (Serbia), Milli Piyango SK (Turcia) și Van der Voort Quintus (Olanda). Meciurile din primul tur se vor desfășura între 7 și 9 septembrie. Echipa clasată pe locul doi în grupa A va deveni adversara Oltchimului în grupa a 3-a a turului doi preliminar. Capello, demis Madrid (MF) - Directorul sportiv al grupării Real Madrid, Pedrag Mijatovici, a confirmat, joi, demiterea tehnicianului Fabio Capello, la încheierea Consiliului Director al clubului madrilen, a anunțat cotidianul Marca. Mijatovici i-a mulțumit lui Capello pentru serviciile prestate, soldate cu câștigarea campionatului, după „trei ani fără nici un titlu”. Pedrag Mijatovici nu a dorit să confirme că Bernd Schuster va fi noul antrenor al echipei, dar a dat asigurări că germanul îndeplinește condițiile cerute de Real Madrid și așteaptă rezolvarea contractului său cu Getafe. Fabio Capello (Foto: EPA) După Abidal vine Chivu? Barcelona (MF) - FC Barcelona și Olympique Lyon au ajuns, joi, la un acord pentru transferul fundașului stânga Eric Abidal la gruparea catalană, suma de transfer fiind de 14 milioane de euro, informează Marca, publicația susținând că următoarea achiziție ar putea fi cea a românului Cristian Chivu. „Fundașul stânga francez va juca la FC Barcelona în următoarele patru sezoane. FC Barcelona a realizat al treilea transfer după cele ale lui Henry și Yaya Toure. Următorul ar putea fi fundașul central român de la AS Roma, Chivu, pentru care negocierile sunt foarte avansate”, scrie Marca. Chivu e tot mai aproape de a pleca de la Roma.