Timpul, iulie 2007 (Anul 18, nr. 151-176)

2007-07-16 / nr. 163

luni, 16 iulie 2007 P!» SCURT . Dezamăgire. Naționala de baschet masculin tineret a României a ocupat locul 17 la Campionatul European Divizia B, desfășurat la Varșovia, după ce a învins în meciul de clasament reprezentativa similară a Belarusului, cu scorul de 93-74 (41-47). (MF) Roberto Ayala la Zaragoza Căpitanul reprezentativei Argentinei, Roberto Ayala, își va rezilia în următoarele zile contractul cu Villarreal pentru a semna un acord pe trei ani cu Real Zaragoza; în februarie, Ayala a semnat un contract pe trei ani cu Villarreal, însă Real Zaragoza a plătit în cele din urmă clauza de reziliere pentru a-l achiziționa pe fotbalist. Roberto Ayala, jucătorul cu cele mai multe selecții din istoria naționalei Argentinei - 114 - a jucat, azi noapte, în finala turneului Copa America, în meciul cu Brazilia. Ayala a mai evoluat la Valencia, Ferrocarril Oeste, River Plate, Napoli și AC Milan. Roberto Ayala (Foto: fan) Butt la Benfica Lisabona (MF) - Portarul german Hans- Jorg Butt (foto), care și-a rezilitat în luna mai contractul cu Bayer Leverkusen, va juca în sezonul viitor la Benfica Lisabona. Acordul dintre Butt (33 ani, 1,91 m) și Benfica Lisabona, ocupanta locului 3 în campionatul 2006- 2007, urmează să fie oficializat azi. La Bayer Leverkusen jucătorul german a ajuns rezervă, lucru care i-a grăbit plecarea. Potrivit presei portugheze, Benfica îi garantează postul de titular. „Quim" Silva și Jose Moreira vor fi rezerve, iar Moreiro a fost cedat la AEK Atena. CUPA UEFA INTERTOTO Nyon (MF) - Rezultate înregistrate în partidele disputate sâmbătă în manșa secundă a turului doi al Cupei UEFA Intertoto: (+) Gloria Bistrița (România) - Maccabi Haifa (Israel) 0 - 2 (in tur, 2 - 0). Gloria Bistrița s-a calificat la penaltiuri: St-Gall (Elveția) - (+) Dacia Chișinău (Moldova) 0 - 1 (în tur, 1 - 0) Dacia Chișinău s-a calificat la penalty-uri. Cliftonville (Irlanda de Nord) - (+) La Gantoise (Belgia) 0 - 4 (în tur, 0 - 2) (+) Hammarby (Suedia) - Cork City FC (Irlanda) 1 - 0 (în tur, 1 - 1) (+) Rubin Kazan (Rusia) - ZTE (Ungaria) 2 - 0 (în tur, 3 -0) Slovan Bratislava (Slovacia) (+) Rapid Viena (Austria) 1 - 0 (în tur, 1 - 3) (+) Oțelul Galați (România) - Slavija Sarajevo (Bosnia- Herțegovina) 3 - 0 (în tur, 0 - 0) (+) Cherno More Varna (Bulgaria) - Makedonija Skopje (Macedonia) 3 - 0 (în tur, 4 - 0) (+) Kula (Serbia) - Maribor (Slovenia) 5 - 0 (în tur, 0 -2) (+) Aalborg (Danemarca) - Hanka Espoo (Finlanda) 1 - 1 (în tur, 2-2) Vllaznia Shkodër (Albania) (+) Trabzonspor (Turcia) 0 - 4 (în tur,0 - 6) Ieri au avut loc meciurile Slovan Liberec (Cehia) - Tobol Kostanay (Kazahstan), în tur 1 - 1, și Șahtior Soligorsk (Belarus) - Cernomoreț Odessa (Ucraina), în tur 2 - 4. Legia Varșovia (Polonia) a fost exclusă din competiție, iar Vetra Vilnius este astfel direct calificată în turul trei. Echipele precedate de semnul (+) s-au calificat în turul trei. în Pantheonul tenisului Londra (MF) . Pete Sampras, deținătorul recordului de titluri câștigate în turnee de Grand Slam la simplu (14 din care 7 la Wimbledon) și Arantxa Sanchez, triplă câștigătoare la Roland Garros, au intrat la Pantheonul gloriei tenisului. Sampras, în vârstă de 35 de ani, a fost numărul 1 mondial timp de 286 de săptămâni, dintre care 102 consecutive, în perioada 15 aprilie 1996 - 30 martie 1998 (record bătut doar de Roger Federer) și a câștigat peste 43 de milioane de dolari din premii de-a lungul carierei sale în care a obținut 64 de victorii ATP până la retragerea din 2003. Sanchez, în vârstă de 35 de ani, a câștigat Roland Garros-ul în 1989, 1994 și 1998 și a devenit, în 1994, prima jucătoare spaniolă din istorie care a învins la US Open. într-o carieră de 18 ani, ea a câștigat 29 de titluri și a ocupat primul loc în clasamentul WTA timp de 12 săptămână, în 1995. SPORT 8 ■ Atacantul român este cel mai valoros jucător al echipei, după plecarea lui Luca Toni. Firenze (MF) - Cotidianul italian II Giomale notează că echipa AC Fiorentina și-a reluat pregătirile, având un nou lider în persoana lui Adrian Mutu, după plecarea atacantului Luca Toni, la Bayern München. Un număr de 26 de jucători s-au reunit la Castelrotto, de la reunire lipsind Riccardo Montolivo și Giampaolo Pazzini, care mai au la dispoziție câteva zile de vacanță după ce au participat la Campionatul European de tineret, în timp ce fundașul Ondrej Mazuci se află alături de naționala Cehiei la Campionatul Mondial Under-20. În Giomnale notează că, deși a venit la reunire, bulgarul Valeri Bojinov a fost pus pe lista de transferuri. Mutu și coechipierii săi vor disputa, în 22 iulie, un amical cu Poli Timișoara, în România. Greu fără Toni Fotbalistul Adrian Mutu a declarat, într-un interviu acordat publicației Gazzetta dello Sport, că Florentinei îi va fi greu în noul sezon, deoarece nu îl mai are în lot pe atacantul Luca Toni. „Pentru noi va fi mai greu, Luca era un punct de referință, nu doar un golgheter. Acum avem speranțe de la Pazini, pentru că și el are calități mari și a demonstrat acest lucru. Este un atacant foarte bun, acest campionat îi va servi pentru a face pasul decisiv”, a spus Mutu. întrebat dacă are un sfat pentru tinerii săi coechipieri, Mutu a răspuns: „Aveți un antrenor ca Cesare Prandelli, profitați de acest lucru. Urmăriți-i, ascultați ce vă spune, faceți ce vă cere, chiar și când nu vă convine. Așa am crescut eu și așa au devenit campioni jucători precum Gilardino și Adriano. Este bine să te pui în serviciul echipei, nu să te gândești la lovitura perfectă sau la aplauze. Acest lucru este valabil pentru tineri, pentru mine și pentru toți”. Mutu a mai spus că are amintiri foarte plăcute despre antrenorul Fabio Capello și crede că ar fi bine dacă la Fiorentina ar veni suedezul Freddie Ljungberg, pe care îl cunoaște, chiar dacă nu s-au întâlnit în vacanță la Miami. Adrian Mutu a mai spus că nu se gândește să plece de la Fiorentina, deoarece aici beneficiază de încrederea președintelui, a antrenorului și a coechipierilor. Mutu, noul lider al Florentinei Adrian Mutu (Foto: J.b.) Gloria Bistrița . Echipa bistrițeană a avut mari emoții, trecând prin loteria penalty-urilor. Bistrița (MF) Formația Gloria Bistrița s-a calificat în turul trei al Cupei UEFA Intertoto, după manșa secundă a turului doi, cu Maccabi Haifa, disputată pe teren propriu și încheiată cu scorul de 4-3 (0-2, 0- 1), după prelungiri și lovituri de departajare, în prima manșă, Gloria s-a impus în fața echipei israeliene, cu scorul de 2-0. Maccabi Haifa a deschis scorul în minutul 7, prin Magmon Shay, după o reluare la o centrare. Echipa israeliană a mai înscris un gol în minutul 65, prin Tomer Hemad. Gloria a ratat un penalty în minutul 37, prin Nafafi, după ce arbitrul a acordat o lovitură de la 11 metri pentru un fault al israelienilor asupra lui Dobre. în minutul 95, în prima repriză a prelungirilor, Coroian a marcat, dar tușierul indicase ofsaid. Macca s-a calificat și Haifa a rămas în inferioritate numerică în minutul 115, când a fost eliminat Swan, pentru cumul de cartonașe galbene. La loviturile de departajare, pentru Maccabi au înscris Keinan și Gita. Au ratat Bar, Gashey și Rafaelov. Pentru Gloria Bistrița au înscris Sepsi, Toma, Băd. A ratat Coroian. Gloria va întâlni în turul trei formația Atletico Madrid. Antrenorul Ioan Ovidiu Sabău (Foto: FAN) împăcare Antrenorul echipei Chelsea, Jose Mourinho, a declarat pentru Sunday Times că a avut o lungă discuție cu patronul Roman Abramovici și a precizat că nu vor mai exista probleme cu magnatul TUS. (MF) (Foto: EPA) Și Oțelul e în turul III . Formația gălățeană a învins-o fără probleme pe Slavija Sarajevo, cu scorul de 3-0. Galați (MF) Oțelul Galați s-a calificat în turul trei al Cupei UEFA Intertoto după ce a învins, sâmbătă, pe teren propriu, cu scorul de 3-0 (2-0), echipa Slavija Sarajevo, în manșa secundă a turului doi al competiției, în prima manșă, disputată la Sarajevo, cele două formații au terminat la egalitate, scor 0-0. Jula a deschis scorul în minutul 30, după o pasă de la Paraschiv, cu un șut din careul de 16 metri. Tot Jula a marcat, zece minute mai târziu, după o lovitură de colț executată de Semeghin. Ultimul gol al partidei a fost înscris de Paraschiv, în minutul 70, din 7 metri. Din minutul 74, Slavija Saravejo a evoluat în inferioritate numerică, Benovici fiind eliminat pentru cumul de cartonașe galbene. în turul trei al Cupei UEFA Intertoto, Oțelul Galați va întâlni echipa Trabzsonspor (Turcia), care a eliminat în turul doi formația Vlaznia (Albania). Antrenorul Petre Grigoraș (Foto: FAN) Un atlet a fost rănit cu sulița la Roma . Salim Sdiri a fost nimerit de o suliță în timpul reuniunii atletice din capitala Italiei. Roma (MF) - Atletul francez Salim Sdiri, specialist în proba de săritură in lungime, care a fost rănit vineri seară de o suliță aruncată de un alt sportiv în cadrul reuniunii atletice de la Roma, a părăsit, sâmbătă dimineață, policlinica unde a fost internat imediat după producerea accidentului. Accidentul s-a produs în cea de-a treia etapă a Golden League, când sportivul finlandez Tero Pukamäki s-a împiedicat în momentul în care se pregătea să arunce sulița, iar aceasta a ajuns in spatele atletului francez Salim Sdiri. Sdiri, medaliat cu bronz la Campionatele Europene în sală, din acest an, s-a lăsat pe moment în genunchi, având sulița înfiptă in partea dorsală dreaptă. Un alt concurent de la proba de săritură în lungime, italianul Andrew Howe, a povestit cum s-a produs accidentul. „Schirt a fost lovit în timp ce se afla cam la un metru de mine. Eu i-am scos sulița din spate, încă am mâinile pline de sânge”, a spus Howe. Sportivului francez i s-a acordat primul ajutor, fiind transportat apoi cu o ambulanță la Policlinica Gemelli din Roma. „Soliri are o rană de patru centimentri în partea dreaptă. Vârful suliței a penetrat parțial o coastă”, a declarat Giuseppe Fischetto, unul dintre medicii care l-au asistat. Sportivul francez a declarat, la spital, că a avut un presentiment înainte de accident. „Nu prea eram liniștit, începuse concursul nostru, iar sportivii de la proba de aruncarea suliței începuseră încălzirea. Sulițele cădeau în apropiere de noi și chiar mi-am imaginat cum una ajunge lângă piciorul meu”, a declarat Sdiri. Săritorul francez în lungime Salim Shiri a fost accidentat. (Foto: fan)