Timpul, septembrie 2007 (Anul 18, nr. 204-228)

2007-09-11 / nr. 212

Astarft pregătiți semnal retea" /p-3 FONDAT 1990 APARE LA REȘIȚA ® 0255/212.739 Fax 0255/216.709 E-MAIL, timpul@informmedia.ro Anul XVIII, nr. 5104 (212) Marți 11 septembrie 2007 12 pagini, 70 bani Cotidian Și tu ai un cuvânt de spus. Ce părere aveți despre abuzurile taților în familie? /p.4 Actualitate Competiția „Maraton 50“ este un bun prilej de selecție a tinerilor participanți,p.7 Oana Zăvoranu, pe Valea Cernei Băile Herculane (C.G.) Prezentă pe scena din stațiunea de pe Cerna, împreună cu Pepe, pentru a participa la Zilele Orașului Băile Herculane, desfășurat în periada 8-10 septembrie a.c., Oana Zăvoranu ne-a acordat un interviu în exclusivitate. Vom reveni. Slujbă la Catedrală București (MF) - Slujba de 40 de zile de la trecerea la cele veșnice a Patriarhului Teoctist va fi oficiată, astăzi, la Catedrala Patriarhală, după Sfânta Liturghie. Sfântul Sinod se întrunește mâine, la 41 de zile de la vacantarea scaunului Patriarhal, pentru desemnarea a doi sau trei candidați la scaunul patriarhal, ședința extraordinară fiind convocată de Locțiitorul de Patriarh. Patriarhul Teoctist a murit în 30 iulie 2007. După șase ani Reșița (C.G.) Astăzi se împlinesc șase ani de la atentatele rețelei teroriste Al- Qaida asupra a două dintre simbolurile Statelor Unite, World Trade Center și Pentagon. în urma impacturilor celor trei avioane deturnate, la New York și Washington au murit 2.974 de persoane, alături de 19 teroriști, în întreaga lume vor avea astăzi loc ceremonii de comemorare a victimelor.p.2 „Reușita în viață cere sacrificii" Reșița (O.C.) - în ediția de astăzi, ziarul Timpul vă prezintă un interviu în exclusivitate cu Mahomed Tahir, un tânăr pakistanez, student la UEM. /p.5 É R0 - 320058 Reșița, Str. Independenței, Bl. A5 © (40) 255-212-739 TIMPUL In vino veritas doat 12 ude vindeau românii în medie, pe an, în timp ce francez ’consumă peste 52, iar italienii îi urmează cu 46 de litri pe an. frați consumați pe cap de locuitor în 200$ Aeroportul, repus pe roti ■ Municipalitatea a primit undă verde pentru înființarea unei filiale a Aeroclubului României. Caransebeș (I.P.) - După o îndelungată perioadă de „amorțeală“, se pare că Aeroportul din Caransebeș ar putea redeveni util. Ieri, 10 septembrie 2007, administrația locală a primit din partea Ministerului Transporturilor avizul de principiu pentru înființarea unei filiale a Aeroclubului României la Caransebeș. Primarul Ion Marcel Vela ne a declarat că argumentul hotărâtor pentru primirea avizului a fost faptul că, de curând, municipalitatea a preluat dotările pe care Romatsa (Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian) le-a deținut pe Aeroportul Caransebeș. Aceste dotări (turnul de control, antene de emisie-recepție, echipamente tehnice, etc.) pot fi puse acum la dispoziția Aeroclubului României. Rămâne de văzut, în continuare, ce răspuns va primi administrația caransebeșeană din partea Consiliului Județean. Pentru că, imediat după primirea avizului, municipalitatea a pornit demersurile către forul județean pentru solicitarea acceptului de a folosi gratuit pista aeroportului, trei hangare din cadrul fostei unități militare de elicoptere și clădirea comandamentului acestei unități. Natură Deși la sfârșitul săptămânii trecute ploaia s-a abătut asupra județului, vremea nu tocmai prielnică nu i-a putut opri pe iubitorii naturii să-și petreacă timpul liber pe Cheile Rudăriei. (Foto. Ionel Ivașcu) Pensionarii, umiliți si taxati . Persoanele vârstnice sunt de departe cea mai vitregită categorie socială din țară. Anca Preda anca,predat informmedia.ro Reșița - Odată cu recalcularea, pensionarii au început să își facă speranțe, speranțe năruite pe zi ce trece. Județul nostru are foarte multi pensionari care vin din siderurgie sau minerit, iar acest lucru înseamnă că au beneficiat de sporuri pentru condițiile grele de muncă. La vremea respectivă aceste sporuri nu au fost trecute în carnetele de muncă, acum insă ar putea fi folositoare. Iar cum alergatul între unitățile în care au muncit și Casa de Pensii nu ar fi suficient, bătrânii noștri sunt tot mai umiliți. Cel puțin asta rezultă dintr-un comunicat al Casei Județene de Pensii. Prin acest comunicat, Casa de Pensii îi atenționează pe angajatori că poartă întreaga responsabilitate vizavi de legalitatea și corectitudinea adeverințelor doveditoare. „Am avut foarte multe cazuri în care adeverințele au fost fie incomplete, fie întocmite necorespunzător. Mai grav este că unii pensionari se plâng că le sunt solicitate taxe pentru adeverințe“, spune dr. Dorin Brăilă, directorul CJP. /p.5 Dozatorul, soluția salvatoare Reșița (S.I.) Existența apei potabile în școli este unul dintre criteriile autorizării unităților de învățământ, dar și o problemă cu care multe dintre școlile din județ se confruntă. Părere avizată Recent, directorul Autorității de Sănătate Publică (ASP) Caraș-Severin, dr. Cornel Gherman, a solicitat punctul de vedere al Ministerului Sănătății (MS) în privința asigurării apei potabile la dozator. Ministerul și-a dat acordul, condiția fiind ca instalația de apă curentă și grupurile sanitare din școli să fie corespunzătoare. Prin comunicatul trimis redacției Timpul, ASP ne-a informat că autorizarea acelor școli în care apa potabilă va fi asigurată de dozatoare se va face numai dacă primăria va încheia un contract valabil pe întreg anul școlar cu furnizorul dozatoarelor. Tiberiu Mănescu, pe Turnul Chindiei Reșița (M.M.) - Tiberiu Mănescu, legitimat la Muncitorul Reșița, a câștigat, la finele săptămânii trecute, turneul de șah de la Târgoviște, acumulând 6 puncte, din 7 posibile. Tânărul șahist reșițean, care a avut o vară fierbinte pe linie sportivă, a înregistrat cinci victorii și două remize, fiind neînvins, în turneul din municipiul de sub Turnul Chindiei. Vernisaj Joi, 13 septembrie 2007, de la ora 17.00, la Caransebeș va avea loc vernisajul lucrărilor realizate în cadrul Simpozionului Internațional de Sculptură „Teiuș 2007“. (Foto: Mianda Mladin)