Timpul, septembrie 2007 (Anul 18, nr. 204-228)

2007-09-12 / nr. 213

FONDAT 1990 APARE LA REȘIȚA 80255/212.739 Fax 0255/216.709 E-MAIL, timpul@informmedia.ro Anul XVIII, nr. 5105 (213) Miercuri 12 septembrie 2007 Integrare Irimia: „Anul 2007 este, până acum, un an bun pentru turismul românesc“ /p.5 Actualitate Comuna Văliug a primit 40 de oaspeți din Serbia cu ocazia rugii de Sf. Maria Mică /p.612 pagini, 70 bani Avertizare COD GALBEN - Vreme instabilă cu averse pe arii extinse. " Publicul, al Vlll-lea jucător Reșița (C.G.) - Adrian Tucanu, căpitanul echipei masculine de hanbal UCM Reșița a declarat, ieri, că speră ca în meciul de sâmbătă publicul să fie al Vlll-lea jucător,p.7 Dimineața La prânz Seara Larisa, o nouă privighetoare Reșița (A.P.) - Premiul I la categoria «Muguri de Tezaur» a festivalului „Felician Fărcașu“, ediția 2007, a fost obținut de o tânără interpretă din Caraș-Severin. Este vorba despre reșițeanca Larisa Pela, în vârstă de 13 ani. Larisa iubește portul și cântul popular, iar în cadrul festivalului a prezentat un costum popular și a interpretat un frumos cântec tradition- Alegerea Patriarhului București (M.F.) - Astăzi, ora 10.00, începe campania electorală pentru alegerea Patriarhului. Buletinele de vot cu 29 de nume (ale membrilor Sfântului Sinod care sunt eligibili pentru poziția de Patriarh) vor fi folosite într-un vot secret. Lista celor propuși de Sfântul Sinod va fi înaintată Colegiului Electoral Bisericesc, compus din 70 de mireni și 99 de preoți. Pascotă, laureat Alpe Adria Reșița (M.M.) - Pilotul Ionel Pascotă merită să intre în galeria cetățenilor de onoare ai municipiului Reșița,p.7 TIMPUL S R0 - 320058 Reșița, Str. Independenței, Bl. A5 ® (40) 255-212-739 Economia subterană în floare Prostituția, drogurile, țigările fără timbru, munca plătită „la negru", plata fără factură sunt doar câteva exemple de economie subterană din P.8 este dimensiunea economiei subterane 46% Grecia Cehia Elveția Grafica, Jurnal de Caraș-Severin, sursa: Statistica * Se închide „Arsenalul"? ■ Singura societate producătoare de armament din Caraș-Severin se află în subordinea AVAS. Reșița (A.P.) Prin Ordonanța de Guvern Nr. 3, din 7 februarie 2007, a fost creat cadrul legal de privatizare a societății producătoare de armament din municipiul de pe Bârzava. S.C. Arsenal. Până acum au fost câteva firme interesate să achiziționeze societatea, însă, după ce au avut loc licitații în acest sens, nu s-a ajuns la nici un rezultat. S.C. Arsenal este una dintre societățile pentru care se caută soluții în vederea salvării de la închidere. Sau nu... Spunem asta pentru că din declarațiile dlui Adrian Bașa, liderul sindical de la fabrica de armament, reținem că: „Din informațiile mele există oferte de preluare a fabricii, însă doar după lichidarea ei, iar mai marii județului sunt la curent cu aceste lucruri“. Din cauza situației create la S.C. Arsenal, au fost întocmite liste cu persoanele care la data de 1 octombrie 2007 vor pleca acasă. Este vorba de aproximativ 90 de oameni. „Acești oameni vor beneficia de plăti compensatorii timp de trei ani“, a mai spus Bașa. Sperăm ca în una din edițiile viitoare să vă prezentăm și opinia dlui Ioan Ciorba, directorul S.C. Arsenal. Omagiu SUA au marcat comemorarea atentatelor teroriste de la 11 septembrie 2001, așa cum a făcut-o în ultimii șase ani, printr-o ceremonie solemnă, în cadrul căreia au fost citite numele celor 2.750 de persoane nevinovate, care au murit în atentatul de la World Trade Center,p.2 (Foto, epa) Supermarket nou la Caransebeș ■ Centrul comercial urmează a fi construit în cartierul Pipirig, pe str. Ardealului. IULIUS PÎRVU Iulius.prrvu@informmedia.ro Caransebeș - Municipiul de pe Timiș și Sebeș va avea încă un magazin de mari dimensiuni. O firmă de profil a achiziționat de curând câteva case, ce urmează a fi demolate pentru amenajarea unei hale și a spațiilor aferente unei astfel de investiții, printre care și 52 de locuri de parcare. Magazinul va fi construit la intrarea în cartierul Pipirig, pe partea dreaptă. Mai exact, centrul comercial urmează a fi amenajat la intersecția străzii Ardealului cu străzile Arinului și Teiului, începerea lucrărilor la construirea supermarket-ului este programată pentru perioada februarie-martie 2008, când se va trece, intr-o primă fază, la demolarea construcțiilor achiziționate și la nivelarea terenului. Până atunci, societatea care realizează investiția trebuie să obțină de la autoritățile locale toate avizele și aprobările necesare pentru realizarea construcției: întregul complex ar urma să se întindă pe o suprafață de circa 2.400 metri pătrați, valoarea întregii investiții fiind estimată la 1,5 milioane de euro. Omorâți la înmormântarea Negreni (MF) - Comuna clujeană a fost scena unui grav accident rutier produs, ieri, după-amiază datorită vitezei neadaptate la condițiile meteo și de drum. Bilanț tragic Conform dnei Viorica Olteanu, medicul coordonator de la Ambulanță, accidentul s-a soldat cu șase morți și șase răniți. Patru răniți au fost transportați la spitalul din Huedin și alți doi la Unitatea de Primire a Urgențelor Cluj. Asta după ce un camion încărcat cu piatră a intrat în plin într-un cortegiu funerar care se deplasa pe DN1. Potrivit șefului SPR Cluj, Alexandru Mureșan, într-o curbă ușoară, șoferul a pierdut controlul volanului și a intrat în cortegiul aflat pe partea sa de mers. Șoferul în vârstă de 55 de ani are permis de peste 30 de ani și toate vizele medicale la zi. Probele biologice au arătat că nu consumase alcool. incă două zile Reșița (S.I.) Avertizarea meteo COD GALBEN se menține până în data de 14 septembrie, ora 6.00. Precipitațiile însemate cantitativ pot conduce către depășirea cotelor de atenție ale apelor. Printre râurile ale căror bazine hidrografice pot fi afectate de ploi, avertizarea trimisă de MI menționează și râurile Timiș și Cerna. Lucrări Până la sfârșitul acestei săptămâni, când vor debuta Zilele Cetății, administrația caransebeșeană dorește să finalizaze amenajarea complexului edilitar de pe str. Nicolae Bălcescu. (Foto: Mianda Mladin)