Timpul, octombrie 2007 (Anul 18, nr. 229-255)

2007-10-23 / nr. 248

MU Târguri de final de -au FONDAT 1990 APARE LA REȘIȚA 20255/212.739 Fax 0255/216.709 E-MAIL, timpul@informmedia.ro Anul XVIII, nr. 5140 (248) Marți 23 octombrie 2007 12 pagini, 70 bani Cotidian Credeți că autoritățile sunt pregătite pentru venirea zăpezii? /p.4 Sport Oficialii Stelei sunt optimiști înaintea partidei de astăzi, cu F.C. Sevilla p.8 Schiori cu dublă legitimare Reșița (M.M.) - Frații Violeta și George Crașovan vor avea dublă legitimare, C.S.S.R.- Dinamo Brașov, din noul sezon competițional de schi. Vom reveni. . Vreme instabilă cu cer noroi și averse locale. Băsescu vrea referendum București (UNF) Traian Băsescu a dat asigurări, ieri, la lansarea candidaților PD pentru PE, că referendumul privind votul uninominal va avea loc. Băsescu le-a amintit democraților că a avut discuții cu partidele pe tema modificării legii electorale încă din luuna februarie și că parlamentarii și-au asumat adoptarea și trimiterea ei spre promulgare până la sfârșitul lunii iunie.p.2 Ambulanțe noi Reșița (SR) Până la sfârșitul anului Serviciul de Ambulanță Caraș-Severin va putea achiziționa 34 de ambulanțe noi. Achiziționarea ambulanțelor se va face cu bani de la bugetul statului, de la firme din Italia, SUA și din România, ne-a informat directorul Autorității de Sănătate Publică a județului Caraș- Severin, medicul Cornel Gherman. Consilierii au „smântânit-o" Reșița (N.C.) - Președintele Consiliului Județean, Iosif Secășan, preciza în cadrul ședinței de ieri că „Fabrica de lapte de la Oravița își așteaptă investitorii, în vederea privatizării“. Cheltuielile prea mari al acestei unități le-au dat de gândit consilierilor județeni,p.3 TIMPUL 13 RO - 320058 Reșița, Str. Independenței, Br. A5 ® (40) 255-212-739 Bani pentru agricultură Bugetul de stat prognozat pentru anul 2008 alocă agriculturii aproape 12 miliarde de lei, o creștere cu 13% față de anul în curs. miliarde lei pentru agricultură . J l '5 Grafica, Jumul de Caraș-Severin, sursa: Statistica Ping-pong In justiție Poliția Comunitară răspunde, tot în justiție, la acuzațiile deputatului lonesie Ghiorghioni. Caransebeș (I.P.) - Supărat foc pentru că nu a fost lăsat să participe la Adunarea Generală a Comunității de Avere (C.A.), deputatul lonesie Ghiorghioni a depus, în luna iunie a acestui an, o plângere penală împotriva polițiștilor comunitari care i-au blocat accesul, pe motiv că aceștia l-au îmbrâncit și l-au amenințat. Numai că, de curând, Parchetul de pe lângă Judecătoria Caransebeș a decis neînceperea urmăririi penale față de cei opt angajați acuzați de lonesie Ghiorghieni, printre care și comandorul Nicolae Popa, șeful Poliției Comunitare Caransebeș. Procurorii caransebeșeni au ajuns la concluzia că polițiștii comunitari au acționat conform atribuțiilor pe care le aveau, întrucât între C.A. și Poliția Comunitară a fost încheiat un contract de prestări servicii, care prevedea, printre altele, ca polițiștii comunitari să împiedice persoanele neautorizate să participe la Adunarea Generală. Cum deputatul Ghiorghieni nu a prezentat delegația de participare, a fost considerat „persoană neautorizată“ și n-a fost lăsat să intre în sediul C.A.p.3 Prima zăpadă Este cunoscut faptul că pe Muntele Semenic, perla Banatului Montan, zăpada este prezentă din octombrie și până la începutul lui mai. Spre deliciul turiștilor, prima ninsoare a adus pe Semenic și un strat de zăpadă de câțiva centimetri. . WWW.caon.ro (Foto: Sorin Goruianu) Arbitrii și furia... juniorilor Nicușor Asandei, somat să-și dea demisia din funcția de vicepreședinte al A.J.F. Marius Moraru marius,morarul informmedia.ro Reșița - Multe s-au întâmplat pe terenurile de fotbal, cu preponderență la nivelul seniorilor. Cele petrecute însă la partida Minerul Anina - C.S.Ș. Arsenal, desfășurată în deschiderea seniorilor din Liga a IV-a F.C. Construct i-a uluit chiar și pe reprezentanții clubului minier, și pe părinții juniorilor. „în ultima vreme se constată o lipsă de respect față de clubul nostru, în special prin atitudinea unor arbitri, ne-a declarat, ieri, prof. Marian Meșinschi, antrenorul echipei de juniori Minerul Anina. Punctul culminant, cu maniera sfidătoare de arbitraj, din partea brigăzii Vătafu-Smeu-Bănuți, s-a consumat sâmbătă, 20 octombrie a.c. Atât elevii mei cât și eu am fost șicanați tot timpul, personal fiind trimis în tribune. Copiii au fost așa de afectați, că, în min. 50, nu au mai suportat, și au avut un exces de furie cum n-am mai văzut, cerându-le socoteală arbitrilor. Dacă nu eram trimis în tribună, sunt convins că nu s-ar fi întâmplat nimic. Regretăm cu toții, dar vom veni în fața comisiei de disciplină a A.J.F. cu dovezi“,p.7 Izolarea termică Reșița (A.P.) - Toți cetățenii municipiului Reșița care și-au izolat termic apartamentele fără autorizațiile necesare au fost „invitați“ la C.S., Compartimentul de Control al Disciplinei în Construcții. Cei care până la 28 octombrie 2007, nu vor intra în legalitate, vor primi amenzi începând de la 1.000 până la 100.000 de lei și vor fi nevoiți să demoleze ce au construit.p.5 Plugova, ocolită anul viitor Caransebeș (I.P.) Aflat în județ pentru a asista la inaugurarea drumului Caransebeș-Hațeg, Ludovic Orban, ministrul Transporturilor a anunțat că în cursul anului viitor vor fi demarate lucrările la realizarea variantei de ocolire a localității Plugova, proiect ce va include și un tunel cu o lungime de 800 de metri. Investiția va fi suportată din finanțări nerambursabile. De asemenea, ministrul liberal a mai precizat că nu se poate modifica proiectul privind șoseaua de ocolire a Caransebeșului, astfel încât comuna Buchin să nu fie traversată de artera rutieră. Cu același prilej, Ludovic Orban a sugerat, însă, că s-ar putea realiza un proiect separat de ocolire a Buchinului, care ar urma să fie pus în practică în viitor. Bineînțeles, noul proiect trebuie să fie întocmit pe alte surse de finanțare decât cele alocate pentru ocolirea Caransebeșului. Inaugurare Muzeul Etnografic al Văii Bistrei și-a deschis porțile la sfârșitul săptămânii trecute. Muzeul cuprinde peste 1.000 de exponate./p.6