Tineretul Liber, septembrie 1992 (Anul 4, nr. 734-756)

1992-09-10 / nr. 741

INTERNAȚIONALELE DE TENIS ALE SUA La Flushing Meadow sunt în plină desfășurare întrecerile Campionatelor Internaționale de tenis ale SUA, ultimul turneu de „Mare slam“ al anului. In proba de simplu bărbați, în turul al treilea, jucătorul suedez Stefan Edberg l-a învins cu 6—4, 6—2, 6—2 de compatriotul său Jonas Intr-un alt meci, Boris Svensson. Becker (Germania) a dispus de Carl Uwe Steer (Germania) cu 6—1, 4—6, 7—6. Alte rezultate : Michael Chang (SUA) — Arnand Boetsch (Franța) 6—3, 6—3, 6—1 ; Wayne Fereira (Africa de Sud) — Wally Masur (Australia) 6—4, 6—4, 6—2 ; Richard Krajicek (Olanda) — Mark Woodforde (Australia) 6—1, 6—3, 6—2 ; Ivan Lendl (SUA) — Chuck Adams (SUA) 2—6, 6—4, 6—3, 6—4. La feminin, în turul patru, Monica Seles (Iugoslavia) a învins-o cu 6—1, 6—2 pe jucătoarea americană Gigi Fernandez. Gabriela Sabatihi (Argentina) a eliminat-o cu 6—1, 6—3 pe Sabine Appelmans (Germania), Patricia Hy (Canada) a cîștigat cu 6—1, 7—6 la Helena Lukova slovacia), iar Mary Joe (CehoFernandez (SUA) a învins-o pe franțuzoaica Marty Pierce cu 6—0, 6—1. CM DE MOTOCICLISM VITEZA Pe circuitul de la Kualani s-au disputat întrecerile ultimei etape a campionatului mondial de motociclism viteză, „Marele Premiu“ al Africii de Sud. La clasa 500 cmc, pe primul loc în clasamentul mondial s-a clasat americanul Wayne Rainey (Marlboro Yamaha) cu 140 puncte, urmat de Michael Cohan (Australia — Ruthmans Honda) 136 puncte și John Kocincski (SUA — Marlboro Yamaha) 102 puncte. Pe circuitul sud-african victoria a revenit motociclistului american John Kocincski care a acoperit cele 28 de tururi, a cîte 4,260 km, în 47’00”729/100 (medie orară 153,434 km). Pe locul secund s-a clasat Wayne Gardner (Australia — Rothmans Honda) la 02”935/1000. IULIAN RAICEA, stțÎDALIAT CU ARGINT LA EUROPENELE DE TIR Tinărul trăgător român Iulian Raicea a cîștigat medalia de argint în proba de pistol viteză din cadrul Campionatelor Europene de tir pentru juniori de la Sofia. El a totalizat 583 de puncte, la fel ca bulgarul Ivan Dimitrov, medaliat cu bronz, fiind precedat de rusul Igor Omok, cu 585 puncte. Pe echipe, prima a fost Rusia, cu 1 734 de puncte, urmată de Bulgaria cu 1725 de puncte, și de Germania, cu 1723 de puncte. Alte rezultate : băieți, pușcă liberă 60 focuri, poziția culcat; Emilian Evkimov (Bulgaria) 585 puncte ; echipe: Polonia 1754 de puncte; pistol liber: Marek Tenk (Cehoslovacia) 559 puncte; echipe: Rusia 1647 puncte; fete; pușcă liberă 3 poziții: Susane Laser(Germania) 560 puncte; echipe: Germania 1653 puncte. CUPA ROMÂNIEI LA BADMINTON La Iași s-au încheiat întrecerile primei etape a Cupei României la badminton pentru juniori. Iată rezultatele consemnate în cele 10 finale desfășurate duminică: 15—16 ani: simplu băieți: Dragoș Mihailide (Poli Liceul Național Iași) — Dan Verives (Polițica Național Iași) 2—1; simplu fete: Sofia Ovejan (Sportul Studențesc) — Zlatița Petrov (Gloriașoara) 2—0; dublu băieți: TimiMihailide (Versuri — Adrian Ionescu) Radu Milevschi (Sportul Studențesc) 2—0; dublu fete: Ovejan Petrov — Loredana Zălei — Oana Pieotu (Constructorul Onești (Polițic. Național Iași) 2—0; dublu mixt: Nicoleta Teodora, (CSS Bacău) — Daniel Cojocaru Oana Pieptu, Dan Verives 2—1. 17—18 ani: simplu băieți: Florin Posteucă (Gloria Timișoara) — Valentin Havuc (Constructorul Onești) 2—0 ; simplu fete : Alina Pieptu (Polițic: Național Iași) — Mariana Nica (Polițic: Național Iași) 2—0; dublu băieți: Posteucă, Valentin Hahue Florin — Adrian Ionescu, Alexandru Matei (Sportul Studențesc) 2—1; dublu bete: Alina Pieptu, Valentin Hahue — Gabriela Somogy, Florin Posteucă 2—1. NUMAI ȘI NUMAI ... BASCHET • In ziua a 2-a a turneului internațional de baschet masculin de la Limoges, dotat cu trofeul „Legrand“, echipa mană Leverkusen a învins gercu scorul de 64—46 formația americană Georgia Tech. Alte rezultate : CAI Saragossa (Spania) — Paok Salonic (Grecia) 60—50, CSP Limoges (Franța) — Saragossa (Spania) 67—38, Leverkusen (Germania) — Milan (Italia) 63—54. In finala turneului se vor întîlni echipele Limoges și Leverkusen. • Turneul internațional de baschet feminin „Eurostar“, care s-a desfășurat la Toulouse a fost cîștigat de echipa americană Stanford. In finală, baschetbalistele americane au învins cu scorul de 96—85 formația franceză Charles-les-Eaux. In meciul pentru locurile 3—4, Dinamo ■ Kiev (Ucraina) a întrecut cu 82—68 pe BC Riga (Letonia) . Finala turneului internațional de baschet masculin, care se desfășoară în aceste zile în orașul francez Pau se va disputa între echipele Pau — Orthez (Franța) și Treviso (Italia). In semifinale, Pau — Orthez a învins, cu 81—74 pe Cibona Zagreb (Croația), în timp ce Treviso a cîștigat cu 101—84 în fața formației Juventud Badalona (Spania). . Clubul Tricolorilor ........ „ " * • Ziarul „Tineretul liber“, în cadrul „Clubului Tricolorilor“, împreună cu Clubul de jogging „Spiridon-FAUR“, organizează MARATONUL BUCUREȘTI prima ediție, în ziua de 17 octombrie 1992. Acțiunea va fi sprijinită de numeroși sponsori și factori din sport. In legătură cu această întrecere sportivă de anvergură ziarul nostru va publica, în mod consecvent, o serie de date și informații. „CLUBUL TRICOLORILOR" care-și deschide cît mai curînd activitățile din cadrul stagiunii de toamnă are prevăzute, în programul său : • Organizarea unei noi întîlniri cu fotbaliștii tricolori care susțin partide importante din preliminariile CM ’94 ; • Un spectacol demonstrativ cu medaliați și participanți la Jocurile Olimpice de la Barcelona ; • Organizarea unui meci de handbal intre două echipe de actuali și foști internaționali români care activează in campionatul intern sau peste hotare, sub titulatura de selecționate Est-Vest. • Inițierea unei gale de box cu participarea pugiliștilor profesioniști și a celor amatori care ne-au reprezentat la Olimpiada ’92. Unele din aceste acțiuni se vor desfășura in mari orașe din provincie, cu care prilej se vor înființa filiale ale „Clubului tricolorilor". In rubrica noastră specială consacrată „Clubului tricolorilor", cititorii vor fi informați, la zi,toți toate datele și amănuntele legate de aceste acțiuni și manifestări patronate de „Tineretul liber“. Afacerea Maradona „Maradona este foarte afectat de faptul că negocierile pentru plecarea sa de la Napoli se prelungesc", a afirmat avocatul fotbalistului argentinian, Ricardo Gil Laavedra, în fața unui tribunal din Buenos Aires care l-a audiat pe Maradona în problema tratamentului de dezintoxicare la care a fost supus, relatează Agenția Diarios Y Noticias. „Probabil Maradona își va continua tratamentul la Sevilla sau la Neapole“, a precizat Ricardo Gil Laavedra. Conducerea clubului AS Napoli a negat faptul că s-ar afla în tratative cu formația braziliană Palmaras în privința transferului lui Maradona, după ce a respins oferta clubului spaniol FC Sevilla, se arată într-o telegramă Reuter. Președintele federației italiene de fotbal, Antonio Matarrese, a declarat că, in privința reîntoarcerii lui Maradona la clubul napolitan, „FIFA și alte foruri nu au nici o putere, jucătorul argentinian fiind sub contract cu AS Napoli. Noi nu putem forța clubul să-l cedeze pe Maradona”, relatează Gazzetta dello Sport. „FIFA poate media acest caz,, numai dacă între Maradona și Napoli s-a perfectat o anumită înțelegere. Forul internațional poate interveni mihai îri reglementarea sumei unui eventual transfer", a încheiat Matarrese. FC. Buzău în Senat! Din moment ce dl. Dan Tulpan, președintele clubului de fotbal Gloria Buzău figurează pe poziția a treia pe listele pentru Senat ale FCSN Buzău, nu este exclus ca fotbaliștii buzoieni să aibă un reprezentant în Parlament. Cu atît mai mult cu cît dl. Tulpan este cunoscut și iubit de suporteri atît pentru ceea ce a făcut ca fotbalist, cit și ca animator al mișcării sportive. Oricum, de un lucru alegătorii ar trebui să fie siguri. Nu e suficientă prezența in Senat a președintelui clubului ca echipa favorită să și reintre în divizia națională la fotbal. D.I. DINCA rr Week-end la Paris" La sala de mic dejun a hotelului Dorobanți, din Capitală, a avut loc tombola „Week-end la Paris“. Au participat, din partea societății ,,Alegro Taxi“, Dumitrache Mihai, Maxi director, și Nicolae Angheluță, lider sindical. De la firma de publicitate ,,RO..I KU“ au participat Elena Nemțeanu și Daniela Dobrău. Firma „Clip“ a fost reprezentată de directorul- adjunct, Dorin Bogdan Popovici. Dorșidan, și Doamna Elena Nemțeanu se declara îngrijorată de faptul că la tragerile anterioare au ieșit numere cîștigătoare și, totuși, nu s-au prezentat posesorii biletelor respective. De fapt, nici de data aceasta luf tombolă n-a fost nici măcar un singur reprezentant al publicului. Deși tragerea a fost anunțată chiar și în ziarul nostru, faptul că n-a fost specificată ora tragerii poate să fie o lipsă a organizatorilor. S-au tras, așadar, încă o dată numerele pentru,, biletele din luna anterioară. In total, s-au făcut trei extrageri, din cele 1,12 planificate în contractul cu firma „Parisienne“. Pentru cîștigarea, însă, a încrederii călătorilor care circulă cu „MAXI TAXI“ și pentru, ca aceștia să-și păstreze biletele (căci se știe, norocul poate să surîdă oricui !) este necesar, credem, să se facă mai mult de către firmele interesate în această afacere, pentru popularizarea... excursiilor la Paris. (E.C.). Sport _ Boxul profesionist (re)naște In fine, Liga Boxului Profesionist din România are un sediu pe măsură ! Pentru cei interesați acesta se află pe strada Gramont nr. 8, în același imobil cu firma „Darianne International of Romania“. . Dar liga nu s-a „pricopsit" cu un nou sediu, ci și cu numai un președinte, in persoana domnului Leonida Teoharie, nimeni altul decît patronul firmei amintite. Domnul Teoharie a mai fost, cu ani în urmă, înainte de plecarea în Canada, atras in „plasa“ boxului pe cind îndeplinea funcția de prim vicepreședinte al Comisiei Municipale de Box. Conferința de presă desfășurată luni la noul sediu a prilejuit și expunerea unui scurt bilanț. Domnul general, Iulian Medrea, președintele onorific al ligii, a dezvăluit asistenței că după 2 ani au avut loc doar 13 gale de box profesionist în România, ceea ce este extrem de puțin. Dintre toți boxerii profesioniști doar 4 au boxat în străinătate în gale de box profesionist și în Spania : Vasile Citea, Constantin Pascariu, Giani Gogol și Constantin Vacariu Domnul Teoharie a dorit să ne asigure că în viitor vor fi mult mai multe gale și la pina la sfîrșitul lunii octombrie va avea loc la cel puțin o iitegorie o gală pentru decernarea titlului de campion națioonal de box profesionist . 5 Am mai aflat că la ora actuală, în România sunt doar 30 de boxeri profesioniști, ceea ce este iarăși foarte puțin. ,Am fost asigurați că și numărul acestora va crește până la sfîrșitul anului. Să sperăm că așa va fi ! BOGDAN COMARON! • Selecționerul spaniol Javier Clemente a anunțat la Madrid componența lotului reprezentativ pentru meciul anticar de fotbal de la 9 septembrie cu echipa Angliei. Printre cei selecționați se află portarul Zubizareta (Barcelona), Rafael Alcorta (Atletico Bilbao), Roberto Solozabal, Antonio Munoz „Toni“ și Juanma Lopez (toți de la Atletico Madrid), Albert Ferrer (Barcelona), „Cristóbal“ Bartalo , (Real Ovideo), Guillermo Amor și Josep Guardiola (Barcelona), Miguel Gonzales „Michel“ (Real Madrid), Rafael.Martin Varsquez’ (Olympique Marseille) „Fernando“ Gomez (FC Valencia), Jose Maria Bakero și Andonii Goioeckea (Barcelona), „Alfonso“ Perez (Real Madrid),„Alvaro“ Cervera (Valencia) și Daniel Fonseca (Espanol Barcelona). • Selecționerul echipei Germaniei Berti Vogts a anunțat lotul care se va deplasa la Copenhaga pentru meciul internațional amical de fotbal de la 9 septembrie cu formația marcei. Meciul reprezintă Danereeditarea finalei Campionatului european din Suedia, cîștigată de jucătorii danezi cu 2—b. De reținut este faptul că atacantul echipei Germaniei Rudi Völler și fundașul Andreas s-au retras din naționala Brehme germană după C.E. in timp ce căpitanul campionilor mondiali, exmilanezul Lothar Matthäus în prezent la Bayern München. Fotbal expres este încă indisponibil, in urma unei accidentări mai vechi, suferită la genunchi. Noutățile din echipa lui Voght se numesc Thomas Wolter, de la Werder Bremen, Knut Reimnhardt, de la Borussia Dortmund, Christian Woerns de la Mayer Leverkusen și portarul Andreas Koepke, „îngerul pozitor“ al buturilor echipei FC Nürnberg. • De remarcat revenirea la echipa națională a lui Olaf Thon (26 de ani), care nu a mai evoluat sub tricoul alb negru de la turneul final al C.M. din Italia. • In campionatul irlandez de fotbal echipa Bohemians Dublin’ adversara formației Steaua București în Cupa Cupelor a învins, in deplasare, cu scorul de 4—1 formația Cork City. • Așa cum s-a anunțat la Rabat, echipa de fotbal a Libiei nu s-a prezentat la meciul contra Marocului din preliminariile pei Africii, care trebuia să luse dispute duminică la Rabat. Autoritățile libiene au explicat acest forfait prin sancțiunile aplicate de O.N.U., în urma cărora au fost interzise cursele aeriene din și înspre Libia. Aceste sancțiuni au fost dictate in urma refuzului Libiei de extrăda doi teroriști acuzați de a a fi implicați într-un accident aviatic în urma căruia și-au pierdut viața 270 de persoane. „Bingo" face ravagii la București Cheia de aur a polițiștilor Să nu vă speriați și să credeți cumva că „Bingo“ este numele codificat al vreunui uragan fioros care va spulbera în cîteva secunde o mulțime de locuințe și care va ridica pînă la cer munți de apă. Nu, in realitate „Bingo“ este un joc pe cît de inofensiv pe atît de atractiv de care cu siguranță ne vom îndrăgosti cînd îi vom descoperi adevărata valoare. „Sîntem siguri că jocul de Bingo va capacita atenția iubitorilor de jocuri de noroc din România“, ne-a declarat luni, în cadrul unei conferințe de presă desfășurată la sediul firmei „Rom Bingo“, din Piața Unirii domnul Juan Munar, președintele companiei mai sus amintite. Și după demonstrația care a fost făcută cu acest prinț. .„mpărtim și n.kmarerg*. dl. Munar, dar și ‘pe& a de Carlos Marin, director adjunct al companiei — și un mare iubitor de sport, după cum ne-a spus — care este " convins că ,,această investiție se va dovedi profitabila pentru ambele părți, iar pentru participanții la joc va fi mai mult decît un mod de destindere, un mod de a cîștiga simplu Și comod, intr-o companie plăcută". Spunînd că dl Munar ne-a declarat că este dornic să extindă pe întreg teritoriul țării acest sistem de joc și adăugind că în ziarul nostru de mîine, veți putea citi un amplu interviu cu dl Munar, să vă explicăm cîteva din regulile acestui joc fascinant. Jocul de Bingo se bazează pe extragerea din s yr&l ;«#in iíü0S» de numerotate de la fia* 95, pe care participanții le bifează pe cartonașele ce conțin tipărite aceste numere. Fiecare carton are 15 numere diferite repartizate pe 3 linii a cîte 5 numere. Un carton poate fi utilizat pentru o singură partidă. Obținerea premiilor trebuie anunțată personalului sălii înainte de extragerea unui nou număr. Premiul se atribuie primului jucător care a anunțat „linie“ sau „bingo“. Dacă mai mulți jucători anunțăm același timp, premiul va fi împărțit între aceștia.. Dar pentru mai.. mute detalii vă invităm să faceți cunoștință cu acest joc chiar pe propria „piele“. BOGDAN COMARONI Poșta. Farmacia verde Miraculoasele ceaiuri Motorca MOTORCA POATE FI AJUTAT Am primit telefoane la redacție și acasă de la cititori îngrijorați de sistarea înscrierilor, de starea de oboseală manifestată de domnul Motorca, precum și de neputința de a mări numărul de tratamente pe care le poate pregăti într-o zi. Majoritatea cititorilor ne-au întrebat :.noi cu ce-i putem ajuta ? " Foarte simplu , prin toate formele civilizate de exprimare într-un stat de drept — scrisori, sesizări, audiențe, demonstrații etc. Noi socotim că pentru îriceput este suficient ca, prin scrisori și telefoane, primăria orașului Oradea să afle despre această doleanță a unor oameni care au nevoie să devină sănătoși sau care mai speră să rămînă , în viață, în lupta cu boli necruțătoare. Este știut că doar cîteva camere în plus și o sală de așteptare pot dubla numărul de tratamente și pot feri pe cei ce așteaptă de intemperii (vine, iarna) și de manifestări, ostile ale locăturilor unui bloc care pe drept cuvint sînt deranjați de prezența alitor bolnavi veniți să-și procure un dram de speranță. REAMINTIM CITITORILOR... ...că atît la București cît șî la Oradea au fost sistate programările, celor care doresc să procure ceaiurile domnului Jolotorca. De asemenea reamintim că avem totuși promisiunea „vindecătorului“ că în cazuri cu totul deosebite și numai dacă există timpul necesar și materie primă, se mai pot face eventual excepții... Cu acest prilej domnul Motorca ne-a promis — după cum am mai anunțat — că va încerca pe cît posibil să respecte programările celor înscriși anterior, zilele respective, în limita timlarului și a materiei prime de care dispune. In măsura în care se va reuși rezolvarea problemelor de spațiu și aprovizionarea cu materie primă, ne asigură. Motorca, se poate îmbunătăți situația de criză de acum. SCHIMBĂRI DE PROGRAMĂRI Pentru cei ce au fost programați pentru ziua de 31 septembrie (!) se pot prezenta fie pe 30 septembrie, fie pe 1 octombrie. De asemenea, dintr-o eroare de corectură cîțiva cititori ai ziarului nostru au apărut programați pe 25 oct. (duminică) în loc de 16 oct. (luni) cum figurează în programări. Bineînțeles, se vor prezenta luni. ULTIMA ȘTIRE Am luat contact cu unul din foștii bolnavi ai domnului Motorca, condamnat de o boală nemiloasă de care suferea. Vă vom prezenta în unul din numerele viitoare „luptele“ prin care trecut un om în plină forță, pentru a trăi în continuare printre noi. Sănătate. SILVIU DUMITRESCU GALERIILE "VICTORIA” SI& SECOM S.R.L. BUCUREȘTI Bulevardul UNIRII nr. 1 „Sportul este cheia de aur a tuturor polițiștilor lumii“, a spus domnul Juano Garcia Llarera, președintele Uniunii Sportive Internaționale a Polițiilor, intr-o conferință de presă organizată la hotelul „Parc din Mamaia, cu prilejul celui de-al II-lea Congres și al celui de-al doilea maraton al U.S.I.P. Tot domnia sa ne-am oferit amănunte privind istoricul și elemente de organizare ale U.S.I.P.-ului. Astfel, am aflat că U.S.I.P. luat ființă la Paris, în 1940, și a reunește 43 de țări. Sediul U.S.I.P. a fost stabilit la Paris, iar activitatea este coordonată de un birou executiv alcătuit din reprezentanții mai multor țâri. Din punct de vedere financiar, U.S.I.P. funcționează pe bază de carijații anuale ale marilor membre. Manifestarea de la Mamaia a fost sponsorizată de mai multe firme comerciale din România, și, deși Ministerul de Interne a organizat acțiunea, financiar a participat cu o sumă modestă — („remunerație mică, după buget!“). Lucrările celui de-al II-lea Congres au avut înscrise pe ordinea de zi: organizarea și desfășurarea congresului o dată la doi ani ; organizarea de campionate mondiale anuale, pe probe (intr-un an maraton, în celălalt pentatlon) ; propuneri pentru introducerea unor noi discipline, strîns legate de activitatea polițiștilor — judo, karate și tir; discutarea acceptării unor țări care și-au depus candidatura pentru înscrierea în U.S.I.P. Au fost acceptate în Uniune :.Letonia, Turcia, Cipru, Moldova, Slovacia. Duminică, la ora 9, din fața hotelului „REX“ din Mamaia au luat startul la proba die maraton 44 de polițiști și 5 polițiste. Traseul Mamaia ... Agigea și retur a fost parcurs de reprezentanții a 12 țări, polițiști care, deși nu aveau de urmărit nici un infractor, au fugit de au mificat pămîntul! Pe primul loc, la bărbați, s-a situat Anatoli Vasiliev (Rusia), cu timpul de 2 ore 22 min. 38 sec., locurile 2 și 3 fiind ocupate de Domingo Omar (Chile) cronometrat în 2h 24*35, și Serghei Simionov (Rusia), cu timpul de 2h28’22“. Tinărul sublocotenent Rotaru Constantin din Tg. Neamț s-a situat pe locul 20 cu 2h29’10”. Pe traseu s-au înregistrat 3 abandonuri. La proba de femei, pe primul loc s-a situat Levtwyler Glenn Jeannine, cu timpul de 3h27’16”. Decernarea premiilor s-a produs la Restaurantul „Miorița” din Mamaia, Ministerul de Interne,român, organizînd o adevărată festivitate, de la care, bineînțeles, nu a lipsit șampania biruinței ! IEEIHHMSMH1 oferă autovehicule convenabil următoarele • Autocare: -DAF /1984, 50 persoane; -DAF / 1985, 50 persoane, neoplan, aer condiționat; • Autotractoare Renault 310, 360CP, cabină dublă /1985; • Autosel 29 tone, 3 axe simple, pretată /1984; • Microbuze marfă: -Iveco - Daily, 3,2 tone, punte dublă /1987; -Ford Transit, 3,2 tone, punte dublă /1986; • Piese schimb autoturisme diverse mărci. Ralații la telefon: 23g.371. 314.723. TINERETUL LIBER MIERCURI. 9 SEPTEMBRIE 1992 JOI, 10 septembrie VARSATOR (20 ian. —18 febr.) Deciziile dvs. vor fi dictate, de multe ori, de sentimente, sau de fantezie. Este, deci, recomandabil să vă gindiți bine înainte de a vă asuma un risc. PEȘTI (19 febr. — 20 mart.) Traversați o perioadă de obstacole și frustrări, din care cauză veți fi nervos(ă), agitat(ă), irascibil(ă). Totuși, dacă veți fi pus(ă) în situația de a decide într-o chestiune nouă, intuiția nu dă greș ! BERBEC (21 mart.—20 apr.) O schimbare bruscă, neașteptată de planuri sau intervenția nedorită a unei persoane vă dezorientează și vă indispune, încercați să nu reacționați agresiv ! TAUR (21 apr. — 21 mai) Vești bune pe plan financiar sunt posibile azi. Buna dispoziție va fi, de altfel, predominantă azi ; veți fi o prezență deosebit de agreabilă și simpatizată. GEMENI (22 mai — 21 iun.) Veți fi pus(a) intr-o situație dificilă și. la început nu veți ști ce să faceți, mai ales că simțul organizatoric nu excelează azi. Nu vă impacientați dacă nu veți găsi o soluție imediat; aveți răbdare ! RAC (22 iun___22 iul.) Relațiile personale sunt foarte bune azi, în special cu persoane mai în vîrstă sau cu autoritate. Seriozitatea cu care abordați, problemele vă atrage admirația acestora. LEU (23 iul. — 22 aug.) Aveți o stare generală bună și sînteți optimist(â). Deși totul merge după cum v-ați propus, nu vă lansați în cheltuieli sau investiții! FECIOARA (23 aug.— 21 sept.) Activitățile sociale și sexul opus prezintă un interes deosebit pentru dvs. azi. Este, de asemenea, o conjunctură favorabilă pentru a negocia asupra unui lucru pe care îl doriți cu orice Preț. . . BALANȚA (22 sept. — 22 oeL) Veți înregistra rezultate îmbucurătoare intr-un proiect sau o activitate de durată. Relațiile cu o persoană de sex masculin sunt încordate. Scorpion (23 oct. — 21 nov.) Sentimente intense și un comportament imprevizibil pot primi neînțelegeri, chiar, conflicte. Aveți mare grijă în chestiuni financiare ! SĂGETĂTOR (22 nov. — 20 dec.) Incidente, mai mult sau mai puțin importante vă irită și vă indispun. O scurtă plimbare sau o vizită v-ar face bine. CAPRICORN (21 dec. — 19 ian.) Vă veți recăpăta echilibrul psihic și fizic. Veți da un randament bun pe plan profesional. Ceilalți sunt receptivi la inițiativele dvs. ORIZONTAL : 1) Sare in aer (fem.) 2) Salt salorus – Săltat pe spate! 3) Săltat — Sat de munte în Crimeea. 4) Sloi de gheață — Pui de somn. 5) Crescut in părți .— începe năvala ! — Culoare. 6) Săritori neînfricați. 7) Aduce — Maure. 8) Prefix referitor la munte — Hai căluule _ Potrivit. 9) Sare ușor (fem.) — Țîșnește din pămînt. III) Săritură spectaculoasă — Zețar fără o literă ! II) Rup, înainte de săritură — Săritura in turusul cuiva. VERTICAL : 1) Salt mortal. 2) înainte de săritură — A țîșni ca din pămint. 3) A fructifica — A-i face să-i sară țandăra. 4) Sărit — Din capul locului ! 5) Circulă prin plante — Săritor de elită — Sărituri ritmate. 6) Poet român — Execută galopuri (pl.) — țep ! 7) Sărituri (abr.) — Care efectuează salturi 8) Iese la suprafață — Sare casa — Iată. 9) Efectuează salturi mortale. 10) Se înfurie la roșu — A sări asupra cuiva. II) Sar în înălțime sau lungime — Mătură. DICȚIONAR : ACL, INIE, SAR, ORO TIT și INI TEODOR FRASIN — BUCUREȘTI 1 234 56 7891011 7+T ligAStPQJJINJSQJtL j233âS3S2SD3^i3ESÎSE2a22î23î057»HBDSB2Sl^nîHLffOMtCE:. QUARK-3 Hnll externe/8 linii Interne/secretoilat OCTOPUS-4 linii externe/8 linii interne, utilizînd orice tip de telefon 41oo - 8-126 linii interne. Ideal și pentru hoteluri 52oo - pana lg 2oop de linii interne, transmisie voce/date pe aceeași linie 4300 L- peste 2ooo linii interne, utilizabile și înmediul rural C ® ü$0tMI: •PROMOTION GROUP INTERNATIONAL*s.r.l. REPREZENTANTA GENERALA IN ROMANIA A CONCERNULUI TALCAT fI TEL 59.26.T3, FAX 12.63.33, TELEX Tl.oSfl PGINTR EDITOR : Societatea Comercială „Tineretul liber" S.A. CONSILIUL DE ADMINISTRAȚIE : Președinte — directorul publicațiilor : AUREL PERVA Director promovare-publicitate : EMIL STANCIU Director tehnic și de producție: ION STRUGARIU Redactori șefi adjuncți: BORIA BARNA, DORU LIONACHESCU •I GABRIEL RUSU Secretar general de redacție: CORNELI COSTAHIE ECHIPA DE SERVIGII : LAURENȚIU OLAN (supracontrol), IOAN LAZAR((responsabil de număr), ȘTEFAN NICOLAE (redactor rsbrica externă), SOCRATE UNGUREANU (secretar de redacție), NICOLAE MILITARU (tehnoredactor), ELENA ZAPLAIC (șef corectură). KH.torul din străinătate se pot abona prin „RODIPET“ S.A. — P.O. BOX 357 Telex 11995, 11034. Fax 90 — ÎS 56 73 — București — Piața Presei Libere nr. I Sectorul 1. REDACȚIA ȘI ADMINISTRAȚIA : București, Piața Presei Libere nr. 1. Tel. 17 60 10. 17 60 20 Cont nr. 4072403118 BCRSMB R.A. A IMPRIMERIILOR Imprimeria -CORESI - București