Tolna Megyei Népújság, 1975. február (25. évfolyam, 27-50. szám)

1975-02-15 / 39. szám

i A SirSoproiij’ai fcottyár SAJÁT építési RÉSZLEGÉHEZ SEGÉDMU­NK­ÁSOKAT fELVESZ 2500—2600 Ft keresetteL Jelentkezés a gyár mun­kaügyi osztályán. ae) FELVÉTELRE KERESÜNK föt BETANÍTOTT munkást könnyű fizikai munkára. Jelentkezni lehet a Szekszár­di Nyomda közgazdasági Csoportjánál (395) A Tolna megyei Népbolt V. 34. sz. »«boltja műszaki­­mMőgazdasági és szerb »vámvasalási részlegeire RÉSZLEGVEZETŐI MUNKAKÖRBE FELVESZ «asker.­szakmában jártas FÉRFI ELADÓT, BOLTI ANYAGMOZGATÓT és gépírni kidé BOLTI ADMINISZTRÁTORT. Jelentkezés: Népbolt Váll. személyzeti osztály Szét­szórd, Széchenyi u. 20. és a 24. sz. vasbolt vezetőjéinél. (298) A Borsodi Vegyi Kombinát szekszárdi gyáregysége FELVESZ: középiskolai vagy fémipari szakmunkás-bizonyítvánnyal rendelkező dolgozókat EXTRUDERKEZELŐI MUNKAKÖRBE, KOMPRESSZORKEZELŐ NŐI DOLGOZÓKAT, ANYAGMOZGATÓ MUNKAKÖRBE FÉRFI DOLGOZÓKAT. Magas kereseti lehetőség biztosítva. (332)­­ ELCSERÉLNÉNK ÚJ IFA BILLENŐS TEHERGÉPKOCSINKAT, ÚJ IFA HOSSZÚ PLATÓS GÉPKOCSIRA. Sárköz—Völgység­ Vízitár­sulat Sze­kszárd, Bogyiszlói út 1. Telefon: 14—741 (331) A Tolna megyei Vifc» fa Csatornamű Vállalat FELVÉTELRE KERES mérnöki képesítéssel ren­delkező VÍZELLÁTÁSI CSOPORTVEZETŐT, technikusi képesítéssel ÉPÍTÉSVEZETŐT, VÍZVEZETÉK-SZERELŐ, LAKATOS szakmunkásokat, valamint TAKARÍTÓNŐT. Jelentkezni lehet a vállalat munkaügyi osztályán. (289) A Tolna megyei Állami Épí­tőipari Vállalat FELVÉTELRE KERES mohácsi munkahelyre, jó kereseti lehetőséggel KUBIKOSOKAT, KUBIKOSBRIGÁDOKAT. Jelentkezés: Mohács, liszt Ferenc utca végén a Fel­szabadul­ás lakótelepen, Petrovics Pál művezetőnél. Hazaszállítás lehetséges. (320) A Tolna megyei Állami Épí­tőipari Vállalat FELVÉTELRE KERES erősáramú villamos képzettséggel rendelkező ÜZEMMÉRNÖKÖKET és TECHNIKUSOKAT műszaki és gyártás-előké­szítői munkakörbe. FELVESZ TOVÁBBÁ VILLANYSZERELŐ szak- és segédmunkásokat, Komló, Dombóvár, Mohács és bonyhádi munkahelyre. Jelentkezés: Szétszórd, Tar­­tsay V. a. 10. munkaügyi osztályon. (319) A Tolna megyei Állami Építőipari Vállalat FELVÉTELRE KERES: TEHERGÉPKOCSI­­VEZETŐKET, valamint MIKROBUSZ­­ÉS AUTÓBUSZ­VEZETŐKET. Jelentkezés: Szekszárdi, Tartsay V. u. 10. munka­ügyi osztályon. (355) A BHG KAPCSOLÓGÉP GYÁRA FELVÉTELRE KERES: — gépészmérnököket, — gépésztechnikusokat, — kalkulátorokat,­­— adminisztrátorokat,­­— gép- és gyorsírókat. FELVESZ: — szerkezetlakatosokat, — köszörűsöket, *­ géplakatosokat, — raktárosokat, — férfi segédmunkásokat, — szerszámkészítőket 10—20 éves szakmai gyakorlattal, kiemelt bére­zéssel. ALKALMAZ: nődolgozókat könnyű, tiszta, műszerész jellegű mun­kára 14 éves kortól Szekszárd, Keselyűsi út 4—8., volt vasipari vállalat (356) Jelentkezni lehet: FELHÍVÁS TECHNIKUS MINŐSÍTŐ VIZSGÁRA Iskolánk 1975-ben Ismét megrendezi SZŐLŐTERMESZTŐ ÉS -FELDOLGOZÓ SZAKON a technikusminősítő vizsgát. A minősítő vizsgára jelentkezés feltételei: ■— középiskolai érettségi vizsga, **- 2 éves gyakorlat a szőlő­termesztési ás -feldolgozási szakágban. Jelentkezési határidő: 1975.március 2. Az érdeklődőknek bővebb felvilágosítást az iskola­­ ad.: KERTÉSZETI SZAKKÖZÉPISKOLA 8630 Balatonboglár, Szabadság u. 41. Tel: 146. (256) Visszhang Életveszély Anntak fenntartásával, hogy nem engedhető meg és főként nem tehető általánossá sem a pofozkodás, sem más hasonló önbíráskodási forma sem a közlekedés, sem pedig az élet bármely más területén, a Népújság f. hó 11-i számában „Pofon az utcán” cím alatt megjelent írás kapcsán szeret­ném a joggal felháborodott közvéleményt a teljes igaz­ról tájékoztatni. Oktatónk a leírt eseménye­ket kb. 10 perccel megelőzően tanulójával az Arany J. utcá­ból a Mártírok terén át haj­tott a Beloiannisz utcába. A felkapcsolás után mintegy 40 —50 km-es sebességgel halad­hattak, amikor a Képcsarnok előtti körből, a bőrdíszmű ta­karásából erősen a féktávolsá­­gon belül, balra, kis ívben úgy kanyarodott eléjük az „El­­sőbbségadás kötelező" tábla ellenére egy kerékpáron két fiatalember,­­egyikük a cso­magtartón állít, hogy csak centimétereken, valamint az oktató lélekjelenlétén és a tanuló kivételes ügyességén múlt a két kerékpáros testi épsége, esetleg élete. Többen felsikoltottak az eset szemta­núi közül. Könnyen elképzelhető, hogy összeütközésük esetén az ok­tató és a tanuló is súlyosan megsérül, sőt ha elvesztik uralmukat a kocsi felett, eset­leg a szemtanúk közül is né­­­­hányan, és pofonba Az eset után a fiúk meg sem álltak, egy újabb merész kanyarral eltűntek a Korzó Áruház mögötti parkoló irá­nyában­ Az oktató és tanulója pe­dig — elképzelhető milyen lelkiállapotban — az MHSZ Gépjárművezető-képző Isko­lája felé indultak, a Garay tér érintésével, mivel letelt a megszabott gyakorlási idő. A Széchenyi utcában, a Várköz környékén az oktató felismerte a két fiút. Először még a tanulókocsiból szólt a fiúkhoz, figyelmeztetve őket az általuk elkövetett súlyos, veszélyes szabálytalanságra. A fiúk ocsmány gorombaságok­kal válaszoltak. Az oktató ek­kor megállította a kocsit, ki­szállt, nyugodtan — mint ahogyan „vhm” is látta — odament a fiúkhoz, és higgad­tan kezdte — illetve csak akarta — elmondani, hogy milyen életveszélyes szabály­­sértést követtek el Nem tudott elmondani öt szót, amikor az egyik fiú köz­bevágott, s olyan minősíthe­tetlenül mocskos hangnemben, (s erre is van tanú, mégpedig BM-dolgozó), hogy szinte ter­mészetes annak „bepörgése”. Kétségtelen, hogy higgadtságát még ekkor is meg kellett vol­na őriznie. Del! Kíséreljük meg magun­kat beleképzelni az adott szi­tuációba! Úgy kanyarodik két felelőtlen ifjú a gépkocsi elé (amelynek ilyen veszélyhely­zetben nem lehet teljesen ura az oktató, hiszen a tanuló ve­zeti), hogy ha azt gépjármű­­vezető teszi, 5000 Ft-ig terjedő büntetéssel sújthatják még ak­kor is, ha nem történik baleset. A kerékpárost senki nem köte­lezi vizsgára, s annál nyugod­­tabban teheti kockára nem­csak a saját, hanem mások életét is, mert még rendszá­ma sincs, amit fel lehetne je­gyezni. Tehát szinte a közúti huliganizmus határát súrolva, nyugodtan elkövetett egy olyan súlyos szabálysértést, ami — pár centi híján — em­berek életét veszélyeztető bűncselekménnyé válhatott volna! Ezt követően pedig — ahe­lyett, hogy meghallgatta és megköszönte volna a figyel­meztetést és kioktatást — be­csületébe gázolt annak az ok­tatónak, akinek talán az éle­tét köszönheti. Valóban nem szabad elhara­póznia az ilyen és ehhez ha­sonló önbíráskodásnak! De a közúti közlekedés biztonsága sem mellékes. Ami pedig a „Pofon az utcán” tárgyilagos­ságát illeti... Hogyan is írta József Attila? .. Az igazat mondd, ne csak a valódit...." Tárnok Géza iskolavezető A szerk. megjegyzése: Az iskolavezető válasza sok fel­tételes módot tartalmaz, s ismételten azt mondja, mi történt volna, ha. .. Ez sem mellékes. Viszont a leírt esetben, szerencsére, nem történt baleset. A közúti köz­lekedés biztonsága egyálta­lán nem mellékes. De a biz­tonsághoz, a közúti morálhoz hozzátartozik az önuralom is és senki sem, az eddig név­telenül szereplő Légrádi Ist­ván sem engedheti meg ma­gának, hogy pofozkodással kimerítse a közúti huliganiz­mus fogalmát. Bár a válaszban nem sze­repel, információink szerint az MHSZ Légrádi Istvánnal az eset után megszakította a kapcsolatot. Ezt a lépést csak helyeselni tudjuk. Az MHSZ ennél többet nem te­hetett. Elhatárolta magát egy olyan oktatótól, akinek a cselekedetét semmi sem­­ mentheti­ i

Next