Tolnai Népújság, 2001. május (12. évfolyam, 101-126. szám)

2001-05-03 / 102. szám

2001. Május 3., Csütörtök MEGYEI TÜKÖR Hova jöhetnek a turisták? Tolna megyéről a fővárosban, harmadszor Márciustól július végéig harmadik al­kalommal ad helyet a Magyar Turiz­mus Rt. a vidéki irodáknak, hogy tele­pülésük, régiójuk turisztikai kínálatát most már két fővárosi irodában bemu­tathassák. Dunaföldvár Tolna megye Tourinform irodáit április 23 és 26 között látta vendégül a Sütő utcai iro­da. Örvendetes tény, hogy a számunkra biz­tosított hely zsúfolásig megtelt kiadványok­kal, ami jelzi, hogy az irodák működése kedvezően befolyásolja a települések promóciós tevékenységét. Az egyre színvo­nalasabb kiadványokból kedvükre válogat­hattak az érdeklődők, jó érzés volt a mind szélesebb körű igényeket kielégíteni. Az or­szágos média beharangozóinak köszönhe­tően már hétfőn sokan felkeresték a Sütő ut­cai irodát azzal a szándékkal, hogy Tolna megye kínálatát megismerhessék. Szek­­szárd,­­ Paks Tamási, Dombóvár és Dunaföldvár Tourinform irodái igyekeztek a teljes megyei kínálatot összegyűjteni, kár, hogy kiadványok tekintetében is sok még a fehér folt a megyében. Sok település nem él az ingyenes reklám lehetőségével, pedig so­kuk iránt konkrét érdeklődés mutatkozott. Érdemes lenne több figyelmet fordítani a Gemenci erdőre, Fadd-Domborira, a györkönyi pincefalura, a decsi folklórra és persze sokkal több garantált programot kel­lene kínálnunk a települések állandó ren­dezvényei mellé. Dunaföldvár jó irányba indult el a Duna part fejlesztési programjával, a kemping és a fürdő megújulása biztosan növelni fogja a város láto­gatottságát. Sajnos, az is tagadhatatlan tény, hogy az óriási tranzitforgalmat nem tudjuk kel­lőképpen kihasználni. Ehhez növelni kellene a kereskedelmi szálláshelyeket, ami nem csak a vendégéjszakák számát növelhetné, hanem le­hetővé tenné a konferencia turizmusba való be­kapcsolódást is. A négy nap tapasztalatai is mutatják, hogy az élénkülő belföldi turizmus igényeit a meg­lévő turisztikai termékek fejlesztésével és újak létrehozásával kell a megyének kielégíteni. _______ ______SZIEGL ERIKA Horgászok, természetbarátok paradicsoma A tanyában még lakodalmat is tartottak Bölcskét szívesen látogatják a horgászat szerelmesei - mondja Batta István, a helyi Rákóczi Horgász Egyesület elnöke. Az egyesület nagy múltra tekint vissza, 1953- ban alakult, tagsága jelenleg mintegy 350 fő, a gyermekkorútól a nyugdíjasig. ______Bölcske_____ Az egyesületnek a Duna­­parton van egy horgász­tanyája, amit saját ren­dezvények mellett igény szerint másoknak is kiad egy-egy alkalomra, volt már ott számos munkahelyi, családi ünnepség, még lakodalom is. Van csónakki­kötőjük, mólójuk is, mindezen tulajdonukra Wolf László, az egyesület gondnoka felügyel. Az egyesületi elnök fő tevé­kenysége a tagtársak összefogása, az engedélyekkel kapcsolatos ad­minisztráció, ami nem kis mun­ka, hiszen tagjaik nem csak a me­gyében vannak, még fővárosi hor­gász is tartozik közéjük. Ez a nagy népszerűség annak is kö­szönhető, hogy igen kedvező a tagdíj, évekig nem emelkedett. A bölcskei vizekben ponty, harcsa és süllő is van, s a bölcskei horgá­szok szép verseny­­eredményekkel is di­csekedhetnek. Szécsi Attila, mint rekorder, többször szerepelt a Horgász újságban, Bukodi Ferencné és fia, Ferenc, többszörösen sikeres versenyzők, egyéni versenyekre is meghíváso­kat kapnak. Az egyesület tagjai saját szervezésű horgászverse­nyek mellett megyei és területi halfogó-viadalokon is szerepel­nek. Az egyesület a tagdíjakból és az önkormányzat támogatásá­ból tartja fenn magát. Batta István elnöke a Bölcskei Természetbarátok Egyesületé­nek is, melynek 16 tagja van. Az­ egyesület programjában erdei barangolás ugyanúgy szerepel, mint a vízparti majális. A termé­szetbarátok rendezik a gondo­zásukban álló házikó környékét a Duna parton, délelőtt lomtala­­nítanak, takarítanak, délután pedig a sporté és a játéké a te­rep. A természetbarátok egyesü­letének nincs bevétele, az ön­­kormányzat támogatja működé­süket. VENTER Csend, nyugalom a Duna partján FOTÓ: BAKÓ JENŐ 7. OLDAL Jó úton jár a magyar borkultúra Figula Mihály, az Év Borásza Pakson A magyar gasztronómiának és az ilyen kluboknak, mint a paksi hatalmas szerepük van abban, hogy a magyar bor vissza tudta szerezni rangját a világban. Borkul­túránk jó úton halad - állít­ja a 2000. év borásza, Figula Mihály. Paks A Paksi Borbarát Klub vendége Figula Mihály volt, akinek a Ma­gyar Borakadémia Az év borásza címet ítélte 2000-ben. Remek fe­hérborai mellett élvezetes elő­adását is örömmel fogadták a jó bor hívei a balatonfüredi borász­nak, aki készséggel válaszolt kér­déseimre is. - Füred nem tartozik a magyar borvidékek legismertebb, első vo­nalába, mégis sikerült elismerést szereznie boraival. A termőhely el­sődlegességének cáfolata lenne ez? - A termőhely alapvetően meghatározó tényező, ám nem egy példa akad arra, hogy nem történelmi borvidékeken is jelen­nek meg csúcsbotok és sajnos az ellenkezőjére is, hogy kitűnő adottságokkal rendelkező vidé­keken méltatlanul alulteljesíte­nek. Utóbbinak az lehet az oka talán, hogy hiányzik az elhiva­tottság. Szerencsére több a jó pél­da, igaz, ezekhez megszállottság, bátorság és komoly szaktudás, tapasztalatok szükségesek. - Előadásában hangsúlyozta, hogy a magyar gasztronómia so­kat tett az utóbbi években a hazai borokért. Mindez azt jelenti, hogy a bor része kell legyen egy tágabb kultúrának? - Természetesen. A gasztronó­mia, a jobb éttermek felismerték, hogy nem feltétlen kell Francia­­országból, Kaliforniából vagy Dél-Afrikából származó borokat kínálni a vendégeknek, hiszen a magyar borok között is akad mél­tó vetélytársuk ezeknek. Persze ehhez kiváló borászok is kellet­tek. Az együttműködés a szak­mának, a fogyasztónak, tehát mindenkinek jó, mint az is, hogy léteznek ilyen klubok mint a pak­si is, hogy akik itt vannak, komo­lyan veszik a borkultúrát. - Vagyis jó úton halad a ma­gyar borászat? - Feltétlenül. Egyre többen ér­deklődnek, ami a legszebb, hogy fiatalok, egészen más foglalkozá­súak programjai között is szere­pel ellátogatni egy-egy borvidék­re, pincészetekbe. Ami ebben igazán dicséretes, hogy a kultu­rált borfogyasztásról és nem az ivásról van SZó! Rákosi Gusztáv Figula Mihály 1952-ben született a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Petneházán. Nyíregyházán érettségizett, majd a Kertészeti Egyetemen szerzett előbb üzemmérnöki, majd 1976-ban okleve­les tartósítóipari mérnöki diplomát. Feleségével Fecser Edittel, egy régi balatonfüredi szőlész-borász család tagjával az egyete­men ismerkedett meg. Több cégnél dolgozott, így a Badacsonyvidéki Pincegazdaságnál, annak soproni és győri üze­meinél is. Igazgatói állását feladva 1995-ben hazaköltöztek Balatonfüredre, az alakuló csopaki pincészetnél vállalt munkát. Közben családjával kialakította saját pincészetüket, 1999. óta kizárólag ezzel foglalkozik. A Magyar Borakadémia döntése alapján a 2000. év borásza lett. Rendelkezik azokkal a képességekkel, amelyeket a TESCO keres? Anglia vezető élelmiszer-kiskereskedelmi vállalata vagyunk és célunk, hogy sikerünk Magyarországon is folytatódjon. Szekszárdi áruházunkat 2001 őszén nyitjuk és osztályvezetői csapatunkba kivételes képességű munkatársakat keresünk. A munkáról: • Bármely osztályvezetői munkakör érdekli is az áruházban, egy dolog biztos - nálunk mindig a vásárló az első, minden dolgozó legfontosabb feladata, hogy a vásárlókat megfelelően kiszolgálja, felülmúlja elvárásaikat. Az áruház következő területeire keresünk osztályvezetőket: pékség, zöldség-gyümölcs, hal-baromfi, csemege, tej, hús, szárazáru, műszaki, játék, ruházati, háztartási, sport­ barkács, vevőszolgálat és főpénztár, valamint minden területre eladó-készletgazdákat. • Munkája elvégzéséhez átfogó tréninget biztosítunk és segítünk, hogy a legtöbbet hozza ki magából. A tréning lehet folyamatos, hogy munkáját a legjobb képességei szerint végezhesse, illetve olyan, melynek segítségével magasabb pozícióba kerülhet. Mindez a vezetői­­ csapat maximális támogatásával ötvözve lehetővé teszi, hogy kiválóan és örömmel végezze a munkáját és ez így legyen a jövőben is. Önről: Ideális pályázóként már van tapasztalata a vásárlók kiszolgálásában. Szeret és tud csapatban dolgozni, munkatársait tudja motiválni és kiváló kommunikációs készséggel rendelkezik. Használja kezdeményező képességét és kreativitását, célja, hogy egyre jobban teljesítsen. Jó kereskedelmi érzéke az első perctől fogva hozzásegíti vállalatunkat sikerei eléréséhez. Tapasztalata arról tanúskodik, hogy az irányítása alatt álló csapatot mindig a legjobb teljesítmény elérésére és feladatuk magas színvonalú végrehajtására ösztönözze. Nem zavarja, ha sokat és sokáig kell dolgoznia, elvégre az élelmiszer-kereskedelemben 7 napból áll a hét és 24 órából egy nap. Természetesen bizonyos pozíciók betöltése végzettséghez kötött. Ajánlatunk: • Kiemelkedően jó munkakörülmények olyan fizetési rendszerrel és juttatásokkal, amit egy multinacionális vállalat biztosítani tud. • Minőségi továbbképzési program. • Szakmai előrelépési lehetőség. • Barátságos, emberközpontú munkahely. • Olyan munka, mely motiváló, produktív és amelyet örömmel végez. • Lehetőség, hogy csatlakozzon a TESCO csapatához. • Kiváló minőségű egyenruha. • Kiváló munka- és szociális feltételek. Mit kell tennie? Ha az itt leírtakat kihívásnak tekinti, kérjük, az „SZDS-2001” jelige feltüntetésével küldjön egy fényképpel ellátott, géppel írott szakmai önéletrajzot az alábbi címre: TESCO-GLOBAL Rt., Új Áruház Nyitó Csoport, Munkaerő-felvétel - Novák Zsuzsanna, 2040 Budaörs, Kinizsi út 1-3. Jelentkezési határidő: 2001. május 14. CAJFOJ

Next