Tolnai Népújság, 2004. február (15. évfolyam, 27-50. szám)

2004-02-18 / 41. szám

ÉletMód Tolnai Népújság------­Hétrét koncert Nehéz őket összetéveszteni a világzene hullámain feltűnő zenészekkel. 11. oldal 9. OLDAL A legsúlyosabb ítélet Tényleges életfogytiglan a magyarkeszi kettős gyilkosnak. 10. oldal Papír nélkül Sokan hiszik, hogy nem kellenek papírok a szerelemhez. 14. oldal Mercedes-Benz A140 Classic Összlökettérfogat: 1397 cm3 Hengerek/szelepek száma: 4/8 Max. teljesítmény: 60 kW (82 LE) 5000/min Max. forgatónyomaték: 130 Nm 3750/min Hosszúság/szélesség/magasság: 3606/1719/1575 mm Tengelytáv: 2423 mm Saját tömeg: 1105 kg Csomagtartó: 390-17401 Terhelhetőség: 385 kg Üzemanyagtank térfogata: 541 Gyorsulás: 0-100 km/h, 12,9 sec Max. sebesség: 170 km/h Fogyasztás városban/országúton: 9,7/5,61/100 km Tesztfogyasztás: 8,41/100 km A modell alapára: 4 666 000 Ft Összegzés A legkisebb és egyben legolcsóbb Merce­des ár-érték aránya kedvezőbb, mint vala­ha, bár az 1,4 literes alapmotorja hatéves pályafutása során erősen elavult. A­UTÓ « TECHNIKA A magas ára miatt eddig csak a tehe­tősebb vásárlóközönség számára elér­hető A osztály a jogszabályoknak és a „vevőbarát” árképzésnek köszön­hetően nem kevesebb, mint 538 ezer forinttal lett olcsóbb. Az A140 orrában szerénykedő 1,4 literes, hengerenként kétszelepes egység az 1998-as debütálás óta változatlan, azaz idejét múlt szerkezet. A pörgetéstől, a se­bességfokozatok 4000-es fordulatszám fe­letti kihúzatásától idegenkedő motor nor­mál használat mellet nyolc liter körüli át­lagfogyasztást produkál, karakteréhez pe­dig a türelmesen és kényelmesen elért 100 km/óra körüli tempó tartása passzol leg­inkább. Az azonos lökettérfogatú erőfor­rások széles skáláján már több, a Merce­­des-Benznél jóval kisebb presztízsű gyár­tó is korszerűbb és jobb motort kínál... A menetteljesítmények terén tehát erős ka­tegóriaátlaggal számolhatunk, hiszen amit a gyengécske motor és a határozatla­nul megvezetett sebességváltó kar ront az összképen, azt az igényes futómű, vala­mint a hatásos fékek kompenzálják. A motorhoz hasonlóan a forma is jósze­rivel érintetlen maradt, ami a terve­zők munkáját minősítő hangsúlyosabb ránc­felvarrás egész egy­szerűen indokolat­lan lett volna. Ap­róbb módosítá­sok, korszerű­sítések persze történtek, így az anyagvá­lasztás és az összeszere­lés minősé­ge is előnyé­re változott; a hátfalajtó nyitógombját időközben emelőkilincs vál­totta, a fények új lámpaburák mögött éled­nek, a külső visszapillantó tükör házába pedig beköltöztették az irányjelzőt - ahogy azt a nagyobb Mezőiktől megszokhattuk. A hat évvel ezelőtti piaci bevezetéskor 3 797 500 forintért kínált A osztály ütőkár­tyája, vagyis a jó helykínálat és a gazdag variálhatóság örökzöld. A magas padló­szinten rögzített ülések hosszú távú uta­zókényelme ugyan hagy némi kívánniva­lót maga után, a légtér ellenben bőséges. A csomagtérrel hasonló a helyzet, a moz­gatható és kiszerelhető ülések segítségé­vel pedig akár egy kisebb költözködéshez is partner lehet az autó. Ha valaki feltétlenül egy stuttgarti vágyik, az alig több, mint 4,6 pár szert is tehet egy új masi­nára. Hogy ez sok vagy kevés, azt döntse el a potenciális vásárlókö­zönség, mindenesetre aki forint­ban egyenlíti ki a vételárat, az most a manuális klímaberende­zést, az oldallégzsákokat és a csomagtér-kalaptartót is szé­riatartozékként kapja. MB A140: Induló részletek Kipróbáltuk a Mercedes-Benz A140 Classic változatát SZABÓ RÓBERT 1998-as bemutatkozása óta csak apró részleteiben változott az A osztály A legújabb 1,4-es motorok mezőnyében ódivatú a kis négyhengeres egység A kis A osztály belső tere egyszerű, de az alapvető Mercedes-jegyeket magán viseli Erényei és hibái - forma - felemás -variálhatóság kényelem - futómű, fék - elavult motor - vételár - sebességváltó - ablaktörlő A legifjabb Titan A megalomániás amerikaiak számára fejlesztette ki a Nis­san az agresszívnek látszó és úgy is viselkedő Titan pick upot. A behemót a tengeren­túlon már hódít is. Immáron hivatalosan is belépett a nagyméretű pick upok piacára a francia Renault-val pár éve kö­tött házasság után látványosan feltámadt japán Nissan. A de­cemberben bemutatott Titan új fejlesztésű létravázra épül, meg­hajtásáról pedig - az amerikai igényekhez igazodóan - 5,6 lite­res, 512 Nm forgatónyomatékú erőforrás gondoskodik. Verseny­­képességéről mi sem tanúskodik jobban, mint a Four Wheeler ma­gazin „Truck of the Year” elisme­rése, vagy a Sport Truck által oda­ítélt „Sport Truck of the Year” cím. Az új japán monstrumot a Mississippi államban található Cantonban szerelik össze, az ér­tékesítés pedig várhatóan decem­­bertől kezdődik i *''" Altea, a sportterv Hamarosan a szalonokba ke­rülhet a Seat első, Audi már­kacsoporton belül kifejlesz­tett modellje, az Altea. Az új­donság kategóriateremtő cím­re pályázik. Az Altea a gyártó szerint a kom­pakt egyterűek előnyeit ötvözi a Seatokra jellemző sportos megje­lenéssel, ezáltal létrehozva az MSV (Multi Sports Vehicle) szeg­­menst. Bár kicsi a valószínűsége annak, hogy a konkurencia elöl­járóként ismeri majd el az Alteát, az biztos, hogy a 102-150 ló­erős benzines és 105-140 ló­erős dízelmotorok sokakat meggyőznek. A 428 cm hos­­­szú, 177 cm széles és 157 cm magas karosszéria erőssége a kompakt méretekben rejlik, hi­szen annak ellenére, hogy nem egy „óriás”, öt *.«á teljes értékű ülőhelyet és több mint 400 literes, kétszintes cso­magtartót tudhat magáénak. A bent ülők testi épségét blokkolás- és kipörgésgátló, menetstabili­záló, valamint beépített vészfék­rendszer, illetve légzsákok gar­madája és pirotechnikai övfeszí­tők óvják. Felkészült? Astra Classic II már 2 799 000 Ft-tóli Astra Classic II 1,4 literes motorral, ötajtós kivitelben már 2 799 000 Ft-ért. Tágas belső tér, 4, illetve 5 ajtós és Caravan változat, csúcs minőségű 1A és­­ 6 ECOTEC motor, széna ABS, szervokormány, vezetőoidcsií légcsők. Ezek mind-mind a biztonságos, kényelmes és megbízható utazást kínálják az Ön családjának is. Okos választás, okos családoknak. FagyaMtáKS.S­ íBOTeOkm.CojiuUoautes: 167-174 gftm /Jgg'H 4 < Hírek Saab-sikerek A Saab 9-3 Sport Sedan 2.0 t modellt Hongkongban a Car and Driver magazin az év leg­jobb tíz autója közé választot­ta be, sőt ugyanitt a Car Plus „legjobb európai középkate­góriájú szedán” címét is besö­­­pörhette. Az Egyesült Király­ságban sem maradt elismerés nélkül a svéd autó, az Auto Trader és a Top Gear a legjobb igazgatói, illetve kisigazgatói autónak ítélte meg a 9-3-ast. Szép C-Max Európai Autóipari Formater­vezési Díjat nyert Brüsszelben a Ford C-Max. A Designers of Europe szervezet minden év­ben öt kategóriában hirdet győztest az éppen aktuális új­donságok között. A kétszáz tagú bíráló zsűri által megítélt díjat John MacLeod, a Ford vezető formatervezője vette át - nagy örömmel. Postás DAF Másodszor nyerte meg a DAF a „Brit Királyi Posta kiváló szállítója” címet. A Royal Mail 28 ezer autós flottájával az egyik legnagyobb európai szállítmányozó. A vezetőség elmondása szerint a többéves együttműködés során a DAF bebizonyította, hogy kellően rugalmas, megbízható, és minden szempontból képes megfelelni az elvárásoknak. A DAF ezen kívül műszaki szol­gáltatást is nyújt, valamint szerviz- és szerelői tanfolya­mokat indít a Royal Mail javí­tóműhelyei számára. Párbeszéd Újabb megállapodásokat írt alá a Pannon GSM. A Magyar Autóklubbal kötött kétéves szerződéshosszabbítás öt év együttműködés gyümölcse, az Országos Mentőszolgálat­tal kidolgozott további három év kooperációnak pedig hét évre visszatekintő partneri kapcsolat az alapja. Autókölcsönző Csillag István gazdasági és közlekedési miniszter január 22-én adta át a világhírű Avis autókölcsönző legújabb, bu­dapesti regionális központját. A beruházás, amely egy 55 millió eurós befektetési prog­ram része, 250 munkahelyet teremt. ■ Az autókról, a motorok­ról és a technikai spor­tokról részletesebben az Autó-Motorb­an olvashat * * »1 SZÉLVÉDŐ Szakfüzlet és szakszerviz Szélvédők és oldalüvegek személy- és tehergépkocsikhoz raktárról ül rövid határidőre Azonnali helyszíni beépítés, GARANCIÁVAL! PÉCS, SIKLÓSI ÍJ I 18. (s vágóhíd parkolóval számítva) Tel.: (72)511* 894, 510 893

Next