Történelemtanítás, 1985 (30. évfolyam, 1-6. szám)
1985 / 6. szám
iskolában tanított, majd 1939 ismét gimnáziumban találta, de ekkor már egyben szakfelügyelő és az Érsekújvári Jubileumi Népfőiskola tanára. A felszabadulás utáni Győrben népi kollégiumot, Celldömölkön gimnáziumot szervez és igazgat, majd a szombathelyi tankerület tanulmányi felügyelője. Ezen a poszton sem marad sokáig, a lázas kor szelleme szerint 1949-ben szakérettségis kollégiumot hív életre, a következő esztendőben pedig már a minisztériumban tervezi és kivitelezi az új történelem tanterveket, útmutatókat. 1951-től nyugalomba vonulásáig a Pécsi Pedagógiai Főiskola tanszékvezető tanára. Másfél évtized útkeresése, gyakorlati felkészülése, rendkívül sokrétű tapasztalatszerzése után a főiskola saját maga teremtette tudományos műhelyében bontakozik ki és mélyül el módszertani munkássága, s ugyanakkor szinte egyedülálló hatást gyakorol a szakmódszertan hazai fejlődésére. Emellett Vas Károly történész volt, egyszerre kutatta és tanította a történelmet és a metodikát. Kutatásán, szakmai következetességén és elkötelezettségén kívül ebben a szerencsés pluralizmusban volt értékeinek alapja. Itt születtek azok a művek, amelyek túlélik alkotójukat, s egyben ércnél maradandóbb emléket állítanak neki. 12