Tribuna, ianuarie 2002 (Anul 118, nr. 3302-3326)

2002-01-17 / nr. 3314

17 ianuarie 2002 Tribuna sport Fotbal/Divizia BFotbal/Echipa naţională Rocar s-a retras din campionat! Consiliul de Administraţie al clubului Rocar Bucureşti a decis să retragă echipa din campionatul Diviziei B, seria 1, a declarat Viorel Voicu, preşedintele executiv al grupării. "Am analizat în şedinţa Consiliului de Administraţie şansele de a evita retrogradarea în Divizia C şi am constatat că ele sunt minime, în condiţiile în care echipa nu are un teren de antrenament, iar meciurile oficiale le-a disputat pe stadionul “Naţional” în faţa a 30 de spectatori, nu avea rost să mai continuăm. A mai contat şi faptul că am fost penalizaţi cu şase puncte de către Comitetul Executiv al Federaţiei Române de Fotbal. Ne-am izbit şi de noul Regulament de transferări, care impune să se încheie contracte cu jucătorii pe o perioadă de cel puţin un an. Noi doream să ne întărim echipa cu câţiva fotbalişti, dar cine ar fi acceptat contracte de un an cu perspectiva să evolueze în eşalonul al treilea din vară. După această decizie a Consiliului de Administraţie, jucătorii vor putea să-şi caute alte echipe, la fel şi antrenorii Mustacă şi Funda. La vară, vom face o altă echipă, care să o ia de la capăt din Divizia C”, a spus Voicu. Conform Regulamentului de Organizare a Activităţii Fotbalistice (ROAF), la articolul 59.1, litera b, “în cazul în care o echipă se retrage după terminarea turului sau în timpul desfăşurării returului, rezultatele jocurilor disputate se menţin, iar jocurile rămase a se disputa conform programului oficial se vor omologa cu rezultatul de 3-0 în favoarea fiecărei echipe adverse”. Şeful Direcţiei Competiţii din cadrul Federaţiei Române de Fotbal (FRF), Dumitru Mihalache, a declarat că nu s-a primit o cerere de retragere din campionat din partea clubului Rocar Bucureşti. “Dacă acest lucru se va întâmpla, echipa va fi retrogradată în Divizia C, unde se va putea înscrie în sezonul următor, dar va suferi o depunctare pentru neîndeplinirea baremului de 25 de puncte”, a menţionat Mihalache. La sfârşitul turului, Rocar ocupa poziţia a 15-a, cu 17 puncte, dar a fost penalizată cu şase puncte de către Comitetul Executiv al FRF, după meciul, din deplasare, cu Metalul Plopeni, din cauza faptului că cele două echipe s-au înţeles ca gazdele să folosească un jucător în stare de suspendare, iar bucureştenii să câştige partida la masa verde. Astfel, Rocar ar avea doar 11 puncte şi ar urma să intre în viitorul campionat al Diviziei C cu un handicap de 14 puncte. Echipa Rocar Bucureşti este patronată de Gigi Neţoiu, care a mai finanţat-o şi în sezoanele 1998-1999, când a promovat în Divizia A, şi 1 999-2000 în primul eşalon, în ediţia 2000- 2001 a campionatului Diviziei A, gruparea a fost preluată de Gheorghe Florea, la sfârşitul campionatului retrogradând, în vara anului 2001, s-a iscat un scandal în privinţa utilizării bazei sportive Rocar, întrucât directorul SC Rocar SA a încheiat contracte de închiriere atât cu clubul Rocar, patronat de Neţoiu, cât şi cu gruparea Fulgerul Bragadiru, care a aparţinut lui Gheorghe Florea. Din cauza acestui fapt, conducerea FRF a hotărât ca terenul să fie suspendat și nici una din echipe să nu aibă dreptul de a juca pe el. Echipa Rocar a fost finalista ultimei ediții a Cupei României, când a fost învinsă de Dinamo, cu scorul de 4-2. Fotbal/Transfer Stelea, împrumutat in "Giuleşti" Gruparea UD Salamanca a decis, marţi, să-l împrumute pe portarul român Bogdan Stelea clubului Rapid Bucureşti până la sfârşitul actualului sezon competiţional, informează cotidianul “El Adelanto de Salamanaca”. Surse din cadrul clubului rapidist au precizat că negocierile dintre Rapid şi Stelea sunt în impas, din cauza pretenţiilor financiare exagerate ale portarului echipei naţionale. Potrivit jurnalului citat, prin împrumutarea lui Stelea, gruparea din Salamanca va economisi suma de aproximativ 300.000 de euro, reprezentând salariul internaţionalului român şi valoarea unui contract referitor la drepturile de imagine. Cotidianul spaniol notează că Stelea a avut o întrevedere, marţi, cu responsabilii UD Salamanca pentru a discuta despre rezilierea contractului său, care expiră pe data de 30 iunie. La această reuniune au participat preşedintele clubului spaniol, Carlos Adame, vicepreşedintele Antonio Hidalgo şi directorul general Enrique Miguel. “Antrenorul echipei Rapid, care mă cunoaşte de mult timp, contează pe mine până la finalul actualului sezon. Nu vreau să vorbesc despre ce simt plecând de la UD Salamanca, prefer sămi păstrez sentimentele numai pentru mine”, a afirmat, la sfârşitul întrunirii de marţi, portal român, citat de “El Adelanto de Salamanca” Conform publicaţiei citate, rezilierea contractului dintre Stelea şi gruparea spaniolă nu a fost posibilă, date fiind datoriile pe care clubul condus de Carlos Adame le are faţă de fotbalistul român. “Acordul de împrumut este convenabil pentru ambele părţi, în ceea ce priveşte gruparea Salamanca, aceasta va fi scutită de o importantă povară financiară”, a spus Carlos Adame. Jurnalul din Salamanca adaugă că responsabilii clubului spaniol i-au cerut lui Stelea să rămână la echipă până duminică, pentru meciul cu formaţia Albacete, din etapa a XXIII-a a campionatului Segunda Division. Portarul român va fi apoi înlocuit, de luni, de Angel Caamano Tom, care va reveni de la gruparea Sabadell, unde a fost împrumutat. Fotbal/Echipa naţională de tineret Moldovan a definitivat lotul pentru Italia Selecţionerul naţionalei de tineret a României, Ion Moldovan, a anunţat, ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, componenţa şi programul lotului pentru turneul din Italia, care este programat în perioada 20-30 ianuarie. Cei 20 de jucători convocaţi sunt următorii: George Curcă (Farul Constanţa), Sebastian Huţan (UT Arad), Daniel Bălaşa (FC Braşov), George Galamaz, Ciprian Musteaţă, Octavian Chihaia, Costin Lazăr (toţi Sportul Studenţesc), Gabriel Tamaş (Tractorul Braşov), Marian Vătavu, Ianoş Vajda, Vlad Munteanu, Janis Zicu, Alexandru Bălţoi (toţi Dinamo Bucureşti), Adrian Olah (FC Naţional), Stelian Stancu (Astra Ploieşti), Alin Cotan (FC Bihor), Ştefan Grigorie, Cristian Silvăşan (ambii Universitatea Craiova), Cristian Tudor (Gloria Bistriţa), Ciprian Tănasă (FC Argeş). Moldovan a precizat că a ales acest lot dintr-un lot lărgit de 50 de jucători şi că intenţionează să organizeze şi trialuri la nivelul diviziilor B şi C, aşa cum a făcut şi anul trecut. Tehnicianul român a spus că se încearcă perfectarea unui al treilea meci pe data de 29 ianuarie cu Pistoiese sau altă echipă aflată în pregătire în Italia. Antrenorul selecţionatei de tineret a spus că are ca obiectiv calificarea în turneul final al Campionatului European din 2004 a precizat că în atenţia sa intră numai fotbaliştii născuți între anii 1981 și 1984. | Pagina 9 21 pentru Portugalia Selecţionerul Anghel Iordănescu a anunţat, în cadrul unei conferinţe de presă, componenţa lotului naţionalei România B pentru turneul din Portugalia, programat în perioada 20-30 ianuarie. Cei 21 de jucători convocaţi sunt următorii: Portari: Bogdan Lobonţ (Dinamo Bucureşti), Bogdan Vintilă (FC Naţional) Fundaşi: Daniel Chiriţă, Adrian leneşi, Florin Şoavă, Răzvan Raţ (toţi Rapid Bucureşti), Flavius Stoican (Universitatea Craiova), Iulian Miu (Steaua Bucureşti), Daniel Prodan (FC Naţional) Mijlocaşi: Pompiliu Stoica (Steaua Bucureşti), Gabi Popescu, Gigel Coman (ambii FC Naţional), Florin Pîrvu, Iulian Tameş (ambii Dinamo Bucureşti), Gabriel Boştină (Oţelul Galaţi), Lucian Sînmărtean (Gloria Bistriţa), Dinu Todoran (Petrolul Ploieşti) Atacanţi: Adrian Mihalcea (Dinamo Bucureşti), Daniel Pancu (Rapid Bucureşti), Cătălin Cursaru (FCM Bacău), Claudiu Răducanu (Steaua Bucureşti). Programul naţionalei României , în perioada 19-22 ianuarie este următorul: Sâmbătă, 19 ianuarie ora 19.00 - convocarea jucătorilor la hotelul Parc ora 21.00- discuţie administrativă cu staful tehnic ora 21.30-controlul medical . Duminică, 20 ianuarie ora 10.30 - antrenament ora 12.30 - refacere (bazin, saună, masaj) ora 14.30 - deplasare Otopeni ora 16.10- zbor București - Lisabona, urmat de deplasare cu autocarul spre locul de cantonament și cazare Luni, 21 ianuarie ora 11.00 - discuţie tehnică ora 17.00 - antrenament ora 21.00 - discuţii individuale Marţi, 22 ianuarie ora 11.00 - şedinţă tehnică ora 15.00 - joc România B - Grecia B Programul pentru zilele următoare se va finaliza în Portugalia. Iordănescu: "Sper ca doi-trei jucători vor prinde echipa de bază a «naţionalei»" Selecţionerul Anghel Iordănescu a declarat, ieri, într-o conferinţă de presă, că speră ca după turneul din Portugalia doi sau trei jucători din lotul B să prindă locuri de titulari în prima reprezentativă. “Sper că, în urna acestui turneu, cel puţin doi sau trei jucători din lot vor prinde echipa de bază a naţionalei. Dacă acest lucru se va întâmpla, atunci înseamnă că turneul a fost un câştig”, a spus Iordănescu. Selecţionerul român a precizat că în alcătuirea lotului de 21 de jucători pentru Portugalia s-a consultat cu mai multe persoane, printre care preşedintele Federaţiei Române de Fotbal (FRF), Mircea Sandu, fostul selecţioner Gheorghe Hagi, antrenorul lotului de tineret Ion Moldovan, fostul antrenor secund Gabi Balint, secunzii Dan Apolzan şi Dumitru Moraru. “Am vorbit şi cu Bölöni, dar nu despre jucători, ci în legătură cu turneul şi cu echipa Portugaliei”, a menţionat Iordănescu. Antrenorul reprezentativei României a precizat că medicul Pompiliu Popescu i-a consultat, marţi, pe fotbaliştii stelişti Claudiu Răducanu, Florentin Dumitru şi Adrian Neaga, rezultatul analizelor fiind că aceştia nu sunt apţi de efort, din cauza unor probleme medicale. Iordănescu a spus că nu i-a convocat pe Ovidiu Sabău şi Sabin Ilie, deoarece îi cunoaşte pe aceştia şi consideră că nu era necesar ca ei să facă deplasarea în Portugalia. Iordănescu a spus că a fost nevoit să convoace jucători de la echipe care au început târziu pregătirea de iarnă, cu riscul ca fotbaliştii să nu fie în cea mai bună condiţie fizică. “Am dorit însă sâ-i văd, să ne întâlnim, să văd pe care dintre aceştia ne vom putea baza la următoarele convocări”, a spus Iordănescu. Selecţionerul a precizat că se confruntă cu unele situaţii inedite la jucătorii Gabi Popescu (FC Naţional) şi Iulian Miu(Steaua). “Problemele acestora cu cluburile de care aparţin îmi creează şi mie greutăţi, deoarece ambii fotbalişti şi-au început mai târziu pregătirea, iar Miu se antrenează cu echipa de tineret”, a menţionat Iordănescu. Selecţionerul român a spus că a fost neplăcut impresionat de atitudinea unor antrenori din Divizia A care s-au opus acestui turneu. “Ar fi fost mult mai profesionist dacă echipele şi-ar fi început pregătirile mai devreme, şi nu pe 12 şi 14 ianuarie, deoarece am înţeles că ştiau cu un an înainte de acest turneu. Era firesc pentru un club să vrea să-şi trimită jucătorii pregătiţi la lot”, a spus Iordănescu, care a adăugat că îşi aminteşte că şi el se opunea acţiunilor echipei naţionale, în perioada în care a antrenat formaţia Steaua. Reprezentativa României va sta la Lisabona pe perioada desfăşurării turneului “Vale de Tejo”, după care va pleca, pe 25 ianuarie, în cantonamentul echipei Sporting Lisabona, formaţie cu care va disputa, pe 29 ianuarie, o partidă amicală. Iordănescu a precizat că antrenamentul de duminică, de la ora 10.30, de la Pro Rapid, va fi deschis presei. Sandu a precizat că rezultatele din acest turneu nu vor intra în palmaresul echipei României. In legătură cu posibilitatea ca bosniacul Slavişa Mitrovici să obţină cetăţenia română, Iordănescu a spus că nu crede că, acesta poate rezolva situaţia echipei naţionale. Selecţionerul a spus că nu ştie dacă Mitrovici va obţine cetăţenia până la meciul cu Franţa, programat pe 13 februarie. Sandu a menţionat că se fac demersul regule in acest sens faţă de Ovidiu