Tribuna, ianuarie 2002 (Anul 118, nr. 3302-3326)

2002-01-18 / nr. 3315

LINIE DE AUTOCAR INTERNATIONALA ! ! Informațiisi rezervări zilnike GERMANIA, ITALIA ***** FRANTA, AUSTRIA Alte iodndfa BICIUIA. «H.AA DAI VAGI,IA. FI ALA ABA. NMIVXGIA. DANEMARCA, SPANIA, PORTI GAMA SUEDIA, INB.VRIA. i. 216*55, 215*55, «4177$ ICDDSLAAXA ------------- 1 " ' .......................' 1 ' '■ 1 ‘ ' ' 18 ianuarie 2002, Tribuna sport BoxA vizită Leonard Doroftei va sosi duminica, in România Leonard Doroftei, campion mondial la categoria semiuşoară, în versiunea WBA, va sosi în România, pe aeroportul Otopeni, duminică, la ora 14.40, cu o aeronavă a companiei KLM, se arată într-un comunicat remis de Federaţia Română de Box. Leonard va fi însoţit de soţie şi de cei doi băieţi, de Michel Yvon, managerul general al clubului canadian InterBox, şi de Cristian Gănescu, responsabilul cu relaţiile cu publicul. Pugilistul român va fi întâmpinat la aeroport de ministrul Tineretului şi Sportului, Georgiu Gingăraş, de preşedinteleFederaţiei Române de Box (FRB), Iosif Armaş, de prefectul judeţului Prahova, Marian Săniuţă, precum şi de primarul municipiului Ploieşti, Emil Calotă. In Salonul prezidenţial Corp C al aeroportului Otopeni, Doroftei va prezenta presei şi tuturor celor prezenţi centura de campion mondial. Presa va avea acces pe bază de legitimaţie. Doroftei şi familia sa vor pleca la Ploieşti cu o coloană semioficială, flancată de maşini ale poliţiei. Programul întâlnirilor lui Doroftei va debuta cu vizita la Primăria oraşului Ploieşti, care va avea loc, duminică, în jurul orei 17.00, unde campionul mondial va primi cheia oraşului. Tot cu această ocazie, primarul Emil Calotă va propune să i se acorde titlul de cetăţean de onoare al municipiului lui Titi Tudor, primul antrenor al lui Leonard Doroftei. Primarul oraşului Ploieşti va anunţa, de asemenea, schimbarea denumirii străzii “Cricov” în strada “Leonard Doroftei”, începând cu data de 10 aprilie 2002, cu prilejul zilei de naştere a pugilistului român. în programul sosirii lui Doroftei la Ploieşti este inclusă şi prezentarea, începând cu ora 18.00, pe un ecran amplasat în faţa Palatului Culturii, a meciului în care sportivul român a obţinut titlul mondial în faţa argentinianului Raul Balbi. Comentatorii acestui meci vor fi Doroftei şi fostul său antrenor, Titi Tudor. Leonard Doroftei va susţine, luni, de la ora 12.00, o conferinţă de presă, care va avea loc la Centrul de presă al Societăţii Române de Radiodifuziune (str. Gen. Berthelot, nr.62-64). La această conferinţă vor fi prezente persoane din conducerea clubului InterBox şi responsabili ai Federaţiei Române de Box. Cu aceasta ocazie, vor fi făcute publice primele rezultate ale discuţiilor, care se vor purta duminică seară, privind posibilitatea organizării în România a meciului în care Doroftei îşi va apăra titlul mondial. După conferinţa de presă, Doroftei va fi invitatul preşedintelului FR Box, Iosif Armaş, la sediul firmei acestuia, Argirom International, după care va vizita noul sediu al federaţiei române. Pugilistul român va fi primit, marţi, la ora 10.00, la Palatul Cotroceni, de preşedintele României, Ion Iliescu. Campionul mondial ar putea fi primit, marţi sau miercuri, şi de premierul Adrian Năstase. Potrivit comunicatului citat, campionul mondial va rămâne în România timp de o lună. Cei din conducerea clubului InterBox vor sta numai patru zile, urmând să poarte discuţii în fiecare zi pe tema organizării, în România, a următorului meci al lui Doroftei. Volei/Acuzaţii AEOSC s au uublat la România - Bulgaria? Fostul antrenor al reprezentativei masculine de volei a României, Constantin Chiţigoi, a declarat, ieri, că nu-şi mai susţine afirmaţiile, potrivit cărora naţionala României a pierdut în faţa echipei Bulgariei, cu scorul de 0-3, în cadrul turneului de calificare din 2001 la Campionatul Mondial, ca urmare a unui aranjament între cele două federaţii, precizând că a făcut aceste afirmaţii într-un moment de cădere psihică. “îmi recunosc declaraţiile, dar le-am făcut într-un moment de cădere psihică. A fost o greşeală din partea mea să spun la nervi acele lucruri, aşa că îmi retrag afirmaţiile, dar îmi asum responsabilitatea. Meciul dintre România şi Bulgaria nu a fost unul aranjat. Repet, am greşit, încercând să-i pun în dificultate pe cei care au fost măgari cu mine”, a spus Chiţigoi. Constantin Chiţigoi, în prezent antrenor al formaţiei Pro Volei Craiova, a precizat că şi-a încheiat contractul cu Federaţia Română de Volei (FRV) în data de 30 iunie 2001. “După ce mi s-a încheiat contractul cu federaţia, nimeni nici măcar nu mi-a mulţumit. De aceea cred că acei oameni ar fost măgari cu mine şi de aici, probabil, am avut şi starea de nervozitate care m-a făcut să declar acele lucruri”, a adăugat fostul antrenor al echipei naţionale a României. Secretarul general al FRV, Viorel Manole, a declarat că antrenorul Constantin Chiţigoi va fi convocat, azi, la ora 11.00, în faţa Comisiei de Disciplină a federaţiei. “Declaraţiile sunt extrem de grave şi implică relaţiile cu o federaţie străină şi chiar cu forul european de specialitate. Comisia de Disciplină va judeca cazul azi. Chiar dacă îşi retrage afirmaţiile, Chiţigoi va fi sancţionat. Având în vedere gravitatea afirmaţiilor, el nu va primi doar avertisment, riscând o suspendare de maximum doi ani sau, poate, chiar exluderea din activitate”, a spus Manole. Viorel Manole a precizat că FRV se află, deja, în posesia unei declaraţii a fostului antrenor secund al reprezentativei masculine, Dan Gavril, care neagă afirmaţiile lui Chiţigoi. Antrenorul federal Virgil Dumitrescu a negat şi el afirmaţiile lui Chiţigoi, precizând că nu a existat nici un aranjament între cele două federaţii. “Chiţigoi a făcut aceste declaraţii, deoarece a fost supărat că nu i s-a mai prelungit contractul de antrenor al echipei naţionale. Eu nu am avut nici un fel de contact cu reprezentanţii Federaţiei Bulgare de Volei, nici înainte şi nici după acel meci. Echipa României nu a aranjat nici un meci, dar a ratat calificarea la Campionatul Mondial pentru că a jucat foarte slab, iar aici principala responsabilitate o poartă Chiţigoi, care era antrenorul formaţiei”, a spus Dumitrescu, într-o declaraţie acordată, miercuri, postului de televiziune România 1, Chiţigoi a precizat că Virgil Dumitrescu, şeful delegaţiei echipei României la turneul de calificare care a avut loc, în luna august 2001, în Slovacia, i-a spus că meciul trebuie cedat Bulgariei. Chiţigoi a menţionat că motivele acestui aranjament au la bază incapacitatea federaţiei române de a întocmi un program de meciuri amicale, fapt care a dus la necesitatea disputării unor meciuri de pregătire, la Sofia, cu selecţionata Bulgariei. “La turneul de calificare din Slovacia, antrenorul echipei Bulgariei mi-a spus că avem o obligaţie faţă de ei, pentru că cele două meciuri de pregătire au fost perfectate în schimbul non-combatului echipeitricolore în meciul oficial cu Bulgaria pentru calificarea la Campionatul Mondial. Antrenorul federal Virgil Dumitrescu și căpitanul echipei României, Cornel Şoica, mi-au confirmat acest lucru, în aceste condiţii, echipa Bulgariei a câştigat întâlnirea cu scorul de 3-0. Le-a folosit această victorie, deoarece ulterior au învins şi echipa Slovaciei, în urma unui sprijin financiar sporit din partea federaţiei bulgare”, declarase Constantin Chiţigoi. El a mai susţinut, de asemenea, că astfel de aranjamente au mai avut loc de-a lungul timpului, dar că de obicei aceastea erau în favoarea României. “Un exemplu în acest sens este calificarea obţinută în 1971, în Franţa, la Jocurile Olimpice din anul 1972, de la München, când echipa română a fost favorizată în faţa reprezentativei Poloniei”, a adăugat, miercuri, Chiţigoi. Preşedintele din acea perioadă a Federaţiei Române de Volei, Octavian Dimofte, a declarat că nu cunoaşte pe nimeni care i-ar fi putut spune antrenorului Constantin Chiţigoi să cedeze meciul Bulgariei şi că neagă toate acuzaţiile acestuia. CUPA SPANIEI Rayo Val!ecano-(+) Real Madrid 1-0 (Peragon ’90); în tur 0-4 Valladolid -(+) La Coruna 2-1 după prelungiri (Fernando ‘3, Mario ’34 - Tristan ‘111 din penalti); în tur 0-2 (+)Figueras(D3)-Cordoba (D2) 0-0; în tur 2-0. Echipele precedate de semnul (+) s-au calificat în semifinalele Cupei Spaniei. Pagina 9 Handbal/Divizia A Viitorul Mediaş vrea să rămână pe linia de plutire Viitorul Mediaş se află în febra pregătirilor în vederea returului de campionat. în momentul de faţă medieşencele se află într-un cantonament la Bazna. începând cu săptămâna viitoare, Viitorul Mediaş va pleca într-un alt cantonament la Odorheiul Secuiesc în timpul căruia se speră şi perfectarea mai multor meciuri amicale, în privinţa componenţei echipei, aceasta a rămas aceeaşi. De asemenea, obiectivul stabilit iniţial a rămas acelaşi, şi anume supravieţuirea în Divizia A. M. IONESCU Tenis Australian Open Andrei Pavel turul al lll-lea Jucătorul român de tenis Andrei Pavel, cap de serie numărul 25, s-a calificat în turul al treilea al turneului de Grand Slam Australian Open, dotat cu premii în valoare totală de 8,6 milioane de dolari. Andrei Pavel l-a învins, ieri, în turul secund, pe brazilianul Alexandre Simoni, care a abandonat la scorul de 6-1,4-0 pentru român. Pavel îl va întâlni în turul al treilea pe tenismanul spaniol Albert Costa, care a trecut, tot ieri, cu scorul de 6-1,6-4,6-4, de Byron Black din Zimbabwe. Spaniolul, care ocupă locul 83 ATP, l-a învins de două ori pe tenismanul român, ultima oară în anul 2000, la Scottsdale. Cea mai bună perfomnaţă obţinută de Pavel la Australian Open este calificarea în optimi de finală în anul 1999. Cel de-al doilea tenisman român, Adrian Voinea, îl va întâlni în turul trei pe americanul Taylor Dent. Calificarea celor doi jucători în turul trei al unui turneu de Grand Slam reprezintă o premieră pentru tenisul românesc, cel puţin în ultimul deceniu. Pentru calificarea în această fază a primului turneu de Grand Slam al anului, Pavel va primi un cec în valoare de 19.885 de dolari și 15 puncte în clasamentul ATP. Premiul pentru calificarea în optimile de finală este de 32.365 de dolari și 30 de puncte. Fotbal în Europa AC Milan în semifinalele Cupei Italiei Echipa AC Milan, fără fundaşul român Cosmin Contra, care a fost suspendat, s-a calificat, miercuri, în semifinalele Cupei Italiei, după ce a învins, în deplasare, cu scorul de 3-2 (1 -1), formaţia Lazio Roma, în manşa secundă a sferturilor de finală. Golurile învingătorilor au fost marcate de Jose Mari ‘5 și Flavi Moreno ’54 și ’57, în timp ce pentru gazde au înscris S.Inzaghi '23 și Crespo ’75. în tur, echipa AC Milan a învins, cu scorul de 2-1. CUPA ANGLIEI Coventry City (D2) - (+) Tottenham Hotspur 0-2 (Poyet ’23, L.Ferdinand ’52) (+) Rotherham (D2) - Southampton 2-1 (Barker ’39, Mullin ’55 - Pahars ’70 din penalti) Stockport (D2) - (+) Bolton Wanderers 1-4 (Daley '90 din penalti - Bergsson ’36, Fradin ’42 autogol, Pedersen '73, Ricketts ’85) (+) Chelsea Londra - Norwich City (D2) 4-0 (Stanici ’ll, Lampard ’56, Zola ’63, Forssell ’89) (+) Blackburn Rovers - Barnsley (D2) 3-1 (Grabbi ’30, Dunn ’45 din penalti, Johansson ’49 - Dyer ’65). Echipele precedate de semnul (+) s-au calificat în 16-imile de finală ale Cupei Angliei. CUPA PORTUGALIEI Vila Real (D2B) - (+) Sporting Lisabona (44 (+)Leixoes(D2B)-Portimonense(D2) • 3-1 Salgueiros-Maritimo 2-2 FC Porto - (+) Braga 1 -2 Echipele precedate de semnul (+) s-au calificat în semifinalele Cupei Portugaliei. Partida încheiată la egalitate se va rejuca pe 30 ianuarie.