Tribuna, iunie 2003 (Anul 119, nr. 3731-3755)

2003-06-03 / nr. 3732

3 iunie 2003. Fotbal Echipa naţională l-ar mai fi vrut pe Niculae, Moldovan şi cernat Selecţionerul reprezentativei României, Anghel Iordănescu, a declarat, ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, că nu a reuşit, din cauza accidentărilor, să îi convoace pe jucătorii pe care şi i-ar fi dorit, menţionându-i în acest sens pe Marius Niculae, Florin Cernat şi Viorel Moldovan. "Au intrat în componenţa lotului jucători tineri, de perspectivă, chiar dacă unii dintre ei nu m-au impresionat. Trebuie să avem în vedere creşterea şi formarea lor", a afirmat Iordănescu. La reunirea lotului în vederea partidelor cu Bosnia-Herţegovina şiNorvegia au fost prezenţi 13 jucători: Dolha (Rapid) - portar; leneşi, Raţ (ambii Rapid), M. Rădoi (Steaua) - fundaşi; Codrea (Palermo), Alin Stoica (FC Bruges), Şoavă (Rapid), G. Coman (FC Naţional), Aliuţă (Steaua), Pleşan (Universitatea Craiova) - mijlocaşi, Ad. Mutu (AC Parma), FI. Bratu (Rapid), CI. Răducanu (Steaua) - atacanţi. Jucătorii Dorinei Munteanu (VfL Wolfsburg), Pancu (Beşiktaş), I.Ganea (VfB Stuttgart) s-au alăturat ulterior lotului la cantonamentul de la Izvorani, în timp ce Lobonţ (Ajax Amsterdam), Stelea (Salamanca), Contra (Atletico Madrid), Filipescu (Betis Sevilla), Chivu (Ajax Amsterdam) şi Ad. Ilie (Deportivo Alaves) au sosit în cursul serii de ieri. Selecţionerul Iordănescu a declarat că nu ştie nimic despre fundaşul Ogăraru, care nu a fost prezent la reunirea lotului. lordănescu vrea şase puncte Iordănescu a menţionat că meciurile cu Bosnia-Herţegovina şi Norvegia pot însemna enorm în ceea ce priveşte viitorul şi situaţia fotbalului românesc. "Sunt două meciuri foarte, foarte importante, din toate punctele de vedere. Plecăm cu gândul să obţinem toate cele şase puncte, pentru că de ele avem nevoie, în condiţiile în care le vom obţine, vom avea o şansă în plus, cel puţin faţă de cele două echipe pe care le vom întâlni. Sincer, gândesc că jucătorii care ne reprezintă au nevoie în momentul de faţă de o concentrare şi de o putere deosebite", a adăugat selecţionerul. Anghel Iordănescu a precizat că reprezentativa Bosniei- Herţegovina poate emite pretenţii la calificare, avându-se în vedere cele şase puncte pe care le are în clasament. "Nu va mai fi Bosnia din meciul tur (n.rpartidă câştigată de români cu 3-0). Am avut o discuţie particulară cu antrenorul lor (n.r. - Blaz Sliskovici) atunci când a venit la Bucureşti, iar el spunea că se gândeşte mai mult decât credem noi la o calificare şi chiar la o calificare directă", a subliniat Iordănescu. Lăcătuş în locul lui Doboş în ceea ce priveşte cooptarea antrenorului Marius Lăcătuş în staff-ul tehnic al "naţionalei" pentru cele două partide, Iordănescu a declarat că şi-ar fi dorit să-l convoace pe acesta ca jucător. "Avem nevoie de jucători în stilul lui Lăcătuş, agresivi, cu viteză, cu îndrăzneală şi tupeu. El este colegul meu şi al celor care sunt pe banca tehnică. L-am solicitat pentru a ne da o mână de ajutor, cunoscând situaţia lui Toni Doboş, care a cerut să rămână lângă echipa lui (n.r. - "Poli" AEK Timişoara), pentru că aceasta se află într-o situaţie mai specială. Convingerea mea este că Marius ne poate ajuta din toate punctele de vedere", a spus Iordănescu, care a precizat că îl apreciază pe Lăcătuş la fel de mult ca antrenor, aşa cum l-a apreciat şi ca jucător. De asemenea, Iordănescu a subliniat că atunci când l-a ales antrenor secund pe Marius Lăcătuş a luat în calcul mai multe persoane pentru acest post. Referindu-se la retragerea din activitatea sportivă a lui Gheorghe Popescu, Ioan Ovidiu Sabău şi Dan Petrescu, Iordănescu a menţionat că există jucători care le pot călca oricând pe urme celor trei. lordănescu şi-a exprimat speranţa că jucătorii au uitat înfrângerile din meciurile cu Norvegia şi Danemarca. "Eu nu voi uita aceste meciuri. Nici în final, după ce vom trage linie", a declarat Iordănescu. Hagi, Gică Popescu, Sabău şi Petrescu la Oslo La Oslo au fost invitaţi şi foştii internaţionali Gheorghe Hagi, Gheorghe Popescu, Dan Petrescu şi Ioan Ovidiu Sabău. "I-am invitat ca să fie ca o despărţire lentă de echipa naţională. O parte dintre ei vor fi prezenţi şi la Craiova", a spus Sandu. Mircea Sandu a precizat că a ales stadionul "Ion Oblemenco" din Craiova drept gazdă a partidei cu Bosnia deoarece terenul se prezenta în condiţii foarte bune, la ora luării deciziei. "Am evitat să mai riscăm să jucăm pe un teren pe care dacă ploua am fi avut probleme", a afirmat Sandu, care şi-a exprimat speranţa că perioada de pregătire nu le va crea probleme "de sănătate jucătorilor. Ogăraru a avut accident? Fundaşul echipei Steaua, George Ogăraru, nu s-a prezentat, ieri, la reunirea lotului echipei naţionale, acţionarul majoritar al FC Steaua, Gigi Becali, afirmând că este posibil ca fotbalistul să fi suferit un accident în Spania .Oficial, nu ştiu nimic despre el, însă am auzit că a plecat în Spania şi că ar fi suferit un accident. Am vorbit cu familia lui, care nu ştie nimic despre el, plângea şi era îndurerată. Şi noi suntem îndureraţi şi aşteptăm veşti. Am vorbit cu cei de la FRF, însă nu am avut ce să le spun", a declarat Becali, adăugând că nu ştie ce căuta Ogăraru în Spania. La reunirea lotului, selecţionerul Anghel Iordănescu nu ştia care este situaţia lui Ogăraru. "îl aştept să vină, sper totuşi să ajungă în cel mai scurt timp posibil, pentru a nu fi pus în situaţia de a lua alte măsuri", a spus Iordănescu. ------------------1........................... Mutu este dorit de Lazio Atacantul român al echipei AC Parma, Adrian Mutu, este dorit de formaţia Lazio Roma, a anunţat cotidianul italian "Corriere dello Sport". Potrivit cotidianului "Gazzetta del Sud", AC Parma face eforturi deosebite pentru a-l păstra pe Mutu şi în sezonul viitor, fixând un preţ descurajant, 40 de milioane de euro, pentru transferul atacantului român. Internaţionalul român, care a ocupat locul doi în clasamentul golgeterilor din Serie A cu 18 reuşite, se mai află în vederile echipelor Juventus Torino, AC Milan şi FC Barcelona. Formaţia iazială mai este interesată de achiziţionarea atacantului italian Marco Di Vaio (Juventus Torino), a mijlocaşului ceh Marek Jankulovski (Udinese) şi a atacantului polonez Kamil Kosowski (Wisla Cracovia). Tjibuna sport S-a reunit şi "tineretul11 Componenţii echipei naţionale de tineret a României s-a reunit, ieri, la ora 10.00, la Casa Fotbalului şi au plecat imediat, cu autocarul, spre Craiova, unde se va disputa partida cu reprezentativa similară a Bosniei-Herţegovina, din preliminariile Campionatului European din anul 2004. Dintre cei 18 jucători convocaţi au lipsit Gabriel Velcovici şi Lucian Burdujan, care vor face joncţiunea cu lotul la Craiova, precum şi Tiberiu Ghioane care a sosit în ţară în cursul zilei de ieri, iar astăzi va fi prezent la Craiova. Cei 18 jucători convocaţi de selecţionerul Nicolae Manea sunt următorii: Huţan (Şerif Tiraspol), Marc (FC Braşov) - portari, Maftei, M. Pascu (ambii Rapid), Galamaz, N. Rusu (ambii Sportul studenţesc), Marincău (FC Argeş), Velcovici (Extensiv Craiova) - fundaşi, Ghioane (Dinamo Kiev), Cr. Irimia (Sportul studenţesc), N. Grigore (Rapid), Janis Zicu (Farul), R. Mărginean (UTA Arad), M. Constantin (FC Braşov) - mijlocaşi, D. Nicolae (Rapid), Oct. Chihaia (Sportul studenţesc), Codreanu ("U" Cluj), Burdujan (Ceahlăul) - atacanţi. Selecţionerul Nicolae Manea a declarat că este încrezător în jucătorii aduşi la lot. "Am promis că voi renunţa la jucători născuţi în '81-'82, dar nu am putut face acest lucru pentru că nu am găsit fotbalişti care să-i înlocuiască momentan. Am ales jucători care cât au fost la echipa naţională şi-au făcut datoria. Din lot mai fac parte şi jucători tineri, născuţi în '83-'84, care sunt de perspectivă şi pe care îi ţinem în lot pentru moral şi pentru a se acomoda cu "naţionala". Ne interesează şi rezultatul meciului cu Bosnia - Herţegovina, mai ales că băieţii sunt dornici de" revanşă", a spus Manea. în privinţa lui Tiberiu Ghioane, selecţionerul "naţionalei" de tineret a declarat că nici nu se pune problema ca fundaşul lui Dinamo Kiev să nu se prezinte la echipă. "Nu există posibilitatea ca Ghioane să nu se prezinte. Acest jucător va rămâne în circuitul primei reprezentative. Am discutat cu Anghel Iordănescu înainte de meciul cu Danemarca şi mi-a spus că Ghioane nu intră în vederile sale pentru acel meci şi atunci l-am chemat la tineret. îl cunosc foarte bine pe Ghioane şi, dacă era supărat, refuza şi convocarea la "tineret". Ghioane este un jucător valoros, care nu va rămâne doar la acest nivel", a precizat Manea. Bratu:"imi voi petrece luna de miere cu şeară" Atacantul echipei Rapid, Florin Bratu, care s-a căsătorit duminică seara, s-a prezentat la reunirea lotului echipei naţionale în vederea meciurilor cu Bosnia-Herţegovina şi Norvegia şi a afirmat că îşi va petrece luna de miere alături de coechipierul său, Florin Şoavă. "Voi sta cu Şoavă în cameră, aşa că îmi voi petrece cu el luna de miere", a spus Bratu, care a menţionat că meciurile cu Bosnia- Herţegovina şi Norvegia sunt decisive pentru viitorul fotbalului românesc. Şoavă şi Bratu vor locui în aceeaşi cameră în cantonamentul de la Izvorani. Aliuţă se aştepta să fie chemat, Dolhanu Marian Aliuţă a declarat că se aştepta să fie chemat la lot, mai ales ca urmare a evoluţiilor avute în ultima vreme. "Mă bucur că selecţionerul Iordănescu s-a gândit la mine şi consider că este mai bine să mă cheme acum decât niciodată. Cred că va fi o atmosferă foarte frumoasă la Craiova", a spus Aliuţă. Portarul Emilian Dolha a spus că nu se aştepta să fie convocat la echipa naţională. "Această convocare înseamnă recunoşterea întregii mele munci. Eu deja îmi făcusem planuri de vacanţă, însă convocarea este extrem de binevenită. Victoriile în meciurile cu Bosnia-Herţegovina şi Norvegia sunt foarte importante pentru calificarea la CE", a spus Dolha, care a apreciat că publicul de la Craiova este pătimaş, exprimându-şi speranţa că acesta va fi al 12-lea jucător. Pagina 9 Mutu e jumătate oltean Atacantul Adrian Mutu a declarat că se bucură pentru faptul că echipa naţională joacă la Craiova, apreciind că publicul craiovean este minunat. "Cred că două victorii sunt posibile, iar important este ca noi să intrăm pe teren şi să-i batem. Anghel Iordănescu ştie să adopte strategia necesară, iar când intrăm pe teren trebuie să dovedim că suntem pregătiţi atât din punct de vedere moral, cât şi fizic", a spus Mutu. Fotbalistul echipei AC Parma a afirmat că, în cazul în care va înscrie un gol pentru echipa naţională, atunci îl va dedica suporterilor din întreaga Românie."îmi doresc ca publicul să fie alături de noi tot meciul, pentru că o partidă se joacă 90 de minute. Atmosfera de la Craiova va fi foarte frumoasă, iar eu voi juca pentru tata, pentru că sunt pe jumătate oltean şi sper să-i fac o bucurie", a menţionat Mutu. Adrian Mutu a declarat că se simte onorat pentru că lovitura de începere în acest meci va fi dată de pugilistul Leonard Doroftei. "Leonard este un mare sportiv al României, iar eu sper să îl pot saluta şi felicita pentru rezultatele obţinute", a afirmat Mutu, care a menţionat că deocamdată va rămâne la echipa AC Parma, deoarece are un contract cu aceasta pe o perioadă de patru ani. Eintracht Frankfurt îi vrea pe Canea şi Dorinei Munteanu Formaţia Eintracht Frankfurt, promovată în acest sezon în prima ligă germană, doreşte achiziţionarea fotbaliştilor români Ionel Ganea, aflat la final de contract cu VfB Stuttgart, şi Dorinei Munteanu, de la VfL Wolfsburg, informează publicaţia "Kicker". Potrivit "Kicker", Ganea nu mai este dorit de clubul VfB Stuttgart, care nu îi va mai prelungi contractul pentru sezonul viitor, dar are oferte concrete de la Eintracht Frankfurt şi de la campioana Greciei, Olympiakos Pireu. Dorinei Munteanu, care nu mai intră în calculele antrenorului echipei VfL Wolfsburg, Jurgen Robber, pentru sezonul viitor, se află pe lista de achiziţii a formaţiei din Frankfurt. Oficialii grupării Eintracht Frankfurt anunţaseră, înainte de încheierea campionatului, că vor încerca achiziţionarea lui Munteanu, dacă echipa va promova în Bundesligă. Şi Steaua Bucureşti s-a arătat interesată de transferul atacantului Ionel Ganea, pentru sezonul viitor.