Tribuna, octombrie 2004 (Anul 120, nr. 4142-4167)

2004-10-23 / nr. 4161

Specialiştii s-au pronunţat p roiectele entru amenajarea sediului modern al Bibliotecii ASTRA, validate de Petre Swoboda 11 Pag. temum ocolitoare a fost • "M-am săturat de poveşti", spune prefectul • P MM santur refectul Mircea Silvestru Lup, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Sibiu Constantin Morar şi preşedintele social-democraţilor sibieni Ioan Cindrea au făcut o descindere pe şantierul - centura ocolitoare. Cele trei personalităţi aveau semnale că lucrările aferente şantierului se derulează într-un ritm scăzut. La faţa locului, ei au cerut reprezentantului Todini şi consultantului din Marea Britanie să le prezinte tronsoanele de lucru şi stadiul lor. (Conf. în pag. 10) Adrian POPESCU ligii palmurase din județ Slujbe în Spania şi Germania • Oficiul pentru Mitiaţi şi Forţei de Muncă preia dosare pentru slujbe în domeniul agriculturii, dar şi pentru alte meserii • Pag. Marii maeştri Marii maeştri ai decăderii ne oferă un spectacol trist, revenind. Ei îşi compun o nouă biografie politică, dar se păstrează în vechiul chenar, din pricini morale. Toţi ne spun că nu se simt bine în realitatea cotidiană pe care vor să o schimbe spre binele celor mulţi. La comunişti, moartea politică era definitivă, ca orice moarte. în atmosfera democratică în care am încăput după '89, reanimarea devine posibilă îndată ce te-ai răzgândit şi revii. Atmosfera democratică este uşor de respirat, dar are marea meteahnă ca tonifică obrazul. în numele democraţiei se petrec destule strâmbătăţi şi se găsesc explicaţii pentru orice. Democraţia serveşte ca martor în procesele de conştiinţă, când acestea se întâmplă să aibă loc. Marii maeştri ai decăderii îşi motivează revenirea invocând democraţia, căreia îi dedică fidelitatea lor, dezminţită, în fapt, de întregul parcurs al vieţii dinaintea revenirii. Marii decăzuţi se reconsacră în fiecare zi, în fiecare etapă; se vor mereu proaspeţi, nu-şi recunosc ofilirea pentru ca n-au încredere în oglindă. Au încredere doar în ei. Şi în puterea noastră de a tolera democratic. Şi într-o soartă care le-a poruncit să nu piardă niciodată, să revină mereu, indiferent în ce piele. Ei sunt devotaţi lor înşişi, fără să ştie nimic despre devotament. Traversează doctrinele dezinvolţi şi saltă sprinteni evenimentele istorice. Ei îşi zic mari maeştri politici şi cred că aşa şi sunt. Nici măcar nu bănuiesc ca sunt marii maeştri ai decăderii. Mihai BRATU  Tribuna S Bomrilor ■ COTIDIAN INDEPENDENT. fiPfiRELfi SIBIU Anul CXX, serie nouă nr. 4161 Sâmbătă, 23 octombrie 2004 12 pagini (cu supliment), 5000 lei (la abonați ■ 2000 lei) Varianta în limba română pe INTERNET http://w ww .tribuna .ro E-mail: red@tribuna.ro, publicitate@tribuna.ro Primul simpozion de senologie din ţară organizat la Sibiu! • crema specialiştilor în cancerul de sân sub acoperişul Policlinicii Polisano • invitaţi din străinătate • Mutu: “Am luat ceva pentru îmbunătăţirea performanţelor sexuale, nu cocaină“ v Punct final în drama de la Colun • poliţiştii şi procurorii sibieni au reuşit ca în numai două zile, să-i prindă pe toţi cei patru autori ai faptei • doi dintre ei sunt recidivişti sau au antecedente penale • Poliţiştii şi procurorii sibiarfii au reuşit să finalizeze cu succes investigaţiile în cazul de la Colun. în data de 19 octombrie, poliţiştii sibieni au fost anunţaţi telefonic că în satul Colun a fost descoperită o persoană decedată pe patul din propria casă. Bărbatul decedat era Victor Ghidu, fostul preot al localităţii, ulterior profesor de religie la şcoala din localitate. Investigaţiile au fost demarate imediat, iar în data de 20, primul dintre cei 4 infractori a fost reţinut. Primul lucru pe care echipa operativă l-a făcut a fost să stabilească un cerc de suspecţi. (Cont. în pag. 11) Bogdan BRYLYNSKI