Tribuna, noiembrie 2004 (Anul 120, nr. 4168-4193)

2004-11-03 / nr. 4170

Fotbal/ Stranieri "The Sun": "Hagi, interesat de achiziţionarea lui Ulutu" Antrenorul echipei Galatasaray Istanbul, Gheorghe Hagi, şi-a exprimat interesul faţă de achiziţionarea lui Adrian Mutu, fotbalist căruia clubul Chelsea i-a reziliat contractul după ce a fost depistat pozitiv la un control antidoping, informează "The Sun". "Uşa este deschisă pentru Mutu - atât către sufletul meu, cât şi către Galatasaray - dacă va dori să vină aici. A comis o greşeală, dar cine nu a greşit? Doar Dumnezeu. Adrian este atât finul meu, cât şi compatriotul meu. Nu îl pot abandona atunci când este la greu", a spus Hagi. "The Sun", care titrează "Hagi, cu ochii pe Mutu", susţine că şi formaţiile Şahtior Doneţk şi Arsenal Londra şi-au manifestat interesul faţă de atacantul român, care va afla, joi, cât timp va fi suspendat de către Federaţia Engleză (FA). Impresarul fotbalistului, Victor Becali, a criticat clubul Chelsea pentru hotărîrea de a-i rezilia contractul lui Adrian Mutu. "Cei de la Chelsea au spus că prin acestă decizie vor să își recupereze o parte din suma uriaşă pe care au cheltuit-o pe Mutu. Dacă și-ar fi dorit cu adevărat acest lucru, atunci ar fi trebuit să-l sprijine, nu să îl arunce ca pe o măsea stricată. Nu pot refuza să îi elibereze «cartea verde», oprindu-l astfel să evolueze pentru un alt club", a protestat Becali, potrivit "The Sun". Cotidianul "Daily Telegraph" informează că Adrian Mutu este sprijinit de fostul atacant al echipei Chelsea, jucătorul italian Gianfranco Zola. "Imi pare atât de rău de Mutu şi sunt foarte întristat de ceea ce i se întâmplă. A greşit, dar sper că va avea şansa să joace cât de curând pentru un alt club", a spus Zola. "The Scotsman" îşi exprimă înţelegerea faţă de hotărârea clubului Chelsea. "Este greu să nu fi de acord cu decizia clubului Chelsea de a-i rezilia contractul lui Mutu. A fost, probabil, reacţia normală. La urma urmei, dacă ai intra în birou şi ţi-ai surprinde un angajat prizând o cocaină, cum ai reacționa?", se întreabă editorialistul de la "The Scotsman". Fotbal/ Liga Campionilor Chivu, fundaş stânga? Fundaşul echipei AS Roma, Cristian Chivu, se numără printre cei 19 jucători convocaţi pentru meciul cu Bayer Leverkusen, programat, azi, în grupa B a Ligii Campionilor, antrenorul Luigi del Neri intenţionând să-l folosească pe român pe partea stângă a apărării, informează Datasport. Prima apariţie a lui Chivu într-un meci, după accidentarea suferită pe 23 iunie, la piciorul drept, a fost la începutul lunii octombrie, într-o partidă amicală în care a jucat numai zece minute. 1 3 noiembrie 2004 Tribuna sport Baschet/ NBA Tony Parker, alţi şase ani de contract cu San Antonio Spurs, pentru 66 de milioane de dolari! Baschetbalistul francez Tony Parker şi-a prelungit contractul cu echipa americană San Antonio Spurs pentru şase ani, urmând să primească 66 de milioane de dolari. Actualul contract al lui Parker, în vârstă de 22 de ani, expira la încheierea sezonului competiţional 2004-2005, care a început ieri. Dacă nu ar fi ajuns la un acord cu gruparea San Antonio Spurs până luni, data limită de finalizare a negocierilor, stabilită de Liga profesionistă nord-americană de baschet (NBA), Parker ar fi devenit liber de contract la sfârşitul acestui sezon. "Nu speram să mai ajungem la un acord, în final, am fost anunţat, luni după-amiază, că preşedintele Peter Holt a fost de acord. Voi evolua în următorii şase ani la Spurs şi sper să-mi închei cariera la această echipă", a declarat Parker. Negocierile dintre cele două părţi au fost întrerupte săptămâna trecută, deoarece Parker cerea 68 de milioane de dolari pentru şase ani, în timp ce preşedintele clubului, Peter Holt, nu dorea să ofere mai mult de 64 de milioane de dolari. Baschetbalistul a explicat că Peter Holt a fost nevoit să cedeze în urma insistenţelor antrenorului Gregg Popovici şi ale directorului general R.C. Buford. Cu un salariu de 11 milioane de dolari pe sezon, Tony Parker devine al treilea cel mai bine plătit jucător din istoria clubului San Antonio și, totodată, cel mai bine plătit sportiv francez. Fotbal/ Liga Campionilor Dinamo Kiev-Real Madrid la Pro TV Deportivo La Coruna (Spania) - FC Liverpool (Anglia) Olympiakos Pireu (Grecia) - AS Monaco (Franţa) Dinamo Kiev (Ucraina) - Real Madrid (Spania) AS Roma (Italia) - Bayer Leverkusen (Germania) Grupa C Bayern München (Germania) - Juventus Torino (Italia) Maccabi Tel-Aviv (Israel) - Ajax Amsterdam (Olanda) H Olympique Lyon (Franţa) - Fenerbahce (Turcia) Manchester United (Anglia) - Sparta Praga (Cehia) Fotbal/ Divizia A Azi se joacă două restanţe Poli laşi - Dinamo (ora 14.00 - Naţional TV) FC Braşov - Oţelul Galaţi (ora 14.Ó0) a®ÜÉ Fotbal/Echipa naţională Stelea: "Ca să joc în Armenia, ar trebui să se accidenteze toţi portarii" Portarul echipei Dinamo, Bogdan Stelea (în foto), a declarat, ieri, că ar trebui ca toţi portarii din ţară să fie accidentaţi, pentru ca el să fie convocat pentru partida pe care selecţionata României o va disputa cu reprezentativa similară a Armeniei, pe 17 noiembrie, în preliminariile CM-2006. "Nu ştiu dacă voi fi chemat la meciul cu Armenia, nu mă gândesc la echipa naţională. Obsesia mea nu este echipa naţională, eu vreau doar să fiu bine şi să joc. Staţi să vedem, s-ar putea să fie nevoie să se accidenteze toţi portarii din ţară ca să fiu chemat eu, nu se ştie. Nu e nici o critică la adresa selecţionerului, este posibil. Eu nici nu ştiu dacă o să joc mâine, nu văd de ce ar trebui să mă gândesc la echipa naţională. Din punct de vedere fizic sunt complet refăcut, m-am antrenat normal. Să vedem, poate mă accidentez şi eu până la meciul cu Armenia", a declarat Stelea, precizând că nu a intenţionat ca, prin aceste afirmaţii, să-l ironizeze pe selecţionerul Anghel Iordănescu. Bogdan Stelea consideră că diferenţa de şapte puncte faţă de primele echipe din clasament nu este mare, dacă echipa Dinamo nu va mai pierde nici o partidă în campionat. "Nu este imposibil să ne apropiem de vîrf, dar, după cum evoluează lucrurile, cred că Steaua are cele mai mari şanse de a rămâne în fruntea clasamentului", a subliniat portarul dinamovist. Tenis/ Turneul de la Paris-Bercy Pavel în turul trei Tenismanul Andrei Pavel, cap de serie numărul 11, s-a calificat, ieri, în turul trei al turneului de la Paris-Bercy dotat cu premii în valoare 2.425.500 euro, după ce l-a învins pe americanul Mardy Fish, scor 7-6 (3), 6-4. Pavel va juca în turul trei cu învingătorul dintre argentinianul Gaston Gaudio şi spaniolul Feliciano Lopez. Pentru calificarea în turul trei, Pavel şi-a asigurat 15 puncte ATP 28.430 euro. Victor Hănescu va juca în turul doi cu cehul Radek Stepanek, care l-a învins pe francezul Michael Llodra, scor 7-6 (2), 6-1. Hănescu, care a pierdut în calificări în faţa bielorusului Max Mîrnîi(3-6,2- 6), evoluează în turul al doilea al competiţiei, în locul americanului Andre Agassi, care s-a retras, din cauza unei accidentări. Tenismanul român şi-a asigurat 7 puncte ATP şi 15.000 euro, pentru prezenţa în turul al doilea al competiţiei. Pagină realizată de Ovidiu BGICrt Fotbal/ Cupa UEFA Neaga: "Şi un punct este bun la Parma" Atacantul Adrian Neaga (în foto) a declarat, ieri, că Steaua ar putea fi avantajată şi de obţinerea unei remize în partida cu FC Parma, din grupa B a Cupei UEFA. "Dacă vom câştiga, va fi un rezultat decisiv pentru calificare, dar este bun şi un punct. Este în joc viitorul nostru şi al echipei şi nu vom trata de sus acest meci, chiar dacă joacă cu rezervele. Sper să fim calificaţi până la meciul cu Athletic Bilbao”, a spus Neaga, care a adăugat că şi-ar dori ca Parma să joace cu prima echipă, pentru a se vedea care este valoarea Stelei. Neaga consideră că meciul cu Parma este mai greu decât cel cu Standard Liege. "Se spune că Parma nu joacă bine, însă trebuie să ţinem cont că este o echipă italiană, cu palmares bogat, iar campionatul din Italia este printre cele mai puternice din lume", a afirmat atacantul stelist. Referitor la declaraţia jucătorului Janis Zicu, care a precizat că îşi doreşte ca atât Steaua, cât şi FC Parma să se califice în faza următoare a Cupei UEFA, Adrian Neaga a spus: "îmi pare bine că Zicu a revenit la sentimente mai bune şi îmi pare rău că am fost puţin aspru cu el, dar a vorbit despre Steaua şi asta m-a enervat. îi doresc să joace împotriva noastră, pentru că este un jucător talentat şi cred că va deveni în curând titular la Parma". Adrian Neaga vrea ca Steaua să îşi păstreze poziţia de lider în clasamentul Diviziei A. "Steaua joacă cel mai bine în Divizia A. Eu nu am rău de înălţime, însă va fi mult mai greu, pentru că v trebui să ne reenţinem în vârf”, a declarat stelistul. Pagina 9 Fotbal Echipa naţională Tararache revine printre "tricolori" Selecţionerul Anghel Iordănescu a anunţat, ieri, cei opt stranieri convocaţi pentru meciul pe care reprezentativa României îl va disputa în Armenia, pe 17 noiembrie, de la ora 17.00, în cadrul grupei I de calificare la CM 2006, printre aceştia numărându-se şi Mihai Tararache, informează FRF. Iordănescu a trimis telegrame de convocare următorilor opt jucători: Flavius Stoican, Cosmin Bărcăuan, Ciprian Marica (toţi Şahtior Doneţk), Cristian Chivu (AS Roma), Cristian Dancia (Torpedo Moscova), Paul Codrea (AC Torino), Mihai Tararache (FC Zürich) și Florin Cernat (Dinamo Kiev). Cinci stranieri la tineret Antrenorul echipei de tineret a României, Nicolae Manea, a anunţat, ieri, jucătorii din străinătate convocaţi pentru meciul cu selecţionata similară a Armeniei, programat pe 16 noiembrie, pe stadionul "Nairi" din Erevan, la ora 13.00, în grupa I de calificare la CE Under 21 din 2006, informează FRF. Cei cinci jucători cărora Federaţia Română de Fotbal (FRF) le-a trimis telegrame de convocare sunt portarul Sebastian Huţan (Şerif Tiraspol) şi jucătorii de câmp Gabriel Tamaş (Spartak Moscova), Răzvan Cociş (Şerif Tiraspol), Claudiu Keşeru (FC Nantes) și Nicolae Mitea (Ajax Amsterdam). Reunirea lotului echipei de tineret a României va avea loc pe 12 noiembrie, la ora 11.00, la Casa Fotbalului. Maccarone: "Vom încerca să câştigăm fiecare meci" Atacantul echipei FC Parma, Massimo Maccarone a declarat că formaţia sa va încerca să câştige fiecare meci pe care îl mai are de jucat în grupa B a Cupei UEFA, cu Steaua Bucureşti, Standard Liege şi Beşiktaş Istanbul, informează site-ul oficial al grupării italiene. "Trei echipe merg mai departe şi câştigând două partide sunt şanse mari să te califici, dar nu trebuie să ne intereseze astfel de calcule. Trebuie să intrăm în teren pentru a câştiga fiecare meci, iar dacă vom reuşi, vom fi foarte mulţumiţi", a spus Maccarone. Atacantul italian, care s-a accidentat pe 30 septembrie la genunchi, este apt de joc și ar putea reveni pe gazon la mediul cp. Steaua, care va avea loc joi, la ora 20,,OO, pe stadionul "Enhio tardini". ♦'O