Tribuna Sporturilor, 2009 (Anul 19, nr. 946-992)

2009-06-22 / nr. 967

Vettel a dominat categoric Grand Prix-ul de Formula 1 al Marii Britanii, cu o evoluţie solidă şi sigură. Ieri, la Silverstone, germanul a profitat de cel de-al treilea pole-position reuşit în acest sezon, a plecat ca din puşcă şi, după 10 tururi, avea peste 10 secunde mai mult decât Rubens Barrichello, de la Brawn GP, ocupantului locului secund pe grila de start. Brazilianul nu a putut ţine pasul cu maşinile Red Bull şi a pierdut şi locul 2 după prima intrare la boxe, în favoarea lui Webber, situat al treilea la start. Maşinile Red Bull s-au îndreptat apoi nestingherite către cea de-a doua dublă a lor din acest an, după cea de la Shanghai, iar tânărul german şi-a trecut a treia victorie în palmares. Monoposturile albe au avut, ieri, o evoluţie cenuşie, iar locul 3 al lui Barrichello a fost tot ce a putut fi obţinut mai bun de Brawn GP în cursa de pe teren propriu. Al optulea Grand Prix al sezonului nu a fost unul cu noroc pentru Button, liderul clasamentului mondial, care a trebuit să se întrebuinţeze serios pentru a culege câteva puncte. Blocat de mai mulţi piloţi la start, britanicul, situat pe poziţia a şasea pe grilă, a căzut pe nouă în primele sute de metri ale cursei, apoi s-a luptat din greu pentru a salva cât de cât o cursă ruinată încă din calificările de sâmbătă. Deşi a avut o evoluţie foarte bună pe final, Button a încheiat cursa doar pe locul din care a plecat. Unul dintre protagoniştii Marelui Premiu al Marii Britanii a fost Felipe Massa de la Ferrari. Brazilianul a pornit în cursă de pe poziţia a 11-a, dar cu o foarte bună strategie el a reuşit să termine în imediata apropiere a podiumului. Coechipierul său, Kimi Raikkonen, a venit pe locul 8, în timp ce Nico Rosberg de la Williams a încheiat al cincilea, iar Jarno Trulli de la Toyota al şaptelea. Campionul mondial entitre, Lewis Hamilton de la McLaren-Mercedes, a făcut o cursă dezamăgitoare în faţa propriilor suporteri, terminând pe locul 16, două poziţii mai sus decât la start. Al doilea pilot al "săgeţilor argintii", finlandezul Heikki Kovalainen, a abandonat după un accident cu Sebastien Buemi de la Toro Rosso. Button continuă să conducă în clasamentul piloţilor, cu 64 de puncte, fiind urmat de Barrichello, cu 41 de puncte, şi de Vettel, cu 39 de puncte. La constructori, Brawn GP, cu 105 puncte, are încă un avans liniştitor faţă de Red Bull, care a acumulat după dubla de ieri 74,5 puncte, în timp ce Toyota este pe poziţia a treia, cu 34,5 puncte. Următoarea cursă, Marele Premiu al Germaniei de la Nürburgring, va avea loc în 12 iulie. Marele Premiu al Marii Britanii ©ecD 0 1. Sebastian Vettel (Germania/Red Bull-Renault) 2. Mark Webber (Australia/Red Bull-Renault) 3. Rubens Barrichello (Brazilia/Brawn-Mercedes) 4. Felipe Massa (Brazilia/Ferrari) 5. Nico Rosberg (Germania/Williams-Toyota) 6. Jenson Button (Marea Britanie/Brawn-Mercedes) 7. Jarno Trulli (Italia/Toyota) 8. Kimi Räikkcnen (Finlanda/Ferrari) 9. Timo Glock (Germania /Toyota) 10. Giancarlo Fisichella (Italia /Force India-Mercedes) 11. Kazuki Nakajima (Japonia/Williams-Toyota) 12. Nelson Piquet Jr (Brazilia/Renault) 13. Robert Kubica (Polonia/BMW-Sauber) 14. Fernando Alonso (Spania/Renault) 15. Nick Heidfeld (Germania/BMW-Sauber) 16. Lewis Hamilton (Marea Britanie /McLaren-Mercedes) 17. Adrian Sutil (Germania/Force India-Mercedes) 18. Sebastien Buemi (Elveţia/Toro Rosso-Ferrari) 1. Jenson Button (Marea Britanie) 64 p 2. Rubens Barrichello (Brazilia) 3. Sebastian Vettel (Germania) 4. Mark Webber (Australia) 5. Jarno Trulli (Italia) 6. Felipe Massa (Brazilia) 7. Nico Rosberg (Germania) 8. Timo Glock (Germania) 9. Fernando Alonso (Spania) 11 10. Kimi Räikkönen (Finlanda) 10 11. Lewis Hamilton (Marea Britanie)9 12. Nick Heidfeld (Germania)6 13. Heikki Kovalainen (Finlanda)4 14. Sebastien Buemi (Elveţia)3 15. Robert Kubica (Polonia)2 16. Sebastien Bourdais (Franţa)2 1 h 22:49.328 la 15.188 la 41.175 la 45.043 la 45.915 la 46.285 la 1:08.307 1:09.622 1:09.823 1:11.522 1:14.023 la un tur la*un'tur la un tur la un tur la un tur la un tur la un tur. la la la la Piloţii Red Bull, Sebastian Vettel şi Mark Webber, au ocupat, în aceasta ordine, primele două poziţii ale Marelui Premiu al Marii Britanii şi au oprit, pentru moment, marşul triumfal al lui Jenson Button şi al echipei sale, Brawn GP, care câştigaseră 6 din primele 7 curse ale acestui sezon. Marele Premiu al Marii Britanii Piloţi ~I 41 39 35,5 21,5 16 15,5 13 Constructori 1. Brawn 105,0 p 2. Red Bull 74,5 3. Toyota 34,5 4. Ferrari 26 5. Williams 15,5 6. McLaren-Mercedes 13,0 7. Renault 11 8. BMW Sauber8 9. Toro Rosso5 22 - 28 iunie 2009 Schumacher: "Crearea unui nou campionat I în acest moment este o opţiune realistă" Fostul pilot german de Formula 1 Michael Schumacher, de 7 ori campion mondial, consideră drept "o opţiune realistă" posibilitatea ca echipele reunite în cadrul FOTA să creeze un campionat paralel, în urma conflictului cu FIA, informează cotidianul As. "Mi se pare extrem de nefericit faptul că în ultimul timp s-a vorbit mai mult despre politică în Formula decât de sport. Sper ca toată această poveste să se încheie curând, deoarece există o singură realitate: automobilismul este un sport important, iar Formula 1 este cea mai importantă categorie și trebuie să continue să fie", scrie Schumacher pe pagina sa de web. Fostul pilot apreciază însă că, dacă nu va exista stabilitate, poate este mai bine să apară un nou campionat, "în Formula 1 au fost întotdeauna cei mai buni piloţi şi cele mai bune echipe. Asta este ceea ce admiră lumea şi asta se doreşte să se vadă. Dar, dacă se va menţine lipsa de stabilitate şi vor continua schimbările de regulament, poate că ar fi mai bine să se apere aceste valori, să se renunţe la acest campionat şi să se formeze altul. Acum marile echipe sunt unite şi crearea unui nou campionat este o opţiune realistă. Pentru mine ar fi o alternativă reală, în calitate de iubitor al acestui sport, vreau să văd cel mai bun spectacol, cu cei mai buni piloţi şi cele mai bune echipe concurând împreună", a mai precizat Michael Schumacher. Echipele din FOTA au anunţat, joi seară, că refuză condiţiile impuse de FIA pentru 2010 şi că intenţionează să creeze un campionat paralel. "Principalii piloţi, staruri, mărci, sponsori, promotori şi companii istoric asociate cu cel mai înalt nivel al sportului automobilistic vor face parte din acest nou campionat", anunţa FOTA. La rândul său, Federaţia Internaţională de Automobilism (FIA) a anunţat, vineri, că va acţiona în justiţie "fără întârziere" echipele din cadrul FOTA - McLaren-Mercedes, BMW Sauber, Renault, Toyota, Brawn GP, Ferrari, Red Bull şi Toro Rosso, care intenţionează să creeze un campionat paralel, şi a precizat totodată că publicarea listei participanţilor în sezonul 2010 va fi amânată. ■ Campioana Turciei, Beşiktaş Istanbul, a făcut o ofertă pentru achiziţionarea atacantului român al echipei Fiorentina, Adrian Mutu, informează cotidianul turc Fanatik. "Albnegrii, care acţionează având avantajul faptului că vor juca direct în Liga Campionilor, l-au contactat pe talentatul român Mutu. Cei de la Beşiktaş au relaţii bune cu Fiorentina încă din perioada când doreau să îl achiziţioneze pe Per Kroldrup, iar de această dată au făcut o ofertă pentru Mutu. Directorul sportiv al Fiorentinei, Pantaleo Corvino, a spus că Mutu ar putea fi vândut, iar fotbalistul român ar putea fi atras de un transfer la Istanbul şi de perspectiva de a juca în Liga Campionilor. Negocierile dintre părţi continuă", scrie Fanatik * Tenismanul Andrei Pavel îl va întâlni în primul tur la Wimbledon, al treilea turneu de Grand Slam al anului, pe jucătorul brazilian Thiago Alves, venit din calificări, ca urmare a abandonului liderului mondial Rafael Nadal, informează globoesporte.com. Alves ajunsese până în faza finală a calificărilor, însă fusese eliminat de austriacul Alexander Peya, scor 7-6,6-1,6-1. Iniţial, Pavel ar fi trebuit să îl întâlnească pe germanul Nicolas Kiefer, însă în urma retragerii lui Nadal de la turneu a avut loc o reconfigurare a tabloului principal. Astfel, locul lui Rafael Nadal în meciul cu francezul Arnaud Clement a fost luat de argentinianul Juan Martin Del Potro, în locul acestuia din urmă, în întâlnirea cu italianul Andreas Seppi va evolua americanul James Blake. în locul lui Blake, va juca împotriva francezului Fabrice Santoro germanul Nicolas Kiefer, care la tragerea la sorți de vineri fusese ales ca adversar al lui Pavel. •