Tribuna Sporturilor, 2010 (Anul 20, nr. 994-1040)

2010-08-02 / nr. 1021

Cupe României FC Cisnădie, calificare en fanfare Echipa pregătită de Marin Tudorache s-a distrat cu înfrăţirea Harman, căreia i-a administrat 5 goluri într-o repriză. OvidiuBoica Formaţia din Cisnădie a făcut pasul spre Faza a lll-a a Cupei României după ce a învins, sâmbătă, pe teren propriu, o echipă din eşalonul judeţean braşovean, înfrăţirea Hărman. După o primă repriză fără gol, jucătorii lui Marin Tudorache s-au dezlănţuit după pauză, marcând de 5 ori, prin Bogdan Piko (două), Gotea, Priescu şi Tămăşan. "Mă bucură rezultatul şi jocul echipei. Noi suntem în cantonament, în această perioadă, am efectuat câte două antrenamente pe zi. în dimineaţa jocului, băieţii au făcut încă un antrenament, aşa că nu le-a fost deloc uşor", a afirmat antrenorul Tudorache, cel care a mai mărturisit că îşi doreşte încă un fundaş central şi un vârf de atac. Marin Tudorache a folosit următoarea formulă de echipă: Barbu Gotea, M. Armenean, M. Radu, Ianc - Tămăşan, Lăcovişte, B. Piko, Apetri - Priescu, Al. Mămăligă. Au mai intrat Juki Okamoto şi H. Popa în altă ordine de idei. FC Cisnădie va susţine, în această săptămână, încă cel puţin două jocuri de verificare. Miercuri şi joi, 4 şi 5 august, "roş-albaştrii" joacă pe teren propriu cu CS Zlatna, respectiv Ghecon Lăpuşata. Cisnădienii mai caută un adversar şi pentru sâmbătă. ocisai 28 august Cine sunt jucătorii transferaţi de echipa din Cisnădie? Ovidiu Boica Doar 5 jucători au supravieţuit din vechiul lot al echipei din Cisnădie, restul fie au fost puşi pe liber, fie au plecat de bunăvoie. Cei 5 sunt fundaşii Marius Radu, Marius Armenean şi mijlocaşii Bogdan Piko, Alex Mămăligă şi Marius Lăcovişte. Antrenorul Marin Tudorache a testat, în această vară, peste 20 de jucători, dar puţini au reuşit să-l convingă. Drept urmare, la începutul săptămânii trecute, în momentul în care s-a intrat în cantonamentul centralizat de la stadion, lotul Cisnădiei număra doar 14 jucători, acestora adăugându-li-se încă unul, în aceste zile, un fundaş de la CS Zlatna, Andrei Ianc. “Suntem în tratative cu alţi câţiva fotbalişti şi, în câteva zile, vom definitiva lotul”, susţine antrenorul grupării din oraşul de la poalele Măgurii, Marin Tudorache, cel care şi-ar mai dori încă cel puţin 2 jucători, un portar şi un vârf de atac. Noutăţile din lot sunt Gabriel Apetri, un vârf de atac transferat înaintea returului sezonului precedent de Mureşul Deva de la Jiul Petroşani, Horaţiu Popa, un mijlocaş central de la Jiul, care a jucat şi în primul eşalon cu FC Vaslui, în sezonul 2006/ 2007, Adelin David, un fost junior al Minerului Lupeni, care a fost împrumutat în retur la Sportul Vişina Nouă, o grupare din Liga a lll-a din judeţul Olt, precum şi petroşeneanul Bogdan Roiu, un fotbalist care s-a aflat, vreme de 2 ani, în curtea Stelei, pregătindu-se cu echipa a doua. Boiu a fost remarcat, în urmă cu câţiva ani, chiar de patronul Stelei, Gigi Becali, fiind transferat “la pachet” cu Abuzătoaie, dar nu a reuşit să ajungă să se antreneze cu echipa mare, în Ghencea. A revenit la Jiul Petroşani şi, în sezonul precedent, a fost împrumutat la Marmosim Simeria, în Liga a lll-a. Acestora li se adaugă juniorul Gheorghe Grecu, un localnic, câştigător al selecţiei Gillette. "Descoperă învingătorii de mâine”, în 2009, pe “Municipalul” sibian. Grecu a fost remarcat atât de fostul antrenor al Unirii Urziceni, Dan Petrescu, cât şi de fostul selecţioner, Emeric Ienei, fiind ales, împreună cu un alt coleg de la Cisnădie şi 3 juniori de la CSŞ şoimii, să participe la selecţia finală de la Centrul de Performanţă Gillette de la şcoala de Fotbal “Gică Popescu” din Craiova. Un alt nume nou, la FC Cisnădie, este cel al lui Raul Tămăşan, un vârf de atac de aproape 20 de ani, de la CSM Sebeş. Au mai fost aduşi mijlocaşul Marius Gotea, de la Voinţa Livezile, un fotbalist care, în sezonul precedent, a marcat 3 goluri pentru gruparea bistriţeană. FC Cisnădie şi-a mai asigurat semnătura portarului Alin Barbu, ultima dată la Drobeta Tr. Severin, precum şi a vârfului de atac Cristi Priescu, ultima dată la Gloria Buzău, în Liga a ll-a. Pata de culoare din lotul Cisnădiei este însă japonezul Yuki Okamoto un mijlocaş sosit în probe, în această vară, împreună cu alţi câţiva conaţionali, dar doar el a reuşit să-l convingă pe antrenorul Marin Tudorache. “Dacă iau jucători de afară, aceştia trebuie să fie peste cei care ar putea veni, de la noi, din ţară”, a spus Tudorache. Ioan Flichiş are nevoie de ajutor Galeria marilor fotbalişti pe care i-a dat Sibiul, de-a lungul timpului, îl include la loc de cinste şi pe Ioan Flichiş. Dorit de Steaua şi Dinamo, de UT Arad şi Steagul Braşov, echipe de top în anii '60, Flichiş a ales să rămână acasă, în oraşul de pe Cibin, evoluând în peste 300 de meciuri în tricoul formaţiilor locale CSM, Şoimii şi Independenţa. Ca mulţi alţi colegi de generaţie de-ai săi, a neglijat partea materială, întotdeauna fiind preocupat săşi facă "meseria" cât mai bine posibil şi jucând pentru aplauze şi flori, citându-i pe fraţii Ion şi Mircea Galaţă, autorii volumului "Istoria fotbalului sibian". Anii au trecut (şi) peste Ioan Flrchiş, iar suferinţele din viaţă, în general, şi cele din fotbal, în special, pentru că a "ars" o viaţă-ntreagă pentru sportul rege, îşi spun cuvântul acum, la bătrâneţe, în vârstă de 68 de ani, Firchiş suferă, în prezent, de coxartroză la şolduri, o boală care macină rapid şi care, fără un tratament costisitor şi de lungă durată, duce chiar la invaliditate. Din nefericire, pensia foarte mică nu-i poate acoperi nici măcar parţial costul tratamentului. Nici familia sa, cu care împarte un apartament de două camere, confort III, soţia şi cei doi fii ai săi, ambii cu probleme psihice, dar şi un copil minor, nu poate să-i dea o mână de ajutor. Singurul salariat al familiei Firchiş, în acest moment, fiica Ioana, abia întreţine întreaga familie. Cât despre costurile unei eventuale intervenţii chirurgicale, nici vorbă în acest moment. "Ştiu că tata a fost iubit de multă lume, i-a încântat pe toţi cu jocul său. în plus, i-a fost loial Sibiului indiferent de orice tentaţie. L-au vrut Steaua şi Dinamo, dar nu s-a dus. A preferat să rămână acasă, îmi doresc, de fapt ne dorim din tot sufletul ca tatăl nostru să se facă bine, să nu ajungă în situaţia de a fi ţintuit la pat pentru tot restul zilelor. Nădăjduim că în Sibiul acesta mai sunt oameni de bine, care să-l fi cunoscut pe tatăl meu şi care au posibilitatea şi vor să îl ajute. Din păcate, timpul este scurt, aşa că trebuie să ne mişcăm cât mai repede, să facem tot ce ne stă în putinţă pentru a strânge banii necesari unei intervenţii chirurgicale şi tratamentului. Să dea Domnul să fie bine". Sunt cuvintele Ioanei, fiica sa cea mică, cu lacrimi în ochi, care nu şi-a pierdut în niciun moment speranţa că tatăl său se va face bine, că îşi va păstra picioarele şi va redeveni un om normal. Credem că acum, mai mult ca niciodată, este momentul ca Sibiul, sibienii, să-l răsplătească pe Ioan Flichiş pentru tot ceea ce a făcut pentru fotbalul de pe Cibin. în loc de flori şi aplauze, loan Flichiş are acum mare nevoie de mult mai decât atât. Sibiul fotbalistic, Sibiul sportiv, în general, a pierdut destule glorii, până acum, din - pur şi simplu - nepăsare, loan Flichiş e (încă) prea tânăr, n-ar trebui să fie următorul "tribut". Haideţi să punem mână de la mână şi să-i sărim în ajutor. Cei care vor să-l ajute pe Ioan Flichiş o vor putea face contactând-o pe fiica cea mică a fostului fotbalist (Ioana Flichiş, 0758/456674), sau redacţia ziarului Tribuna (Ovidiu Boica, 0747/045416). Ovidiu Boica - Domnule Huja, din nou aţi schimbat echipa din temelii. Cei rămaşi în lot din sezonul precedent sunt în minoritate...Aşa este, dar de data aceasta am făcut super echipă la Cisnăvoie. Am adus jucători unul şi unul. De testat, antrenorul Marin Tudorache a testat peste 20 de jucători, în această perioadă, dar pentru moment în lot aveţi numai 14 fotbalişti. Cum aşa? Am devenit mai pretenţioşi când e vorba de transferuri. Am învăţat şi noi câte ceva din greşelile din ediţiile precedente. Acum am adus numai fotbalişti unul şi unul. La amicalul cu CSU Voinţa am văzut vreo 4 sau 5 japonezi. Rămân toţi? Nu, doar unul singur. Am avut un vârf de atac foarte bun, jumătate japonez, jumătate libanez parcă, dar nu ne-am înţeles asupra contractului. A vrut 1.500 de euro pe lună, ceea ce, la acest nivel, este foarte mult. Nu putem să-i dăm atât, aşa că a plecat. -Ce mai aduceţi? - Suntem în discuţii cu alţi câţiva jucători, dar până nu semnează nu vă spun numele lor. Nu vrem să nu sufle alţii. - Totuşi, ceva indicii... - Va veni unul din cei 2 fraţi de la Zlatna (na, între timp, acesta, Andrei Ianc, a semnat cu FC Cisnădie). Apoi, încă un fotbalist de la Arieşul Turda, un mijlocaş extrem de talentat. Pe listă mai e un fundaş de la Alba lulia, care a fost împrumutat la Sebeş, un jucător tânăr, de 20 de ani, şi mai suntem în negocieri cu un fundaş central foarte bun, dar el nu vrea Interviu Gheorghe Ruja “Facem super echipă, d, nu promovăm, mă retrac Preşedintele echipei din Cisnădie, viceprimar Gheorghe Huja, susţine că, în această vară, fost aduşi jucători valoroşi, iar în aceste zi a completat lotul cu alţi câţiva. După două la consecutive, Huja mărturiseşte că, dacă ech nu promovează nici la finalul acestui sezon, retrage din fotbal, să joace în Liga a lli-c reușim să îl convingem la urmă, să vină la noi, că obiectivul nostr promovarea, clar. - Obiectiv îndrăzneţ, echipă schimbată din nu va fi prea greu de ai - După 2 ani în care e promovarea, nici nu r gândesc să nu arunc finalul acestui sezon, în ll-a. Dacă nu promovăm de fotbal, mă retrag. încă nu am eu noroc şi le ia locul. - Acum aveţi 14 juci lot, iar cu cei 4 de amintit, ajungem la 18. 1 prea puţini? - E problemă mare cititele. înainte plăteam 16 dintr-un contract de servicii, dar după noi ajungem la 83 la sută! rămâne legea asta, va fi în lumea sportului de la România. Nădăjduiesc te cine treb va lumii ! îndrept * sala făc