Tribuna Sporturilor, 2011 (Anul 21, nr. 1042-1091)

2011-07-25 / nr. 1070

Burchel după înfrângerea cu Grecia: "Felicit băieţii că au reuşit să revină după şocul contra Cehiei!" Antrenorul reprezentativei României unde 1-19, Lucian Burchel, şi-a felicitat jucătorii, sâmbătă seară, pentru că au reuşit să-şi revină după meciul contra Cehiei, pierdut de "tricolori" cu 3-1, în partida cu Grecia, în care românii au fost învinşi cu scorul de 0-1, în grupa A la CE. "Ţin să-i felicit pe băieţi pentru că au reuşit să-şi revină după şocul contra Cehiei, îmi pare rău că n-am putut concretiza ocaziile avute. Obiectivul în acest meci a fost să avem calitate şi abia apoi să câştigăm meciul. Dacă reuşim să-i batem pe irlandezi cu 2-0, în urma unui joc bun, suntem calificaţi. Poate vom fi mai concentraţi la finalizare. Năstăsie a solicitat schimbarea pentru că arbitrul englez i-a zis că-i va da roşu dacă nu-şi controlează intrările. Avem doi suspendaţi penru meciul cu Irlanda şi nu ştiu dacă Peteleu va putea juca", a declarat Burchel. Foto: Mediafax Australianul Cadel Evans a câştigat Turul Franţei Ciclistul australian al echipei BMC, Cadel Evans, a câştigat, ieri, în premieră Turul Franţei, impunându-se în faţa luxemburghezilor Andy şi Franck Schleck, ambii de la Leopard Trek. Victoria australianului Cadel Evans în Turul Franţei marchează triumful, la 34 de ani, al unui campion atipic, discret şi răbdător, care şi-a construit reuşita pe perseverenţă şi muncă, departe de clişeele unui erou flamboaiant, se arată într-un material al agenţiei France Presse. Evans, în vârstă de 34 de ani, este primul rutier din emisfera de Sud care câştigă Turul Franţei. Locul 4 în clasamentul general a fost ocupat de francezul Thomas Voeckler (Europcar), iar pe cinci a terminat câştigătorul ultimelor două ediţii, spaniolul Alberto Contador (Saxo Bank). Ultima etapă din acest an, disputată pe distanţa a 95 de kilometri, între localităţile Creteil şi Paris, a fost câştigată la sprint de britanicul Mark Cavendish, care i-a devansat pe norvegianul Edvald Boasson Hagen şi pe germanul Andrei Greipel. Cavendish, care s-a impus pentru a treia oară în carieră pe Champs- Elysees, a ajuns la 20 de victorii în Turul Franţei, egalându-l astfel pe luxemburghezul Nicolas Frantz, ce a reuşit această performanţă în perioada 1924-1929. Tricoul alb cu buline roşii pentru cel mai bun căţărător din Turul Franţei 5 a fost câştigat de spaniolul Samuel Sanchez (Euskaltel), iar Mark J Cavendish (HTC) a primit tricoul verde pentru cel mai bun rutier în clasamentul pe puncte. “■ Tricoul alb al celui mai bun tânăr i-a revenit francezului Pierre Rolland (Europcar), cea mai bună echipă a fost Garmin, iar francezul Jeremy Roux (FDJ) a fost desemnat cel mai combativ rutier. Primele 10 locuri în clasamentul general au fost ocupate de următorii cicliști: 1. Cadel Evans (Australia) 86412:22, 2. Andy Schleck (Luxemburg) la 1:34, 3. Frank Schleck (Luxemburg) la 2:30, 4. Thomas Voeckler (Franţa) la 3:20, 5. Alberto Contador (Spania) la 3:57, 6. Samuel Sanchez (Spania) la 4:55, 7. Damiano Cunego (Italia) la 6:06, 8. Ivan Basso (Italia) la 7:23, 9. Tom Danielson (SUA) la 6:15, 10. Jean- Christophe Peraud (Franţa) la 10:11. Cadel Evans nu renuţă niciodată. Şi motorul său este sufletul. Sâmbătă, ochii săi albaştri erau plini de lacrimi, i-a dedicat victoria fostului său antrenor, Aldo Sassi, decedat din cauza unei tumori pe creier în decembrie 2010. "El a crezut mereu în mine, mai mult decât am crezut eu. Sunt trist că nu este lângă mine. Anul trecut mi-a spus: «Sper că vei câştiga Turul Franţei, poţi face acest lucru. Este cea mai prestigioasă cursă. Dacă vei câştiga acolo, vei fi cel mai complet ciclist al generaţiei tale»", a spus Evans. Cadel nu vorbeşte niciodată de îndoielile sale. "Voinţa mea nu s-a schimbat niciodată, este aceeaşi de la 18 ani", asigură el. El a descoperit bicicleta foarte devreme, în primii săi ani, într-o comunitate aborigenă din nordul ţării, apoi într-o zonă rurală din New South Wales, însă pasiunea sa s-a oprit la opt ani, după ce a fost lovit de copita unui cal în cap şi a stat în comă o săptămână. O grea operaţie pe creier i-a lăsat o mare cicatrice pe craniu. Pentru a reuşi în ciclism, Cadei a exilat în Elveţia începând din 199 în Romandia, apoi la Tessin. Cele mai bune rezultate ale sa au fost mult timp poziţiile secunde în Dauphine 2007 şi 2008, Fleet Wallonne 2007 şi mai ales în Tur Franţei 2007 şi 2008. Mulţi au văzi în asta recunoaşterea talentului săi dar mai ales limitele sale. Australianul a învins toat prejudecăţile în 2009, când câştigat titlul mondial la Mendrisi la câţiva kilometri de casa sa. spune că acea lună septembrie anului 2009 nu a fost un declic. Palmaresul său însă s-a schimb, din acel moment cu victorii în Flech Wallonne în 2010, în Tirreno Adriatico şi Turul Romandiei în 20. După treceri pe la T-Mobile şi belgienii de la Silence (cn Davitamon şi Predictor), sosirea s la formaţia americano-elveţian BMC, construită în jurul lui şi personalităţii sale, a fost capitală. Evans mi este un campion sigi de el şi axat doar pe persoana lui. E susţine cauza Tibetului pentru a "i se repeta ceea ce s-a întâmpla culturii aborigene". "Este mereu simpatic şi atent c echipierii săi", spune despre Cade Jacques Michaud, membrul statului. "Nu lasă nimic la voia întâmplării, este foarte meticulos" explică Amael Moinard, coechipieri australianului. Evans şi-a pregătit sezonul pentru Turul Franţei, a limitat zilele de cursă preferând să se pregătească în curse pe etape, în special la Dauphine, unde contratimpul este identic cu cel din Marea Buclă. Cel mai în vârstă câştigător la Turn Franţei (din anii '20), Evans i-a depăşit pe luxemburghezii Andy , Frank Schleck, doi fraţi prezenţi pentru prima oară pe podiumul final. Andy este pentru a treia oară consecutiv pe locul doi la Turul Franței. Cadel Evans este născut la 1 februarie 1977, la Katherine (Australia), are 1.74 metri, 68 de kilograme. El este căsătorit cu o profesoară de muzică, Chiare Passerini, italiancă, pe care a întâlnit-o în 2002. Un erou foarte discret 25 - 31 iulie 201 Campionatul European under-19 Am pierdut şi ei Grecia Echipa naţională under-19 a României a fos învinsă, sâmbătă, la Berceni, în faţa a 2.600 de spectatori, cu scorul de 1-01-01, de reprezentativa similară a Greciei, în a doua etapă a grupei A de la Campionatul European. Unicul gol al meciului a fost marcat de Fortounis '37. Selecţionerul Lucian Burchel a folosit următoarea formă de echipă: Brănescu - Serediuc, Remeş, Gugu, Murgoc Benza, Walleth (Amet '69) - Stanciu, Cârstocea, Năstăs (Chitoşcă ’62) - Gavra (Roman ’46). în primul meci, România a fost învinsă de Cehia, scor 3- în celălalt meci al grupei A, selecţionata Cehiei a învins, Mogoşoaia, cu scorul 2-1 (1-1), formaţia Irlandei. Tot sâmbătă, în grupa B, Spania a învins Serbia, scor 4- prin golurile marcate de Morata '13, '22, 75 şi Juanmi '15. Etapa a lll-a a grupei A programează, marţi, 26 iulie, meciul Irlanda - România (ora 19.00, la Berceni) şi Cehia- Grec (ora 19.00, la Mogoşoaia).