Tribuna Sporturilor, 2012 (Anul 22, nr. 1094-1138)

2012-11-26 / nr. 1136

it* O ii 3 ti ti Gaz Metan - Petrolul, minut cu minut '1 - Bornescu reţine mingea trimisă în careu de Eric, pentru Bawab; '4 - Galamaz îndepărtează pericolul, la o pasă lungă, pentru iordanianul Bawab; '5 - Trtovac respinge din marginea careului mare un balon adresat lui Grozav; '8 - Bornescu reţine un balon centrat în careu de Trtovac pentru Bawab; '10 - Grozav încearcă o pătrundere individuală, dar este deposedat de Markovic; '12 - Breeveld trimite mult peste transversală, din interiorul careului mare; '15 Jeremy Bokila (Petrolul), pentru un cot In figură aplicat unui adversar; '17 - Eric șutează imprecis, dintr-o lovitură liberă, de la 25 de metri; '19 - Bawab trimite pe lângă poartă, la capătul unui atac purtat în viteză de medieșeni; '19 - Galamaz încearcă să devieze, la colțul scurt, un balon trimis în careu de Adrian Cristea, dintr-o lovitură liberă, dar medieşenii blochează; » '20,10 - Astafei înscrie cu o lovitură de cap bine plasată, în urma unei centrări a lui Llullaku, din banda stângă; '28 - Adrian Cristea primeşte în careu de la Bokila, dar defensiva medieşeana rezolva încă o dată situația; '29 Jasmin Trtovac (Gaz Metan), pentru un fault la Adrian Cristea; '29 - Cristescu ratează reluarea, la o centrare a lui Cristea, la care Pleşca a ieşit pe sub minge; '34 - Grozav ratează reluarea din centrarea lui Adrian Cristea, la colţul scurt; ► '38 Cosmin Frăsinescu - Zarko Markovic (Gaz Metan); '39 Soni Mustivar (Petrolul), pentru o intrare cu talpa în faţă; '39 Eric de Oliveira (Gaz Metan), pentru proteste; '42 Pleşca parează mingea şutată de Bokila, de la 7-8 metri, după ce acesta trecuse uşor de Sergiu Muth; '44 Nicandro Breeveld (Gaz Metan), pentru o intrare cu talpa în față, la Cristescu; ► '46 Lucian Marinescu - Adrian ’■** Cristea (Petrolul); '47 - Grozav şutează în transversală, de la 8 metri; '49 - Frăsinescu intervine salvator, în careu, în faţa lui Grozav; '50 - Bornescu scoate senzaţional la şutul lui Eric, din interiorul careului mare; '52 - Grozav scapă singur cu Pleşca şi trage în plasa laterală, din suprafaţa de pedeapsă, dar este sancţionat pentru că a preluat mingea cu mâna; '55 - Pleşca reţine mingea centrată de Opriţa, pentru Grozav; ■5â - Bawab trimite în Bornescu, din interiorul careului, după ce i-a driblat pe Mustivar și Galamaz; ■fe' ’60 Vlad Morar - Daniel Oprita (Petrolul); '62 - Morar primește în spatele apărării medieșene, de la Mustivar, dar e semnalizat în ofsaid; S '64 Ciprian Petre - Azdren Llullaku (Gaz Metan); '68 - Breeveld este faultat în careu de Galamaz, după ce primise de la Eric și preluase pe piept, penalti pentru Gaz Metan; '68 George Galamaz (Petrolul), pentru intrarea la Breeveld; '68, 20 - Bawab transformă lovitura de la 11 metri, trimițând în stânga lui Bornescu, care s-a dus în colțul opus; '72 - Eric șutează slab, de la 18 metri, după o combinație cu Bawab; '73 (Ciprian Petre (Gaz Metan), pentru o simulare, în marginea careului mare al oaspeţilor; '76 Antony Nwakaeme "Tony" - Soni Mustivar (Petrolul); '77 - Bokila deviază nefericit, la şutul lui Tony, mingea se scurge pe lângă poartă; '79 - Marinescu reia peste poartă, cu capul, din 6 metri, la o centrare a lui Avogadri; '79 Radu Zaharia - Eric de Oliveira (Gaz Metan); '83 - Zaharia este blocat în suprafața de pedeapsă de Yamissi; '89 Răzvan Pleșca (Gaz Metan), pentru trageri repetate de timp; '90 - Grozav este deposedat în careul advers de Frăsinescu; '90 Stefano Avogadri (Petrolul), pentru un atac târziu, în marginea terenului; '90+3 - Bornescu scoate cu un reflex uimitor mingea șutată de Breeveld, din interiorul careului mare; '90+4 - Lucian Marinescu trimite alături După 3 înfrângeri consecutive în campionat, victoria cu Petrolul este o veritabilă gură de oxigen pentru medieşeni. Astafei şi Bawab, golgeterii Gazului Metan, au semnat cele două goluri ale succesului de vineri seara, de pe Tîrnava Mare. Medieşenii termină turul cu 19 puncte şi, pentru moment, sunt în afara obiectivului. Urmează o dublă "de foc", până la finalul anului, cu CFR Cluj ,acasă și la Tg. Jiu, apoi jocul cu Gloria Bistrița, de pe teren propriu. ■ GAZ METAN (alb cu negru) Sistem de joc: 1-4-2-3-1 2-0 12. Răzvan Pleșca 6 3. Jasmin Trtovac 6 23. Sergiu Muth 6 25. Zarko Markovic 6 (85. Cosmin Frăsinescu38) 6 8. Ionut Buzean 6 18. Nicandro Breeveld 7 22. Aymen Tahar 6 6. Victoras Astafei 7 27. Eric de Oliveira 6,5 (16. Radu Zaharia 79) 7. Andren Llullaku 6,5 (2. Ciprian Petre ’64) 6 10. Thaer Bawab 6,5 Antrenor principal: Cristian Pustai. Antreori secunzi: Dan Matei, Flavius Şomfălean, Sandor Varo. Rezerve neutilizate: 82. Filip Loncaric, 14. Răzvan Avram, 18. Dan Roman, 7. Cristi Bud. Absenţi: Vitinho, Al. Muntean (accidentaţi), Val. Negru (suspendat), Todea, M. Ciucă. Mediaş Stadion: "Gaz Metan”. Spectatori: circa 2.000. Gazon: bun. Timp: friguros. Evoluţia scorului: 1- 0, min. 20 - Astafei; 2- 0, min. 68 - Bawab (penalti). Arbitru: Iulian Dima (Bucureşti) 6. Asistenţi: Vladimir Urzică (Piatra Neamţ) 6,5, Ciprian Danşa (Oradea) 6,5. Rezervă: Adrian Comănescu (Rm. Vîlcea). Observatori: Florin Bătrânu (Timişoara), Corneliu Fecioru (Bucureşti). Cartonaşe galbene: Trtovac ’29, Eric ’39, Breeveld ’44, C.Petre 73, Pleşca '89 / Bokila '15, Mustivar'39, Galamaz '67, Avogadri '90. Cartonaşe roşii: - / -. Petrolul (albastru cu galben) Sistem de joc: 1-4-3-3 23. Mircea Bornescu 5,5 26. Stefano Avogadri 5 4. Ruben Enza Yamissi 5 6. George Galamaz 6 21. Haubert Sytia Guilherme 5,5 10. Adrian Cristea 5 I (30. Laurenţiu Marinescu ’46) 6 5. Soni Mustivar 6 (99. Nwakaeme "Tony' 75) 5 18. Marian Cristescu 6 19. Daniel Oprita 5 (93. Vlad Morar '60) 5,5 11. Jeremy Bokila 6 7. Gheorghe Grozav. Antrenor principal: Cosmin Contra. Antrenori secunzi: Laurenţiu Roşu, Florin Tene. Rezerve neutilizate: 33. Vasili Hamutovski, 16. Ionuţ Neag, 30. Cesinha, 15. Ovidiu Hoban. Absenţi: Geraldo Alves, Younes Hamza, Cojocnean (accidentaţi), Jean Sony Alenat (menajat). Ovidiu Boica Aflată într-o situaţie ingrată, echipa medieşeană avea o misiune extrem de grea acasă, cu Petrolul, una dintre formaţiile cu pretenţii de cupele europene. Cele 3 înfrângeri din ultimele tot atâtea etape atârnau greu la gâtul medieşenilor şi al antrenorului, cel care totdeauna e considerat vinovat de eşecuri. Pândit pe la colţuri şi ameninţat, nu pe faţă însă, cu demisia, Cristi Pustai a tăcut şi şi-a pregătit echipa în cel mai mic amănunt, sacrificând spectacolul, alegând un joc mai puţin spectaculos, dar mai sigur. Unul 1-4-3-3 îndrăzneţ al Petrolului, tehnicianul Gazului Metan a revenit la formula cu 2 închizători, Breeveld şi Aymen Tahar făcându-şi datoria pe deplin. Bawab a fost singur vârf al medieşenilor, dar de fiecare dată l-au sprijinit Astafei, Eric şi kosovarul Llullaku, 3 jucători cu profil ofensiv, în vreme ce, în defensivă, linia "de frontieră" sârboromână formată din Trtovac, Muth, Markovic şi Buzean a funcţionat în mare parte "ceas". Prima repriză a fost una modestă de ambele părţi. Câteva centrări, mai multe încercări de lansări în adâncime sau pătrunderi pe benzi, rezolvate de fiecare dată de defensive. Spectacolul a fost cât de cât salvat de reuşita Gazului Metan, de la jumătatea mitanului. Mingea a ajuns în banda stângă, de la Eric, Llullaku a centrat precis, iar "omul cu cască", Victoraş Astafei, l-a ţintuit pe Bornescu pe linia porţii ('20). Cristescu ar fi putut aduce egalarea, 9 minute mai târziu, când Pleşca a ieşit pe sub minge, pe centrare, dar petrolistul nu a putut trimite spre poartă. Goal-keeperul Gazului Metan a avut ceva emoţii la pătrunderea lui Bokila pe lângă Muth, dar a reuşit să pareze, la sacrificiu ('42). Şi, cam atât... Repriza secundă a fost mai animată. Internaţionalul Gicu Grozav a avut două oportunităţi de a egala în primele minute. Tribuna __ — sporturilor » dar a greşit ţinta, din apropiere ('47), apoi a fost blocat de Frăsinescu, înlocuitorul accidentatului Markovic ('49). La celelalte buturi, Bornescu a parat cu destul efort la şutul lui Eric (’50). Acelaşi Grozav a scăpat singur cu Pleşca, dar a tras în plasa laterală. Oricum, îşi aşezase balonul cu mâna, iar centralul Iulian Dima a fost pe fază ('52). Iordanianul Bawab a făcut senzaţie, descotorosindu-se de 2 adversari, dar l-a luat drept ţintă pe Bornescu (’58). Tot Bawab a adus însă liniştea, 10 minute mai târziu. Eric a "telegrafist" un balon în careu, pentru puternicul Breeveld, care a preluat pe piept, după care a fost trântit la pământ de "muntele" Galamaz. Thaer Bawab şi-a potrivit mingea pe punctul cu var şi, după numai 2 paşi, l-a trimis pe Bornescu în dreapta şi a şutat pe colţul opus: 2-0 ('68). Eric ar fi putut încheia definitiv conturile, dar a şutat slab, din marginea careului mare (72). Ploieştenii nu au depus armele, dar vineri n-a fost ziua lor norocoasă. Bokila a deviat alături mingea şutată de Tony (77), iar Marinescu a trimis, din marginea careului mic, peste transversală (79). Ultimul cuvânt l-au avut de spus medieşenii, însă Bornescu a scos cu destul noroc mingea şutată de surinamezul Breeveld, în prelungiri. Medieşenii răsuflă uşuraţi, după acest succes, dar au viaţă grea în final de an, cu două jocuri extrem de grele, cu CFR Cluj, pe teren propriu, şi la Tg. Jiu, acolo unde au de luat o revanșă.