Tribuna Sporturilor, 2012 (Anul 22, nr. 1094-1138)

2012-12-10 / nr. 1138

10-16 decembrie 2012 UgilBergoiDlarLiga I Medieşenii au obţinut un punct din meciul de la Tg. Jiu în urma unui autogol din prelungiri. Ovidiu Boica Zeiţa Fortuna şi-a întors faţa spre medieşeni, după ce, în tur, jucătorii lui Pustai au acuzat în mai multe rânduri că sunt urmăriţi de ghinion. Gazul Metan a reuşit să egaleze, la Tg. Jiu, în prelungiri, prin autogolul lui Bogdan Rusu "Lupii negri" au făcut o primă repriză modestă, fiind conduşi la pauză. La reluare, lucrurile s-au schimbat, gaziştii au prins culoare în obraji şi numai şansa a făcut ca Mingote să scape cu faţa curată. Dar, norocul te ţine cât te ţine, iar în ultimele secunde Rusu a lovit defectuos balonul, care s-a scurs în plasă, sub privirile îngrozite ale portarului "pandurilor", în prima repriză, parcă terenul ar fi fost înclinat spre poarta lui Pleșca. Nistor a avut ocazia de a deschide scorul, dar a şutat imprecis, din centrul careului ('4). în replică, Llullaku a întârziat o fracţiune de secundă la mingea trimisă în faţa porţii de Buzean ('9). Pleşca n-a putut fi păcălit de Nistor ('14), iar Răduţ a greşit ţinta, din marginea careului mic (’18). Dominarea gazdelor a crescut de la un minut la altul, dar Pleşca a făcut minuni. Goal-keeper-ul Gazului Metan a scos senzaţional mingea şutată de Voiculeţ, apoi a parat la Rusu şi Răduţ, deşi ultimul era în ofsaid ('22). O fază fixă i-a îngenuncheat pe medieşeni. Maxim a trimis în careul mic, din lovitură liberă, iar Viera s-a desprins din marcajul lui Muth şi l-a învins pe Pleşca ('27) Gaziştii ar fi putut egala cu 10 minute înainte de pauză, când Trtovac a primit în careu, de la Breeveld, a făcut o piruetă şi a şutat, dar balonul s-a scurs milimetric pe lângă bară. Repriza secundă a fost total diferită faţă de primele 45 de minute. Eric a fost principalul pericol pentru poarta lui Mingote. La 8 minute de la reluare, fotbalistul "cariocas" a fost lansat, la limita ofsaidului, de Buzean, a scăpat singur cu Mingote, dar nu i-a ieșit driblingul, iar goal-keeper-ul a reuşit să-i sufle mingea. Peste alte 4 minute, brazilianul a așezat mingea la vinclu, ca și cum ar fi pus-o cu mâna, dar portarul "pandurilor" a respins în corner. Și, tot Eric a trimis cu boltă, din marginea careului mare, balonul căzând pe transversală ('59). Nici nou-intratul Bawab n-a avut mai mult noroc, reluând milimetric pe lângă bară, din interiorul careului mare (65 şi 71). Puţin a lipsit ca Răduţ să facă 2-0, mingea şutată de fostul stelist, din marginea careului mare, trecând milimetric pe lângă bară (79). Medieşenii au cerut penalti, la o intervenţie a lui Mamele la Dan Roman, dar centralul Miron a fost de o cu totul altă părere. Jocul se îndrepta spre o nouă victorie a "pandurilor", după acel 2-0 din tur, de la Mediaș. De la margine s-au arătat două minute de prelungire, iar medieșenii au luat foc. A picat însă acea fază ciudată, din ultimele secunde, când balonul reluat de Zaharia l-a lovit în genunchi pe Rusu, apoi s-a scurs în plasa porții, sub privirile înmărmurite ale lui Viera și ale portarului. Horoba: “Am încredere că vom termina pe locul T Cosmin Prişcă - Domnule Horoba, ce părere aveţi despre meciul de la Tg. Jiu? Sunt mulţumit de rezultat, pentru că s-a făcut dreptate în ultimele secunde ale jocului, deoarece în partea secundă am dominat total jocul şi ar fi fost nedrept să ne fi întors acasă fără vreun punct, în a doua repriză am fost peste adversar, iar acest punct reprezintă o gură de oxigen pentru noi. Echipa a demonstrat că are valoare. „ Despre cauzele care au dus la evoluţii slabe în tur o să avem timp în vacanţa de iarnă să facem o analiză, pentru a corecta punctele slabe şi de a lua măsuri pentru ca, în retur, să atingem obiectivul. Chiar şi aşa, eu unul sunt convins că, deşi suntem acum pe locul 12, putem să ne îndeplinim obiectivul, clasarea pe locul 7. M Turul e istorie, iar din retur s-au jucat deja meciuri. Aţi avut tot timpul la dispoziţie pentru a vă o părere, care sunt punctele forte şi unde "scârţâie" /// ÎIMÎUÎL echipa... Sincer, îmi cam pare rău că se termină sezonul acum, deoarece am avut rezultate relativ bune în ultimele partide. Se poate afirma că am demonstrat încă din debutul campionatului că avem valoare, însă paradoxal, nu am reuşit să continuăm jocul bun de-a lungului acestei prime părţi a campionatului. Tot la plusuri, aş menţiona faptul că, în afara Rapidului, am luat puncte tuturor participantelor în cupele europene Problema este că, împreună cu antrenorii, trebuie să găsim cauzele care au stat la lipsa de motivaţie faţă de echipele de nivelul nostru. - în urmă cu câteva zile aţi surprins pe multă lume prin parafarea unui acord cu gruparea italiană AC Milan... Acest acord intră tot în categoria plusurilor. în câteva zile o să explic exact despre ce este vorba în protocolul de colaborare. Cu siguranţă va fi un câştig extraordinar pentru Gaz Metan, în conjunctura actuală. Am discutat cu cei de la Milan, ne-am pus de acord, iar într-un timp cât mai scurt urmează să vorbim şi despre împrumutul câtorva fotbalişti, pentru a acoperi posturile pe care le avem deficitare. O să vedeţi feţe noi în iarnă, începând cu perioada pregătire din Turcia. Ca o noutate, vă pot spune încă de pe acum că, în perioada 1-16 februarie, vom pleca într-un stagiu de pregătire în Turcia, unde mergem de câţiva ani. Am stabilit programul, iar în prezent se lucrează la perfectarea meciurilor de verificare. Tot în premieră vă spun că iubitorii fotbalului medieşean vor putea urmări partidele amicale din Antalya la televizor, deoarece suntem în discuţii avansate ca meciurile să fie transmise la televizor, în ţară. Pe final, o întrebare şi din baschet. Marţi seara, echipa lui Marcel Ţenter joacă ultimul meci în grupele FIBA Eurochallenge. Cum caracterizaţi parcursul în competiţia europeană, având în vedere faptul că Gaz Metan e deja calificată în faţa superioară? - Practic, suntem singura echipa românească ce a reuşit să se califice în primăvara europeană la baschet. Este un lucru frumos că am reuşit această performanţă chiar înainte de ultima etapă. Păcat că, în campionat, nu ne putem concentra şi am pierdut jocuri importante pe teren propriu. Poate s-a acumulat şi o anumită stare de oboseală, pentru că nu este simplu să joci în două competiţii. Preşedintele Gazului Metan vorbeşte despre jocul de la Tg. Jiu, despre parcursul echipei în campionat, precum şi despre echipa e baschet a clubului. Totodată, Horoba declară că Gaz Metan a semnat un contract de colaborare cu celebra AC Milan. ■ HiliiiSnllîlihlli mmmm ■ ■Ki GAZ METAN I 18. Bogdan Unguruşan 6. Iulian Mamele 3. Ousmane Viera (cpt.) 2. Alexandru Vlad 10. Claudiu Voiculeț (8. Călin Cristea 77) 16. Dan Nistor 4. Bogdan Rusu 28. Alexandru Maxim (21. Karim Boutadjine ’90+1) 27. Valentin Lemnaru (99. Deivydas Matulevicius ’46) 90 Mihai Răduţ Antrenor principal: Petre Grigoraş. Antrenori secunzi: Marian Dinu, Dan Moţei. Rezerve neutilizate: David Lazar, 26. Ionuţ Tătaru, 23. Ionuţ Rada II, 30. Alin Ignea. Absenţi: Pleaşcă (suspendat), Băcilă, Al. Grigoraş, Ibeh (accidentaţi). 1-1 [l di :) (negru complet) Sistem de joc: 1-4-2-3-1. 12. Razvan Pleşca 3. Jasmin Trtovac 23. Sergiu Muth 85. Cosmin Frăsinescu 8. Ionuţ Buzean 21. Cristian Todea (cpt.) 18. Nicandro Breeveld 14. Răzvan Avram (16. Radu Zaharia ’46) 15. Valentin Negru (10. Thaer Bawab ’46) 7. Azdren Llullaku (18. Dan Roman 77) 27. Eric de Oliveira Antrenor principal: Cristian Pustai. Antrenori secunzi: Dan Matei, Flavius fălean, Sandor Van. Rezerve neutilize e: 1. Alexandru Gr Ivan Vukadinovic Dan, 17. Cipriani . Absenţi: Victoraş Astafe Tahar, Ciprian Petre, Cristi Bud, Mădălin Ciucă, Costin Gheorghe,Alex Munteanu, Vitinho (accidentaţi), Zarko Markovic (suspendat). SomStadion: "Pandurii". Spectatori: 700. Gazon: bun, deszăpezit. Timp: friguros. Evoluţia scorului: 1-0, min. 27 - Viera; 1-1, min. 90+2 - B. Rusu (autogol). Arbitru: Florin Miron (Bucureşti). Asistenţi: Valentin Avram, Eduard Ungureanu (ambii Bucureşti). Rezervă: George Rădulescu (Bucureşti). Observatori: Marian Dorobanţu (Buzău), Ion Turculeanu (Craiova). Cartonaşe galbene: Unguruşan '48, Al. Vlad ’54/R. Zaharia'61. Cartonaşe roşii: - / -. Raportul şuturilor: 13-8 (pe poartă 4-3). Cornere: 1-2. Ofsaiduri: 4-1. Raportul faulturilor: 17-13. Omul meciului: Eric de Oliveira (Gaz Metan), ab. 28. Florin Kilache. Cymen Pîrvulescu: "A fost un schimb de replici, dar ne-am împăcat după meci” Eugen Pîrvulescu, preşedintele executiv al “pandurilor”, a explicat incidentul din finalul meciului de vineri seara. Oficialul gorjenilor a lăudat ultimele rezultate obţinute de trupa condusă de tehnicianul Cristi Pustai, pe care o vede în finalul sezonului competiţional în prima jumătate a clasamentului. Amănunte în ediţia de mâine a cotidianului Tribuna.