Tribuna Sporturilor, 2014 (Anul 24, nr. 1190-1237)

2014-07-28 / nr. 1217

Joi, 17 iulie - Prologul Favoriţii, mai la urmă 9 ’ Desfăşurat pe o distanţă de aproape 2 kilometri şi jumătate, Prologul i-a pus la grea încercare pe cei peste 100 de rutieri deoarece aceştia aveau de străbătut un traseu ce includea 5 tipuri de pavaj, prin centrul vechi al Sibiului. Etapa a fost câștigată de belgianul Olivier Pardini (Verandas Wilems), care a fost astfel primul ce a îmbrăcat tricoul galben. Pe locul secund s-a clasat italianul Diego Rosa, în vreme ce al treilea a fost suedezul Michael Olsson de la echipa Ringeriks Kraft. Tricoul portocaliu, al celui mai bun tânăr ciclist (U23), a fost adjudecat tot de un belgian de la Veranda Wilems, Emiel Wastyn. Tricoul roşu, al celui mai bun român, a ajuns la Andrei Nechita, de la echipa italiană MG Kvis Wilier. O primă concluzie s-a desprins, după Prolog, aceea că favoriţii nu s-au omorât cu firea, păstrându-şi forţele pentru a doua zi. Slovenul Matej Mugerli (Adria Mobil) a terminat cursa în 3'15'58 (pentru comparaţie, câştigătorul Prologului, belgianul Pardini, a avut 3'11'35), grecul Ioannis Tamuridis de la SP Tableware cu timpul de 3'18'17, iar Davide Rebellin, italianul de la CCC Polsat, a trecut linia de sosire cu timpul 3’18'59. Vineri, 18 iulie-Etapa I "The Road to Hell” Prima etapă ("Banca Comercială Carpatica") i-a solicitat pe rutieri la maxim. După ce au pedalat 140 de kilometri pe traseul Sibiu - Agnita - Cincu - Voila - Voievodeni - Sâmbăta de Sus - Victoria - Cârţişoara, aceştia au început căţărarea pe pantele Masivului Făgăraş. O căţărare de categorie specială, cu o lungime de 22,6 km, panta medie de 6,11 la sută şi panta maximă de 12,1 la sută, denumită de concurenţii primei ediţii "The Road to Hell" (specialiştii ştiu de cel). Printre nori, valuri de ceaţă şi picături de ploaie, Radoslav Rogina (Adria Mobil) a ajuns primul la capătul ascensiunii de la Bâlea Lac 2.036 metri). Croatul i-a lăsat în urmă cu 80 de secunde pe coechipierul său, Primoz Rogljic, pe câştigătorul de anul trecut, italianul Davide Rebellin (CCC Polsat). Rebellin l-a învins din nou pe Frederik Witman, cu care s-a duelat aul trecut tot pe urcarea de la Bâlea Lac. în primii 10 sosiţi s-au aflat şi doi ciclişti de a echipa pro-continentală Androni Giocattoli, Gianfranco Zilioli şi Alessio Taliani, pe locurile 8, respectiv 9, în urna acestei victorii Rogina prelua conducerea în clasamentul general individual şi, totodată, tricoul galben. Pe lângă acesta, Rogina a mai primit şi tricoul verde, al celui mai bun căţărător. în urma succesului lui Rogina, calculele specialiştilor erau cam aruncate în aer, în mod normal, favoriţi erau consideraţi cicliştii de la CCC Polsat şi Androni Giocattoli, dar cei de la Adria Mobil le-au luat-o înainte. Slovenii au luat şi tricoul portocaliu al celui mai bun tânăr (U23). Cel mai bun român a fost Oleg Berdos, sosit la Bâlea Lac pe 13. Nu mai puţin de 6 ciclişti din cele două echipe naţionale ale României au abandonat cursa (2 de la naţionala A şi 4 de la B). La echipe, după prima etapă conducea Adria Mobil, urmată de Androni Giocattoli la distanţă de 84 de secunde şi Ringeriks Kraft la un minut și 52 de secunde. Sporturi 28 iulie - 3 august 2014 ţ ccl Iliţ ! Despre ediţia 2014 a Turului Ciclist al Sibiului scriem la trecut. A trecut o săptămână de la încoronarea lui Regina şi a echipei Adina, iar acum vom face, în cele ce urmează, un rezumat al competiţiei rutiere cu cea mai mare importanţă din România. Ovidiu BOICA Alături de Red Bull Romanises, Raliul Sibiului şi Sibiu Open. Turul Ciclist al Sibiului este, în 2014, una dintre competiţiile sportive majore găzduite de oraşul de pe malurile Cibinului. A trecut deja o săptămână de când Radoslav Rogina şi Adina Mobil au câştigat ediţia 2014, iar în cele ce urmează vom parcurge acest eveniment etapă cu etapă, de la primul şi până la kilometrul 500. Sâmbătă, 19 iulie - Etapa a ll-a Polonezii îşi iau revanşa După ce, cu o zi înainte, pe urcarea de la Bâlea Lac, slovenii de la Adria Mobil au făcut legea, sâmbătă a venit rândul celor de la CCC Polsat să-şi ia revanşa, la Păltiniş. Etapa a ll-a a fost câştigată de Branislav Samoilau (4 ore, 20 minute, 19 secunde). Acesta a fost urmat de slovenul Primoz Rogljic şi de Davide Rebellin. Ultimul şi-a luat oarecum revanşa în faţa lui Radoslav Rogina, însă cu atât de puţin încât numai la fotofiniş s-a făcut departajarea. Victoria lui Rebellin însă nu a reuşit să micşoreze ecartul faţă de Rogina, în clasamentul general conducea Rogina, care şi-a păstrat astfel tricoul galben. Acesta Etapa a lll-a A, de contratimp pe echipe, 17 km, a fost câştigată de pro-continentala CCC Polsat cu timpul de 19 minute şi 40 de secunde, urmată la 20 de secunde de slovenii de la Adria Mobil şi la 33 de echipa germană era urmat de Rogljic (la T07") şi de Rebellin (la de 1'2"). Tricoul roşu, al celui mai bun român, a fost adjudecat de Oleg Berdos de la Tuşnad Cycling Team, iar tricoul portocaliu, al celui mai bun tânăr ciclist (U23), a ajuns la Novak Domen, de la Adria Mobil. Tricoul verde i-a revenit lui Primoz Rogljic, la fel ca și tricoul alb, în vreme ce tricoul albastru, al sprinterilor, i-a revenit olandezului Bram Nolten de la Parkhotel Valkenburg. La echipe, Adria Mobil continua să conducă, urmată fiind de Androni Giocattoli, la distanță de T39", şi Ringeriks Kraft (la 2'24"). LRT Brandenburg. Cu acest rezultat Radoslav Rogina și-a păstrat tricoul galben înaintea ultimei etape, iar Davide Rebellin a urcat pe locul 2 în clasamentul general individual, în fața slovenului Primor Rogjlic. Duminică, 20 iulie - Etapa a lll-a A CCC Polsat câștigă contratimpul pe echipe 1. 1. ^ c /. / -