Tribuna Sporturilor, 2016 (Anul 26, nr. 1288-1336)

2016-07-04 / nr. 1312

4-10 iulie 2016 Sporturi Ovidiu BOICA 4 iulie 1971. Stadionul "23 August" din Capitală, în tribune, 40.000 de spectatori aşteaptă confruntarea dintre Steaua şi Dinamo, în finala Cupei României, în deschiderea acestuia însă, pe gazon intră echipele de juniori I ale Clubului Sportiv Şcolar Sibiu şi Petrolului Ploieşti. E finala Campionatului Naţional, meciul de totul sau nimic, un meci cu trofeul pe masă. 80 de minute nu sunt suficiente pentru a se face departajarea. Aşa, se trece la loviturile de la 11 metri... Norocul le surâde sibienilor, care obţin astfel primul titlu de campioni naţionali din istoria fotbalului de pe Cibin. Medaliile atârnă la gâtul eroilor noştri, tinerii fotbalişti Tulcea, Muscă, Marcu, Vîrlan, Dopp, Schell, Hintea, Olaru, Munteanu, Bratu, Gunnesch, Lodea, Mohan, Bogdan, Mutu şi Şoartă. La 45 de ani distanţă, eroii acelei zile s-au întâlnit încă o dată pentru a rememora clipele fericite trăite pe "23 August". "A fost o performanţă extraordinară pentru noi la acea vreme. A fost ceva de vis, şi acum, dacă stau şi mă gândesc bine, îmi aduc aminte cum a decurs acel meci. Când am intrat pe teren nu ne venea să credem. Jucam în faţa a 40.000 de oameni. Evoluam în deschiderea partidei dintre Steaua şi Dinamo. Nu ştiu de ce, dar tot stadionul parcă ţinea cu noi. Când am auzit acel vuiet al mulţimii ni s-a ridicat părul pe noi. Deşi dom' profesor încerca totdeauna să programeze partidele noastre în deschiderea meciurilor CSM- ului de la acea vreme, totuşi nu exista să fie mai mult de 1.000, 2.000 de spectatori. Altfel, nu erau decât prietenii, cunoscuţii la meciurile noastre. Vă daţi seama ce însemna pentru noi un stadion arhiplin de 40.000 de oameni”, rememorează Ioan Bratu, unul dintre componenţii acelei echipe. "în prima repriză am jucat bine. Am fost acolo! Faze ei, faze noi, dar în a doua repriză, cel puţin, pe final ne-am cam mutat. Adevărul e că era o temperatură caniculară. Noi nu eram atât de obişnuiţi cu astfel de temperaturi. Cei din Ploieşti, fiind mai aclimatizaţi cu astfel de călduri, au rezistat mai bine, dar nici noi nu ne-am lăsat. Am rezistat până la final, iar la penaltiuri am fost mai precişi. Oricum, a fost ceva incredibil. A fost încununarea cu succes a unui sezon extraordinar, în care am pierdut un singur meci, în rest, au fost doar victorii. Ţin minte că, după meci, mi-a luat un interviu Ovidiu Ioaniţoaia. Am rămas şi astăzi prieten cu el”, spune, la rândul său, Eduard Schell, căpitanul echipei de la acea vreme. Respect pentru dom' ______profesor!______ Toţi foştii componenţi ai echipei spun că marele merit pentru acea performanţă îi aparţine profesorului Traian Tudoran. "Era un om atât de blând şi în acelaşi timp exigent, încât nu aveai ce să-i spui. Niciodată nu striga la tine. El doar se uita la tine şi zâmbea. Chiar şi atunci când greşeai! De ruşine, nu făceai altceva decât să încerci să îţi corectezi greşelile. Ţin minte că nu puteai fi component al echipei decât dacă aveai medii peste 7. într-un an am făcut ce am făcut şi am rămas corigent la contabilitate. Când am mers în cantonament, eu nu aveam voie să ies din vestiar şi trebuia să învăț. Mi-a prins bine aceea pedeapsă pentru că după acea am luat cred că cea mai bună notă din teza de pe trimestrul următor. Dom' profesor nu a fost un simplu antrenor. A fost un formator de oameni, de caractere”, își aduce aminte Alexandru Lodea. * Citat dintr-o scrisoare trimisă de marele antrenor român Pişti Kovács către profesorul Traian Tudoran ”... m-a bucurat câştigarea Campionatului Naţional de juniori cât şi primirea distincţiei Meritul Sportiv! ...am discutat mult cu tine, despre fotbal şi eforturile tale cu echipele de pitici şi juniori din Sibiu (plus confecţionarea tricourilor acasă de mama ta şi alte mătuşi) ... ne-a rămas sentimentul ferm că am făcut câte ceva pentru fotbalul nostru! ... îţi trimit aceste rânduri sumare ca semnal al stimei mele personale pentru ce ai făcut pentru fotbal.....!!!!!”...Cu stimă şi drag "Puştiule O nea Pişti Kovács". ASTĂZI SE ÎMPLINESC 45 de ani de la câştigarea titlului naţional de juniori I de către echipa CSŞ Sibiu Echipa pregătită la acea vreme de prof. Traian Tudoran a câştigat la penaltiuri finala cu Petrolul Ploieşti, disputată pe "23 August", în faţa a 40.000 de spectatori. Ediţia din acest an a Turului Ciclist al Sibiului se bucură de prezenţa la start a cinci echipe pro-continentale. Trei dintre acestea au concurat şi în Turul Italiei. Turul Ciclist al Sibiului 2016 are categoria superioară UCI 2.1 şi se va desfăşura în perioada 6-10 iulie. Prima zi va fi dedicată Prologului, care se va desfăşura, conform tradiţiei, în centrul istoric al Sibiului. TURUL CICLIST AL SIBIULUI 5 echipe pro-continentale la start Turul Ciclist al Sibiului are pentru prima dată la start un număr atât de mare de echipe pro-continentale. IWQURRDT Ovidiu BOICA Prima etapă măsoară 193,5 km şi se va desfăşura pe traseul Sibiu - Agnita - Cincu - Sâmbăta de Jos - Avrig - Cisnădie - Răşinari - Călugăru - Gura Râului - Poplaca - Sibiu. Etapa a ll-a se întinde pe o lungime de 210 km, pe traseul Sibiu - Pelişor - Moşna - Mediaş - Slimnic - Ocna Sibiului - Cristian - Săcel - Sălişte - Gura Râului - Călugăru - buclă Răşinari - Orlat - Gura Râului - Călugăru - Păltiniş (1450 m). Etapa a II-a este o noutate absolută pentru Turul Ciclist al Sibiului, un contratimp individual de 7 km, în urcare la Bâlea Lac (2035 m). Ultima etapă va avea, conform tradiţiei, finişut în centrul Sibiului, în Piaţa Mare. Va fi o etapă de 143 km, pe următorul traseu: Sibiu - Poplaca (circuit) - Orlat - Cristian - Şura Mică - Ocna Sibiului - Slimnic - Sibiu. Tamma _ __ e sporturilor ] Echipe participante Androni Giocattoli Sidermec (Italia), pro-continentală One Procycling (Marea Britanie), pro-continentală CCC Sprandi Polkowice (Polonia), pro-continentală Vini Fantini - Nippo (Italia/Japonia), pro-continentală Colo Quick - Cult (Danemarca), pro-continentală Cycling Academy Team (Israel), continentală Team Soigneur (Danemarca), continentală Christina Jewelry (Germania), continentală Stradalii Bike Aid (Germania), continentală Unieuro Wilier Trevigiani (Italia), continentală D'Amico Bottecchia (Italia), continentală Tusnad Cycling Team (România), continentală România U23 Parkhotel Valkenburg (Olanda), continentală Dukla Banska Bystrica (Slovacia), continentală Echipa naţională a Bulgariei GM Europa Ovini (Italia), continentală Team Differdange Losch (Luxemburg), continentală Synergy Baku Cycling Project )Azerbaidjan) - continentală