Tribuna Sporturilor, 2018 (Anul 28, nr. 1386-1434)

2018-08-06 / nr. 1415

6 xV Fonal EUROPA LEAGUE / FCSB - RUDAR VELENJE 4-0 (2-0 IN TUR) Set la zero! Fiţi haiduci cu Hajduk! Echipa de fotbal FCSB a învins, joi seara, formaţia slovenă NK Rudar Velenje cu scorul de 4-0 (1-0), într-o partidă disputată pe ’’Arena Naţională” din Capitală, şi s-a calificat în turul 3 preliminar al Europa League. Golurile echipei bucureştene au fost marcate de Florin Tănase, Olimpiu Moruţan, Florinel Coman şi Daniel Benzar. în partida tur din Slovenia, FCSB se impusese cu scorul de 2-0. FCSB a început meciul cu Rudar în ofensivă, creându-şi mai multe ocazii, cele mai importante aparţinându-le lui Jakobis (’11) şi Pintilii (’13). Scorul a fost deschis însă din lovitură de la 11 metri acordată de arbitrul rus Sergei Ivanov în minutul 21, în urma unui fault al lui Domagoj Mute asupra lui Mihai Bălaşa. Responsabilitatea executării penaltiului i-a revenit lui Florin Tănase, care a înscris cu un şut plasat lângă bara din stânga portarului Anze Malnar (’22). După deschiderea scorului vicecampioana României nu a mai forţat, permiţând slovenilor să atace mai mult. Chiar şi aşa însă, Rudar Velenje nu şi-a creat ocazii de a marca în prima repriză, în minutul 28, jucătorii sloveni au solicitat o lovitură de la 11 metri după ce o minge centrată de pe partea stângă l-a lovit în braţ pe Ovidiu Popescu, aflat în careul propriu. Centralul însă a considerat că nu trebuie acordat penalti şi a lăsat jocul să continue. FCSB şi-a majorat diferenţa pe tabela de marcaj în minutul 49, când Moruţan a luat o acţiune pe cont propriu în banda stângă, a driblat trei adversari în careu şi a înscris cu un şut la colţul lung. Două minute mai târziu putea fi 3-0, însă Gnohere a trimis din 6 metri în bară, mingea sărind apoi în braţele portarului Anze Malnar. Formaţia slovenă putea înscrie în minutul 62, dar Kamara a şutat pe lângă poarta apărată de Bălgrădean după o pasă a lui Pisek. Florinei Coman a dus scorul la 3-0 în minutul 68 când a fructificat o centrare la firul ierbii a lui Antonio Jakobs. Kamara a semnat cea mai mare ocazie a echipei oaspete în minutul 81, șutul său din foarfecă fiind prins cu dificultate de Cristian Bălgrădean. Tabela a fost închisă de Daniel Benzar în prelungiri, el înscriind printre picioarele portarului advers după o pasă în adâncime a lui Moruţan. Formaţia condusă de Nicolae Dică va evolua în turul 3 preliminar împotriva formaţiei croate Hajduk Split, la care evoluează şi fundaşul român Steliano Filip. Hajduk Split s-a calificat în turul 3 după 1-0 pe teren propriu şi 3-2 în deplasare cu Slavia Sofia. FCSB: Bălgrădean - Ov. Popescu, Planic, M. Bălaşa, Junior Morais - Pintilii (Qaka ’59), Dr. Nedelcu - Jakobs, FI. Tănase (cpt.) (Gnohere ’46), Moruţan - FI. Coman (D. Benzar 74). Antrenor: Nicolae Dică. Viitorul, fără... viitor în Europa Echipa de la malul mării a părăsit Europa League după ce a fost învinsă în deplasare, cu scorul de 3-1 (1-0), de formaţia olandeză Vitesse Arnhem, joi seara, în manşa secundă a turului II preliminar, în prima manşă, disputată la Ovidiu, scorul a fost egal, 2-2. Vitesse a dominat prima repriză a meciului cu Viitorul, dar constănţenii au avut două mari ocazii de gol, ambele ratate însă de Janis Hagi. în minutul 7, căpitanul Viitorului nu a reuşit să-l învingă pe portarul Eduardo, după o recuperare a balonului în apropierea careului olandez. Opt minute mai târziu, goalkeeper-ul lui Vitesse a respins greşit un balon, care a ajuns la Hagi, însă decarul român nu a nimerit poarta. Olandezii au deschis scorul în minutul 23, prin Tim Matavz, care a trimis balonul în poartă în urma unui corner. Iniţial, site-ul UEFA i-a atribuit golul lui Jake Clarke-Salter. Vitesse a mai ratat câteva bune ocazii pe parcursul primului milan, trimiţând de două ori mingea în bară, prin Alexander Büttner (’22) și Bryan Linssen ('41). Echipa olandeză și-a majorat avantajul după pauză, prin căpitanul Bryan Linssen (’48), însă Viitorul a replicat imediat şi a redus din handicap prin Denis Drăguş, autorul unei ’’duble” pentru constănţeni în prima manşă. Acesta a trimis balonul în poartă din interiorul careului, după o centrare a lui Lima (’50). Vitesse a rămas însă echipa mai ofensivă, reuşind să-şi majoreze avantajul prin Roy Beerens, în urma unei mari greşeli a defensivei constănţene (77). După cel de-al treilea gol al gazdelor, Viitorul a dat o replică palidă, iar olandezii au dominat finalul jocului, obţinând o calificare meritată în faza următoare. Vitesse va avea ca adversară în turul al treilea preliminar al Europa League echipa elveţiană FC Basel, eliminată în preliminariile Ligii Campionilor de PAOK Salonic, formaţie antrenată de Răzvan Lucescu, în primul tur preliminar al Europa League. FC Viitorul a eliminat-o pe Racing Union Luxemburg cu scorul general de 2-0. FC VIITORUL: Cojocaru - Mailson Lima, Bg. Ţîru, Mladen, De Nooijer - VI. Achim, T. Băluţă (Hodorogea 71), Vină -I. Hagi (cpt.), D. Drăguş, Lyes Houri (A. Ciobanu ’46). Antrenor: Gheorghe Hagi. 6-12 august 2018 Ce au făcut românii în Europa League Sparta Praga şiAZAlkmaar, echipe la care joacă fotbalişti români, au fost eliminate din Europa League, în timp ce Sevilla, fostă câştigătoare a competiţiei, RB Leipzig şi Atalanta Bergamo, s-au calificat în turul al treilea preliminar. Doi jucători români, Liviu Antal şi Gabriel Tamaş, au oferit pase de gol în meciurile jucate de echipele lor joi seara, în manşa secundă a turului al doilea preliminar. Zalgiris Vilnius (Lituania) s-a calificat în turul al treilea preliminar după 1-1 în deplasare cu FC Vaduz (Liechtenstein), balticii învingând în primul joc cu 1-0. Antal, care a fost înlocuit în minutul 90+2 de Serge Nguradzi (ex-Astra Giurgiu), a pasat decisiv la golul echipei sale, marcat de Tomas Simkovic (’66), după ce Jodel Dossou (’34) a deschis scorul. Hapoel Haifa a obţinut calificarea după victoria cu 1-0 reuşită pe terenul echipei FH Hafnarfjoerdur (Islanda), scorul fiind egal, 1-1, în prima partidă. Gabriel Tamaş a pasat decisiv la golul semnat de Eliyahu Elbaz (’68). Sparta Praga a învins formaţia sârbă Spartak Subotica cu 2-1, după 0-2 în primul meci. Portarul Florin Niţă şi mijlocaşul Nicolae Stanciu au fost integralişti la cehi, Alexandru Chipciu a fost înlocuit în minutul 90+6, iar Bogdan Vătăjelu a fost introdus pe gazon în minutul 85. Josef Sural (28) şi Srdjan Plavsic (’66) au marcat pentru Sparta, iar Bojan Cecaric (75), din penalti, a marcat pentru Spartak, care a jucat în zece oameni din minutul 82 (eliminat Milan Marcic). AZ Alkmaar a ratat calificarea, deşi a dispus cu 2-1 de Kairat. Kazahii câştigaseră în primul joc, pe teren propriu, cu 2-0. Dorin Rotariu a jucat 53 de minute laAZ, iar apoi a fost înlocuit cu Nass Bel Hassani. Lech Poznan a reuşit să se califice după prelungiri în faţa echipei Şahtior Soligorsk (Belarus), de care a dispus cu 3-1, după prelungiri, în primul joc scorul a fost egal, 1-1. Danezul Christian Gutkiaer a reuşit un hat-trick ('15, '94, '118), iar pentru Şahtior a înscris Denis Laptev (79). De remarcat că belaruşii au avut trei eliminaţi, Serghei Balanovici(117), Denis Laptev ( 20) şi Pavel Rîbak(120). Mijlocaşul român Mihai Răduţ a fost introdus pe gazon în minutul 89. FC Ufa a smuls calificarea în final (1 -1), prin golul marcat de Bojan Jokic (’87), după ce NK Domzale deschisese scorul prin Lovro Bizjak (’50). în prima manșă scorul a fost de asemenea egal, 0-0. Ionut Nedelceanu a fost integralist la echipa rusă, atacantul nigerian Kehinde Fatai (ex-Astra) a fost înlocuit în minutul 69, iar mijlocașul moldovean Cătălin Carp (ex-CFR Cluj, FC Viitorul, FCSB) a fost introdus în minutul 73. Fundaşul român Gabriel Enache a obţinut calificarea cu Partizan Belgrad, după 1-1 în deplasare cu Trakai (Lituania). Partizan, care s-a impus în primul joc cu 1-0, a egajat prin Nemanja Miletic (’45), după ce balticii deschiseseră scorul prin Evgheni Osipov (’9). Echipa sârbă a jucat aproape o repriză în zece oameni, Seydouba Soumah fiind eliminat în minutul 53. Mijlocaşul român Alexandru Creţu a intrat în minutul 86 la NK Maribor, în locul lui Luka Zahovic. Slovenii s-au calificat în turul al treilea preliminar după 2-0 cu Cihura Sacihere (Georgia). In prima manşă scorul a fost egal, 0-0. Mijlocaşul Bogdan Gavrilă a evoluat 71 de minute pentru Valletta FC, învinsă cu 2-1 acasă de Zrinjski Mostar, după 1-1 în prima manşă. Fundaşul Răzvan Horj a intrat în minutul 88 în locul lui Robert Litauszki, la Újpest, învinsă acasă de Sevilla cu 3-1, după ce ibericii s-au impus cu 4-0 în prima manşă. Portarul Gabriel Sava a fost rezervă la Dundalk, întrecută de AEK Larnaca în Cipru cu 4-0, după 0-0 în primul joc. Dinamo Brest, echipă prezidată de Diego Maradona, a obținut o calificare dramatică, după 1-1 în Grecia cu Atromitos, pe care o învinsese în prima manșă cu 4-3. Golul calificării a fost marcat de Pavel Nehaiak, în minutul 90+5. EUROPA LEAGUE, TURUL 2 PRELIMINAR Marţi, 31 iulie (+) Pjunik (Armenia) - Tobol Kostanai (Kazahstan) 1 -0 (în tur 1 -2) Miercuri, 1 august Fola Esch (Luxemburg)-(+)KRC Genk (Belgia) 1-4 (0-5) Joi, 2 august (+) Alaşkert FC (Armenia) - Sutjeska Niksic (Muntenegru) 0-0 (1 -0) Laci (Albania) - (+) Molde (Norvegia) 0-2 (0-3) (+)AS Trencin (Slovacia)-Gornik Zabrze (Polonia) 4-1 (1-0) (+) AEK Larnaca (Cipru) - Dundalk (Irlanda) 4-0 (0-0) Flora Tallinn (Estonia) - (+) APOEL Nicosia (Cipru) 2-0 (0-5) Valletta FC (Malta) - (+) Zrinjski Mostar (Bosnia) 1-2 (1-1) Slavia Sofia (Bulgaria) - (+) Hajduk Split (Croaţia) 2-3 (0-1) (+) Dinamo Minsk (Belarus) - Dunajska Streda (Slovacia) 4-1 (3-1) Trakai (Lituania)-(+) Partizan Belgrad (Serbia) 1-1 (0-1) Lillestroem SK (Norvegia) - (+) LASK Linz (Austria) 1 -2 (0-4) RK Haecken (Suedia) - (+) RB Leipzig (Germania) 1-1 (0-4) Lincoln Red (Gibraltar) (+)The New Saints (Țara Galilor) 1-1 (1-2) (+) Mariupol (Ucraina) - Djurgarden (Suedia) 2-1, după prelungiri (1 -1) (+) Apollon Limassol (Cipru) - Zeljeznicar (Bosnia) 3-1 (2-1) (+) Progres Niedercom (Luxemburg) - Honved (Ungaria) 2-0 (0-1) Sparta Praga (Cehia) - (+) Spartak Subotica (Serbia) 2-1 (0-2) Admira Wacker (Austria) - (+) TSKA Sofia (Bulgaria) 1 -3 (0-3) AIK Solna (Suedia) - (+) Nordsjaelland (Danemarca) 0-1 (0-1) FC Vaduz (Liechtenstein)-(+)Zalgiris Vilnius (Lituania) 1-1 (0-1) Atromitos (Grecia) - (+) Dinamo Brest (Belarus) 1-1 (3-4) (+) Slovan Bratislava (Slovenia) - Balzan FC (Malta) 3-1 (1-2) Vikingur (Feroe) - (+) Torpedo Kutaisi (Georgia) 0-4 (0-3) Asteras (Grecia) - (+) Hibernian Edinburgh (Scoţia) 1 -1 (2-3) (+) Vitesse (Olanda) - FC Viitorul Constanţa (România) 3-1 (3-2) (+) Beşiktaş Istanbul (Turcia) - B36 Torshavn (Feroe) 6-0 (2-0) (+) FC Copenhaga (Danemarca) - Straman (Islanda) 5-0 (2-0) (+) NK Maribor (Slovenia) - Cihura Sacihere (Georgia) 2-0 (0-0) FK Sarajevo (Bosnia) (+)Atalanta Bergamo (Italia) 0-8 (2-2) NK Domzale (Slovenia) - (+) FC Ufa (Rusia) 1-1 (0-0) (+) FCSB (România) - NK Rudar Velenje (Slovenia) 4-0 (2-0) La Fiorita (San Marino) - (+) Spartaks Jurmala (Letonia) 0-3 (0-6) Drita (Kosovo) - (+) Dudelange (Luxemburg) 1-1 (1-2) (+) Lech (Polonia) - Șahtior (Belarus) 3-1, după prelungiri (1-1) (+) Sarpsborg (Norvegia) - Sankt Gallen (Elveţia) 1-0 (1-2) (+) Bordeaux (Franţa) - FK Ventspils (Letonia) 2-1 (1-0) (+) Glasgow Rangers (Scoţia) - NK Osijek (Croaţia) 1-1 (1-0) (+) Burnley (Anglia) - Aberdeen (Scoţia) 3-1, după prelungiri (1-1) AZ Alkmaar (Olanda) (+) Rairat Almati (Kazahstan) 2-1 (0-2) Crusaders (Irlanda de Nord)-(+)Olimpija (Slovenia) 1-1 (1-5) Újpest Budapesta (Ungaria) - (+) Sevilla FC (Spania) 1 -3 (0-4) Rio Ave (Portugalia) - (+) Jagiellonia Bialystok (Polonia) 4-4 (0-1) Radnicki Nis (Serbia) - (+) Maccabi Tel Aviv (Israel) 2-2 (0-2) FH Hafnarfjoerdur (Islanda)-(+) Hapoel Haifa (Israel) 0-1 (1-1) (+) Valur Reykjavik (Islanda) - FC Santa Coloma (Andorra) 3-0 (0-1) Echipele precedate de semnul (+) s-au calificat în turul 3 preliminar al Europa League.