Tribuna Sporturilor, 2018 (Anul 28, nr. 1386-1434)

2018-12-03 / nr. 1432

Naţionala feminină de handbal a obţinut victoria la o diferenţă de 3 goluri, sâmbătă seara, la Brest, în primul meci disputat la turneul final al EHF EURO 2018. Româncele şiau luat astfel revanşa după ce Cehia le-a eliminat încă din faza optimilor de finală ale Campionatului Mondial, anul trecut. "Tricolorele" au început excelent jocul şi, după 9 minute, conduceau deja cu 6-1. Diferenţa a crescut la 7 goluri, scor 16-9, când mai erau 4 minute până la pauză, iar la jumătatea întâlnirii, România conducea cu 17-11. Cel mai mare avantaj al naţionalei lui Ambros Martin a fost de 8 goluri, în mai multe rânduri, 21-13 (’37), 22-14 ('38) şi 23-15 (’39). Apoi româncele au luat piciorul de pe acceleraţie şi, în ultimele 15 minute, Cehia s-a apropiat tot mai mult pe tabelă. Astfel, în minutul 56, diferenţa mai era de doar două goluri (28-26), în cele din urmă România a câştigat cu 31-28. Pentru România au marcat Eliza Buceschi (9 goluri), Cristina Neagu (8), Crina Pintea (5), Aneta Udriştioiu (3), Ana-Maria Drăguţ (2), Laura Chiper, Melinda Geiger, Raluca Băcăoanu şi Cristina Florică (câte unul). Au mai evoluat Gabriela Perianu, Cristina Laslo şi Valentina Ardean Elisei, precum şi portăriţele Yuliya Dumanska (13 mingi salvate) şi Denisa Dedu (una). De la Cehia, Iveta Luzumova şi Veronika Mala au înscris câte 5 goluri. în celălalt meci al grupei, Germania a învins surprinzător Norvegia cu scorul de 33-32, în următoarele partide, România va juca pe 3 decembrie, cu Germania, de la ora 19:00, iar Cehia o va înfrunta pe Norvegia (22:00). Primele 3 clasate avansează în grupele principale. EHF EURO 2018 "Tricolorele", debut cu victorie Naţionala feminină de handbal a României a debutat cu dreptul la Campionatul European de handbal feminin din Franţa, EHF EURO 2018. ’’Tricolorele” s-au impus, sâmbătă, cu scorul de 31-28 în faţa Cehiei, la Brest, în Grupa D a competiţiei. .. .. v A ||jP ■■■■■■ . .....'X ^ (); Jimmi)?48 Photography | WTA ■ | . gg Spermi Sí FIBA EUROBASKET 2021 Mirel Dragoste, printre cei mai buni marcatori în victoria "tricolorilor" cu Kosovo Baschetbalistul echipei BC CSU Sibiu a înscris 13 puncte, joi seara, la Oradea. România a bifat prima victorie, în actuala campanie a precalificărilor la Campionatul European. Mirel Dragoste a fost unul dintre jucătorii care au pus umărul la succesul obţinut de naţionala de seniori a României, joia trecută, la Oradea, în faţa selecţionatei similare a statului Kosovo. Partida s-a disputat în "Arena Antonio Alexe” şi contează pentru Grupa B a precalificărilor pentru Campionatul European - FIBA Eurobasket 2021. ’Tricolorii” au fost conduşi după primul sfert cu 17-14, au egalat până la pauza mare (35- 35) şi aveau avantaj de 6 puncte la finalul celei de-a treia perioade (59-53), după ce, o vreme kosovarii înlinaseră balanţa în favoarea lor. Ultimul act a fost câştigat de Kosovo la diferenţă de o jumătate de coş, dar în final România sa impus cu 88-83. Finalul partidei a fost unul strâns, dar precizia americanului naturalizat Giordan Watson de la aruncările libere a făcut diferenţa. Cel mai bun marcator al naţionalei României a fost fundaşul lui ”U” BT Cluj, Giordan Watson, cu 19 puncte, la care a adăugat 3 recuperări şi 4 pase decisive. Alex Olah a fost aproape de doubl-double, cu 15 puncte, 9 recuperări şi 3 assist-uri. Mirel Dragoste a înscris 13 puncte, a dat o pasă decisivă şi a făcut 4 recuperări. Pentru echipa antrenată de Tudor Costescu și Nenad Markovic au mai evoluat Nándor Kiti (13 puncte, 3 recuperări, 3 pase decisive), Radu Paliciuc (10 puncte, 4 recuperări, două assist-uri), Rolland Torok (9 puncte, 7 recuperări, 4 pase decisive), Cătălin Baciu (5 puncte, 4 recuperări), Tudor Gheorghe, Radu Vîmnă (câte două puncte) şi Bogdan Popa (un punct). Primii trei marcatori ai meciului au fost daţi însă de Kosovo. Lis Shoshi a înscris 29 de puncte şi a făcut 18 recuperări. Dardan Berisha a marcat 24 de puncte, iar Gezim Marina, 22. România pierduse primul meci din grupă, scor 90 -76, în deplasare, cu Macedonia. Macedonia ocupă primul loc, cu 4 puncte, fiind urmată de România, 3 puncte, și de Kosovo, cu două. Toate cele 3 echipe au disputat până acum în faza grupelor câte două meciuri. Doar prima clasată se califică în grupele preliminare. România va juca următorul meci cu Macedonia, pe 21 februarie 2019, pe teren propriu. WTA: Meciul Halep - Kerber, din semifinalele Australian Open, cel mai frumos din acest an Meciul dintre liderul mondial WTA, Simona Halep, şi germanca Angelique Kerber, din semifinalele Australian Open, a fost desemnat de WTA drept cel mai frumos din 2018, la un turneu Grand Slam. Românca s-a impus în acel meci cu scorul de 6-3, 4-6, 9-7, calificându-se pentru prima dată în finala Australian Open, în ultimul act însă Halep a pierdut cu scorul de 7-6 (2), 3-6, 6-4 în faţa danezei Caroline Wozniacki (locul 2 WTA), aceasta fiind cea de-a treia finală de Grand Slam pierdută de româncă. Pe locurile următoare în clasamentul celor mai frumoase meciuri feminine din acest an s-au clasat înfruntarea dintre Osaka şi Sabalenka, de la US Open, meciul dintre Serena Williams şi Barty, de la Roland Garros, încă un meci al Simonei Halep, cel împotriva jucătoarei de tenis din Taiwan, Hsieh Su-wei, de la Wimbledon, iar pe locul 5 a fost desemnată partida dintre Cibulkova și Kerber, de la US Open. Simona Halep, printre nominalizatele la cea mai frumoasă ţinută din WTA, în 2018 Echipamentul de culoare neo-turcoaz purtat la Roland Garros i-ar putea aduce româncei încă un titlu în 2018. Ţinuta de joc, marca Nike, a Simonei Halep, a contrastat cu culoarea terenului de joc, atrăgând atenţia asupra detaliilor de textură, scrie news.ro. Nominalizările pentru cea mai frumoasă ţinută din circuit în 2018 au fost făcute de Marija Zivlak, de la Women’s Tennis Blog, care a ales ţinutele în funcţie de aspect, de efect şi de faptul că unele reprezintă inovaţii, notează sursa mai sus amintită. Alături de numărul unu mondial mai sunt nominalizate Caroline Wozniacki, cu o salopetă Adidas purtată la Australian Open, ţinută inspirată din vara australiană, Serena Williams - cu celebrul său “catsuit” Nike de la Roland Garros, Andrea Petkovic, cu rochia Adidas în stil retro purtată tot la Roland Garros, şi Karolina Pliskova, de asemenea cu o ţinută retro, de această dată Fila, purtată la Stuttgart.