Tribuna Sporturilor, 2018 (Anul 28, nr. 1386-1434)

2018-02-12 / nr. 1390

. Bugetul alocat, anul acesta, Federaţiei Române de Ciclism de către MTS le permite oficialilor acesteia să organizeze o serie de competiţii de tradiţie, printre care etapele de Cupa României, la toate nivelele, dar mai ales o nouă ediţie a Turului Ciclist al României. FR de Ciclism a anunţat, prin secretarul general Traian Goga, un calendar competiţional bogat şi proiecte îndrăzneţe, atât pentru loturile naţionale de seniori, cât şi pentru cele de juniori şi copii. "Actuala alocare bugetară ne va ajuta să punem în aplicare planurile prevăzute în agenda naţională 2017-2021, cu care actuala echipă de conducere a câştigat alegerile de anul trecut", a declarat Traian Goga, secretar general al FRC. "Principalele puncte de reper ale FRC în acest an vor fi etapele de Cupa României la toate disciplinele, construirea unui calendar competiţional bogat al loturilor naţionale, sprijinirea cluburilor care au echipe de copii, cădeţi şi juniori şi, nu în ultimul rând, organizarea Turului României. De asemenea, FRC va continua să organizeze cursuri de antrenori şi de arbitri", a mai spus Goga. Turul României va fi organizat în acest an în perioada 18-23 septembrie şi va cuprinde cinci etape. Competiţia este inclusă în calendarul Uniunii Cicliste Internaţionale, la categoria 2.1. Startul se va da de la Alba lulia, iar sosirea este programată în Bucureşti. Cheltuielile pentru organizarea competiţiei fanion a ciclismului românesc se ridică la aproximativ 250.000 de euro, la care se vor adăuga sumele necesare pentru ca Turul să poată fi transmis pe un post cu acoperire cel puţin naţională, menţionează federaţia. Seria de concursuri Cupa României a debutat anul trecut, iar în 2018 acest program va fi extins. "Cupa României este un punct esenţial pentru dezvoltarea ciclismului românesc", mai spune Traian Goga. Pentru acest an, planurile FRC sunt de a extinde Cupa României şi la şosea (seniori, juniori şi cădeţi) şi la bike trial. FRC are în plan ca în această primăvară să organizeze trei curse de şosea de tip criterium, dar intenţionează să reia şi cursele de pe Velodromul Dinamo, a cărui situaţie rămâne în continuare incertă. De asemenea, FRC şi-a depus candidatura pentru organizarea Campionatului Balcanic de XCO, programat în luna iunie. Programul provizoriu al Turului României 2018 Etapa 1, 19 septembrie: Alba lulia - Blaj - Sibiu Etapa 2, 20 septembrie: Sibiu - Făgăraş - Râşnov Etapa 3, 21 septembrie: Braşov - Târgu Secuiesc - Mărăşeşti - Focşani Etapa 4, 22 septembrie: Buzău - Ploieşti - Târgovişte Etapa 5, 23 septembrie: Circuit Bucureşti - în jurul Palatului Parlamentului TURUL CICLIST AL ROMÂNIEI 2018 Sibiul, pe hartă în anul Centenarului Marii Uniri ederaţia Română de Ciclism a primit în 2018 unul dintre cele mai mari bugete din ultimii ani de la Ministerul Tineretului şi Sportului, suma de 2.615.000 de lei, anunţă pe site-ul său oficial forul naţional, care va organiza în acest an şi Turul României, în anul Centenarului Marii Uniri. Rutierii vor ajunge şi în oraşul nostru, ca în fiecare an în care a fost organizată ’’Mica Buclă”, "Stejarii" i-au surclasat pe nemţi, 85-6! Naţionala României a surclasat echipa Germaniei cu scorul de 85-6 (31-6), sâmbătă, pe ’’Cluj Arena” din Cluj-Napoca, într-un meci din Rugby Europe International Championship 2018. "Stejarii" au obţinut şi punctul bonus ofensiv prin acest succes la scor, venit după 13 eseuri, reuşite de Fakaosilea (două), Mihăiţă Lazăr, Tangimana (două), Macovei (două), Burcea, Kinikinilau (două), I. Dumitru, Coste, Shennan, opt fiind transformate de Florin Vlaicu şi două de Calafeteanu. Punctele oaspeţilor au venit din două lovituri de pedeapsă transformate de Menzel. Meciul a avut o dublă semnificaţie, contând şi pentru calificările la Cupa Mondială din 2019. România şi-a luat cu brio revanşa în faţa Germaniei, care a câştigat surprinzător meciul de anul trecut (11 februarie), la Offenbach, cu scorul de 41-38, în alte meciuri jucate sâmbătă, Spania a învins Rusia la Krasnodar cu 20- 13, iar Georgia surclasat Belgia cu 47-0. "Stejarii" vor juca următorul meci pe 18 februarie, la Madrid, cu Spania. Selecţionerul Lynn Flowells a început cu următorul XV: 1. Mihăiţă Lazăr, 2. Andrei Rădoi, 3. Andrei Ursache, 4. Johannes Van Heerden, 5. Marius Antonescu, 6. Valentin Ursache, 7. Mihai Macovei (căpitan), 8. Stelian Burcea, 9. Florin Surugiu, 10. Florin Vlaicu, 11. Ionuț Dumitru, 12. Sione Fakaosilea, 13. Paula Kinikinilau, 14. Fonovai Tangimana, 15. Cătălin Fercu. Rezerve au fost: 16. Florin Bardaşu, 17. Ionel Badiu, 18. Alexandru Ţăruş, 19. Alin Coste, 20. Andrei Gorcioaia, 21. Valentin Calafeteanu, 22. Stephen Shennan, 23. Jack Umaga. în clasamentul preliminariilor pentru Cupa Mondială 2019, România ocupă primul loc, cu 17 puncte, urmată de Spania (16), Rusia (9), Germania (8) și Belgia (două puncte). Sala Transilvania s-a umplut de găini şi iepuri