Tribuna, august 2007 (Anul 123, nr. 5008-5034)

2007-08-04 / nr. 5011

SPECIAL SIBIU MAIMITM &CMMME 20071 SIBIU-2007 Programul Festivalului Internaţional "Cântecele Munţilor" Astăzi ■ ora 10 - Cercul Militar, atelier de dans cu Bulgaria şi Grecia ■ora 11 - Clubul Copiilor, atelier de dans jocuri populare din Nordul Transilvaniei ■ ora 11 - Muzeul din Dumbrava Sibiului, spectacol Republica Moldova, Franţa ■ ora 18 - Cercul Militar, lansare de carte: "Pe Târnave-n sus şi-n jos", vol. I, de Nicoale Suciu şi Emil Cioc ■ ora 18 - Agnita, spectacol Republica Moldova, Bulgaria, Ansamblul Folcloric Profesionist „Cindrelul - Junii Sibiului’ ■ ora 20 - Piaţa Mare, spectacol Serbia, Brazilia, Grecia, Franţa, Ansamblul folcloric profesionist Plaiurile Oltului - Slatina, Ansamblul folcloric Colelia, Ansamblul artistic Doina al Armatei cu soliştii: Ilie Roşu, Irina Someşan, Elisabeta Turcu, Ioana Cornea, Norica Enache, Reveca Sălceanu, Ansamblul Ardealul al Casei de Cultură a Studenţilor Sibiu ■ ora 21 - Restaurant Casa Armatei, str. Emil Cioran, nr. 4, rezervări la tel. 0723 / 806013 - Seară tradiţională şvăbească cu formaţia de dansuri Frommer din Germania ■ ora 21 - Crama sibiană, str. Avram Iancu, nr. 3, rezervări la tel. 0369 / 405371 - Seară tradiţională românească ■ ora 21 - Restaurant „La Dobrun", str. Dobrun nr. 1, rezervări la tel. 0269 / 240040 - Seară tradiţională românească, cu Orchestra Adrian Străulea, solist Marin Dionisie. Mâine ■ ora 11 - Muzeul din Dumbrava Sibiului, spectacol Taiwan şi Brazilia ■ ora 18 - Cercul Militar, lansare de carte: "Monografia Răşin.ariului°, de Popa Constantin ■ ora 20 - Piaţa Mare, spectacol cu Taiwan, Brazilia, Ansamblul folcloric profesionist Doina Gorjului - Târgu Jiu cu soliştii: Vasile Ciobanu, Nina Predescu, Ion Ghiţulescu, Maria Loga, Victoriţa Lăcătuşu, Iuliana Lăceanu, Mirela Lătăreţu Tapotă, Ansamblul folcloric Ceata Junilor- Sibiu cu soliştii: Adina şi Ilie Medrea, Ansamblul folcloric Cibinul - Sibiu. ■ ora 21 - Restaurant Casa Armatei, , str. Emil Cioran, nr. 4, rezervări la tel. 0723 . 806013 - Seară tradiţională braziliană. (M. S.) PUBLICITATE  Organizează Simpozion internaţional cu tema: Pâine - Tradiţie, Siguranţă şi... Respect Cu această ocazie în holul Casei de Cultură a Sindicatelor se organizează o expoziţie cu vânzare care poate fi vizitată şi de turişti şi locuitorii oraşului Sibiu, joi 9 August, orele 11 - 16. sâmbătă, 4 august 2007 ■ Tribuna Capitală Culturală Europeană I Noapte culturală la Cetatea din Cisnădie E punct de atracţie turistică pentru români şi străini, mai ales că în acest an agenda culturală e bogată. După o întâlnire cu litografii semnate de Dali, de astăzi aici puteţi vedea litografii de Marc Chagall. E o cetate de secol XIII ce poate fi vizitată în această noapte la lumina torţelor şi poate fi admirată pe fundalul efectelor pirotehnice şi al focului de tabără. E Cetatea din Cisnădie. "în Transilvania avem peste 200 de cetăţi şi biserici fortificate ale saşilor şi am vrut ca măcar una dintre ele să fie cuprinsă în Programul Sibiu 2007. Am dezvoltat un proiect, Cetatea Cisnădie - cetatea ta pentru un an, prin care încercăm să deschidem porţile cetăţii nu doar pentru saşi,ci şi pentru publicul larg, iar astăzi şi mâine vom sărbători aici "Zilele Cetăţii”, spune Ştefan Cosoroabă, preot Biserica Evanghelică Cisnădie. Lumini în noapte Dacă până acum agenda culturală a fost una diurnă, viaţa Cetăţii se transformă, astăzi, în una de noapte. Vom avea o noapte a porţilor deschise ce va debuta la ora 21 cu un concert susţinut de fomaţia Aeternum, iar apoi, ca un preambul al expoziţiei "Bible Art: Marc Chagall, Gotfried Engelmann şi Otto Dix", publicul va fi invitat la proiecţia filmului Marc Chagall. Filmul nu va rula într-o sală obişnuită, ci va fi proiectat chiar pe biserică, al cărei zid se va transforma într-un ecran gigantic de 4x4 metri. De la ora 23, iluminarea Cetăţii se va face cu torţe într-o atmosferă ce vrea să amintească de alte vremuri, iar la aceasta va contribui cu siguranţă şi cea de-a doua parte a concertului Aeternum, ora 23. De acrobaţii şi efecte pirotehnice vom avea parte la ora 23.30, în compania celor de la Crispus, şi pentru ca spectacolul luminilor în noapte să fie complet, la miezul nopţii sunteţi aşteptaţi în jurul focului de tabără, la un pahar cu vin şi la Stockbrot. Dacă nu aţi gustat încă Stockbrot, aveţi prilejul să o faceţi, dar şi să o pregătiţi singuri, la Cisnădie, pentru că vizitatorilor le va fi oferită coca pe care să o prăjească pe jar. Provocare Dali şi Chagall "Am ales pictura, căci îmi era la fel de vitală ca aerul. Mi s-a părut o fereastră prin care pot să-mi găsesc scăparea într-o altă lume", spunea Marc Chagall. Lumea descoperită de pictorul suprarealist Chagall poate fi cunoscută prin cele 25 de litografii prezente în expoziţia de la Cetatea Cisnădie. Litografiile expuse în cadrul expoziţiei "Bible Art" sunt toate pe teme biblice, iar organizatorii proiectului "Cetatea Cisnădie - cetatea ta pentru un an" lansează o provocare artiştilor din Sibiu şi nu numai să creeze pornind de la lucrările semnate de Chagall, Dali, Dore şi Engelmann. Lucrările vor fi depuse la sediul Parohiei Evanghelice din Cisnădie până în 1 septembrie, iar cele selectate vor fi expuse , alături de creaţii de Dali şi Chagall. Premierea câştigătorilor va avea loc în 14 septembrie. (M. S.) Zdruncinături Mihai BRATU Tribuna în săptămâna pe care o încheiem, au fost zdruncinaţi şase prefecţi Ca toate zdruncinăturile politice, mica zdruncinătură cu cei şase prefecţi, menită să ne amintească de reforma Administraţiei, este prezentată într-un fel şi înţeleasă în diferite feluri. Guvernul de plastilină ne vorbeşte de legea mobilităţii. Ne spune că "aşa cum ne-am obişnuit cu depolitizarea, trebuie să ne obişnuim şi cu mobilitatea". Ne temem că este vorba de o nouă manifestare de originalitate guvernamentală, în care se practică o "mobilitate fixă", unidirecţională. Cei şase prefecţi au fost zdruncinaţi aleatorie. Absolut din întâmplare cinci dintre aceştia, înainte de a deveni funcţionari publici, au fost membri ai Partidului Democrat. De la 1 ianuarie 2006, toţi funcţionarii publici au fost decoloraţi politic, au susţinut un concurs pentru confirmare în post şi au primit calificative de eficienţă. Din cei şase, cinci au fost notaţi cu "foarte bine" şi unul cu "bine". Prin urmare, motivaţia zdruncinăturii prin "eficientizarea funcţionarilor publici", cum zice HG 341 din 2007, cade. mlowslyy -UL31 Prima reacţie la zdruncinătura prefecţilor a venit din partea secretarului general al Partidului Democrat, Vasile Blaga, care, pentru început, s-a străduit să ne explice că cei şase prefecţi au fost înlocuiţi fără motiv. Şi această explicaţie cade. Domnul Tăriceanu avea motivele lui să-şi înceapă acţiunea de stopare a reformei Administraţiei, cu cinci democraţi şi cu un liberal. Domnul Tăriceanu se răzbună, iar răzbunarea poate motiva ripostele dure, necontrolate, halucinante, uneori. Răzbunarea este, în general, admisă ca armă. Domnul Tăriceanu îşi răzbună eşecul de la referendumul din 19 mai, la care "partidul lui Băsescu" a pus umărul şi, în aceeaşi măsură, se răzbună şi pe liberalii care au vreo simpatie, cât de vagă, pentru liberalii democraţi ai lui Stolojan. Mai izbutită ni se pare observația domnului Blaga, că schimbările la nivel de înalţi funcţionari publici vor continua. Domnia sa prognozează că vor urma zdruncinături pe la Vaslui, la Botoşani şi la Suceava, dar, după cum îl ştim noi, premierul Tăriceanu este, nu doar răzbunător, ci şi imprevizibil. El a numit, miercuri, prefectul de Bihor, în persoana unui liberal care n-a apucat să dea vreun concurs, care n-are cursuri de formare sau perfecţionare în administraţia publică, cum pretinde Legea înalţilor Funcţionari Publici. L-a luat prin surprindere. Ar fi aceasta tot o măsură originală, în temeiul mobilităţii fixe cu care nu credem să ne obişnuim în scurtul răgaz până la marile zdruncinături electorale care se apropie.