Új Tükör, 1978. január-március (15. évfolyam, 1-13. szám)

1978-02-05 / 6. szám

VI­LÁG-TÜKÖR A közeljövőben nyitják meg Párizs­ban a kilencszázas évek elejének művészeti stílusa, a szecesszió jegyé­ben fogant plakátművészet legkie­melkedőbb alkotásait bemutató ki­állítást. A legnevesebb plakáttervező a századforduló idején a cseh szár­mazású Alphonse Mucha. Első alko­tását Sarah Bernhardt számára ké­szítette. Az operai, színházi előadá­sokat hirdető művészi színvonalú fal­ragaszokon kívül Mucha és kortársai számtalan más témájú, almanacho­­kat, közszükségleti cikkeket népsze­rűsítő plakátokat terveztek és készí­tettek. Ezekből mutatunk be néhá­nyat olvasóinknak. 2. Maurice Pilar Verneuil 1889-ben készí­tette ezt a fertőtlenítőt hirdető plakátot 3. Eugéne Grasset plakátja a Marquet­­tintát népszerűsíti 1977 FILMTERMÉSÉNEK ANGOL MÉRLEGE A Films and Filming című angol filmszemle legutóbbi számában különböző szempontok szerint rangsorolja az elmúlt év filmtermését. A legjobb film kitüntető címét a Sciascia novellájából, Francesco Rosi rendezé­sében készült Kiváló holttestek­nek adományozza. Az év legjobb női, illetve férfialakítását — a lap szerint - Diane Keaton és Richard Burton nyújtotta. De ki­osztották a legízléstelenebb filmnek kijáró címet is. A PLAKÁTMŰVÉSZET NAGYJAI connnaissance - Jelenet az év legjobb filmjeként értékelt Kiváló holttestek című alkotásból filming 1. A Theatre de la Renaissance számára készítette Alphonse Mucha első plakátját, mely Sarah Bernhardt Gismonda-alakítá­­sát hirdeti Az év legízléstelenebbnek ítélt filmjét Tinto Brass ké­szítette, Kitty Szalon címmel 34 .

Next