Turista Magazin, 1971 (17. évfolyam, 1-12. szám)

1971-01-01 / 1. szám

OLVASÓINK ÍRJÁK Lapjuk 1970/11. szá­mában olvastam a Zaj­­nát hegységről írott cik­ket. Ennek alapján el­indultunk feleségemmel az említett szép tájakat megismerni. A völgyben levő feny­ves, de leginkább a „Pa­noráma út” csodaszép volt. Az átjelzés — ami sajnos nálunk elég ritka — páratlanul kitűnő. Ezúton is hálás köszöne­tet mondok a cikk írójá­nak. Így mindig tudja és érzi az ember, hogy he­lyes úton jár, hogy elté­vedésről szó sem lehet. Az említett szép for­rásnál ebédeltünk, ahol kitűnő tűzrakóhely, er­dei asztal és padok vár­ják a turistát. Egy páratlanul gyö­­nyönyörű nap emlékével tértünk haza. Soós Zoltán és neje Budakeszi Jól sikerült motoros túra ... Motorkerékpárommal felkerestem a Dunaka­nyart, megismertem a Börzsönyt, Cserhátot, a Mátra egy részét és el­jutottam a Bakony-hegy­­ségig. Láttam hazánk küzdelmes történelmé­nek ma már csak romos, de még létező szemta­núit, kövületeit. Németh Béla Bodajk Hová tűntek a fa ágai? Az 59-es villamos vég­állomásánál van ez a csonkafa. Néhány évvel ezelőtt a fának még vol­tak ágai, s a törzsén egy turista útbaigazító táb­la. A fa ágait levagdal­ták, a tábla eltűnt. Hasz­nos volna a fatörzsön is­mét elhelyezni a táblát. Lajtay Károly XIII. Szt. István krt. 30. Lapjukat mindig szí­vesen olvasom és főként a túraleírásoknak ve­szem hasznát, örülnék, ha a jövőben ezeket a tanácsokat kiegészítenék utazási és egyéb gyakor­lati megjegyzésekkel is. Mihályfi Imre Aszoa Piros kereszt jelzésű — a Mecsekben levő dö­­mörkapui turistaháztól vezető — út mentén tú­ráztam. A jelzés egy te­kintélyes erdőirtáson teljesen megszakadt és csak hosszas keresgélés után találtuk meg. Ha­sonlóképpen jártam a Velencei hegységben is. Szeretném, — és több kiránduló is szívesen venné —, ha Budapest­ről, vagy a nagyobb vá­rosokból a környékbeli kirándulóhelyekre busz­járatok indulnának,, mert egy hosszú gyalog­túra után jólesik a biz­tosított hely! Gyenes Péter Bpest „Betyár” árak? Hortobágyon a „Be­tyár” csárdában 1,60 Ft­­ot fizettünk egy pohár szódavízért és 20,5 F-ot a fél liter „bicska­­nyitogató”, borszerű lő­réért. Péterfy Sándor Bpest Nagyobb figyelmet a helykiadásnál! Hosszú hetekkel előbb helyet biztosítottunk 10 fős csoportunknak no­vember 6—7-re a király­házai turistaházban. Azonban amikor odaér­tünk az ajtón tábla fo­gadott, „tatarozás miatt zárva”. Kiderült, hogy előtte való napon egy 19 fős diákcsoport és még aznap este egy 20 tagú dunaújvárosi csoport is hasonló sorsra jutott. Csak a ház emberséges gondnokának köszönhet­tük, hogy az OKGT hét­végi üdülőjében, ha rossz körülmények kö­zött is, de fedél alatt tölthettük el a fagypont körüli hideg éjjelt. Német Lajos a BSE Szakosztály vezetője örömmel vettük a Fruska Géráról és Újvi­dékről szóló írásaikat. Az Újvidékről szóló cik­kel kapcsolatban (nem megjegyzés, csak érde­kesség) — azóta a régi vasútállomásnak már nyoma sincs meg. Le­bontották és most út épül a helyén a Limán- III nevű lakótelep felé. Kovács József a Novi-Sad-i Rádió főmunkatársa SZERETETTEL NYÚJTJUK ÁT külsőben és tartalomban megújhodott lapunk első „magazin” számát. Régi olvasóink örömmel nyugtázhatják a kibővült tartalom témáit, a gya­korlati és a hasznos tanácsokat. Azok pedig, akik először veszik kezükbe a Turista Magazint, egy olyan lapot ismernek meg, amely a modern tu­risztika szócsöve, mindent ad, ami a turisztiká­val, kempinggel, utazással, üdüléssel és a hétvég­gel kapcsolatos. Reméljük mind a régi, mind az új olvasók sok örömet találnak a Turista Maga­zinban. KÖSZÖNJÜK A Lőrinci Fonó Ter­mészetjáró Szakosztályá­nak két tagja, Jurászik Gyuláné és Lilling János 41 darab Turistát adnak el havonta.