Turista Magazin, 1998 (109. évfolyam, 1-12. szám)

1998-07-01 / 7. szám

TURISTA MAGAZIN iQurijin­o* in Már 76 helyen A turista számára­­ legyen hazai vagy külföl­di a világon mindenütt talán a legfonto­sabb tájékozódási pont a turisztikai informá­ciós iroda. Tudja, hogy ott ingyen hozzájut­hat a legalapvetőbb információkhoz, kiad­ványokhoz, programajánlatokhoz, segítséget kaphat a számára idegen környezetben. A Tourinform elnevezés immár védjegy. Az azonos névvel 1981-ben létrehozott belváro­si iroda országos adatbázist kezelt, személye­sen, telefonon, levélben adott tájékoztatást a hozzájuk forduló turistáknak. 1992-ben in­dult be a Tourinform-hálózat országos kiala­kítása, amely 76 tagból áll, de az év végére már 94 irodával számolunk. A Magyar Turizmus Rt. összefogja a helyi kezdeményezésre létrejött irodákból álló há­lózat szakmai tevékenységét, ám tagjai önál­lóan, többnyire önkormányzati támogatással végzik munkájukat. Az állam a Turisztikai Célelőirányzatból pályázat útján hozzájárul a Tourinform-irodák létesítéséhez. Rövidesen megkezdődik az Országos Turisztikai Infor­mációs Rendszer elnevezésű számítógépes program telepítése a hálózatban, amelynek segítségével valamennyi tagirodában elérhe­tővé válik az egész országot átfogó naprakész turisztikai kínálat. A Tourinform tehát nem utazási iroda, sok­kal inkább egyfajta „bemutatóterem”, a pol­cokon az adott térség turisztikai kínálatával. A most induló, belföldi turizmust ösztönző kampányunk információs pontjai is a Tourinform-irodák. Végül egy fontos hír: jú­nius 1-jétől megváltozik a Sütő utcai Tourinform-irodánk világszerte ismert tele­fonszáma. Az új hívószám: 317-9800 Belföldi kampány 1998 A Magyar Turizmus Rt. 1998 folyamán is folytatja 1996-ban megkezdett - hosszú távú programjának fontos részét alkotó - belföldi, társadalmi célú kampányait, egyrészt a belföldi turizmust ösztönző kampányt - amelyet 1997-ben kezdtünk el -, és a Vendégbarátság, vendégszeretet kampányt, ame­lyet 1996 óta folytatunk. A „Belföldi turizmus” kampány célja a magyar­­országi belföldi turizmus fellendítésének segítése, az érdeklődés felkeltése. 1997-ben leginkább a té­mák felvezetése, rövid kirándulásokra való buzdí­tás volt a legfontosabb feladat. Az 1997-es kam­pány pozitív visszajelzéseinek, valamint az eredeti terveknek megfelelően 1998 folyamán a program folytatásaként konkrét ötleteket kívánunk adni a magyarországi kirándulásokhoz, üdülésekhez, részletesen bemutatva hazánk tájait. A kampány során a közönség négyféle sajtóhirde­téssel, négyféle óriásplakáttal és négy 30 másod­perces filmmel fog találkozni. Vendégszereteti kampányunk megvalósítását 1998 júliusára tervezzük. A kampány célja a Magyar Tu­rizmus Rt. külföldön hirdetett fő mondanivalójá­nak, ígéretének - Magyarország, mint barátságos, vendégszerető nemzet­­ alkalmazása és megerősí­tése. A kampány a társadalom tudatos nevelésére összpontosít - közelebbről a barátságos, vendégsze­rető nemzet képviselésére -, rámutatva az idegen­­forgalom óriási nemzetgazdasági szerepére. A kommunikációs tevékenységek tervezése, a kreatív anyag kidolgozása a DDR Budapest fel­adata. A kedvezményes média-elhelyezéseket az Opti­mum Media Direction irányítja. A Budapesti Turisztikai Hivatal megbízásá­ból a Polaris Pictures által készített 5,38 per­ces, Budapestet bemutató rövidfilm a 12. Nemzetközi Turisztikai Filmfesztiválon Varese-ben (Olaszország) 26 ország 91 film­je közül a legjobb spotnak járó díjat nyerte el. A fesztivál történetében először fordult elő, hogy az ünnepélyes díjkiosztás során a legjobb film díját elnyert alkotás mellett egy másik díjazott filmet, a Budapest filmet is be­mutatták a nemzetközi filmszakma és az olasz sajtó képviselőinek. Ez a film zárta a díjkiosztó ceremóniát, mely után a filmet meghívták a portugál Festoril, a Karlovy Vary-ban megrendezésre kerülő Tourinform és a bécsi Festival der Festivals-ra. Hivatalunk a filmet mindazoknak ajánlja, akik munkájuk során külföldiekkel állnak kapcsolatban, valamilyen formában hírét vi­szik Budapestnek, hiszen a fővárosunkról ki­alakult képet nagymértékben ezek a vállala­tok is formálják. Szeretnénk hozzájárulni az Önök munkájához olyan módon, hogy ami­kor terméküket, szolgáltatásukat kínálják külföldön, egyúttal mutassák be azt a helyet is, ahol ez a termék születik, illetve a szolgál­tatás igénybe vehető, azaz Budapestet. A film a másolás áráért hivatalunkban átve­hető. További információval szívesen szolgál Kőfalvi Henrietta (informátor), vagy Ange­lus Barbara (Public Relations) a 266-0479 vagy a 266-0482-es számon. 1998. július 7 jSzdjLtäti, .7 yvr|]«iy fmr* JÁRJON ! MAGYARORSZÁG CSODÁJÁRA! & M im Magyarország SZfiri

Next