Turista Magazin, 1998 (109. évfolyam, 1-12. szám)
1998-07-01 / 7. szám
TURISTA MAGAZIN iQurijino* in Már 76 helyen A turista számára legyen hazai vagy külföldi a világon mindenütt talán a legfontosabb tájékozódási pont a turisztikai információs iroda. Tudja, hogy ott ingyen hozzájuthat a legalapvetőbb információkhoz, kiadványokhoz, programajánlatokhoz, segítséget kaphat a számára idegen környezetben. A Tourinform elnevezés immár védjegy. Az azonos névvel 1981-ben létrehozott belvárosi iroda országos adatbázist kezelt, személyesen, telefonon, levélben adott tájékoztatást a hozzájuk forduló turistáknak. 1992-ben indult be a Tourinform-hálózat országos kialakítása, amely 76 tagból áll, de az év végére már 94 irodával számolunk. A Magyar Turizmus Rt. összefogja a helyi kezdeményezésre létrejött irodákból álló hálózat szakmai tevékenységét, ám tagjai önállóan, többnyire önkormányzati támogatással végzik munkájukat. Az állam a Turisztikai Célelőirányzatból pályázat útján hozzájárul a Tourinform-irodák létesítéséhez. Rövidesen megkezdődik az Országos Turisztikai Információs Rendszer elnevezésű számítógépes program telepítése a hálózatban, amelynek segítségével valamennyi tagirodában elérhetővé válik az egész országot átfogó naprakész turisztikai kínálat. A Tourinform tehát nem utazási iroda, sokkal inkább egyfajta „bemutatóterem”, a polcokon az adott térség turisztikai kínálatával. A most induló, belföldi turizmust ösztönző kampányunk információs pontjai is a Tourinform-irodák. Végül egy fontos hír: június 1-jétől megváltozik a Sütő utcai Tourinform-irodánk világszerte ismert telefonszáma. Az új hívószám: 317-9800 Belföldi kampány 1998 A Magyar Turizmus Rt. 1998 folyamán is folytatja 1996-ban megkezdett - hosszú távú programjának fontos részét alkotó - belföldi, társadalmi célú kampányait, egyrészt a belföldi turizmust ösztönző kampányt - amelyet 1997-ben kezdtünk el -, és a Vendégbarátság, vendégszeretet kampányt, amelyet 1996 óta folytatunk. A „Belföldi turizmus” kampány célja a magyarországi belföldi turizmus fellendítésének segítése, az érdeklődés felkeltése. 1997-ben leginkább a témák felvezetése, rövid kirándulásokra való buzdítás volt a legfontosabb feladat. Az 1997-es kampány pozitív visszajelzéseinek, valamint az eredeti terveknek megfelelően 1998 folyamán a program folytatásaként konkrét ötleteket kívánunk adni a magyarországi kirándulásokhoz, üdülésekhez, részletesen bemutatva hazánk tájait. A kampány során a közönség négyféle sajtóhirdetéssel, négyféle óriásplakáttal és négy 30 másodperces filmmel fog találkozni. Vendégszereteti kampányunk megvalósítását 1998 júliusára tervezzük. A kampány célja a Magyar Turizmus Rt. külföldön hirdetett fő mondanivalójának, ígéretének - Magyarország, mint barátságos, vendégszerető nemzet alkalmazása és megerősítése. A kampány a társadalom tudatos nevelésére összpontosít - közelebbről a barátságos, vendégszerető nemzet képviselésére -, rámutatva az idegenforgalom óriási nemzetgazdasági szerepére. A kommunikációs tevékenységek tervezése, a kreatív anyag kidolgozása a DDR Budapest feladata. A kedvezményes média-elhelyezéseket az Optimum Media Direction irányítja. A Budapesti Turisztikai Hivatal megbízásából a Polaris Pictures által készített 5,38 perces, Budapestet bemutató rövidfilm a 12. Nemzetközi Turisztikai Filmfesztiválon Varese-ben (Olaszország) 26 ország 91 filmje közül a legjobb spotnak járó díjat nyerte el. A fesztivál történetében először fordult elő, hogy az ünnepélyes díjkiosztás során a legjobb film díját elnyert alkotás mellett egy másik díjazott filmet, a Budapest filmet is bemutatták a nemzetközi filmszakma és az olasz sajtó képviselőinek. Ez a film zárta a díjkiosztó ceremóniát, mely után a filmet meghívták a portugál Festoril, a Karlovy Vary-ban megrendezésre kerülő Tourinform és a bécsi Festival der Festivals-ra. Hivatalunk a filmet mindazoknak ajánlja, akik munkájuk során külföldiekkel állnak kapcsolatban, valamilyen formában hírét viszik Budapestnek, hiszen a fővárosunkról kialakult képet nagymértékben ezek a vállalatok is formálják. Szeretnénk hozzájárulni az Önök munkájához olyan módon, hogy amikor terméküket, szolgáltatásukat kínálják külföldön, egyúttal mutassák be azt a helyet is, ahol ez a termék születik, illetve a szolgáltatás igénybe vehető, azaz Budapestet. A film a másolás áráért hivatalunkban átvehető. További információval szívesen szolgál Kőfalvi Henrietta (informátor), vagy Angelus Barbara (Public Relations) a 266-0479 vagy a 266-0482-es számon. 1998. július 7 jSzdjLtäti, .7 yvr|]«iy fmr* JÁRJON ! MAGYARORSZÁG CSODÁJÁRA! & M im Magyarország SZfiri