UVATERV Híradó, 1986 (10. évfolyam, 1-12. szám)

1986-02-01 / 2. szám

A 7-es főút nagykanizsai tehermentesítő szakaszát tervezzük Nagykanizsán kelet-nyugati irányban ha­lad keresztül a 7-es főút, amely jelentős nemzetközi átmenő forgalma mellett kap­csolatot teremt az ország belseje felé. A 74- es főút északról érkezik a városba, s köti össze a megyeszékhellyel, Zalaegerszeggel, illetve a Dunántúl északi részével Nagykani­zsát. A 61-es főút déltől Kaposvárral, illetve a Dél-Dunántúllal kapcsolja össze a várost. Jelentős a 74-es és a 61-es főút egymás kö­zötti, és nem elhanyagolható a 7-es főúttal kialakult forgalmi kapcsolata. A városba érkező nagy forgalom egy kedvezőtlenül kialakult közlekedési hálózatra terhelődik, amely a 74-es főút átkelési szakaszára fűző­dik fel, és a rajta lebonyolódó átmenő for­galmat jelentős városi forgalommal is ter­heli. A 7-es főút átkelési szakaszának jelen­legi nyomvonalán bővítés a beépítettség miatt nem lehetséges, és a belváros védelme érdekében nem is célszerű, ezért új nyom­vonalon kell vezetni a tehermentesítő utat. Ez a várost északról kerüli meg, érintve kül­területeit, elvezeti a városközpontból az át­menő forgalmat, kapcsolatot teremt­­ anél­kül, hogy a városon áthaladna­k a 74-es és a 61-es főút között, szétosztja a városba irányuló forgalmat a városrészekre. Az el­kerülő szakasszal együtt tervezzük a 61-es főút elvezetését a Hevesi Sándor utca felé és rákötését az új tehermentesítő útra. Az elkerülő út a 7-es főút nyomvonalától a 205-ös km-szelvényben válik el, és 2X1 forgalmi sávos kialakítással halad a 61-es főúttal alkotott csomópontig. Itt háromágú szintbeni csomópont lesz, majd 2x2 for­galmi sávos keresztmetszeti kialakítással vezet az út a Petőfi Sándor utcai négyágú szintbeni csomópontig. Ez a külső szakasz enyhén dombvidéki terepen halad, a tájba simulva. A Petőfi Sándor utcai csomópont után az út 2X2 forgalmi sávval, kiemelt szegélyek között vezet, zöldsávval elválasztva, a terve­zési szakasz végéig, a 74-es főúttal (Magyar utcával) alkotott szintbeni, négyágú, jelző­lámpás csomópontig, ahol csatlakozik a már megépült elkerülő útszakaszhoz. Közben a Kinizsi utca keresztezésénél van egy szint­beni, négyágú csomópont. Ezen a szakaszon a tervezett út beépített területen, kertes csa­ládi házak között halad a 40 méteres szabá­lyozási szélességgel, már meglévő nyitott területen. A csomópontok közül a 74-es főútnál lévő a legnagyobb forgalmú, de a 61-es főút­nál található csomópont is jelentős forgal­mat bonyolít le. Eddig a bejárási tervet készítettük el, az építési terv a közeljövő feladata. Bízunk benne, hogy a tervezést mielőbbi kivitelezés követi, és ezzel megoldódik Nagykanizsa közlekedési gondja. Lipták Attila MÁR ÚJPESTNÉL TART AZ ÉSZAK-DÉLI METRÓ­VONAL III/B JELŰ SZAKASZÁNAK ÉPÍTÉSE KIÁLLÍTÁS: 25 ÉVES AZ AUTÓPÁLYA-ÉPÍTÉS Hazánkban 1961-ben kezdtek hozzá az ország első autópályájának építéséhez. A negyedszázados évforduló alkalmából a Köz­lekedéstudományi Egyesület az autópályák beruházásában, tervezésében, építésében közreműködő vállalatokkal karöltve nagy­szabású kiállítást rendez február 19—28. között az UVATERV kultúrtermében.

Next